Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 20-02-2013

geluksknikker Wrote:
BigBird Wrote:Ik hoop dat iemand nog eens wat kritische vagen aan hem stelt zometeen omtrent zijn ziellige opmerkingen richting andere festivals, en zijn 'beste line-up' opmerking.

Maar ik gok dat dit sowieso niet uitverkoopt, met een 40-45.000 bezoekers op de zat/zon.

Dat lijkt me ook de max., maar dit programma zal toch ook wel goedkoper zijn dan de meeste andere jaren, naar ik mag aannemen. Dus als die uit de kosten is, hangt die misschien ook het bordje uitverkocht op.

Killers zullen nu goedkoper zijn dan paar jaar terug (minder populair), en denk dat KOL ook voor tonnetje minder komen. Maar als geheel zie ik hier ook geen 4 miljoen aan hangen kwa prijskaartje en is er dus geld over voor volgend jaar.

Toch zeer jammer dat ze Depeche Mode niet hebben kunnen krijgen, kan iemand vragen waarom dat is stukgelopen?

Verder heeft ie zeker last van Bonnaroo en BKS. Maar, het is meer en meer een 3FM feestje aan het worden, en daar passen deze artiesten prima bij.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 20-02-2013

Benieuwd wat de kranten schrijven over programma, en wat de reacties zullen zijn op social media


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Jorrit - 20-02-2013

Heerlijk die Paaspop-post.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - DeClint - 20-02-2013

Als Jan zijn doelstelling aanpast aan de kaartverkoop, dan verkoopt het gewoon weer uit.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 20-02-2013

Kunnen we afspreken om er in het vervolg wat minder aandacht aan te besteden? Pinkpop is net als RaR en Werchter over een paar jaar het festival voor de mainstream muziekbeluisteraar die een weekend met de vrienden wil spenderen en graag meezingt op dingen die hij/zij op de radio hoorde.

Graz 2.0 is vooralsnog het forum waar mensen met zo'n profiel worden weggepest. Geen reden dus om überhaupt illusies te hebben in een PP-line-up, of om er zo lang over te lullen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 20-02-2013

Ja, die paaspop post is inderdaad goed en ze hebben nog een punt ook imo. Het is inderdaad echt weer pinkPOP dit jaar en dat staat haaks op de 'volgend jaar komen er meer gitaren' uitspraak.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 20-02-2013

Gewoon een slechhte line-up. Hier had je 5 jaar geleden blij mee geweest. Maar nu echt niet meer.

Het enige leuke wat er staat naar mijn mening is Queens of the Stoneage, Phoenix en C2C. De rest is maar matig.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Aron - 20-02-2013

BigBird Wrote:Toch zeer jammer dat ze Depeche Mode niet hebben kunnen krijgen, kan iemand vragen waarom dat is stukgelopen?
Zou dat niks te maken hebben met Werchter die van Livenation(DM heeft een exclusiviteitscontract met LN) is, enzo ze liever DM daar exclusief neerplanten?

Nu, ik zeg maar iets


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 20-02-2013

Zou kunnen ja dat ze exclusief BeNELux staan ja.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 20-02-2013

Hoewel ik het al kan raden: hoe heeft Jan het aangekondigd? Opnieuw die misplaatste arrogantie? Dat 3voor12 interview was een mooi stuk comedy.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Roel87 - 20-02-2013

Het veroordelen door Graz van de Pinkpop line-up is wat flauw. Dit is in de breedte toch een prima programma voor wat Pinkpop anno 2013 is?! Enkel de headliners zijn zorgwekkend met het oog op de kaartverkoop.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 20-02-2013

Aron Wrote:
BigBird Wrote:Toch zeer jammer dat ze Depeche Mode niet hebben kunnen krijgen, kan iemand vragen waarom dat is stukgelopen?
Zou dat niks te maken hebben met Werchter die van Livenation(DM heeft een exclusiviteitscontract met LN) is, enzo ze liever DM daar exclusief neerplanten?

Nu, ik zeg maar iets

niks mee te maken want het is niet exclusief, het is gewoon zo uitgedraaid. nederlandse zomerdatum is er gewoon niet doorgekomen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 20-02-2013

Nummer 25 dacht zeker, krijg de tering maar met je festival, daar haal ik zelfs de gratis kaarten niet voor op.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Aron - 20-02-2013

BigBird Wrote:Zou kunnen ja dat ze exclusief BeNELux staan ja.
inderdaad ja, benelux


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Roel87 - 20-02-2013

Willie Wrote:Nummer 25 dacht zeker, krijg de tering maar met je festival, daar haal ik zelfs de gratis kaarten niet voor op.
Zet die nostalgische bril eens af. Of gaan we straks ook de Vrienden Van Amstel Live, de Zwarte Cross en De Toppers in de Arena veroordelen?!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Roger - 20-02-2013

Als Pinkpop écht Depeche Mode en Neil Young wil (wat door Jan Smeets toch al jaren gezegd wordt), dan was het dit jaar toch hét moment!? Beiden doen ze festivals. Line-up valt zo wat magertjes uit ten opzichte van andere festivals in de wijde omgeving. Zeker als een potentiële Pinkpopbezoeker de line-up gaat vergelijken met die van Rock Werchter (terwijl daar nog meer dan 30 namen bij moeten komen...)


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Aron - 20-02-2013

Roel87 Wrote:Het veroordelen door Graz van de Pinkpop line-up is wat flauw. Dit is in de breedte toch een prima programma voor wat Pinkpop anno 2013 is?! Enkel de headliners zijn zorgwekkend met het oog op de kaartverkoop.
Begrijp ik volkomen, maar de vraag is eerder: waar eindigt dit? Ik denk wel dat de meeste mensen op dit forum het goed voorhebben met Pinkpop. Waarschijnlijk ook mede doordat, net als ik-zelf in België- je met Pinkpop opgegroeid ben en vroeger Pinkpop ook gewoonweg goéd en soms zelf cutting edge was. Het is redelijk triest wat er met dit festival is gebeurd.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Jorrit - 20-02-2013

Maar ook voor een puur popfestival is het gewoon insane slecht. Laat dan Justin Timberlake en Rihanna headlinen. Dat doen ze in Engeland toch echt veel beter.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 20-02-2013

Roel87 Wrote:Het veroordelen door Graz van de Pinkpop line-up is wat flauw. Dit is in de breedte toch een prima programma voor wat Pinkpop anno 2013 is?! Enkel de headliners zijn zorgwekkend met het oog op de kaartverkoop.

Je snapt het volgens mij niet helemaal Roel. Dit graz forum is bij mijn weten juist ook mede ontstaan als forum om over Pinkpop te lullen. Dus dat is nu, wat we nog steeds doen. Alleen is de huidige koers van Pinkpop ver afgedwaald van waar de meeste hardcore grazzers zich mee kunnen vereenzelvigen. Dan mag je daar toch hier je teleurstelling over uiten. Grote verschil met Vrienden van Amstel en dergelijke, is dat dit nooit op enige manier serieus is genomen hier op het forum.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Roel87 - 20-02-2013

Aron Wrote:
Roel87 Wrote:Het veroordelen door Graz van de Pinkpop line-up is wat flauw. Dit is in de breedte toch een prima programma voor wat Pinkpop anno 2013 is?! Enkel de headliners zijn zorgwekkend met het oog op de kaartverkoop.
Begrijp ik volkomen, maar de vraag is eerder: waar eindigt dit? Ik denk wel dat de meeste mensen op dit forum het goed voorhebben met Pinkpop. Waarschijnlijk ook mede doordat, net als ik-zelf in België- je met Pinkpop opgegroeid ben en vroeger Pinkpop ook gewoonweg goéd en soms zelf cutting edge was. Het is redelijk triest wat er met dit festival is gebeurd.
Ja, maar er is een punt (en bij Pinkpop is deze al jaren geleden bereikt) dat het festival niet meer binnen het profiel van de gemiddelde Graz'er valt. De hoogste tijd om geen aandacht meer te besteden aan dit 3FM gala. Nu heb ik niet die nostalgische gevoelens bij hoe het ooit was, maar natuurlijk is de parrellel te trekken met het afglijdende programma van Lowlands.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 20-02-2013

Nu vraag en antwoord met Jan. Kom op met die kritische vragen ipv meer spiegels bij de wc's ophangen


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 20-02-2013

Tradities zijn er om gebroken te worden. Vroeger was mainstream goed, en nu slecht. De invloed van een gemonopoliseerde media en winstgerichte live-industrie is daar de oorzaak van. Er zijn genoeg alternatieven, en die hebben er enkel maar baat bij als we onze aandacht naar hen verschuiven.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Roel87 - 20-02-2013

geluksknikker Wrote:
Roel87 Wrote:Het veroordelen door Graz van de Pinkpop line-up is wat flauw. Dit is in de breedte toch een prima programma voor wat Pinkpop anno 2013 is?! Enkel de headliners zijn zorgwekkend met het oog op de kaartverkoop.

Je snapt het volgens mij niet helemaal Roel. Dit graz forum is bij mijn weten juist ook mede ontstaan als forum om over Pinkpop te lullen. Dus dat is nu, wat we nog steeds doen. Alleen is de huidige koers van Pinkpop ver afgedwaald van waar de meeste hardcore grazzers zich mee kunnen vereenzelvigen. Dan mag je daar toch hier je teleurstelling over uiten. Grote verschil met Vrienden van Amstel en dergelijke, is dat dit nooit op enige manier serieus is genomen hier op het forum.
Die historie begrijp ik wel, maar wat heeft het voor zin om aandacht te blijven besteden aan iets dat ondertussen zo zwaar is afgedaald. En waar bovendien geen enkel teken op verbetering is. Pinkpop is over en uit voor de gemiddelde Graz'er.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Gunnar - 20-02-2013

Roel87 Wrote:
Willie Wrote:Nummer 25 dacht zeker, krijg de tering maar met je festival, daar haal ik zelfs de gratis kaarten niet voor op.
Zet die nostalgische bril eens af. Of gaan we straks ook de Vrienden Van Amstel Live, de Zwarte Cross en De Toppers in de Arena veroordelen?!

Volledig mee eens. Normaal laat ik dit topic ook links liggen ,aangezien Pinkpop uberhaupt nooit 'mijn' festival is geweest en ik er al jaren niet meer ben geweest.

Met deze line-up trekt Smeets gewoon weer 40k+ bezoekers naar Landgraaf en waarom ook niet? Voor het 3fm publiek is er genoeg te beleven en de die-hard muziekliefhebbers vinden hun heil toch al lang elders. In Nederland krijg je nu eenmaal geen tienduizenden handen op elkaar voor een line-up als Primavera of Bonnaroo, daar zullen we mee moeten leren leven.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 20-02-2013

Roel87 Wrote:
Willie Wrote:Nummer 25 dacht zeker, krijg de tering maar met je festival, daar haal ik zelfs de gratis kaarten niet voor op.
Zet die nostalgische bril eens af. Of gaan we straks ook de Vrienden Van Amstel Live, de Zwarte Cross en De Toppers in de Arena veroordelen?!

Ik was nummer 25 niet, maar als zelfs mensen die de persconferentie bezoeken al die kaarten niet willen hebben.