Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - 7up - 22-01-2013

Wat heerlijk dat er weer zo'n mooi forum is. Gelijk maar even een accountje aangemaakt!
Heerlijk om Willie weer in de bocht te zien. Samen met een groot aantal oude bekenden.

Zodra ik inspiratie heb, zal ik zeker mijn steentje bijdragen Smile


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 22-01-2013

7up Wrote:Zodra ik inspiratie heb, zal ik zeker mijn steentje bijdragen Smile

we kunnen niet wachten


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - 7up - 22-01-2013

BigBird Wrote:
7up Wrote:Zodra ik inspiratie heb, zal ik zeker mijn steentje bijdragen Smile

we kunnen niet wachten

Zo kom ik ook op 800 post in 3 maanden


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 22-01-2013

Niet dat hij ooit echt kanshebber was, maar Sting komt alvast niet: http://www.sting.com/news/title/back-to-bass-tour-new-summer-2013-dates-announced


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 22-01-2013

Een uur geleden van het Pearl Jam front. http://pearljam.com/news/0/1/21607/#staytuned
Het kan of de aankondiging van het nieuwe album betekenen of een europese tour.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Beans - 22-01-2013

Was pearl jam niet al uitgesloten?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 22-01-2013

Misschien had ik het beter in een ander topic moeten plaatsen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 22-01-2013

Er gaan geruchten dat een van de namen die die uitgesloten heeft toch wel komt. Maar Pearl Jam had gezegd niet te touren dit jaar...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 22-01-2013

WeckoJ Wrote:Maar Pearl Jam had gezegd niet te touren dit jaar...
Nee hoor, onder de PJ fans werd verwacht dat ze in een later stadium van dit jaar zouden touren, aangezien Stone Gossard met "Brad" op tour is en Jeff Ament met zijn band op tour is. Hat kan ook alleen de releasedatum van het nieuwe album betekenen. We wachten af.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 22-01-2013

Pinkpop, tsja... wil graag weer gaan.

Maar op QOTSA na niks leuks... hopelijk volgt er nog wat.
Maar ben een beetje bang dat er zelfs voor mij te weinig zal zijn... terwijl er nog maar 5 namen bekend zijn...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 22-01-2013

Wailer Wrote:Pinkpop, tsja... wil graag weer gaan.

Maar op QOTSA na niks leuks... hopelijk volgt er nog wat.
Maar ben een beetje bang dat er zelfs voor mij te weinig zal zijn... terwijl er nog maar 5 namen bekend zijn...

Ik ga gewoon weer naar Pinkpop . Van de reeds bekende namen heb ik alleen niets met The Script. Verder leuke namen tot nu toe. Komt wel goed dit jaar.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 22-01-2013

WeckoJ Wrote:Er gaan geruchten dat een van de namen die die uitgesloten heeft toch wel komt. Maar Pearl Jam had gezegd niet te touren dit jaar...

Spelen 4 juni in Chili op lollapalooza... Zou dus toch kunnen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 22-01-2013

Rik Wrote:
WeckoJ Wrote:Er gaan geruchten dat een van de namen die die uitgesloten heeft toch wel komt. Maar Pearl Jam had gezegd niet te touren dit jaar...

Spelen 4 juni in Chili op lollapalooza... Zou dus toch kunnen.
04.06.2013, als in 6 april.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 22-01-2013

Karel Wrote:
Rik Wrote:
WeckoJ Wrote:Er gaan geruchten dat een van de namen die die uitgesloten heeft toch wel komt. Maar Pearl Jam had gezegd niet te touren dit jaar...

Spelen 4 juni in Chili op lollapalooza... Zou dus toch kunnen.
04.06.2013, als in 6 april.

Ha ha. Ok!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 22-01-2013

mad dog Wrote:Een uur geleden van het Pearl Jam front. http://pearljam.com/news/0/1/21607/#staytuned
Het kan of de aankondiging van het nieuwe album betekenen of een europese tour.
Zou het allebei goed nieuws vinden: Een tour of een nieuw album. Als het al zulk groot nieuws is, zal het wel een nieuw album zijn omdat ze al hebben aangegeven dat ze niet zullen touren deze zomer op de data die al staan na. Ze staan dus zeker niet op Pinkpop.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - kesselman - 22-01-2013

Uplift Wrote:Volgens mij is kesselman onbewust libertariër.

Wat even veel wil zeggen als 'analytisch analfabeet' of, à là limite, 'autist'. Dat soort denken laat immers elke verklaring over aan een soort algemene wetmatigheid, die je op alles kan toepassen.

"de markt bepaalt wat wel en niet belangrijk is of waardevol is".
"dat nummers is verschrikkelijk maar het staat op 2 en dus wordt het gewardeerd en dus is het goeie muziek".

Pure onzin.

Wat is jouw omschrijving dan van goede muziek?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Eraser - 22-01-2013

Radiohead en The Beatles will do the trick.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 23-01-2013

kesselman Wrote:Wat is jouw omschrijving dan van goede muziek?

Muziek waar iets in zit. Zowel productioneel, technisch en inhoudelijk (in het geval dat er lyrics zijn). Als aan één van deze drie criteria niet wordt voldaan, interesseert het mij sowieso niet.
Voorbeeld: Adele krijgt zoveel lof omdat ze goed kan zingen (technisch sterk). Echter is haar muziek doodgewone pop (meest simpel mogelijke songstructuren, volledig vlakke productie), en bestaan haar teksten vooral uit makkelijk te onthouden oneliners die heel vaak niks betekenen (lees ze maar na). Ergo is dit voor mij poep, ook al is ze de best verkopende artieste van een generatie.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loov - 23-01-2013

Radiohead heeft vaak compleet inhoud loze teksten. Maar ze gebruiken de stem dan ook als geluidsinstrument. Is dat dan geen goede muziek? Vind dat je het wel zwart/wit benaderd Uplift.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 23-01-2013

Loov Wrote:Radiohead heeft vaak compleet inhoud loze teksten. Maar ze gebruiken de stem dan ook als geluidsinstrument. Is dat dan geen goede muziek? Vind dat je het wel zwart/wit benaderd Uplift.
Tuurlijk. Maar ja... leg op een forum maar eens wat genuanceerd genoeg uit.
Dat is overigens de invloed van Pixies op Yorke... en daarbij draait het inderdaad vaak om wat het beste klinkt. Maar het verschil met Adele is dat er nooit de pretentie is om zich verstaanbaar te maken naar de luisteraar. Ergo: radiofriendly te zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Schobbeyak - 23-01-2013

Moet je het niet juist hier nuanceren? Ik ben het met Loov eens dat dit wat kort. Door de bocht is. Het is met teveel voorbeelden te ontkrachten. Ik denk dat minimaal een van die aspecten aanwezig moet zijn om goede muziek te kúnnen zijn.

Deze discussie is zich trouwens heel fragmentarisch over forum aan het openbaren. Misschien handig om hiervoor een eigen topic te openen? Vind het namelijk ironisch (postmodern of niet.) om hem in het Pinkpop topic te voeren.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 23-01-2013

Nee, dat is normale ironie.

Okee jah; ik zou zeggen geef me wat voorbeelden die het ontkrachten en ik zal mezelf aan de hand daarvan corrigeren/nuanceren Smile

Wat het topic betreft kan het me niet zoveel schelen... dat is voor de moderatoren. Wat mij betreft mag het in het PP-topic, dankan menigeen er nog wat van opsteken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Schobbeyak - 23-01-2013

Het Radiohead voorbeeld is al genoemd. Ik kan me herrineren dat je naam afkomt van rhcp. Ook geen tekstuele hoogvliegers. Je wilt dat iedereen Nas luistert, leuke lyrics, maar inhoudelijk ook niet sterk.

Ik ben persoonlijk altijd erg teleurgesteld in de productie van the Smiths, maar vind het nog wel een hele goede band, ondanks die productie. Ik vind Prince heel tof, ook of zelfs juist als hij zingt over seks met zijn zus.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 23-01-2013

Mja, ik denk dat ik me wat verkeerd heb uitgedrukt met het tekstuele. Bedoelde nooit dat het 'hoogstaand' moet zijn.

Al eens geluisterd naar Cannibal Corpse?

Nee, het gaat om de originaliteit, de creativiteit van iets...

Ik heb niet veel met The Smiths, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet echt weet of dat door de productie komt of door iets anders.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 23-01-2013

Ik ga heel erg uit van emotie (een gevoel) in muziek, niet op de eerste plaats teksten. Aan de hand van het gevoel dat ik bij bepaalde muziek heb vind ik muziek goed of niet. Ik heb daarom ook een ontzettend brede smaak.

Als ik hier op kantoor het album van James Blake op zet kijken de 538 luisteraars me aan alsof ze water zien branden. Begrijpen ze totaal niet en willen ze ook niet begrijpen, simpelweg omdat ze niet geinteresseerd zijn in muziek op de manier waarop de gemiddelde bezoeker hier op het forum in muziek is geinteresseerd. Zij vinden David Guetta goed. "Lekkere beat, catchy melodie, leuke zang". Dat is voor de gemiddelde luisteraar goede muziek. Dat er in muziek in high rotation playlists op de radio niet al teveel diepgang zit wordt door liefhebbers denk ik vaak gezien als slechte muziek.