Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 10-12-2012

Jammer dat Paul McCartney niet gelukt is, dat was dan natuurlijk direct een van de betere headliners van de afgelopen jaren. Tof dat Queens of the Stone Age er staat, maar van the Script en Triggerfinger kan ik niet overdreven warm worden. Triggerfinger heb je de afgelopen jaren al op iedere straathoek kunnen zien, goedkope opvulling voor een relatieve hoge spot dan maar.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 10-12-2012

Dat zou theoretisch kunnen, maar dat denk ik toch niet. Ik las het net terug en hij zei dat er maar een oude naam komt. Dat zou betekenen dat er dan idd een streep kan door ZZ Top en Fleetwood Mac en andere oudere acts die niet headliner zouden zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 10-12-2012

Ik denk dat Pinkpop dit keer heel veel moeite heeft om aansprekende headliners te vinden. Ik denk zelfs dat ze of nog niet vast liggen of van dien aard zijn dat ze als gepresenteerde headliner op zich niet veel indruk maken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 10-12-2012

geluksknikker Wrote:Ik denk dat Pinkpop dit keer heel veel moeite heeft om aansprekende headliners te vinden. Ik denk zelfs dat ze of nog niet vast liggen of van dien aard zijn dat ze als gepresenteerde headliner op zich niet veel indruk maken.

Dat zou goed kunnen, zeker als ik zie wat andere festivals bekend hebben gemaakt. Ik kijk ook niet vreemd op als the Killers en Prodigy zullen headlinen. Maar hij heeft wel speciaal geschoven naar dit weekend buiten Pinksteren.

Sting misschien?

Quote:Het ‘kleine broertje van Rock Werchter’, Main Square Festival heeft vandaag met Sting, Green Day en Indochine de eerste drie namen aan het affiche toegevoegd.

Smeets heeft natuurlijk pecht dat Pearl Jam besloten om toch niet te touren, Rammstein niet komt, Muse geen festivals doet, KOL niet komen etc....


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 10-12-2012

Ja, daar dacht ik ook meteen aan toen ik dat nieuws las. Sting zou dus wel een mogelijkheid zijn. Zou ik ook zeer waarderen, maar toch denk ik nog altijd dat het Neil Young is.

Hij is trouwens nog steeds niet rond met The Killers, hopelijk blijft dat zo!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 10-12-2012

BigBird Wrote:
geluksknikker Wrote:Ik denk dat Pinkpop dit keer heel veel moeite heeft om aansprekende headliners te vinden. Ik denk zelfs dat ze of nog niet vast liggen of van dien aard zijn dat ze als gepresenteerde headliner op zich niet veel indruk maken.

Dat zou goed kunnen, zeker als ik zie wat andere festivals bekend hebben gemaakt. Ik kijk ook niet vreemd op als the Killers en Prodigy zullen headlinen. Maar hij heeft wel speciaal geschoven naar dit weekend buiten Pinksteren.

Sting misschien?

Quote:Het ‘kleine broertje van Rock Werchter’, Main Square Festival heeft vandaag met Sting, Green Day en Indochine de eerste drie namen aan het affiche toegevoegd.

Smeets heeft natuurlijk pecht dat Pearl Jam besloten om toch niet te touren, Rammstein niet komt, Muse geen festivals doet, KOL niet komen etc....

mja pech... hij is een speelballetje van mojo geworden he, daarom zijn frustraties en evolutie tot minder aangename mens. heb toch indruk dat pinkpop kwa aanzien met de dag een minder festival is. als je nu backstage rondloopt op festivals (voor mij zijn dat werchter, graspop en pukkelpop) dan hoor je al wat, of kom je iemand tegen en dan heeft pinkpop toch niet zoveel aanzien Confused.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fresh77 - 10-12-2012

Sting lijkt me meer iets voor een Westerpark concert.

Denk zelf dat het zoiets zal worden:

The Script / The Killers
Arctic Monkeys / QOTSA
Triggerfinger / Green Day


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 10-12-2012

jimmy Wrote:heb toch indruk dat pinkpop kwa aanzien met de dag een minder festival is. als je nu backstage rondloopt op festivals (voor mij zijn dat werchter, graspop en pukkelpop) dan hoor je al wat, of kom je iemand tegen en dan heeft pinkpop toch niet zoveel aanzien Confused.

Tja, er zijn zoveel festivals bijgekomen afgelopen jaren, denk dat artiesten het niet veel kan schelen waar ze spelen, als de $ maar rinkelt. Ok, er zijn uitzonderingen zoals een glastonbury en roskilde die speciaal blijven, maar verder zegt 'aanzien' ook niet meer zoveel. Bands als Metallica en Springsteen hebben altijd lovend gesproken over Pinkpop en de organisatie eromheen. En zo zijn er nog tientallen bands die er meerdere keren speelden omdat het zo'n goed/fijn festival is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 10-12-2012

Als ze nu Arctic Monkeys en Queens of the Stone Age op een dag zet ga ik wel een dagkaart kopen. Kunnen ze mooi alle kwaliteitsnamen dit jaar op die dag zetten.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 10-12-2012

AM is kleine kans, volgens mij doen die al 2 festivals dat weekend. Zou wel mooie combo wezen die 2 als afsluiters op een dag.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 10-12-2012

BigBird Wrote:AM is kleine kans, volgens mij doen die al 2 festivals dat weekend. Zou wel mooie combo wezen die 2 als afsluiters op een dag.

zouden ze dat al niet hebben aangekondigd dan bij bekendmaking qotsa, verder heb je gelijk


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 10-12-2012

BigBird Wrote:
jimmy Wrote:heb toch indruk dat pinkpop kwa aanzien met de dag een minder festival is. als je nu backstage rondloopt op festivals (voor mij zijn dat werchter, graspop en pukkelpop) dan hoor je al wat, of kom je iemand tegen en dan heeft pinkpop toch niet zoveel aanzien Confused.

Tja, er zijn zoveel festivals bijgekomen afgelopen jaren, denk dat artiesten het niet veel kan schelen waar ze spelen, als de $ maar rinkelt. Ok, er zijn uitzonderingen zoals een glastonbury en roskilde die speciaal blijven, maar verder zegt 'aanzien' ook niet meer zoveel. Bands als Metallica en Springsteen hebben altijd lovend gesproken over Pinkpop en de organisatie eromheen. En zo zijn er nog tientallen bands die er meerdere keren speelden omdat het zo'n goed/fijn festival is.

werchter hoort er ook bij, maar dan vooral betreffende opvang artiesten en omkadering. voor iedereen weer begint over sfeer, line up en dergelijke want dan zijn er zeker betere:-). iron maiden is zo'n voorbeeldje.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 10-12-2012

Hier kan je trouwens het fragment op 3FM vanmorgen terugluisteren: http://www.3fm.nl/gemist


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 10-12-2012

JBU Wrote:Hier kan je trouwens het fragment op 3FM vanmorgen terugluisteren: http://www.3fm.nl/gemist

geweldig


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JohnDoe - 10-12-2012

Queens of the Stone Age en The Script spelen op de vrijdag. Kan dus goed zijn dat het een Metallica/QOTSA combo wordt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 10-12-2012

JohnDoe Wrote:Queens of the Stone Age en The Script spelen op de vrijdag. Kan dus goed zijn dat het een Metallica/QOTSA combo wordt.

Wat een onzin! Queens of the Stone Age speelt op Download 14 juni en kan dus niet op vrijdag op pinkpop spelen!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JohnDoe - 10-12-2012

WeckoJ Wrote:
JohnDoe Wrote:Queens of the Stone Age en The Script spelen op de vrijdag. Kan dus goed zijn dat het een Metallica/QOTSA combo wordt.

Wat een onzin! Queens of the Stone Age speelt op Download 14 juni en kan dus niet op vrijdag op pinkpop spelen!

Volgens Smeets wel: http://www.l1.nl/audio/pinkpop-baas-jan-smeets-10-dec-2012


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 10-12-2012

Ze blijken volgens NOS ook in onderhandeling te zijn met de ierse band The Cult.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 10-12-2012

JohnDoe Wrote:Volgens Smeets wel: http://www.l1.nl/audio/pinkpop-baas-jan-smeets-10-dec-2012

Ik hoor het, maar dat lijkt me dus niet! Vreemde zaak.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 10-12-2012

mad dog Wrote:Ze blijken volgens NOS ook in onderhandeling te zijn met de ierse band The Cult.

Oh mijn god, daar zitten de mensen op te wachten. Die rammelde de laatste keer zo lang door dat Smeet helemaal over de zeik was. En in 2010 nog op Classic.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JohnDoe - 10-12-2012

mad dog Wrote:Ze blijken volgens NOS ook in onderhandeling te zijn met de ierse band The Cult.

The Script komt ook uit Ierland Wink


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JohnDoe - 10-12-2012

WeckoJ Wrote:
JohnDoe Wrote:Volgens Smeets wel: http://www.l1.nl/audio/pinkpop-baas-jan-smeets-10-dec-2012

Ik hoor het, maar dat lijkt me dus niet! Vreemde zaak.

Ja, het is vreemd. Toch klonk Smeets wel redelijk zeker van zijn zaak. Maar goed, dat zegt natuurlijk niets gezien z'n uitspraken in de afgelopen jaren.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 10-12-2012

Nos TT pagina 410, maar volgens mij heb je gelijk en moet het The Script zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 10-12-2012

fresh77 Wrote:Sting lijkt me meer iets voor een Westerpark concert.

Denk zelf dat het zoiets zal worden:

The Script / The Killers
Arctic Monkeys / QOTSA
Triggerfinger / Green Day

QOTSA is geen headliner denk ik, anders werd dat wel zodanig bekend gemaakt. Daarnaast leek Jan te zeggen dat the Killers zeker niet zeker zijn (kan ook een kwestie zijn van horen wat ik wil horen). The Script lijkt me toch niet groot genoeg om subheadliner te zijn, zelfde geld voor Triggerfinger.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fresh77 - 10-12-2012

The Script is in principe populairder dan The Killers.