Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 29-11-2012

Rik Wrote:
BigBird Wrote:AC/DC komt echt niet naar Pinkpop, vergeet het maar.

Omdat...

Denk veel te duur, en ik meen dat een van de bandleden een allergie heeft, waardoor ze niet in grasvelden spelen. Wel stadions, waar platen op gras liggen. Maar goed, zeg nooit nooit, na Bruce en Metallica kunnen de echt grote producties in principe spelen, mits PP aan de eisen voldoet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 29-11-2012

Te duur voor Pinkpop en doen geen festivals op uitzondering van Download een aantal jaren terug. Ze wilden toen nog één keer op Donington Park spelen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 29-11-2012

kesselman Wrote:ik denk dat er een headliner op pinkpop speelt die hier misschien nog helemaal niet genoemd is.
Een echte verrasing dus.

Misschien moet jij dan de al rondzwervende namen aanvullen met jouw "verrassing". Daar is het forum voor.

In AC/DC geloof ik eigenlijk ook niet. Volgens mij zijn ze enorm duur en daarnaast als het waar is van de grasallergie dan wordt het lastig inderdaad. Daarnaast moeten ze eerst nog maar eens een tour aankondigen. Overigens lijkt me met de huidige medicijnen zo'n allergie wel een aantal uren te onderdrukken maar goed.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Dielie - 29-11-2012

Tool in mei 2013 in Japan? http://ozzfestjapan.com/bands.html
Toch weer een kansje voor pinkpop


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 29-11-2012

Grasallergie!! Het moet niet gekker worden. Met een beetje pech regent het een hele week voordat Pinkpop begint en dan staat er geen sprietje meer op het terrein nadat er 120.000 voeten alles kapot getrampeld hebben. Ik vind dit de goedkoopste smoes om niet op festivals te spelen, alsof zijn arts niet ergens een middeltje in zijn kast heeft staan. Als je nu zegt wij zijn te groot of wij voelen ons te groot, dan heb je een punt, maar grasallergie????


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 29-11-2012

Rik Wrote:
BigBird Wrote:AC/DC komt echt niet naar Pinkpop, vergeet het maar.

Omdat...

in 2009 hebben een hoop festivals gelobbyd voor ACDC, zij wilden niet omdat ze dan met een kleinere productie moeten werken en dat willen ze niet. download had zich volledig aangepast en slaagde er zo wel in. productie van ACDC is niet festival geschikt, en zeker niet pinkpop in huidige staat. plus mojo gaat die nooit neerzetten op pinkpop, kunnen ze immers zelf teveel geld uithalen.

daarom


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 29-11-2012

Ik denk dat Fortarock helaas een aantal stevige kandidaten zal wegkapen. Even los van headliners enzo. Ik zou toch graag een Megadeth of Slayer dit jaar willen zien op Pinkpop.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 29-11-2012

BigBird Wrote:
Rik Wrote:
BigBird Wrote:AC/DC komt echt niet naar Pinkpop, vergeet het maar.

Omdat...

Denk veel te duur, en ik meen dat een van de bandleden een allergie heeft, waardoor ze niet in grasvelden spelen. Wel stadions, waar platen op gras liggen. Maar goed, zeg nooit nooit, na Bruce en Metallica kunnen de echt grote producties in principe spelen, mits PP aan de eisen voldoet.

Ach we zullen het zien. Ik ben vooral geinteresseerd in de invulling van dag programma's. Headliners zijn doorgaans altijd wel ok.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 29-11-2012

Slayer zou voor PP wel eens leuk zijn (stonden paar jaar terug ook op Werchter). Kans dat ze op Fortarock staan lijkt me niet zo groot, waren vorig jaar headliner dus lijkt me onwaarschijnlijk dat ze dit jaar weer komen en dan ook nog voor een mindere spot. Begin juni staan ze op Sonisphere in Frankrijk dus ze zijn in de buurt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - kesselman - 29-11-2012

Rik Wrote:Ik denk dat Fortarock helaas een aantal stevige kandidaten zal wegkapen. Even los van headliners enzo. Ik zou toch graag een Megadeth of Slayer dit jaar willen zien op Pinkpop.

voor zulke bands moet je al jaren niet meer op pinkpop zijn!!
probeer graspop eens!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 30-11-2012

kesselman Wrote:
Rik Wrote:Ik denk dat Fortarock helaas een aantal stevige kandidaten zal wegkapen. Even los van headliners enzo. Ik zou toch graag een Megadeth of Slayer dit jaar willen zien op Pinkpop.

voor zulke bands moet je al jaren niet meer op pinkpop zijn!!
probeer graspop eens!

Lijkt me ook niet heel reeel maar er staat bijna elk jaar wel een stevige (metal) band dus zo vreemd zou ik het niet vinden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 30-11-2012

kesselman Wrote:
Rik Wrote:Ik denk dat Fortarock helaas een aantal stevige kandidaten zal wegkapen. Even los van headliners enzo. Ik zou toch graag een Megadeth of Slayer dit jaar willen zien op Pinkpop.

voor zulke bands moet je al jaren niet meer op pinkpop zijn!!
probeer graspop eens!

Ik weet het, ik kom al sinds 1994 op Pinkpop. Maar een zo'n band er tussen gaat meestal wel lukken.

Volgende week zal wel de gouden tip beginnen en dan wellicht nog 1 of 2 namen voor de jaarwisseling en dan weten we eindelijk wat meer Smile


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 30-11-2012

Ik denk ook dat metal/hardrock bands eerder voor Fortarock zullen kiezen dan Pinkpop simpelweg vanwege het soort publiek dat op Fortarock en Pinkpop af komt. Misschien is één stevige metalband voor Pinkpop mogelijk maar meer niet. Zoals dat 2 jaar geleden Alter Bridge op Pinkpop stond.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 30-11-2012

Ik heb dit jaar staan genieten van Sound Garden maar kreeg het idee dat het gemiddelde Pinkpop publiek dit vrij stevig vond. Hebben jullie dit ook ervaren?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 30-11-2012

Het geluid was in het begin ook snoeihard, gelukkig hebben ze dat nog redelijk snel hersteld maar zelfs ik vond het daardoor erg stevig klinken terwijl ik Soundgarden toch echt wel tof vind.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 30-11-2012

Geluid was idd zeer hard, maar ook erg slecht afgemixt. Dit was typsich gevalletje om gehoorschade op te lopen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 30-11-2012

Dat klopt, echter doelde ik meer in de richting van de muziek zelf. Ik kreeg een beetje het familie-festival gevoel. Het ligt er natuurlijk ook wel aan waar je staat op het terrein.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 30-11-2012

Maetrik Wrote:Dat klopt, echter doelde ik meer in de richting van de muziek zelf. Ik kreeg een beetje het familie-festival gevoel. Het ligt er natuurlijk ook wel aan waar je staat op het terrein.

Dat is al jaren zo, Pinkpop is van alternatie/rock naar pop gegaan, en trekt heden ten dage ook een totaal ander publiek. Vroeger gingen alto's/punkers/hardrockers naar Pinkpop, tegenwoordig gaan uitgaansmensen/3fm-mensen/families/dagjesmensen naar Pinkpop.

Dit komt ook omdat Pinkpop de kluts is kwijtgeraak eind jaren 90. De Grunge-scene was voorbij, alternatief werd commercieel en ook kwam er een ander publiek in beeld. Door fouten in de programmering is Pinkpop identiteit kwijtgeraakt en geworden tot wat ze nu is: een 3-daags popfestival met een alternatieve inslag. Vroeger was dit andersom!

Ik vind dat anno 2012 je wel goed moet kijken wat de mensen willen, wat je ze kunt bieden, en ook rekening houden met de crisis. Je kan je nu niet meer richting op alleen rock/alternatief/indie, dit trekt geen 70.000 man 3 dagen lang. Je zult wat grote namen moeten hebben, maar ik vind nog steeds dat Pinkpop in de breedte beter kan en moet programmeren. Ze mogen best meer risico nemen, en 3 verschillende dagen programmeren. Dus 1 dag meer voor de ouderen, 1 dag iets meer dance en alternatief/indie, en 1 dag wat commercieler.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 30-11-2012

Weet niet of dat dat helemaal zo'n goed plan zou zijn, denk dat dan ook de verkoop van de drie-dagen kaarten wel zal afnemen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 30-11-2012

Martijn Wrote:Weet niet of dat dat helemaal zo'n goed plan zou zijn, denk dat dan ook de verkoop van de drie-dagen kaarten wel zal afnemen.

Juist daarom is het een goede zet. Aan dagjes mensen wordt meer verdiend dan aan weekendbezoekers.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 30-11-2012

Nouja, je moet natuurlijk proberen het beide uitverkocht te krijgen. Maar aan dagjesmensen verdien je idd meer dan aan weekendmensen, tenzij dagjes mensen alleen komen voor de headliner en dus pas laat komen. Hoe dan ook, een goed dagprogramma lijkt me een goed idee. Dancefestivals zijn er genoeg volgens mij dus of je daar nu een hele dag pinkpop mee moet vullen lijkt me niet handig. Misschien een dag (hard)rock. Bands als bv Triggerfinger, Wolfmother, Foo Fighters en noem maar op.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 30-11-2012

Ik vraag me eigenlijk af waarom ze nu niet een paar namen eruit gooien. Waarom maken ze nu QOTSA niet bekend samen met nog een subheadliner en een aantal minder bekende namen? Of is het met QOTSA toch nog mislukt? Dan blijft Pinkpop niet zo achter op de andere festivals die nu al één of meerdere headliners bekend hebben gemaakt. Dan zou inderdaad tussen medio december en de jaarwisseling de tweede headliner bekend kunnen worden gemaakt. Dan zorg je er in ieder geval voor dat het geduld voor de potentiële Pinkpopgangers niet zo op de proef wordt gesteld want nu zullen er toch genoeg mensen voor een ander festival gaan met al meerdere headliners die bekend gemaakt zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 30-11-2012

metal bouwie Wrote:
Martijn Wrote:Weet niet of dat dat helemaal zo'n goed plan zou zijn, denk dat dan ook de verkoop van de drie-dagen kaarten wel zal afnemen.

Juist daarom is het een goede zet. Aan dagjes mensen wordt meer verdiend dan aan weekendbezoekers.
Gaat alleen maar op voor namen die vooral een oudere doelgroep trekken, denk niet het publiek dat The Killers/Snow Patrol/Green Day aantrekt nu erg veel geld zullen achter laten in Landgraaf.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 30-11-2012

Martijn Wrote:
metal bouwie Wrote:
Martijn Wrote:Weet niet of dat dat helemaal zo'n goed plan zou zijn, denk dat dan ook de verkoop van de drie-dagen kaarten wel zal afnemen.

Juist daarom is het een goede zet. Aan dagjes mensen wordt meer verdiend dan aan weekendbezoekers.
Gaat alleen maar op voor namen die vooral een oudere doelgroep trekken, denk niet het publiek dat The Killers/Snow Patrol/Green Day aantrekt nu erg veel geld zullen achter laten in Landgraaf.

Ook die groep zal naar verhouding meer geld achterlaten als ze 1 dag gaan dan wanneer ze 3 dagen gaan. Om te beginnen het verschil in ticketprijs.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 30-11-2012

BigBird Wrote:
Maetrik Wrote:Dat klopt, echter doelde ik meer in de richting van de muziek zelf. Ik kreeg een beetje het familie-festival gevoel. Het ligt er natuurlijk ook wel aan waar je staat op het terrein.

Dat is al jaren zo, Pinkpop is van alternatie/rock naar pop gegaan, en trekt heden ten dage ook een totaal ander publiek. Vroeger gingen alto's/punkers/hardrockers naar Pinkpop, tegenwoordig gaan uitgaansmensen/3fm-mensen/families/dagjesmensen naar Pinkpop.

Dit komt ook omdat Pinkpop de kluts is kwijtgeraak eind jaren 90. De Grunge-scene was voorbij, alternatief werd commercieel en ook kwam er een ander publiek in beeld. Door fouten in de programmering is Pinkpop identiteit kwijtgeraakt en geworden tot wat ze nu is: een 3-daags popfestival met een alternatieve inslag. Vroeger was dit andersom!

Ik vind dat anno 2012 je wel goed moet kijken wat de mensen willen, wat je ze kunt bieden, en ook rekening houden met de crisis. Je kan je nu niet meer richting op alleen rock/alternatief/indie, dit trekt geen 70.000 man 3 dagen lang. Je zult wat grote namen moeten hebben, maar ik vind nog steeds dat Pinkpop in de breedte beter kan en moet programmeren. Ze mogen best meer risico nemen, en 3 verschillende dagen programmeren. Dus 1 dag meer voor de ouderen, 1 dag iets meer dance en alternatief/indie, en 1 dag wat commercieler.

Daarom heeft Jan de touwtjes in handen en jij niet, wat een flauwekul!

Normaal kan ik je bijdrage enorm waarderen, maar hier sla je de plank volledig mis, sorry BigBird.