Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Roger - 30-01-2013

Uplift Wrote:Sluit ACDC best niet uit.

? AC/DC lijkt me nóg onrealistischer dan The Rolling Stones of Daft Punk.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - kesselman - 31-01-2013

daft punk tourt niet
david bowie tourt niet
snow patrol,is nog helemaal niets bekend van een tour
stones touren zo vroeg nog niet

acdc lijkt mij geen pinkpop headliner.

ik zie maar 2 mogelijkheden

qotsa,killers,green day
of
metallica,killers,green day


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 31-01-2013

tourt metallica dan in juli in europa?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wout - 31-01-2013

kesselman Wrote:daft punk tourt niet
david bowie tourt niet
snow patrol,is nog helemaal niets bekend van een tour
stones touren zo vroeg nog niet

acdc lijkt mij geen pinkpop headliner.

ik zie maar 2 mogelijkheden

qotsa,killers,green day
of
metallica,killers,green day

Van Metallica is net zo weinig bekend als Snow Patrol in juni: niets. AC/DC heeft wel bevestigd te gaan touren,
maar lijkt mij ook niks voor Pinkpop.

Killers sluiten op de zaterdag trouwens Isle of Wight af, dus als zij headliner worden zal dit op de vrijdag zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 31-01-2013

Ik heb eens wat onderzoek gedaan naar mogelijke headliners. Ik heb er voorlopig geen kunnen vinden die ik echt een grote kans toe dicht. Ik heb de mogelijkheid dat ze pp headlinen een cijfer van 1 tot 10 gegeven en kom bij niemand hoger dan 7 uit.

Redelijke kanshebbers:
Metallica (7)
Mumford & Sons (7)
Deep Purple (6)
Elton John (6)
Kings of Leon (6)
Smashing Pumpkins (6)
The Prodigy (6)

Enige kans op:
Placebo (5)
Snow Patrol (5)
The Killers (5)
Coldplay (4)
Guns 'n Roses (4)
Marilyn Manson (4)
The Rolling Stones (4)
Editors (3)
Muse (3)
The Stones Roses (3)
Iron Maiden (2)
Queen (2)
Red Hot Chili Peppers (2)
System of a Down (2)
The Who (2)

Komen zo goed als zeker niet:
Bon Jovi (1)
Depeche Mode (1)
Pearl Jam (1)
Rage Against the Machine (1)
Rihanna (1)

Hieronder zie je waarom ik tot de bovenstaande conclusies ben gekomen. De bands komen allen aan bod in alfabetische volgorde. Jullie zijn het vast met vele conclusies niet eens, laat maar weten waarom niet.

Bon Jovi (1)
Hebben al concerten in de UK staan op de 12e,13e,15e en 16e. Kunnen dus alleen nog de 14e, maar zouden dan 5 keer achter elkaar spelen. Gaat niet gebeuren

Coldplay (4)
Niks bekend van een tour.

Deep Purple (6)
Staan 2 juni in Bulgarije op een festival, volgende data is 7 juli in ijsland. Zouden best eens op PP kunnen staan. Zou wat mij betreft een gave headliner zijn die ook nog eens niet duur is, maar ik denk niet dat ze headliner zijn.

Depeche Mode (1)
Zouden theoretisch nog de 14e kunnen, maar zouden dan 3 shows achter elkaar doen terwijl ze er eigenlijk niet eens 2 achter elkaar doen in de tour die tot nu toe bekend is gemaakt. Daarnaast heeft Jan Smeets gezegd dat ze niet komen. Nee, geen Depeche Mode.

Editors (3)
Hun voorlopig eerste datum is 7 Juli (Rock Werchter). Daarnaast heb ik nog 2 twijfels. 1: Ik denk niet dat ze op Pinkpop headliner zouden zijn (ze zijn overigens zeker welkom als sub wat mij betreft). 2: Jan heeft ook van Editors gezegd dat ze niet naar PP komen aangezien die gezegd heeft dat de enige headliner die PP en RW delen Green Day is.

Elton John (6)
Staat 15 juni in Zwitserland en heeft daarvoor tot 11 mei een hoop shows in Vegas. Is dus op tijd in Europa en nog vrij op de 14e (ook op de 16e btw). Ik vrees alleen dat Elton John de pinkpop vrijdag niet gaat uitverkopen, ik zou het opzich wel waarderen als die komt.

Guns ’n Roses (4)
Hebben in maart een tour door Australië, verder nog geen plannen voor zover ik kan achterhalen. Ze kunnen dus zomaar in de zomer door europa touren, al kan het net zo goed niet zo zijn. Lijken me alleen niet een act die Jan Smeets graag boekt gezien het feit dat ze zelden op tijd beginnen en tja, 23.00 uur moet toch echt het geluid uit.

Iron Maiden (2)
Hebben alleen de 15e een optreden staan; op Download (UK) wel te verstaan. Zouden dus nog kunnen de 14e en de 16e. Nadeel is dat ze 25 juni al in de Ziggo Dome staan. Dat lijkt me dan wel erg kort op elkaar een optreden in Nederland. Daarnaast staan ze ook op Graspop op 30 juni. Kortom het lijkt me erg sterk.

Kings of Leon (6)
Staan de 16e op Novarock (Oostenrijk). De 14e en 15e zijn voorlopig nog vrij en dus is het mogelijk. Jan Smeets heeft dus wel gezegd dat ze niet komen. Maar van alle Werchter headliners lijkt dit de meest waarschijnlijke die alsnog misschien wel komt. Ik hoop het niet en ik denk het niet, maar de kans is aawezig.

Metallica (7)
Doen in februari en maart Australië aan, in april in Zuid-Afrika, in mei hebben ze een optreden in Los Angeles (VS), 10/11 augustus staan ze in Japan en vervolgens in september Brazilië. Juni en juli dus nog vrij… Zouden ze gewoon erg geheimzinnig doen over een tour door Europa of nemen ze de zomer even lekker vrij? Het kan beide zijn.

Mumford & Sons (7)
11 april lijkt hun tour van losse optredens af te lopen. Eerstvolgende datum is 12 juli (T in the Park, UK). Kortom ze zijn in Europa in de zomer. Ze staan wel 30 maart in de ziggo-dome, maar dat was vrij snel uitverkocht. Stonden ook vorig jaar al op Pinkpop, maar het was behoorlijk druk bij hun optreden. Het lijkt me eigenlijk sterk dat ze headlinen maar het zou best kunnen… Al zie ik ze als subheadliner ook nog wel komen eigenlijk.

Placebo (5)
Er komt een nieuw album aan. Dat is dan ook alles wat we weten. Vaak betekent nieuw album, nieuwe tour, maar voorlopig weten we daar dus nog niks over. Die nieuwe tour zou ook zomaar pas de festivals van 2014 aan kunnen doen.

Marilyn Manson (4)
Ik zag dat Marilyn Manson ergens in dit millenium pinkpop heeft geheadlined, dus ging ook even uitzoeken wat de mogelijkheid was of hij dat ook dit jaar zou doen. Nou voorlopig is er alleen een US-tour in februari bekend. Dus er valt weinig over te zeggen.

Muse (3)
Doen geen festivals, tenzij het hele festival om hen draait (Werchter Boutique). Ook van Muse heeft Jan gezegd dat ze niet zouden komen. Het zou me dan ook erg verbazen als ze wel op Pinkpop zouden staan.

Pearl Jam (1)
Daar kan ik kort maar krachtig over zijn: Doen geen tour door europa deze zomer.

Queen (2)
De huidige keyboard speler (Spike Edney) schijnt gezegd te hebben graag een wereldtour te gaan doen dit jaar met Queen. Meer weten we eigenlijk niet.

Rage Against the Machine (1)
Kan echt niks vinden wat duidt op een tour. Lijkt me dus dat dat niet gaat gebeuren.

Red Hot Chili Peppers (2)
Staan op Coachella (VS), verder nog geen tourplannen in Europa of ergens anders dan de VS. Kans lijkt me erg klein.

Rihanna (1)
Kan (gelukkig) alleen nog de 14e en dan zou ze ook 6 dagen achter elkaar optreden. Nee dat gaat niet gebeuren.

Smashing Pumpkins (6)
Staan op Hurricane/Southside een week na Pinkpop. Die week ervoor zijn ze nog vrij en dus zijn ze kanshebber. Grote vraag is alleen: zijn ze nog relevant genoeg voor een headlinepositie? Ik denk het niet. Ik hoop wel dat ze als subheadliner komen.

Snow Patrol (5)
Tja, er valt nog steeds weinig te zeggen over Snow Patrol. Nog geen enkele plannen bekend, enige waarom ze kanshebber zijn is dat er vorig jaar door Jan Smeets gezegd is dat ze op het lijstje staan van dit jaar. Zouden ze nog gaan touren? Of als er geen tour komt zouden ze dan alleen een concert op Pinkpop doen? Het zou best kunnen maar de kans is groter dat dat niet het geval is.

System of a Down (2)
Voorlopig alleen plannen in augustus waaronder een concert in de ziggo-dome. Lijkt me dus een erg kleine kans.

The Killers (5)
Staan als headliner op Rock im Park/Rock am Ring. Zouden alleen nog de 14e als headliner kunnen en ik denk niet dat PP the Killers de vrijdag laat headlinen. Zouden overigens wel goed als sub vrijdag of zondag kunnen komen.

The Rolling Stones (4)
Wat valt er te zeggen over the Stones. De kans bestaat dat er een grote tour aan komt dit jaar, maar festivals doen ze eigenlijk maar zelden. Ook Coachella heeft ze niet te pakken gekregen. Voorlopig wijzen er wel aanwijzingen naar een optreden als afsluiter van Glastonbury. Maar ook dat geeft echt geen garantie voor Pinkpop. Maar uitsluiten kan ik het niet.

The Prodigy (6)
Zouden qua datums nog goed kunnen. Het grote nadeel vind ik dat ze dan al de 2e headliner van de 2010 editie zouden zijn. Ik denk (en hoop ook vooral) dat Pinkpop dat niet gaat doen. Mochten ze headlinen is het denk ik eerder de 15e dan de 14e.

The Stone Roses (3)
Staan de 15e in Glasgow en 13-16 op Isle of Wight. Kans lijkt me erg klein dat ze naar pinkpop komen de 14e en daarnaast lijken ze me zeker niet een headliner die de vrijdag uitverkoopt.

The Who (2)
Staan voorlopig niet op festivals en ook al op 5 juli in de ziggo-dome. Zie ze niet naar Pinkpop komen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 31-01-2013

Het zou wel een enorm teken van zwakte zijn als ze nu Queens of the Stone Age alsnog naar voren moeten schuiven als headliner omdat ze niks anders kunnen vinden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 31-01-2013

prodigy/editors of killers zullen nog headlinen, dat was het dan.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Modern_Man - 31-01-2013

Wanneer is die persconferentie?
Zal ik blij zijn om al dat gezever van mogelijke headliners te hoeven lezen. Dan kan er geklaagd worden over het feit dat de headliners niet goed genoeg zijn!

En heeft Anouk geen plannen eigenlijk?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 31-01-2013

Modern_Man Wrote:Wanneer is die persconferentie?

Goede vraag in het internettijdperk, where Google is your friend.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 31-01-2013

BigBird Wrote:Jessie Ware zou mooi zijn, puik album

Een van mijn meest beluisterde albums vorig jaar. En een heerlijk optreden op Pukkelpop. MEER dan welkom!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Murdoc Niccals - 31-01-2013

Modern_Man Wrote:En heeft Anouk geen plannen eigenlijk?
Jawel, songfestival.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 01-02-2013

Vrijdag -> The Killers
Zaterdag -> Limp bizkit
Zondag -> Greenday

Dit zou best eens kunnen


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 01-02-2013

LB zal echt niet gaan headlinen hoor, had Jan paar jaar geleden moeten doen, nu niet meer. Die kregen met moeite de Rodahal in Kerkrade vol.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 01-02-2013

BigBird Wrote:LB zal echt niet gaan headlinen hoor, had Jan paar jaar geleden moeten doen, nu niet meer. Die kregen met moeite de Rodahal in Kerkrade vol.

Het feit dat ze de rodahal niet vol kregen had met de wedstrijd van het Nederlands Elftal te maken. Afgelopen jaar deed Linkin Park het ook prima op die plek en ik zie Limp Bizkit dat ook zeker voor elkaar krijgen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 01-02-2013

Hoe dan ook verwacht ik Limp Bizkit. Zullen dan zeker op mainstage spelen. Het mooiste zal zijn als ze sub headliner zijn en dan nog een vette act daarna.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 01-02-2013

Beide bands hebben al hun relevantie verloren, maar voor Linkin Park was het iig lang geleden dat ze in Nederland een concert hadden gegeven. Limp Bizkit is de afgelopen jaren steeds verder afgezakt wat betreft de zalen waar ze in speelden, dan wordt het echt nog eerder The Script.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 01-02-2013

BigBird Wrote:LB zal echt niet gaan headlinen hoor, had Jan paar jaar geleden moeten doen, nu niet meer. Die kregen met moeite de Rodahal in Kerkrade vol.

€70 entree, zal dat er iets mee te maken hebben?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 01-02-2013

Was echt geen 70 euro entree, maar 45.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - 7up - 01-02-2013

gelukkig kost een dagkaart voor pinkpop slechts 85.-
gaat echt niet meer werken zonder een grote naam. Killers in de ziggo is niet eens uiverkocht. Green day trekt lang geen uitverkochte dag. De laatste headliner waarschijnlijk ook niet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 01-02-2013

Als PP gewoon een degelijk programma over de gehele breedte weet neer te zetten dan is er niks aan de hand. Daar zullen festivals zich sowieso steeds meer op moeten gaan richten omdat de stadionacts niet meer voor het oprapen liggen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 01-02-2013

metal bouwie Wrote:Daar zullen festivals zich sowieso steeds meer op moeten gaan richten omdat de stadionacts niet meer voor het oprapen liggen.

En mensen hebben het geld in de beurs niet meer voor oprapen gezien de toenemende crisis.
Ook zonder grote en dure headliners kun je leuk feestje bouwen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 01-02-2013

BigBird Wrote:Was echt geen 70 euro entree, maar 45.

Zo zie je dat je niet alles vanuit je geheugen moet doen, bedankt voor de correctie.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 01-02-2013

7up Wrote:gelukkig kost een dagkaart voor pinkpop slechts 85.-
gaat echt niet meer werken zonder een grote naam. Killers in de ziggo is niet eens uiverkocht. Green day trekt lang geen uitverkochte dag. De laatste headliner waarschijnlijk ook niet.

Vorig jaar september was Green Day in Monchengladbach (ca. 80 km van Landgraaf) goed voor een uitverkocht Hockeystadion met 20.000 mensen. In die orde van grootte schat ik het aantal mensen ook in die speciaal voor Green Day komen op de afsluitende PP2013 dag.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 01-02-2013

Rik Wrote:Vrijdag -> The Killers
Zaterdag -> Limp bizkit
Zondag -> Greenday

Dit zou best eens kunnen

De zondag heb je uiteraard gelijk. The Killers denk ik niet dat die de vrijdag gaan headlinen en Limp Bizkit gaat niet headlinen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - YouBube - 01-02-2013

O.a. Example, Madeon & Modestep bevestigd voor Isle of Wight in hetzelfde weekend, zouden leuke feestjes in de tent kunnen worden!