Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Grosi - 20-02-2013

Indeling qua podiums:
Vrijdag
Main Stage: The Killers - The Script - Paramore - Handsome Poets
3FM Stage: Queens of the Stone Age - Jimmy Eat World
Brand Bier Stage: Netsky Live - Kodaline - Andy Burrows - Christopher Green
Zaterdag
Main Stage: Kings of Leon - 30 Seconds to Mars - The Opposites - Passenger
3FM Stage: Phoenix - The Gaslight Anthem - Fun. - Douwe Bob
Brand Bier Stage: C2C - Ellie Goulding - Miles Kane - Graveyard
Zondag
Main Stage: Green Day - Ben Howard - The Vaccines - Kensington - Triggerfinger
3FM Stage: Blaudzun
Brand Bier Stage: Alt-J - Die Antwoord - Lianne La Havas - Grouplove


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 20-02-2013

frankyboy707 Wrote:Even een vraagje,

Ik zie veel overlap met Werchter maar de vrijdag ziet er nog wel interessant uit.

Maar zoals ik het nu zie is QotSA headliner op de 3FM stage en the killers op de mainstage, betekend dit overlap of is het zoals bij Werchter met de Barn en de Marquee -> Concert in de Barn af dan start het concert in de Marquee en andersom...

Als ik maar 1 van beiden kan zien dan laat ik de vrijdag lekker schieten en ga ik gewoon alleen naar Werchter...

Overigens, hoe snel verkopen de dagkaarten normaal gesproken uit? Dan weet ik hoe lang ik kan wachten op namen van Werchter...

Pinkpop gaat helemaal niet uitverkopen; weekendkaarten niet en dagkaarten niet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - frankyboy707 - 20-02-2013

JBU Wrote:
frankyboy707 Wrote:Even een vraagje,

Ik zie veel overlap met Werchter maar de vrijdag ziet er nog wel interessant uit.

Maar zoals ik het nu zie is QotSA headliner op de 3FM stage en the killers op de mainstage, betekend dit overlap of is het zoals bij Werchter met de Barn en de Marquee -> Concert in de Barn af dan start het concert in de Marquee en andersom...

Als ik maar 1 van beiden kan zien dan laat ik de vrijdag lekker schieten en ga ik gewoon alleen naar Werchter...

Overigens, hoe snel verkopen de dagkaarten normaal gesproken uit? Dan weet ik hoe lang ik kan wachten op namen van Werchter...

Pinkpop gaat helemaal niet uitverkopen; weekendkaarten niet en dagkaarten niet.

Hmmm betwijfel het, ik bedoel op elk potje past een dekseltje toch, zullen vast genoeg mensen zijn die er naartoe willen.

Maar a la, enig idee of QotSA en the Killers gaan overlappen?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 20-02-2013

Alt-J dus afsluiter van de Brand Bier stage?

Of zal er nog 1 extra dance naam bijkomen?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 20-02-2013

Grosi Wrote:Indeling qua podiums:
Vrijdag
Main Stage: The Killers - The Script - Paramore - Handsome Poets
3FM Stage: Queens of the Stone Age - Jimmy Eat World
Brand Bier Stage: Netsky Live - Kodaline - Andy Burrows - Christopher Green
Zaterdag
Main Stage: Kings of Leon - 30 Seconds to Mars - The Opposites - Passenger
3FM Stage: Phoenix - The Gaslight Anthem - Fun. - Douwe Bob
Brand Bier Stage: C2C - Ellie Goulding - Miles Kane - Graveyard
Zondag
Main Stage: Green Day - Ben Howard - The Vaccines - Kensington - Triggerfinger
3FM Stage: Blaudzun
Brand Bier Stage: Alt-J - Die Antwoord - Lianne La Havas - Grouplove

De zaterdag is op het hoofdpodium wel echt verschrikkelijk. Tijdens acts op het hoofdpodium speelt er niks anders, en ik vraag me af hoeveel mensen zitten te wachten op Passenger, Opposites en 30STM.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Gaarlap - 20-02-2013

Nee, die gaan niet overlappen


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - stefleijten - 20-02-2013

Rock werchter kaartverkoop zal nu wel een boost krijgen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Grosi - 20-02-2013

Als er nog 8 namen moeten komen dan zullen dezen waarschijnlijk zo worden ingedeeld:
2 namen - 3FM Stage - Vrijdag
1 naam - Main Stage - Zaterdag
4 namen - 3FM Stage - Zondag
1 naam - Brand Bier Stage - Zondag


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 20-02-2013

frankyboy707 Wrote:
JBU Wrote:
frankyboy707 Wrote:Even een vraagje,

Ik zie veel overlap met Werchter maar de vrijdag ziet er nog wel interessant uit.

Maar zoals ik het nu zie is QotSA headliner op de 3FM stage en the killers op de mainstage, betekend dit overlap of is het zoals bij Werchter met de Barn en de Marquee -> Concert in de Barn af dan start het concert in de Marquee en andersom...

Als ik maar 1 van beiden kan zien dan laat ik de vrijdag lekker schieten en ga ik gewoon alleen naar Werchter...

Overigens, hoe snel verkopen de dagkaarten normaal gesproken uit? Dan weet ik hoe lang ik kan wachten op namen van Werchter...

Pinkpop gaat helemaal niet uitverkopen; weekendkaarten niet en dagkaarten niet.

Hmmm betwijfel het, ik bedoel op elk potje past een dekseltje toch, zullen vast genoeg mensen zijn die er naartoe willen.

Maar a la, enig idee of QotSA en the Killers gaan overlappen?

Vorig jaar was het ook niet uitverkocht (als je uitverkocht definieert als geen kaarten meer te koop, anders dan Jan's definitie), en die line up was toch nog wel, zeker de headliners, een stuk beter.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 20-02-2013

JBU Wrote:
Grosi Wrote:Indeling qua podiums:
Vrijdag
Main Stage: The Killers - The Script - Paramore - Handsome Poets
3FM Stage: Queens of the Stone Age - Jimmy Eat World
Brand Bier Stage: Netsky Live - Kodaline - Andy Burrows - Christopher Green
Zaterdag
Main Stage: Kings of Leon - 30 Seconds to Mars - The Opposites - Passenger
3FM Stage: Phoenix - The Gaslight Anthem - Fun. - Douwe Bob
Brand Bier Stage: C2C - Ellie Goulding - Miles Kane - Graveyard
Zondag
Main Stage: Green Day - Ben Howard - The Vaccines - Kensington - Triggerfinger
3FM Stage: Blaudzun
Brand Bier Stage: Alt-J - Die Antwoord - Lianne La Havas - Grouplove

De zaterdag is op het hoofdpodium wel echt verschrikkelijk. Tijdens acts op het hoofdpodium speelt er niks anders, en ik vraag me af hoeveel mensen zitten te wachten op Passenger, Opposites en 30STM.

In Jans wereld is er maar 1 band waar meer mensen op zitten te wachten dan op Passenger Wink


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Gaarlap - 20-02-2013

Nu ken ik niet alle namen die er nu geprogrammeerd staan maar er staat geen stevige metal dit jaar, of vergis ik me?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Dennis81 - 20-02-2013

Jammer, Dat de grote oude naam, (mr Paul McCartney) niet doorgegaan is, had wel verwacht op een mooie vervanging
Verder zijn de namen niet al te spannend, als je naar Werchter gaat, dan kun je de meeste dingen ook zien.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - stefleijten - 20-02-2013

Dennis81 Wrote:Jammer, Dat de grote oude naam, (mr Paul McCartney) niet doorgegaan is, had wel verwacht op een mooie vervanging
Verder zijn de namen niet al te spannend, als je naar Werchter gaat, dan kun je de meeste dingen ook zien.

En meer, en leukere.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - frankyboy707 - 20-02-2013

Gaarlap Wrote:Nee, die gaan niet overlappen

Is dit een reactie op mijn vraag?

Dat zou mooi zijn Smile


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 20-02-2013

stefleijten Wrote:Rock werchter kaartverkoop zal nu wel een boost krijgen.

Ervan uitgaande dat The Killers ook naar Werchter zullen komen, staan alle headliners ook op Rock Werchter, maar dan nog Rammstein, Editors, Depeche Mode en Blur erbij. Vraag me echt af waarom dagkaarten even duur zijn (en weekendkaarten per dag zelfs goedkoper voor Werchter) als je dit zo ziet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 20-02-2013

frankyboy707 Wrote:
Gaarlap Wrote:Nee, die gaan niet overlappen

Is dit een reactie op mijn vraag?

Dat zou mooi zijn Smile

Op Pinkpop spelen tent en noord tegelijk en speelt er niets anders tijdens de optredens op main stage.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Gaarlap - 20-02-2013

frankyboy707 Wrote:
Gaarlap Wrote:Nee, die gaan niet overlappen

Is dit een reactie op mijn vraag?

Dat zou mooi zijn Smile

Ja.
Op het moment dat er op het mainstage een band speelt, speelt er geen andere band op de overige 2 podia. Geen band op de mainstage --> op de 3FM stage en Brand bier stage tegelijk een band.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 20-02-2013

JBU Wrote:
stefleijten Wrote:Rock werchter kaartverkoop zal nu wel een boost krijgen.

Ervan uitgaande dat The Killers ook naar Werchter zullen komen, staan alle headliners ook op Rock Werchter, maar dan nog Rammstein, Editors, Depeche Mode en Blur erbij. Vraag me echt af waarom dagkaarten even duur zijn (en weekendkaarten per dag zelfs goedkoper voor Werchter) als je dit zo ziet.

En Sigur Ros, Bloc Party, Django Django, Biffy Clyro, Two Door Cinema Club, Modest Mouse, Tame Impale, Rudimental, Of Monsters and Men etc etc etc tegenover bijzonder weinig dat wel op Pinkpop staat en niet op Werchter.

Ieder soort festivalliefhebber (3FM tot Graz) die ook maar iets verder kijkt dan de neus lang is zal toch Werchter boven Pinkpop verkiezen, maar dat zou eigenlijk al jaren zo moeten zijn..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - frankyboy707 - 20-02-2013

JBU Wrote:
frankyboy707 Wrote:
JBU Wrote:Pinkpop gaat helemaal niet uitverkopen; weekendkaarten niet en dagkaarten niet.

Hmmm betwijfel het, ik bedoel op elk potje past een dekseltje toch, zullen vast genoeg mensen zijn die er naartoe willen.

Maar a la, enig idee of QotSA en the Killers gaan overlappen?

Vorig jaar was het ook niet uitverkocht (als je uitverkocht definieert als geen kaarten meer te koop, anders dan Jan's definitie), en die line up was toch nog wel, zeker de headliners, een stuk beter.

Ja daar heb je absoluut gelijk in (over die headliners) maar wist niet dat je nog kaarten kon kopen... "Officieel" was het uitverkocht


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Dennis81 - 20-02-2013

JBU Wrote:
stefleijten Wrote:Rock werchter kaartverkoop zal nu wel een boost krijgen.

Ervan uitgaande dat The Killers ook naar Werchter zullen komen, staan alle headliners ook op Rock Werchter, maar dan nog Rammstein, Editors, Depeche Mode en Blur erbij. Vraag me echt af waarom dagkaarten even duur zijn (en weekendkaarten per dag zelfs goedkoper voor Werchter) als je dit zo ziet.

Rock werchter heeft ongeveer 20.000 bezoekers meer, a 200 euro is 4 miljoen euro meer (4 miljoen is ongeveer het budget van pinkpop)


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 20-02-2013

frankyboy707 Wrote:
JBU Wrote:
frankyboy707 Wrote:Hmmm betwijfel het, ik bedoel op elk potje past een dekseltje toch, zullen vast genoeg mensen zijn die er naartoe willen.

Maar a la, enig idee of QotSA en the Killers gaan overlappen?

Vorig jaar was het ook niet uitverkocht (als je uitverkocht definieert als geen kaarten meer te koop, anders dan Jan's definitie), en die line up was toch nog wel, zeker de headliners, een stuk beter.

Ja daar heb je absoluut gelijk in (over die headliners) maar wist niet dat je nog kaarten kon kopen... "Officieel" was het uitverkocht

Alleen de maandag was 'officieel' uitverkocht. Ik ben er zelf geweest die dag en 's ochtends riep Jan iedereen nog op om ook familie en vrienden te laten komen, omdat er nog kaarten waren aan de dagkassa.

Oftewel, als je twijfelt tussen Rock Werchter en Pinkpop voor een dag zal ik me eerder zorgen maken over het uitverkopen van Rock Werchter.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - tonnymooren - 20-02-2013

Als het weer dan ook nog eens niet mee zou willen werken dan gaat PP een zwaar jaar tegemoet.....


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 20-02-2013

Zaterdag zou ik met Miles Kane, Gaslight Anthem, Phoenix en toch misschien nog wel KOL..wel doorkomen...voorderest is het wel zoeken naar leuke dingen

QOTSA en Killers zou ik graag willen zien, jammer dat Netsky dan tegelijk met QOTSA speelt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Snackbarharses - 20-02-2013

Laten we het van de positieve kant bekijken: genoeg tijd om bier te drinken tijdens Pinkpop!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 20-02-2013

http://www.nu.nl/muziek/3236843/zangeres-emeli-sande-neemt-zes-maanden-rust.html

Daarom vandaag nog niet bekend gemaakt?