Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 21-01-2013

Karel Wrote:
Quote:Afgelopen donderdag twitterde Ben Howard zelf dat hij heel veel zin heeft om terug te komen naar Nederland en specifiek naar Pinkpop. Nu kunnen we dat ook officieel bevestigen! Ben Howard komt terug! In 2012 stond de Engelsman in de tent geprogrammeerd alwaar hij voor een heerlijk sfeertje zorgde met zijn bijzondere mix van blues, pop, folk en singer/songwriter. En dan nu de Mainstage!

Als opener mag ik dan hopen. Als die een hoge spot krijgt dan weet ik het ook niet meer.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Schobbeyak - 21-01-2013

Tuurlijk bestaat er een verschil tussen 'gewaardeerde' muziek en 'goede' muziek. Waardering is echter goed te meten, goedheid van muziek heel lastig. Om te bepalen of muziek goed is zou je A; een criterium moeten vaststellen waarop je gaat beoordelen, en B: Een grens waaraan voldaan moet worden om úberhaupt het predikaat 'goed' te krijgen.

En dan nog blijft het subjectief.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 21-01-2013

MyMusic Wrote:
Karel Wrote:
Quote:Afgelopen donderdag twitterde Ben Howard zelf dat hij heel veel zin heeft om terug te komen naar Nederland en specifiek naar Pinkpop. Nu kunnen we dat ook officieel bevestigen! Ben Howard komt terug! In 2012 stond de Engelsman in de tent geprogrammeerd alwaar hij voor een heerlijk sfeertje zorgde met zijn bijzondere mix van blues, pop, folk en singer/songwriter. En dan nu de Mainstage!

Als opener mag ik dan hopen. Als die een hoge spot krijgt dan weet ik het ook niet meer.

Lijkt me inderdaad een slechte zet om hem erg laat neer te zetten. Opener lijkt me goed, maar als 2e is opzich ook geen ramp maar veel later moet het niet worden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 21-01-2013

Gok als voorlaatste of twee na laatste gezien de populariteit van deze jongen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 21-01-2013

Schobbeyak Wrote:Tuurlijk bestaat er een verschil tussen 'gewaardeerde' muziek en 'goede' muziek. Waardering is echter goed te meten, goedheid van muziek heel lastig. Om te bepalen of muziek goed is zou je A; een criterium moeten vaststellen waarop je gaat beoordelen, en B: Een grens waaraan voldaan moet worden om úberhaupt het predikaat 'goed' te krijgen.

En dan nog blijft het subjectief.

Je kan natuurlijk op subjectieve basis criteria kiezen, zoals de meting van ratings via metacritic en consorten.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 21-01-2013

Quote:Paul Weller, I Am Kloot, Ke$ha, Kodaline, Devlin, Little Angels, Willy Mason, Lawson, Steve Harley and Cockney Rebel, Ian Hunter en Gypsy Queens zijn toegevoegd aan het programma van Isle Of Wight.

Het festival is van 13 juni tot en met 16 juni in Isle of Wight, Newport Engeland.
Stuur Paul Weller en I Am Kloot maar door, rest zegt me niet zoveel.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Schobbeyak - 21-01-2013

Uplift Wrote:
Schobbeyak Wrote:Tuurlijk bestaat er een verschil tussen 'gewaardeerde' muziek en 'goede' muziek. Waardering is echter goed te meten, goedheid van muziek heel lastig. Om te bepalen of muziek goed is zou je A; een criterium moeten vaststellen waarop je gaat beoordelen, en B: Een grens waaraan voldaan moet worden om úberhaupt het predikaat 'goed' te krijgen.

En dan nog blijft het subjectief.

Je kan natuurlijk op subjectieve basis criteria kiezen, zoals de meting van ratings via metacritic en consorten.

Ook dat kan, maar het stukje (massa)waardering kan me eigenlijk gestolen worden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 21-01-2013

Naast dat ik Sebastian wel een prima song vind zou het toch leuk zijn om dit eens te zien, The Wedding present deed hem vorig jaar helaas niet.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fxoke4yuWlI[/youtube]

En ja, Jimmy Savile is ook te zien.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 21-01-2013

heel realistisch gezien denk ik dat Pinkpop Ke$ha haalt...jammergenoeg.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 21-01-2013

MyMusic Wrote:heel realistisch gezien denk ik dat Pinkpop Ke$ha haalt...jammergenoeg.

kwaliteit nada, maar op werchter was die best amusant kwa show. speelde ook vroeg op de dag, kon ze weinig verkeerd doen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 21-01-2013

Ke dollar sign ha

blijft rare naam.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 21-01-2013

jimmy Wrote:
MyMusic Wrote:heel realistisch gezien denk ik dat Pinkpop Ke$ha haalt...jammergenoeg.

kwaliteit nada, maar op werchter was die best amusant kwa show. speelde ook vroeg op de dag, kon ze weinig verkeerd doen.

Het is ook niet erg dat een Ke$ha er tussen staat. Ik erger me meer aan de keuzes van Pinkpop, omdat er ook nul kwaliteit tegenover staat. En dat heeft Werchter dan weer wel.

Lady Gaga stond ook op Werchter in, ik meen, 2009...maar daar staan dan wel Oasis, Prodigy, Killers, NIN, Metallica, Coldplay, Placebo, KOL, Bloc Party, Limp Bizkit en Nick Cave tegenover...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 21-01-2013

MyMusic Wrote:Oasis, Prodigy, Killers, Metallica, Coldplay, Placebo, KOL, Bloc Party, Limp Bizkit tegenover...

Allemaal prima namen hoor.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 21-01-2013

Uplift Wrote:
MyMusic Wrote:Oasis, Prodigy, Killers, Metallica, Coldplay, Placebo, KOL, Bloc Party, Limp Bizkit tegenover...

Allemaal prima namen hoor.

Dat bedoelde ik ook.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 21-01-2013

http://www.google.be/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg/300px-Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/Facepalm&h=200&w=300&sz=14&tbnid=ibVFaqiz-HqdFM:&tbnh=90&tbnw=135&zoom=1&usg=__miWtoKwYUMg-uFEla-otBgTeFgs=&docid=mqSJqGWjZ0QQ6M&sa=X&ei=4Cn9UN7OHImwhAeKxYDoAw&ved=0CEIQ9QEwAg&dur=638


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 21-01-2013

Uplift Wrote:
MyMusic Wrote:Oasis, Prodigy, Killers, Metallica, Coldplay, Placebo, KOL, Bloc Party, Limp Bizkit tegenover...

Allemaal prima namen hoor.

Proest....was nog aan het verzinnen wat voor reactie daar op moest komen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 21-01-2013

Schobbeyak Wrote:Ook dat kan, maar het stukje (massa)waardering kan me eigenlijk gestolen worden.

Mij ook, maar soms vind je iets simpelweg gewoon leuk, gewoon zonder reden, fuck de criteria die daar dan op losgelaten worden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 21-01-2013

Willie Wrote:
Uplift Wrote:
MyMusic Wrote:Oasis, Prodigy, Killers, Metallica, Coldplay, Placebo, KOL, Bloc Party, Limp Bizkit tegenover...

Allemaal prima namen hoor.

Proest....was nog aan het verzinnen wat voor reactie daar op moest komen.

Ik krijg de indruk dat alles wat groot, bekend en doorgebroken is, standaard niet meer leuk wordt gevonden hier. Maar dat kan aan mij liggen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 21-01-2013

Die indruk krijg ik soms ook ja...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 21-01-2013

In de topics van de mainstream festivals doe je er goed aan over de posts van Uplift en Willie heen te lezen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 21-01-2013

Je krijgt die indruk? In het Pinkpop topic?

En Tool of Radiohead zijn 15 jaar geleden al groot geworden en doorgebroken, hoor... er is gewoon veel te veel meuk beschikbaar vandaag. En het wordt te makkelijk verkocht. Veelal aan het type concertbezoeker dat in dit topic het meeste actief is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Ron - 21-01-2013

Met die nieuwe data van Pet Shop Boys stijgen de Pinkpop kansen mijns inziens


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 21-01-2013

Uplift Wrote:Je krijgt die indruk? In het Pinkpop topic?

En Tool of Radiohead zijn 15 jaar geleden al groot geworden en doorgebroken, hoor... er is gewoon veel te veel meuk beschikbaar vandaag. En het wordt te makkelijk verkocht. Veelal aan het type concertbezoeker dat in dit topic het meeste actief is.

Natuurlijk is er meuk...ben howard, gers pardoel, tim knol etc...daarom zal je mij niet op Pinkpop vinden. Daar staat gewoon veels te veel meuk.

Als bezoeker van mainstream festivals gaat mijn keuze uit naar Werchter..daar staat ieder jaar gewoon veel van wat ik leuk vind (grote headliners en midsize)...en daar horen Tool en Radiohead ook bij.

Zoals in 2010, de zondag met PJ, TCV, AIC, Black Keys en Arcade Fire...daar kan ik De hele dag vooraan staan, om een impressie te geven van imo een perfecte festivaldag.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 21-01-2013

MyMusic Wrote:
Uplift Wrote:Je krijgt die indruk? In het Pinkpop topic?

En Tool of Radiohead zijn 15 jaar geleden al groot geworden en doorgebroken, hoor... er is gewoon veel te veel meuk beschikbaar vandaag. En het wordt te makkelijk verkocht. Veelal aan het type concertbezoeker dat in dit topic het meeste actief is.

Natuurlijk is er meuk...ben howard, gers pardoel, tim knol etc...daarom zal je mij niet op Pinkpop vinden. Daar staat gewoon veels te veel meuk.

Als bezoeker van mainstream festivals gaat mijn keuze uit naar Werchter..daar staat ieder jaar gewoon veel van wat ik leuk vind (grote headliners en midsize)...en daar horen Tool en Radiohead ook bij.

Zoals in 2010, de zondag met PJ, TCV, AIC, Black Keys en Arcade Fire...daar kan ik De hele dag vooraan staan, om een impressie te geven van imo een perfecte festivaldag.

Nu doe je hetzelfde als waarvan je Uplift beticht. Natuurlijk zijn Ben Howard, Gers Pardoel en Tim Knol meuk? Maar die bands die jij noemde niet?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 21-01-2013

Oke rectificatie.

Ik ga niet naar Pinkpop, omdat Ik vind dat er op Werchter meer leuke bands staan. Dat is mijn mening. Maar ik laat he aan anderen om te beslissen over wat zei leuker vinden. Zonder dat ik ze belachelijk maak om hun muzieksmaak.