Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 05-01-2013

Eraser Wrote:Ik geloof er niets van. Het is wel een vermakelijk hoogtepunt in de headlinerfantasietjes hier.

Dat kan hoor, straks worden gewoon The Killers en Editors als headliners bekend gemaakt, typisch Pinkpop.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 06-01-2013

Maar volgens mij heeft niemand gezegd dat The Stones op Pinkpop komen. Alleen worden er in dit topic de mogelijkheden hieromtrent verkend. Niets mis mee en daar is juist dit topic voor bestemd. En nogmaals, zo is het hier ook ooit voor onmogelijk gehouden dat Springsteen op Pinkpop zou komen.

Dat Pinkpop dalijk gewoon weer een enorm kutprogramma heeft valt ook zeker niet uit te sluiten, dat ligt zelfs in de lijn der verwachting, met of zonder The Stones.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Eraser - 06-01-2013

The Stones zijn een pak groter als Springsteen, geloof me.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 06-01-2013

Eraser Wrote:The Stones zijn een pak groter als Springsteen, geloof me.

Het is maar wat je onder "groot" verstaat. Ik denk bijvoorbeeld dat The Stones hedentendage niet meer het grote aantal mega stadions vol krijgt, zoals Springsteen wel de afgelopen tien jaar.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Enzo - 06-01-2013

Eraser Wrote:The Stones zijn een pak groter als Springsteen, geloof me.
Als in 'duurder', dat denk ik ook ja. Als live act kunnen ze echter niet aan Springsteen tippen (imo).


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Eraser - 06-01-2013

geluksknikker Wrote:
Eraser Wrote:The Stones zijn een pak groter als Springsteen, geloof me.

Het is maar wat je onder "groot" verstaat. Ik denk bijvoorbeeld dat The Stones hedentendage niet meer het grote aantal mega stadions vol krijgt, zoals Springsteen wel de afgelopen tien jaar.

Volgens mij verkopen de Stones gemakkelijk een hele tour uit. Elk land een voetbalstadion, met andere woorden. Zeker als het officieuze etiket 'laatste Stones tournee' er aan gehangen wordt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 06-01-2013

Vergeet niet dat Springsteen met zijn tour een gelijkaardige omzet genereerde als de Stones of Madonna eerder. U2 blijft op eenzame hoogte, dat wel.
De Stones zullen zeker wel duurder zijn, maar er is ook de crisis en het feit dat stadionacts echt weinig meerwaarde bieden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 06-01-2013

Eraser Wrote:
geluksknikker Wrote:
Eraser Wrote:The Stones zijn een pak groter als Springsteen, geloof me.

Het is maar wat je onder "groot" verstaat. Ik denk bijvoorbeeld dat The Stones hedentendage niet meer het grote aantal mega stadions vol krijgt, zoals Springsteen wel de afgelopen tien jaar.

Volgens mij verkopen de Stones gemakkelijk een hele tour uit. Elk land een voetbalstadion, met andere woorden. Zeker als het officieuze etiket 'laatste Stones tournee' er aan gehangen wordt.

Laatste tour van The Stones meen ik me te herinneren dat lang niet alles was uitverkocht, sowieso Nederland niet. Hoe dan ook zijn deze acts denk ik redelijk vergelijkbaar qua populariteit en zullen The Stones inderdaad duurder zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 06-01-2013

geluksknikker Wrote:
Eraser Wrote:
geluksknikker Wrote:Het is maar wat je onder "groot" verstaat. Ik denk bijvoorbeeld dat The Stones hedentendage niet meer het grote aantal mega stadions vol krijgt, zoals Springsteen wel de afgelopen tien jaar.

Volgens mij verkopen de Stones gemakkelijk een hele tour uit. Elk land een voetbalstadion, met andere woorden. Zeker als het officieuze etiket 'laatste Stones tournee' er aan gehangen wordt.

Laatste tour van The Stones meen ik me te herinneren dat lang niet alles was uitverkocht, sowieso Nederland niet. Hoe dan ook zijn deze acts denk ik redelijk vergelijkbaar qua populariteit en zullen The Stones inderdaad duurder zijn.

Dat herinner je je goed. Werd toen veel reclame gemaakt op tv voor hun gig. Daarom zie ik ze ook wel op pinkpop staan: stadions verkopen ze lang niet meer moeiteloos uit, dus op een festival teminste nog een volle weide voor de neus.

Of moet echt,echt de laatste tour zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 06-01-2013

Iedereen denkt elke keer dat het de laatste tour is. Maar officieel zeggen doen ze dat niet volgens mij.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 06-01-2013

Of het nou de laatste 'tour' is of niet, die mannen trekken het fysiek niet meer om nog 80 a 90 optredens per jaar te doen. Het scherpe randje is er sowieso al jaaaaaren af, en het klinkt ook stukken matter.

Vorig jaar werd The Cure en Mumford & Sons nog bekend gemaakt in januari. Als ze komende 3 weken niks meer bekend maken, dan zullen de headliners gewoon tijdens de persconferentie bekend gemaakt worden, en dan zullen dat 'gewoon' killers of editors of kol zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Schobbeyak - 06-01-2013

Er zit natuurlijk wel een verschil in het trekken van mensen naar een optreden of de bekendheid van de band. Wat betreft het laatste zal niemand kunnen ontkennen dat The Stones vele malen groter zijn dan Springsteen. The Stones zijn een van de ultieme iconen van de afgelopen 60 jaar. (Dit even los van de kwaliteit, voordat we weer in die discussie verzeilen.)

Dat Springsteen nu meer bezoekers naar concerten zou trekken, is niet zo heel gek aangezien hij op dit moment een betere live reputatie heeft en omdat de Stones al een stuk of 25 keer in de laatste 25 jaar een stadion hebben uitverkocht. De verzadiging wat betreft Jagger en consorten zal dus ook wel wat groter zijn.

Evengoed, als ik zou mogen kiezen, zouden het toch de Stones worden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 06-01-2013

Wat betreft naamsbekendheid (en/of iconische status) heb je zeker gelijk. En natuurlijk hebben ze ooit vele stadions uitverkocht, maar ik denk dat in de laatste 25 jaar Springsteen misschien wel meer heeft opgetreden dan The Stones.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 06-01-2013

De Stones zijn in marketing veel sterker dan Springsteen. In de realiteit heeft die laatste anno 2013 gewoon veel meer relevantie, en kan hij in absolute termen ook meer concerttickets verkopen, zonder twijfel.
Daarom zullen de Stones kiezen voor optredens waarvoor de vraag altijd groter zal zijn dan het aanbod. Zij het die exclusieve reeks in de 02 en te laten uitschijnen dat het misschien hun laatste zou worden, zij het op een festival als Pinkpop.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 07-01-2013

Ziet er niet goed uit voor Pinkpop: http://festileaks.com/festival-geruchten-nieuws/best-kept-secret-opent-met-alt-j-artic-monkeys-portishead-en-sigur-ros/


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 07-01-2013

Nou had ik Sigur Ros en Portishead sowieso niet op Pinkpop verwacht, maar Arctic Monkeys en vooral At-J zullen ze denk ik een enorme aderlating vinden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 07-01-2013

Je kunt ook zeggen dat Best Kept Secret simpelweg in het gat springt, dat Pinkpop zelf de laatstje jaren gecreëerd heeft, door steevast het niet boeken van kwalitatieve acts, die in de buurt waren.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 07-01-2013

geluksknikker Wrote:Je kunt ook zeggen dat Best Kept Secret simpelweg in het gat springt, dat Pinkpop zelf de laatstje jaren gecreëerd heeft, door steevast het niet boeken van kwalitatieve acts, die in de buurt waren.

Je slaat de spijker op z'n kop!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 07-01-2013

Potverdikkie, dat zijn mooie namen. Smeets zal hier niet blij mee zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 07-01-2013

mad dog Wrote:Potverdikkie, dat zijn mooie namen. Smeets zal hier niet blij mee zijn.

Lijkt me sterk, omdat Smeets/Pinkpop/Mojo toch uit een andere vijver vissen.

En wat de knikker zegt... Best Kept Secret springt inderdaad in het gat! 3 dagen festival, met kwalitatief goede muziek en een mooie prijs van €118,00.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 07-01-2013

Arctic Monkeys, Portishead en Sigur Ros exclusief naar Best Kept Secret, definitief geen Pinkpop (of Lowlands) dus. Alt-J zal wel naar Pinkpop komen schat ik in..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 07-01-2013

geluksknikker Wrote:Je kunt ook zeggen dat Best Kept Secret simpelweg in het gat springt, dat Pinkpop zelf de laatstje jaren gecreëerd heeft, door steevast het niet boeken van kwalitatieve acts, die in de buurt waren.

mooi gezegd eigenlijk, laat ze nog wat duitse herberten halen


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 07-01-2013

Herbert was wel goed, en trok veel volk. Was goede keuze om m te boeken, alleen had ie op mainstage moeten spelen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 07-01-2013

Wordt het niet eens tijd dat Jan Smeets stopt. Het is toch jammer dat Portishead bijvoorbeeld niet op Pinkpop zal staan. Dit soort bands mis ik echt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 07-01-2013

De vlucht vooruit zal dus de enige oplossing zijn voor Pinkpop... elk jaar een 'Bruce' act of sterven.

Zo heeft Mojo het wellicht ook wel voor ogen.