Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 26-10-2012

Ik denk dat Blur in Nederland het al moeilijk genoeg zal hebben om de HMH te uitverkopen, die zullen Nederland gewoon weer overslaan lijkt mij. Prima ook, zal toch nooit zo tof worden als een Engelse show.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Beans - 26-10-2012

Martijn Wrote:Ik denk dat Blur in Nederland het al moeilijk genoeg zal hebben om de HMH te uitverkopen, die zullen Nederland gewoon weer overslaan lijkt mij. Prima ook, zal toch nooit zo tof worden als een Engelse show.

Blur krijgt in Nederland de HMH met gemak vol.
Ze komen alleen niet in Nederland volgend jaar omdat Werchter ze exclusief heeft.

Muse zal ook niet op Pinkpop komen, wordt Goffertpark, Amsterdam Arena of Geldredome denk ik.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 27-10-2012

De grootste kans is inderdaad dat Muse zoiets als het Goffertpark vol gaat spelen. Graag zelfs want het is voor mij op loopafstand. Bon Jovi heeft inderdaad ook aangegeven dat hij na in februari Amerika te doen later naar Europa komt. Het bericht van Smeets over meer rock in 2013 + dit bericht, lijkt Bon Jovi me ook een goede kanshebber ook al hoeft het van mij niet per se.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Beans - 27-10-2012

Bon Jovi zou een regelrechte aanfluiting zijn als headliner voor Pinkpop.
Laat Jan nou eens een programma opstellen dat in de breedte ook gewoon klopt en geen 3 dikke kleppers met daarvoor eeen voorprogramma dat nergens op slaat.
Denk dat een Headliner als Editors in dit plaatje gewoon perfect is, de mannen speelde vorig jaar op Werchter een formidabele show en het lijkt mij niet dat ze veel budget zullen opslurpen waardoor er geld overblijft voor andere ''fatsoenlijke'' artiesten.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 27-10-2012

Ben het wel met Beans eens wat betreft een gaaf dagprogramma. Oh en Bon Jovi zou ik opzich een vreemde headliner vinden ja, denk niet dat er heel veel festivalgangers daar op zitten te wachten... maar heb liever Bon Jovi dan Aerosmith.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 27-10-2012

Normalerwijze zal Bon Jovi wel een stadiontour doen in Europa, kan me niet herinneren dat ze ooit eens op een festival gestaan hebben door de jaren heen.
Een aantal jaar geleden hadden ze wel in een interview aangegeven dat ze graag eens een dag van Glastonbury wilden headlinen, maar Eavis is daar tot op heden nooit op ingegaan.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 27-10-2012

Bon Jovi???????????
Waar hebben jullie het over!!!!
Zoals iemand uit het publiek ooit eens bij een Social Distortion optreden riep op de vraag wie er naar muziek van Bon Jovi luistert, "only faggets" antwoorde. Waardeloze band!!!!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - F-JЩ - 28-10-2012

Beetje sentiment heeft het wel. Ze hadden op een gegeven moment alleen moeten kappen met nieuwe liedjes maken.

Met iets als Social Distortion is net zoveel mis, maar dat heeft vooral met verschillende interesses te maken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 28-10-2012

F-JЩ Wrote:Beetje sentiment heeft het wel. Ze hadden op een gegeven moment alleen moeten kappen met nieuwe liedjes maken.

Met iets als Social Distortion is net zoveel mis, maar dat heeft vooral met verschillende interesses te maken.

Ben ik het helemaal mee eens. Nogmaals, van mij hoeft Bon Jovi helemaal niet te komen maar het is niet uitgesloten. Dat hij nooit op Pinkpop heeft gestaan betekent niet dat hij nu niet kan komen. Eens moet de eerste keer zijn maar ik verwacht en hoop het niet. Net zoals Aerosmith die een kanshebber zouden zijn. Dat gaat ook niet gebeuren. Waarschijnlijk zal het wel weer The Killers worden ofzo maar het ontbreekt dan wel een beetje aan afwisseling door de jaren heen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 28-10-2012

Ok, meer Rock op Pinkpop....

Moet dat dan in de headliners zitten? Volgens mij niet persee....

Maar waarom niet gewoon Slash een headline positie. Mooie combi van nieuw en oud.

Verder denk ik gewoon een paar stevige bands door de dag heen programmeren en het komt goed.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 29-10-2012

Killers in maart naar de Ziggo dome; ook niet op Pinkpop dus? Of zouden ze worden aangekondigd nadat de Ziggo dome uitverkocht is?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fresh77 - 29-10-2012

Uiteindelijk valt het toch weer tegen.

Gok op:

Editors / Queens of the Stone Age
Triggerfinger / Snow Patrol
Iggy Pop / Green Day


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 29-10-2012

Vorige keer deden The Killers ook een concert voordat ze op Pinkpop stonden... Ik hoop nog altijd niet dat ze headliner zijn, sterker nog van mij hoeven ze sowieso niet te komen. @Fresh77. Triggerfinger is echt niet zo groot hoor, persoonlijk ben ik groot fan maar er zullen er maar weinig zijn die veel meer kennen dan I Follow Rivers... Overigens vind ik wat jij schetst niet zo heel belabberd, al kan het zeker beter natuurlijk.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fresh77 - 29-10-2012

De co-headliner speelt op Pinkpop toch ergens in de middag dus die hoeft niet zo groot te zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 29-10-2012

fresh77 Wrote:Uiteindelijk valt het toch weer tegen.

Gok op:

Editors / Queens of the Stone Age
Triggerfinger / Snow Patrol
Iggy Pop / Green Day

QOTSA headliner? De vorige keer op Pinkpop in 2008 stonden ze voor de headliner. Zoveel ontwikkeling hebben ze volgens mij nog niet doorgemaakt dat ze nu klaar zijn om headliner te worden van Pinkpop. Daarnaast lijkt me Editors ook niet echt de headliner voor Pinkpop simpelweg omdat ze daar in Nederland (nog) niet bekend genoeg voor zijn. Triggerfinger zou inderdaad een prima co-headliner zijn voor de zaterdag maar van Snow Patrol word ik persoonlijk niet echt vrolijk. Je kunt bij wijze van spreken geen festival meer bezoeken in Nederland of daaromheen of zij staan er. In 2012 stonden ze al drie keer in Nederland dus wat mij betreft een jaartje niet. Als dit dan de headliners zouden worden gaat Pinkpop er niet echt op vooruit.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 29-10-2012

Op Pinkpop Central volgde ik vorig jaar de geruchten. Dit jaar posten ze geen berichten maar kennelijk is er wel iemand die de geruchten bijwerkt. Zo stonden Snow Patrol, Muse, Editors, Bloc Party en of Monsters & Men onder vaag ("Vaag" - de naam zegt het al - is de categorie waarin hoofdzakelijk acts staan die hebben aangegeven dat ze gaan touren, maar waar nog geen data van bekend zijn gemaakt. Om ervoor te zorgen dat het overzichtelijk blijft, staan hier enkel acts die daadwerkelijk een kans maken.). Vandaag is er weer een verandering aangebracht. Snow Patrol staat nu ineens onder hot (Onder “hot!” behoren acts die zo goed als zeker worden bevestigd. Acts met een * hebben zichzelf inmiddels bevestigd.) en the Killers onder waarschijnlijk (Hier staan alle acts die een reële kans maken. Criterium: de acts moeten tijdens het Pinkpop weekend in Europa zijn.).

Wat ik me nog kan herinneren van vorig jaar is dat bands/acts onder hot ook wel grotendeels werden bekend gemaakt. Als hun bronnen dus net zo betrouwbaar blijken kan je er donder op zeggen dat Snow Patrol geboekt is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 29-10-2012

Haal Krezip maar weer van stal.

Volgens NU.nl:

Quote:Green Day annuleert alle optredens dit jaar
AMSTERDAM - De Amerikaanse band Green Day annuleert alle voor dit jaar geplande optredens. Ook worden de concerten begin 2013 uitgesteld. Dit vanwege het herstel van frontman Billie Joe Armstrong.
Dat meldt de band op zijn website.

"De timing is uiteraard niet ideaal, maar het welzijn van Billie Joe is onze voornaamste zorg", aldus een verklaring van bassist Mike Dirnt. "Gelukkig gaat het al beter met Billie Joe en we willen iedereen bedanken voor de steunbetuigingen die we hebben ontvangen."

Green Day zet een streep door alle concerten die dit kalenderjaar nog ingepland stonden. De shows die de band in januari en februari in de VS zou geven, worden verplaatst. De optredens in Europa, waaronder op Pinkpop en Rock Werchter, lopen vooralsnog geen gevaar.


Goedmakertje

Ook wordt de release van ¡Tré!, het derde album uit de nieuwe trilogie van Green Day, verschoven. Deze stond gepland voor januari, maar als goedmakertje voor de geannuleerde concerten verschijnt het album nu al begin december. Het eerste deel van de trilogie, ¡Uno!, werd in september uitgebracht en in november verschijnt ¡Dos!.

Eind augustus gaf Green Day het startsein voor zijn nieuwe tournee in Berlijn, maar drie weken later barstte frontman Billie Joe Armstrong tijdens een festival in Las Vegas in woede uit en sloeg op het podium zijn gitaar stuk. Hij meldde zich bij een afkickkliniek wegens drank- en drugsmisbruik. Volgens Dirnt stond Armstrong onder veel druk.



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 29-10-2012

Die Shows gaan volgend jaar gewoon door


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Beans - 29-10-2012

Jammer genoeg wel ja.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 29-10-2012

De hoop niet verliezen hé, als BJ zo voordoet cancelt hij ze misschien allemaal! Smile


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 30-10-2012

Stone Roses touren in juni in Europa, misschien wat voor Pinkpop?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 30-10-2012

JBU Wrote:Stone Roses touren in juni in Europa, misschien wat voor Pinkpop?

Nee, omdat ze al in de buurt speelden (Pukkelpop en Lowlands en HMH).


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - meisbaer2 - 30-10-2012

Oei, dan wordt misschien de comi Stone Roses-Blur wel een mogelijkheid voor Rock Werchter? Of is dat teveel van het goede?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - YouBube - 30-10-2012

Kings of Leon doen vanaf eind juni + juli al concerten in Europa, dus heel groot kanshebber, denk ik dan!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 30-10-2012

YouBube Wrote:Kings of Leon doen vanaf eind juni + juli al concerten in Europa, dus heel groot kanshebber, denk ik dan!

Ik hoop toch zo van niet! Ten eerste vind ik die band totaal niks uitstralen op het podium, erg saai om naar te kijken. De muziek vind ik ook al niet bijzonder. Ten 2e waren ze er in 2011 nog, dat is nog korter geleden dan dat Green Day er stond. Green Day is nog altijd 1000x beter dan Kings of Leon!