Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 19-01-2013

Uplift Wrote:Wat een circus is het hier weer, zeg.
Ik kijk al uit naar de dag van de persconferentie.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loov - 19-01-2013

kesselman Wrote:
Maetrik Wrote:Voor muziekliefhebbers is het in ieder geval geen goede ontwikkeling.
volledig belachelijke opmerking natuurlijk/
Alsof mensen die pink,nick en simon,jan smit,kane en will and the people leuk vinden geen muziekliefhebbers kunnen zijn.
Niet iedereen houdt nou eenmaal van de zelfde muziek.
En of je t nou leuk vind of niet. alle bovengenoemde artiesten maken goede muziek(geen mening,maar een feit)
Het is weliswaar geen muziek van een hoog nivo,maar niet iedereen luisterd naar radiohead,tool of att the drive in!

Nick & Simon schrijven in ieder geval nummers waarin elke man zich kan vinden.

Voor de rest ga ik deze post maar negeren.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 19-01-2013

BigBird Wrote:
pudpong3 Wrote:Prachtig als mensen zeggen dat popmuziek van een hoog niveau kan zijn. Popmuziek is de afvoerput van de muziek. Hoog niveau muziek is klassiek of jazz of operette of opera, maar popmuziek hoog niveau?
Ben zelf liefhebber van popmuziek overigens.

wat een hoop onzin, maar dat terzijde

Als je eens iets minder snel antwoord zou geven, dan had je misschien kunnen lezen waarop deze post een antwoord was. Maar voor jou schijnt het belangrijker te zijn om zo veel mogelijk posten te plaatsen dan inhoudelijk de zaken op feiten te staven.
Verder lijk je me een oprecht aardige jongeman, dat terzijde.

Bovenstaande geldt overigens voor meerdere posters.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 19-01-2013

Sorry pudpong, maar ben het hier toch met BigBird eens. Ik vind het ook onzin wat je post. Ten eerste is popmuziek toch zeker niet de afvoerput van muziek, zoiets bestaat niet. Daarnaast snap ik niet waarom enkel klassiek, jazz, operette en opera hoogstaande muziek is in jouw ogen. Misschien zitten die nummers over het algemeen wat ingewikkelder in elkaar maar dat maakt het toch niet beter dan andere muziek? Nouja ik vind van niet in ieder geval.

En Kesselman, goede muziek is toch echt nog altijd smaak en geen feit. En ik vind de muziek van de bands/acts die jij noemt nou niet bepaald goed, maar dat is mijn mening. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die daar anders over denken en gelukkig maar.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 19-01-2013

pudpong3 Wrote:[qMaar voor jou schijnt het belangrijker te zijn om zo veel mogelijk posten te plaatsen dan inhoudelijk de zaken op feiten te staven.

nee hoor


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 19-01-2013

Of iets goede muziek is is gewoon voor een groot deel subjectief...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Eraser - 19-01-2013

Helaas voor jou is spelling niet subjectief.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Eraser - 19-01-2013

En zinsbouw ook niet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - kesselman - 20-01-2013

WeckoJ Wrote:Sorry pudpong, maar ben het hier toch met BigBird eens. Ik vind het ook onzin wat je post. Ten eerste is popmuziek toch zeker niet de afvoerput van muziek, zoiets bestaat niet. Daarnaast snap ik niet waarom enkel klassiek, jazz, operette en opera hoogstaande muziek is in jouw ogen. Misschien zitten die nummers over het algemeen wat ingewikkelder in elkaar maar dat maakt het toch niet beter dan andere muziek? Nouja ik vind van niet in ieder geval.

En Kesselman, goede muziek is toch echt nog altijd smaak en geen feit. En ik vind de muziek van de bands/acts die jij noemt nou niet bepaald goed, maar dat is mijn mening. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die daar anders over denken en gelukkig maar.

ik vind t ook klote muziek,maar aangezien t veel verkocht wordt is het dus wel degelijk goede muziek.
Wat dat betreft is t simpel.
Je hebt 2 soorten muziek/
Goede muziek wordt gewaardeerd
Slechte muziek wordt niet gewaardeerd.

Of je muziek leuk vind of niet,dat heeft met smaak te maken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 20-01-2013

Ben ik het niet mee eens. Goed of slecht is ook smaak imo.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - 405782 - 20-01-2013

hoi,

ik ben Kas, en ik heb net besloten ook maar een account aan te maken hier...
ik ben 14 jaar en doe 3 gym op het Bernardinuscollege. verder ga ik soms naar concerten in de buurt en ieder jaar naar pinkpop en/of rock werchter.

volgens mij ligt het met popmuziek en klassiek/jazz/metal een beetje zo:
je kunt het vergelijken met kunst. popmuziek is meestal redelijk simpel, maar heeft een leuke hook, net als een simpele kleurplaat, een 8-jarige kan zo'n ding inkleuren en het ziet er leuk uit, maar na drie keer kijken heb je er wel genoeg van. een stuk van Bach of Mozart daarentegen kun je vergelijken met een schilderij van Jan Steen. na honderd keer naar zo een schilderij gekeken te hebben kun je nog steeds nieuwe details ontdekken. zo zit het volgens mij een beetje in elkaar...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Eraser - 20-01-2013

405782 Wrote:hoi,

ik ben Kas, en ik heb net besloten ook maar een account aan te maken hier...
ik ben 14 jaar en doe 3 gym op het Bernardinuscollege. verder ga ik soms naar concerten in de buurt en ieder jaar naar pinkpop en/of rock werchter.

volgens mij ligt het met popmuziek en klassiek/jazz/metal een beetje zo:
je kunt het vergelijken met kunst. popmuziek is meestal redelijk simpel, maar heeft een leuke hook, net als een simpele kleurplaat, een 8-jarige kan zo'n ding inkleuren en het ziet er leuk uit, maar na drie keer kijken heb je er wel genoeg van. een stuk van Bach of Mozart daarentegen kun je vergelijken met een schilderij van Jan Steen. na honderd keer naar zo een schilderij gekeken te hebben kun je nog steeds nieuwe details ontdekken. zo zit het volgens mij een beetje in elkaar...


in elke muziek kan je na honderd keer luisteren nieuwe details ontdekken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - 405782 - 20-01-2013

oeps. maar je weet wat ik bedoel neem ik aam. maak er dan maar 20 keer van, toen ik een nieuwe koptelefoon kocht ging er ook een wereld voor me open.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 20-01-2013

De eerste post met inhoud sinds verschillende pagina's.
Ik ben het eens. De kwestie is inderdaad kritisch zijn op basis van de lagen die aanwezig zijn binnen muziek (in elke zin van het woord), en niet enkel de trucjes. Dat is volgens mij een objectief criterium tussen goed en slecht, al zal enkel Willie het daar met mij eens over zijn.

Natuurlijk kan je ook buiten jazz of klassiek dergelijke muziek vinden. Maar niet in dit topic.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fleadancer - 20-01-2013

kesselman Wrote:
WeckoJ Wrote:Sorry pudpong, maar ben het hier toch met BigBird eens. Ik vind het ook onzin wat je post. Ten eerste is popmuziek toch zeker niet de afvoerput van muziek, zoiets bestaat niet. Daarnaast snap ik niet waarom enkel klassiek, jazz, operette en opera hoogstaande muziek is in jouw ogen. Misschien zitten die nummers over het algemeen wat ingewikkelder in elkaar maar dat maakt het toch niet beter dan andere muziek? Nouja ik vind van niet in ieder geval.

En Kesselman, goede muziek is toch echt nog altijd smaak en geen feit. En ik vind de muziek van de bands/acts die jij noemt nou niet bepaald goed, maar dat is mijn mening. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die daar anders over denken en gelukkig maar.

ik vind t ook klote muziek,maar aangezien t veel verkocht wordt is het dus wel degelijk goede muziek.
Wat dat betreft is t simpel.
Je hebt 2 soorten muziek/
Goede muziek wordt gewaardeerd
Slechte muziek wordt niet gewaardeerd.

Of je muziek leuk vind of niet,dat heeft met smaak te maken.

Dit is echt onzin.
Op dit moment staat het kuikentje piep op nr 2 in de mega top 50. Hieruit kan je wel opmaken dat het gewaardeerd wordt, maar ik denk dat het nogal overbodig is om het over de muzikale kwaliteit van dit nummer te hebben

Uplift Wrote:De eerste post met inhoud sinds verschillende pagina's.
Ik ben het eens. De kwestie is inderdaad kritisch zijn op basis van de lagen die aanwezig zijn binnen muziek (in elke zin van het woord), en niet enkel de trucjes. Dat is volgens mij een objectief criterium tussen goed en slecht, al zal enkel Willie het daar met mij eens over zijn.

Natuurlijk kan je ook buiten jazz of klassiek dergelijke muziek vinden. Maar niet in dit topic.

zo is het.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 20-01-2013

405782 Wrote:volgens mij ligt het met popmuziek en klassiek/jazz/metal een beetje zo:
je kunt het vergelijken met kunst. popmuziek is meestal redelijk simpel, maar heeft een leuke hook, net als een simpele kleurplaat, een 8-jarige kan zo'n ding inkleuren en het ziet er leuk uit, maar na drie keer kijken heb je er wel genoeg van. een stuk van Bach of Mozart daarentegen kun je vergelijken met een schilderij van Jan Steen. na honderd keer naar zo een schilderij gekeken te hebben kun je nog steeds nieuwe details ontdekken. zo zit het volgens mij een beetje in elkaar...

Sorry hoor, een hoop onzin, ook al krijgt Uplift hier een harde plasser van.
Nirvana en The Beatles maakten de meest simpele popmuziek die er is, maar nog steeds relevant anno 2013. En ook anno 2013 kun je nieuwe details ontdekken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 20-01-2013

Dan is die muziek per definitie niet simpel... iets dat simpel klinkt op het eerste gehoor hoeft het muziektechnisch gezien niet te zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 20-01-2013

Sowieso onzin, de popmuziek discussie.
Ik heb ook wel medelijden met mensen die 'popmuziek' goed/leuk vinden maar het niet willden/durven goed vinden omdat dat niet in hun elitaire straatje past.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 20-01-2013

Ik zet ondertussen nog even een CDtje van Lady Gaga op.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loov - 20-01-2013

BigBird Wrote:Sowieso onzin, de popmuziek discussie.
Ik heb ook wel medelijden met mensen die 'popmuziek' goed/leuk vinden maar het niet willden/durven goed vinden omdat dat niet in hun elitaire straatje past.

Ik vind er gewoon geen reet aan. The Beatles nooit leuk gevonden en zelfs met Bowie heb ik helemaaaaal niks. Mij iets te simpel, mist snijvlak. Ik zet weer lekker Mount Kimbie op.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - kesselman - 20-01-2013

fleadancer Wrote:En Kesselman, goede muziek is toch echt nog altijd smaak en geen feit. En ik vind de muziek van de bands/acts die jij noemt nou niet bepaald goed, maar dat is mijn mening. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die daar anders over denken en gelukkig maar.

Quote:ik vind t ook klote muziek,maar aangezien t veel verkocht wordt is het dus wel degelijk goede muziek.
Wat dat betreft is t simpel.
Je hebt 2 soorten muziek/
Goede muziek wordt gewaardeerd
Slechte muziek wordt niet gewaardeerd.

Of je muziek leuk vind of niet,dat heeft met smaak te maken.

Dit is echt onzin.
Op dit moment staat het kuikentje piep op nr 2 in de mega top 50. Hieruit kan je wel opmaken dat het gewaardeerd wordt, maar ik denk dat het nogal overbodig is om het over de muzikale kwaliteit van dit nummer te hebben

nummer is verschrikkelijk om aan te horen,maar toch staat t op nr 2.
DUS.. dan wordt t nummer wel gewaardeerd en is t dus goede muziek.

Er is een verschil tussen goede muziek en kwalitatief goede muziek.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 21-01-2013

Voor zover ik weet staat pop voor populair. Dit zegt dus helemaal niks over de kwaliteit maar enkel wat over hoeveel mensen een nummer leuk vinden. Aangezien het merendeel van de mensen niet echt naar muziek luisteren kan je dus ook niet stellen dat pop muziek goede muziek is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 21-01-2013

Volgens mij is kesselman onbewust libertariër.

Wat even veel wil zeggen als 'analytisch analfabeet' of, à là limite, 'autist'. Dat soort denken laat immers elke verklaring over aan een soort algemene wetmatigheid, die je op alles kan toepassen.

"de markt bepaalt wat wel en niet belangrijk is of waardevol is".
"dat nummers is verschrikkelijk maar het staat op 2 en dus wordt het gewardeerd en dus is het goeie muziek".

Pure onzin.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 21-01-2013

Quote:Afgelopen donderdag twitterde Ben Howard zelf dat hij heel veel zin heeft om terug te komen naar Nederland en specifiek naar Pinkpop. Nu kunnen we dat ook officieel bevestigen! Ben Howard komt terug! In 2012 stond de Engelsman in de tent geprogrammeerd alwaar hij voor een heerlijk sfeertje zorgde met zijn bijzondere mix van blues, pop, folk en singer/songwriter. En dan nu de Mainstage!



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 21-01-2013

Karel Wrote:
Quote:Afgelopen donderdag twitterde Ben Howard zelf dat hij heel veel zin heeft om terug te komen naar Nederland en specifiek naar Pinkpop. Nu kunnen we dat ook officieel bevestigen! Ben Howard komt terug! In 2012 stond de Engelsman in de tent geprogrammeerd alwaar hij voor een heerlijk sfeertje zorgde met zijn bijzondere mix van blues, pop, folk en singer/songwriter. En dan nu de Mainstage!
Was te verwachten