Graz
Pukkelpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Nieuws en overige festivals (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Pukkelpop 2013 (/showthread.php?tid=5)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47


Pukkelpop 2013 - matthijs603 - 19-03-2013

Piet Knaak Wrote:Leuk dat Wilco het bij de Belgen goed doet. Op Lowlands was het treurig om te zien dat er amper mensen op af kwamen. In één van de kleinste tenten nota bene. Maar goed, The xx en Foo Fighters speelde tegelijk.

En Modeselektor. Maar inderdaad, zo leeg heb ik de India nooit gezien. Zelfs bij openers als Cloud Nothings en James Vincent McMorrow was het stukken drukker.

Ik heb overigens ook het idee dat de laatste jaren een steeds groter deel van het Lowlandspubliek zondag eind van de middag al weer naar huis gaat.

Oh wacht, dit is het Pukkelpop topic...


Pukkelpop 2013 - Diet - 19-03-2013

Mantra Wrote:wel, Jimmy, als ge contact hebt met organisatie, laat hun een goed schema maken. dat ze het ook maar doen voor de veiligheid enz:
minstens een uur pauze tussen Nin en Eminem.
En zet Fall Out Boy in shelter of marquee, dat we niet gesandwiched zitten tussen.. (vul zelf in)
zoiets zou nog plezant kunnen worden:
MAINSTAGE
Deftones 17u-17u55
Slayer 18u35-19u30
NIN 20u20-21u35
Eminem 22u30-00u
dan hebben we toch een rock-voorprogramma, heeft nin 75 min(toch 5min meer dan in 2007), en hebben we een uur om plaats te wisselen met eminemfans.

achja, deze oefening kunnen ze zelf wel maken zeker

edit: fuck, alles misschien 1 à 2u later, anders speelt Nin in daglicht

Uiteindelijk maakt dat allemaal niet uit, want het voorste vak zal vanaf de middag vol Eminem diehards zitten, en rond 20u gaat de wei voor de main stage helemaal volstromen met zijn fans, Werchter 2009 was net hetzelfde. Fall Out Boy zal trouwens vlak voor NIN staan, en ik zie ofwel Slayer ofwel Deftones de shelter headlinen.


Pukkelpop 2013 - matthijs603 - 19-03-2013

Mantra Wrote:
Aron Wrote:Mwa. Goed rijtje namen, maar dat is het ook wel.
Neil Young is fantastisch, maar op een jeugdfestival wordt het rampzalig. En hij mag nog zo geniaal zijn. Het pukkelpoppubliek is er niet meer voor gemaakt. The XX is geen headliner. En NIN voor Eminem is kut, maar als jimmy gelijk heeft dat het oftewel dit of geen NIN was, dan kan ik erin komen. Langs de andere kant vallen de kleine namen in de breedte me voorlopig ietwat tegen. Maar goed, ik ben er normaal gezien wel weer bij. Toch begrijp ik het overdreven enthousiasme weer niet.
wel, Jimmy, als ge contact hebt met organisatie, laat hun een goed schema maken. dat ze het ook maar doen voor de veiligheid enz:
minstens een uur pauze tussen Nin en Eminem.
En zet Fall Out Boy in shelter of marquee, dat we niet gesandwiched zitten tussen.. (vul zelf in)
zoiets zou nog plezant kunnen worden:
MAINSTAGE
Deftones 17u-17u55
Slayer 18u35-19u30
NIN 20u20-21u35
Eminem 22u30-00u
dan hebben we toch een rock-voorprogramma, heeft nin 75 min(toch 5min meer dan in 2007), en hebben we een uur om plaats te wisselen met eminemfans.

achja, deze oefening kunnen ze zelf wel maken zeker

edit: fuck, alles misschien 1 à 2u later, anders speelt Nin in daglicht

Wat loopt iedereen zich aan te stellen over bands die voor of na elkaar op hetzelfde podium spelen, zeg. Als er bijna een uur tussen zit en er nog tal van andere podia zijn...

Op BKS worden juist wel wat gelijksoortige acts op dezelfde dag geboekt voor de Main Stage en ook dan is het weer niet goed.


Pukkelpop 2013 - Mantra - 19-03-2013

matthijs603 Wrote:
Mantra Wrote:
Aron Wrote:Mwa. Goed rijtje namen, maar dat is het ook wel.
Neil Young is fantastisch, maar op een jeugdfestival wordt het rampzalig. En hij mag nog zo geniaal zijn. Het pukkelpoppubliek is er niet meer voor gemaakt. The XX is geen headliner. En NIN voor Eminem is kut, maar als jimmy gelijk heeft dat het oftewel dit of geen NIN was, dan kan ik erin komen. Langs de andere kant vallen de kleine namen in de breedte me voorlopig ietwat tegen. Maar goed, ik ben er normaal gezien wel weer bij. Toch begrijp ik het overdreven enthousiasme weer niet.
wel, Jimmy, als ge contact hebt met organisatie, laat hun een goed schema maken. dat ze het ook maar doen voor de veiligheid enz:
minstens een uur pauze tussen Nin en Eminem.
En zet Fall Out Boy in shelter of marquee, dat we niet gesandwiched zitten tussen.. (vul zelf in)
zoiets zou nog plezant kunnen worden:
MAINSTAGE
Deftones 17u-17u55
Slayer 18u35-19u30
NIN 20u20-21u35
Eminem 22u30-00u
dan hebben we toch een rock-voorprogramma, heeft nin 75 min(toch 5min meer dan in 2007), en hebben we een uur om plaats te wisselen met eminemfans.

achja, deze oefening kunnen ze zelf wel maken zeker

edit: fuck, alles misschien 1 à 2u later, anders speelt Nin in daglicht

Wat loopt iedereen zich aan te stellen over bands die voor of na elkaar op hetzelfde podium spelen, zeg. Als er bijna een uur tussen zit en er nog tal van andere podia zijn...

Op BKS worden juist wel wat gelijksoortige acts op dezelfde dag geboekt voor de Main Stage en ook dan is het weer niet goed.
geen aanstellerij, wel problemen proberen vermijden. zal de organisatie wel aan denken.
zoals er vijf min geleden op het ninforum werd gepost "worst case scenario there in belgium, this has disaster all over it".
maar hey, ik heb zelf niets tegen Eminem, en ik ga gewoon weg na Nin...


Pukkelpop 2013 - Mantra - 19-03-2013

Diet Wrote:
Mantra Wrote:wel, Jimmy, als ge contact hebt met organisatie, laat hun een goed schema maken. dat ze het ook maar doen voor de veiligheid enz:
minstens een uur pauze tussen Nin en Eminem.
En zet Fall Out Boy in shelter of marquee, dat we niet gesandwiched zitten tussen.. (vul zelf in)
zoiets zou nog plezant kunnen worden:
MAINSTAGE
Deftones 17u-17u55
Slayer 18u35-19u30
NIN 20u20-21u35
Eminem 22u30-00u
dan hebben we toch een rock-voorprogramma, heeft nin 75 min(toch 5min meer dan in 2007), en hebben we een uur om plaats te wisselen met eminemfans.

achja, deze oefening kunnen ze zelf wel maken zeker

edit: fuck, alles misschien 1 à 2u later, anders speelt Nin in daglicht

Uiteindelijk maakt dat allemaal niet uit, want het voorste vak zal vanaf de middag vol Eminem diehards zitten, en rond 20u gaat de wei voor de main stage helemaal volstromen met zijn fans, Werchter 2009 was net hetzelfde. Fall Out Boy zal trouwens vlak voor NIN staan, en ik zie ofwel Slayer ofwel Deftones de shelter headlinen.
die gasten pissen de hele dag gewoon in hun broek dan..?


Pukkelpop 2013 - matthijs603 - 19-03-2013

Mantra Wrote:
matthijs603 Wrote:
Mantra Wrote:wel, Jimmy, als ge contact hebt met organisatie, laat hun een goed schema maken. dat ze het ook maar doen voor de veiligheid enz:
minstens een uur pauze tussen Nin en Eminem.
En zet Fall Out Boy in shelter of marquee, dat we niet gesandwiched zitten tussen.. (vul zelf in)
zoiets zou nog plezant kunnen worden:
MAINSTAGE
Deftones 17u-17u55
Slayer 18u35-19u30
NIN 20u20-21u35
Eminem 22u30-00u
dan hebben we toch een rock-voorprogramma, heeft nin 75 min(toch 5min meer dan in 2007), en hebben we een uur om plaats te wisselen met eminemfans.

achja, deze oefening kunnen ze zelf wel maken zeker

edit: fuck, alles misschien 1 à 2u later, anders speelt Nin in daglicht

Wat loopt iedereen zich aan te stellen over bands die voor of na elkaar op hetzelfde podium spelen, zeg. Als er bijna een uur tussen zit en er nog tal van andere podia zijn...

Op BKS worden juist wel wat gelijksoortige acts op dezelfde dag geboekt voor de Main Stage en ook dan is het weer niet goed.
geen aanstellerij, wel problemen proberen vermijden. zal de organisatie wel aan denken.
zoals er vijf min geleden op het ninforum werd gepost "worst case scenario there in belgium, this has disaster all over it".
maar hey, ik heb zelf niets tegen Eminem, en ik ga gewoon weg na Nin...

Tsja, misschien zit ik ernaast en trekt een festival dat ook dagkaarten verkoopt toch veel meer fans van een hoofdact dan ik inschat. Heb dat trouwens niet gemerkt op Pukkelpop 2006, kon toen ook altijd nog best een end naar voren lopen vlak voor een act begon. Zelfs bij Radiohead en Daft Punk.

Van alle meerdaagse festivals waar ik ben geweest heb ik alleen op Reading 2003 echt gemerkt dat fans van één act (Metallica) heel de dag het veld voor het hoofdpodium bewaakten. En storend waren tijdens de acts daarvoor. System Of A Down kon daar totaal niet mee om gaan, nota bene Good Charlotte deed dat het beste, Kregen een half oprtreden lang plastic flesjes naar hun toegegooid en stopten halverwege een nummer de muziek. Frontman: 'Kom op jongens, zo gaan jullie ons nooit raken. Als we straks weer gaan spelen tel ik af en en gooien jullie allemaal tegelijk!'. Daarmee trokken ze het bijzonder knap naar zich toe, de rest van de set kregen ze het hele veld mee door voor ieder refreintje te roepen'Jump if you like Metallica!'.


Pukkelpop 2013 - Diet - 19-03-2013

Mantra Wrote:
Diet Wrote:Uiteindelijk maakt dat allemaal niet uit, want het voorste vak zal vanaf de middag vol Eminem diehards zitten, en rond 20u gaat de wei voor de main stage helemaal volstromen met zijn fans, Werchter 2009 was net hetzelfde. Fall Out Boy zal trouwens vlak voor NIN staan, en ik zie ofwel Slayer ofwel Deftones de shelter headlinen.
die gasten pissen de hele dag gewoon in hun broek dan..?

Geen idee hoe ze het doen, ik ben zelf niet zo fanatiek voor een artiest, maar elke superact (Metallica, Eminem, Coldplay, ...) zorgt voor zulke toestanden. Het is hier ergens al eens gezegd geweest in een andere discussie: op grote festivals is coheadliner zijn een ondankbare positie, want het gros van het publiek waar je voor staat is daar voor de act na jou.

En ik denk dat je het publiek ook een beetje verkeerd inschat. Eminem zal flink wat volk op de been brengen, maar heel wat mensen zullen gewoon typische festivalgangers zijn die uit nostalgie gaan kijken, en gewoon wat stilletjes wezen tijdens NIN. De weide zal niet voor de helft gevuld zijn met van die gangstas die vechtpartijtjes uitlokken of met voorwerpen smijten, die blijven sowieso liever weg van 'smerige hippiefestivals', zelfs al staat hun idool er.


Pukkelpop 2013 - Uplift - 19-03-2013

Ik heb helemaal geen stokpaardjes. Voor hetzelfde geld ga ik ook R**** of Primavera 'dissen'. Ik ben zeven keer naar PKP geweest (meer dan de meeste van jullie, neem ik aan) en weet daarmee genoeg. Zeker voor wat betreft niet-StuBru headliners is het soms nog erger dan op Werchter.

Verder korte sets, soms een minder geluid, veel tieners en ga zo maar door. Het is zeker geen Dour, daarvoor is de beleving nog kwalitatief genoeg, maar het soort namen dat er staan is zelden of nooit representatief voor de kwaliteit.

MBV speelde in 2009 nog voor een halflege Marquee, en daarvoor kon ik tijdens FNM makkelijk naar voren schuiven. Chokri heeft nog de klasse om te programmeren voor de 'alternatieve oude zakken' (of wat LN hem op dat vlak althans kan/wil aanbieden), maar het is feitelijk dweilen met de kraan open. En eigenlijk heb ik mij b.v. in 2007 en 2009 erg goed geamuseerd en veel ontdekt, maar de meerwaarde van PKP is gezien een resem buitenlandse alternatieven toch exponentieel gedaald. Dit is al enkele jaren niet meer het beste augustusfestival. Kijk maar naar Flow in Finland, om er ééntje te noemen.


Pukkelpop 2013 - 405782 - 22-03-2013

nero op het FM4 frequency festival in oostenrijk, kanshebber?


Pukkelpop 2013 - Aron - 22-03-2013

Lijkt me wel. Hoog in de Dance Hall. Ik vraag me ook af wie ze allemaal headliner gaan zetten in de marquee. De eerste en de tweede dag zijn die nog niet bekend(of het zouden Local Natives of Solange moeten zijn, maar die zijn daar nog niet klaar voor). Veel plaats voor nog mooie aankondigingrijtjes!


Pukkelpop 2013 - jimmy - 22-03-2013

Paul kalkbrenner moet er normaal ook nog bij


Pukkelpop 2013 - BigBird - 22-03-2013

En Tame Impala en Kendrick Lamar moeten er nog bij ;-)


Pukkelpop 2013 - jimmy - 22-03-2013

er moet wel nog meer bij dat ook werchter doet


Pukkelpop 2013 - BigBird - 22-03-2013

maar dat mogen ze nog niet bekend maken?


Pukkelpop 2013 - jimmy - 22-03-2013

BigBird Wrote:maar dat mogen ze nog niet bekend maken?


dat doen ze nooit he


Pukkelpop 2013 - Aron - 22-03-2013

Zoveel zal er wel niet zijn zeker? Misschien Lamar. Enigste zekere is denk ik Tame Impala, die gewoon de marquee een dag gaan headlinen. Misschien Phoenix, maar die zouden wel zeer hoge spot dan eisen op PKP. Een Biffy Clyro kan ook, maar dat zal wel niet. Boys Noize is tot nu toe de enige naam die ze delen zeker?


Pukkelpop 2013 - jimmy - 22-03-2013

james blake vermoed ik ook, boys noize is op werchter normaal live, pukkelpop niet.


Pukkelpop 2013 - moioww - 22-03-2013

jimmy Wrote:james blake vermoed ik ook, boys noize is op werchter normaal live, pukkelpop niet.

wat is het verschil?


Pukkelpop 2013 - Aron - 25-03-2013

Ben er terug bij dit jaar


Pukkelpop 2013 - BigBird - 25-03-2013

Ik heb nog geen pre-sale link gekregen. Maar goed, ik kom mijn kaart pas in mei, als vakantiegeld binnen is.


Pukkelpop 2013 - Aron - 25-03-2013

BigBird Wrote:Ik heb nog geen pre-sale link gekregen. Maar goed, ik kom mijn kaart pas in mei, als vakantiegeld binnen is.
Niet gekregen? Vreemd, ik kreeg die de maandag bijna vlak na de announcement van de eerste namen.

Enja, het lijkt me sterk dat Pukkelpop zou uitverkopen voor juli. Ze gaan nogal flexibel om met het aantal tickets voor wanneer het bordje 'sold out' verschijnt. En 170 euro voor 3 dagen(nota bene 10 euro duurder dan 2011 dacht ik) is ook niet niks.


Pukkelpop 2013 - Murdoc Niccals - 25-03-2013

Aron Wrote:
BigBird Wrote:Ik heb nog geen pre-sale link gekregen. Maar goed, ik kom mijn kaart pas in mei, als vakantiegeld binnen is.
Niet gekregen? Vreemd, ik kreeg die de maandag bijna vlak na de announcement van de eerste namen.
Ik ook, weliswaar in ongewenst.
Er zal nog een hoop moois bij moeten komen wil ik dit jaar weer gaan.


Pukkelpop 2013 - peppers - 25-03-2013

Combi in the pocket!
Hoe groot is de kans dat Slayer en Deftones op de Main staan ipv in de Shelter?


Pukkelpop 2013 - Aron - 25-03-2013

Ik denk (en hoop) dat Slayer de headliner zal zijn in de shelter. En Deftones voor Fall Out Boy gaan staan op de main. 't Is maar een idee.


Pukkelpop 2013 - Uplift - 25-03-2013

Slayer heeft een veel te dikke productie voor een triest podium als de Shelter.