Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - 7up - 30-01-2013

Snow patrol zou wel een super domme zet zijn. Vorig jaar als ik me niet vergis waren ze headliner op rockin park. En ging de kaarten 2 halen 1 betalen omdat ze nergens de kaarten kwijt konden. Kaartje was toen volgens mij geen 85.- Elbow stond er ook die dag.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 30-01-2013

7up Wrote:Snow patrol zou wel een super domme zet zijn. Vorig jaar als ik me niet vergis waren ze headliner op rockin park. En ging de kaarten 2 halen 1 betalen omdat ze nergens de kaarten kwijt konden. Kaartje was toen volgens mij geen 85.- Elbow stond er ook die dag.

Maar twee maanden daarvoor hadden ze wel (met gemak) 2x Ahoy' uitverkocht. Tegenvallende kaartverkoop is dan ook meer daar aan te wijden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 30-01-2013

Mijn vriendin is Snow Patrol fan, maar er was vorig jaar een duidelijk een overkill aan Snow Patrol. Idd 2x ahoy (mooie show!), ze stonden nog op werchter, ze hebben ook toen bij het Glazen huis opgetreden. En daarna nog een keertje Rockin Park.

Dus de fan had ze wel gezien...

Heb ze al paar keer gezien, en ik vind het peroonlijk wel een mooie band. Op Lowlands 2010 was echt een fatastisch optreden.En op Pinkpop 2009 deden ze het ook niet echt verkeerd!

Je moet er wel van houden natuurlijk. Maar ik denk niet dat ze komen aangezien ze niet touren dit jaar.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 30-01-2013

Snow Patrol op Rockin' Park kostte na een tijdje 30 euro door de tegenvallende verkopen. Inderdaad heeft iedereen Snow Patrol wel gezien in Nederland.

Voor zover Sting nog een optie was voor Pinkpop is dat nu ook uitgesloten: hij speelt op North Sea Jazz in juli.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 30-01-2013

Ik heb Snow Patrol vorig jaar ook in Ahoy gezien en ook op Rockin' Park. Maar goed Snow Patrol heeft nog geen enkele tourplannen dus er valt weinig over te zeggen.

Oh en the Rolling Stones hebben natuurlijk al wel 3 concerten gedaan in de VS, maar goed ik verwacht ze niet op Pinkpop, maar ik blijf hopen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 30-01-2013

Snow patrol, zag ik die naam nu serieus langskomen? Dat was in 1998 al kut en dat is nog steeds hun beste plaat.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Piet Knaak - 30-01-2013

Indiaantje89 Wrote:Mijn vriendin is Snow Patrol fan, maar er was vorig jaar een duidelijk een overkill aan Snow Patrol. Idd 2x ahoy (mooie show!), ze stonden nog op werchter, ze hebben ook toen bij het Glazen huis opgetreden. En daarna nog een keertje Rockin Park.

Dus de fan had ze wel gezien...

Heb ze al paar keer gezien, en ik vind het peroonlijk wel een mooie band. Op Lowlands 2010 was echt een fatastisch optreden.En op Pinkpop 2009 deden ze het ook niet echt verkeerd!

Je moet er wel van houden natuurlijk. Maar ik denk niet dat ze komen aangezien ze niet touren dit jaar.

Ze stonden tevens in de Melkweg voor een album presentatie en je kon ze nog ontmoeten in de Fame te Amsterdam. Die overkill aan Snow Patrol was ook wel de voornaamste reden dat Rockin' Park amper uitverkocht. Het zelfde gold ook voor mede grote namen Elbow en dEUS. Dat festival heeft gewoon een grote naam nodig die niet op elke straathoek staat in het zelfde jaar (zoals Pearl Jam destijds).


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 30-01-2013

Willie Wrote:Snow patrol, zag ik die naam nu serieus langskomen? Dat was in 1998 al kut en dat is nog steeds hun beste plaat.

yep


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 30-01-2013

Nu zijn we weer alle bands die we al hebben uitgekauwd nog eens aan het doornemen en wat blijft er over om de vrijdag uit te verkopen? We weten het gewoon niet. Dat kan een tekortkoming zijn aan een echte knaller of het zijn de verdienste van Jan/MOJO om er niets over kwijt te willen. Na het debacle van 2005 is PP een andere weg ingeslagen en laten we wel wezen er stond nadien elk jaar een band die goed is voor 50.000 mensen. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat PP nu een heel andere koers gaat varen of het moet een brede programmering worden dat de bands achter de schermen aan het bekvechten zijn wie de afsluiter van de dag mag zijn, maar daar geloof zelfs ik niet in.
Misschien heeft de persconferentie dit jaar wel enig nut.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 30-01-2013

Krijg net een mail dat Kiss 16 februari in Paradiso zou staan (eerst maar even afwachten wat er van waar is). Zou dat een PP headliner kunnen zijn?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fresh77 - 30-01-2013

Dat lijkt me sterk want Paradiso zit die dag al vol. Wie mailt je dat?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 30-01-2013

Paradiso lijkt me ook rijkelijk klein voor Kiss.

Kiss staat 14 juni in Praag en op Nova Rock (15 of 16 juni) en 17 juni in Italië. Kortom het zou theoretisch kunnen maar dan doen ze 4 shows op een rij en dan moeten ze de 15e op Nova Rock staan. Ik zie het dus niet gebeuren.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 30-01-2013

fresh77 Wrote:Dat lijkt me sterk want Paradiso zit die dag al vol. Wie mailt je dat?

van eventful, had me even vergist met eventim. Dit maakt het al meteen minder geloofwaardig en had het anders ook niet vermeld.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - YouBube - 30-01-2013

WeckoJ Wrote:Paradiso lijkt me ook rijkelijk klein voor Kiss.

Kiss staat 14 juni in Praag en op Nova Rock (15 of 16 juni) en 17 juni in Italië. Kortom het zou theoretisch kunnen maar dan doen ze 4 shows op een rij en dan moeten ze de 15e op Nova Rock staan. Ik zie het dus niet gebeuren.

Volgens de eigen website staan ze de 15de op Novarock, maar aangezien Green Day de 16de speelt zal Kiss niet headlinen op Pinkpop en voor minder zullen ze het toch niet doen?

Bands, die mij bijna zeker lijken, als Pinkpop tenminste nog iets van programma wil hebben: The Killers, Paramore en fun., verder verwacht ik ook Ellie Goulding, Emeli Sandé, Bloody Beetroots Live en hopelijk iets als Bonnie Raitt, Papa Roach, Jimmy Eat World en Example. Wie de derde headliner moet worden na Green Day en The Killers, waarschijnlijk toch gewoon QotSA.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 30-01-2013

Quote:EXAMPLE * BASEMENT JAXX * MADNESS * THE VACCINES * BOMBAY BICYCLE CLUB * BEN HOWARD * ELLIE GOULDING * THE MACCABEES * JESSIE WARE * CAMERA OBSCURA * NEWTON FAULKNER
Weekend voordien op Rockness


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 30-01-2013

Jessie Ware zou mooi zijn, puik album


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 30-01-2013

WeckoJ Wrote:Nova Rock

Van Nova Rock naar Nederland kan prima met de bus, vraag maar aan Mastodon Wink


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fresh77 - 30-01-2013

Denk dat van dat rijtje Example, Ellie Goulding, Bombay Bicycle Club en The Vaccines komen. Al hoop ik dat de laatste op Best Kept Secret staat. Weet dat de Friendly Fire mannen groot fan zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wout - 30-01-2013

Van dat rijtje lijken me 2 sowieso af te vallen: Madness; hebben 14 en 15 juni al shows gepland, en The Maccabees: ze staan op 15 juni op Ilse of Wight, en de week na Pinkpop op Best Kept Secret.

Overige namen van Rockness zouden in theorie allemaal kunnen, al zie ik Newton Faulkner en Jessie Ware niet snel op Pinkpop.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Melliw Naj - 30-01-2013

Noah and the Whale komt 6 mei met een nieuwe album, leuke band voor in de tent in de middag?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 30-01-2013

Vroeger wel, maar als ze nog zo'n magere plaat uitbrengen is het over.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 30-01-2013

Maar is juist sinds dat album een band die prima op Pinkpop zou passen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 30-01-2013

Ja, en dan Starship als headliner zeker.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wout - 30-01-2013

Nieuwe album van Biffy Clyro deze week uitgebracht,
lijkt me ook een kanshebber!

Goeie strakke show in 2010 op de 3fm-stage, misschien nu een plekje op de main?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 30-01-2013

Biffy Clyro zie ik ook wel komen ja.