Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Timothy's Monster - 19-02-2013

Altijd al eens dat Franse bandje Phoenix willen zien. Als het even kan aan het einde van de dag.
En waarom ook niet KOL erbij. Is toch pas 2 jaar geleden net als Green Day.

Zijn 'n paar van de namen die zijn doorgesijpeld binnen het Zuid-Limburgse popwereldje. Verder niks gehoord over grootheden, dus geen echte verrassingen. Wel dat het programma over de gehele linie zwak is.
Morgen kunnen jullie dus allemaal weer ouderwets met modder gooien.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 19-02-2013

Er is inderdaad weinig randvermaak, behalve de openluchtbios en de campingfeesten. En i derdaad, 2005 wijst wel uit dat er voor Pinkpop een goede programmering nodig is (in deze context betekent dat: een grote headliner met een sloot one hit wonders van 3FM) om bezoekers te trekken.

Lowlands moet het ook meer hebben van de hele sfeer om het festival heen, de feesten etc. En daar kun je op vertrouwen dat dat elk jaar goed zit..dus raakt het uitverkocht voordat er ook maar iets bekend is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 19-02-2013

Begrijp ik hier nu wel of niet uit dat Kings of Leon en Phoenix er zullen staan?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 19-02-2013

Op zich zou ik Phoenix dan wel weer een leuke toevoeging vinden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 19-02-2013

Maetrik Wrote:Begrijp ik hier nu wel of niet uit dat Kings of Leon en Phoenix er zullen staan?

Is dat niet aan u om dat te beslissen?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 19-02-2013

Het zal wel door het bier komen. Beide namen prima.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 19-02-2013

Suede, Local Natives en Cold War Kids staan op Pinkpop........volgens n Twitteraar.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 19-02-2013

MyMusic Wrote:Op zich zou ik Phoenix dan wel weer een leuke toevoeging vinden.
Phoenix staat ook op RaR dus de kans is groot lijkt me.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 19-02-2013

BigBird Wrote:Suede, Local Natives en Cold War Kids staan op Pinkpop........volgens n Twitteraar.
Ik ga ook eens wat de lucht ingooien dan, beetje de boel opstoken. Al zouden Suede en Local Natives wel alleraardigste namen zijn en Cold War Kids zal ook beter zijn dan het gemiddelde wat er zal staan.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 19-02-2013

Nick Cave een kanshebber?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 19-02-2013

Lijkt mij sterk, kan enkel nog de zondag en dan heeft hij al de drie voorgaande dagen een show gegeven. Denk dat we een eventuele positieve verrassing eerder in de hoek van Phoenix moeten zoeken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Stefan - 19-02-2013

Suede, Phoenix, Nick Cave? Ja en straks staat the Jesus and Mary Chain, Blur, Fiona Apple en Death From Above 1979 er ook nog. Nog even en Pinkpop gaat goede namen boeken.. Eerst zien dan geloven.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Pepe - 19-02-2013

Prijs van een Festival is toch niks mis mee, als je vandaag de dag naar een concert gaat ben toch al snel 30euro kwijt, jammer genoeg eerder 50.
Zou je naar de Headliners alleen al gaan ben je gegarandeerd meer kwijt, okee ze spelen dan een kwartiertje langer.....
Hoop inderdaad dat ze dit jaar iets meer in de breedte hebben geprogrammeerd, al die bandjes die je op elk gratis festival hebt staan zijn leuk maar daar ga ik niet voor naar Pinkpop.

In ieder geval ben ik blij met Kings of Leon, of was dat nog niet bekend gemaakt..... Whoehaaaaaa!
Hoop/Denk verder een beetje op/aan Lana Del Rey, Emeli Sande, Ellie Goulding, Alice In Chains, Danzig, Stone Sour, mischien Mastodon nog een keer, 30Seconds to Mars(hoef niet maar zal wel).....
Nog één keer slapen en we weten wat Onze Jan bij elkaar heeft getoverd.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Piet Knaak - 19-02-2013

Local Natives zie ik toch liever op BKS verschijnen. Ga nou geen goede namen droppen hier jongens.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 19-02-2013

Uplift Wrote:
jimmy Wrote:
Uplift Wrote:pudgong doet een beetje jimmy na zo'n 7-8 jaar terug met Werchter.

Hij werd toen zelfs gebeld door de radio, waaruit bleek dat hij maar wat mensen opjutte. Zeer geslaagd, dat wel.

Seg euh, nu maakt ge er u eigen verhaal van e.
Ik had een goklijstje (nadruk op gok) gemaakt, per podia en dag. Deze was neutraal gepost op een forum (festivalnoise) zoals nog anderen.
Plots stond dat lijstje in HLN, zonder broncheck en dergelijke. Die hadden dat overgenomen. Maar zat niets waarheid in. Uiteindelijk heeft StuBru me zelf gecontacteerd, en samen met RW heb ik afgesproken het recht te zetten en in te gaan op de uitnodiging van StuBru. HLN had er zijn eigen verhaal van gemaakt meer niet. Niks van opjutten.

Maak er u eigen verhaal niet van. Had het zo geweest zoals jij zegt had ik niet meer moeten afkomen bij hen. En dat zit toch wel goed tot nader order.
Dude, whatever. Ik vertel enkel wat ik mij kan herinneren, en 'opjutten' hoef je ook helemaal niet serieus te nemen of zo. Ik heb alle respect voor je, en ik weet ook wel dat je professioneel werkt en zo, maar heel dat gedoe hier doet sterk daaraan denken. Goede bedoeling die slecht worden gecommuniceerd, etc.

oké in orde, kwam bij mij ff anders over door het woord 'opjutten'


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Proest - 19-02-2013

Pepe Wrote:Prijs van een Festival is toch niks mis mee, als je vandaag de dag naar een concert gaat ben toch al snel 30euro kwijt, jammer genoeg eerder 50.
Zou je naar de Headliners alleen al gaan ben je gegarandeerd meer kwijt, okee ze spelen dan een kwartiertje langer.....
Hoop inderdaad dat ze dit jaar iets meer in de breedte hebben geprogrammeerd, al die bandjes die je op elk gratis festival hebt staan zijn leuk maar daar ga ik niet voor naar Pinkpop.

In ieder geval ben ik blij met Kings of Leon, of was dat nog niet bekend gemaakt..... Whoehaaaaaa!
Hoop/Denk verder een beetje op/aan Lana Del Rey, Emeli Sande, Ellie Goulding, Alice In Chains, Danzig, Stone Sour, mischien Mastodon nog een keer, 30Seconds to Mars(hoef niet maar zal wel).....
Nog één keer slapen en we weten wat Onze Jan bij elkaar heeft getoverd.

Want de ervaring van een kale show op een festival weide met 50.000 en publiek dat niet iets speciaals heeft met band (vaak dan) is vergelijkbaar met een zaalshow.

Dat klinkt logisch, ja.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 19-02-2013

Het wordt in ieder geval al gezellig druk hier in het topic.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 19-02-2013

ik hoop echt voor pinkpop dat het morgen op iets trekt... ik ben ook opgegroeid met pinkpop als klein ventje op de tv te volgen en dat was mijn eerste kennismaking met festivals. maar wat het programma de laatste jaren in de breedte voorstelt is eerder zielig. dus hopelijk is het morgen verrassend dik in orde.

en ik ben ook geen fan van Jan Smeets zijn communicatietechnieken en verzuring maar de man heeft niks meer te zeggen over het programma en is maar een speelbal van mojo. daarmee zijn frustratie zeker? zeker nu hij laat weten dat hij alt-j bvb geweigerd heeft, niet zwanzen he? die had hij zeker heel graag gewild.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Pepe - 19-02-2013

Proest Wrote:
Pepe Wrote:Prijs van een Festival is toch niks mis mee, als je vandaag de dag naar een concert gaat ben toch al snel 30euro kwijt, jammer genoeg eerder 50.
Zou je naar de Headliners alleen al gaan ben je gegarandeerd meer kwijt, okee ze spelen dan een kwartiertje langer.....
Hoop inderdaad dat ze dit jaar iets meer in de breedte hebben geprogrammeerd, al die bandjes die je op elk gratis festival hebt staan zijn leuk maar daar ga ik niet voor naar Pinkpop.

In ieder geval ben ik blij met Kings of Leon, of was dat nog niet bekend gemaakt..... Whoehaaaaaa!
Hoop/Denk verder een beetje op/aan Lana Del Rey, Emeli Sande, Ellie Goulding, Alice In Chains, Danzig, Stone Sour, mischien Mastodon nog een keer, 30Seconds to Mars(hoef niet maar zal wel).....
Nog één keer slapen en we weten wat Onze Jan bij elkaar heeft getoverd.

Want de ervaring van een kale show op een festival weide met 50.000 en publiek dat niet iets speciaals heeft met band (vaak dan) is vergelijkbaar met een zaalshow.

Dat klinkt logisch, ja.

De show van de Headliners is meestal erg kaal, ja.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Piet Knaak - 20-02-2013

Ik zet de popcorn vast klaar voor morgen. Verras ons Jan.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Denniz - 20-02-2013

Piet Knaak Wrote:Ik zet de popcorn vast klaar voor morgen. Verras ons Jan.


Heb zo maar het vermoeden dat er niemand verast gaat worden, op welke manier dan ook.

De headliner spots zijn waarschijnlijk gevuld met bands die ergens in de afgelopen paar jaar die spot ook al eens hadden, maar dit is een algemen festivaltendens en inherent aan een poging tot kaartverkoop.
stel dat RATM headliner is, dan zal dit een verassing zijn volgens velen, echter een paar jaar geleden was dit muzikaal al niet heel sterk meer en RATM is niet erg relevant te noemen.

Lees trouwens her en der reacties in de trend van : Vet Kenisington en the Script op 1 festival, daaruit kan ik concluderen dat ik of de huidige muziek belevingswereld kwijt ben of deze mij kwijt is.

Ook vraag ik me af hoe je ooit een 3 dagen kaart kan willen kopen voor met alle respect Kensington, ga dan lekker naar een concert voor een tientje


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 20-02-2013

Toch vind ik het knap dat Smeets zolang het programma geheim houdt terwijl namen al vast liggen, drukwerk gereed is, site klaar staat om online te gaan etc.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Denniz - 20-02-2013

Rik Wrote:Toch vind ik het knap dat Smeets zolang het programma geheim houdt terwijl namen al vast liggen, drukwerk gereed is, site klaar staat om online te gaan etc.

+1, moeten toch redelijk wat mensen het programma kennen + "alle" bands zwijgen......


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 20-02-2013

Ja, eens... dat is knap. Maar als de line-up daadwerkelijk zo hard zuigt als de verwachtingen zeggen dat het doet dan is het wel wat makkelijker voor je te houden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 20-02-2013

Piet Knaak Wrote:Local Natives zie ik toch liever op BKS verschijnen. Ga nou geen goede namen droppen hier jongens.

Misschien heeft jan dus toch gelijk met beste line up....