Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 27-11-2012

BigBird Wrote:Het zou kunnen, want Black Sabbath staat in mei in Japan (Ozzfest), dus Europa in juni zou kunnen.
Als ze BS hebben geboekt zou ik dat wel een fout vinden, want dit is geen grote publiekstrekker voor Pinkpop.

Toch wel, dat gaat volk trekken vooral van de oude garde.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 27-11-2012

Arctic Monkeys staan in het zelfde week op festivals in Denemarken en Zweden, dat zou dan nog een goede headliner zijn ten opzichte van de Snow Patrols van deze wereld.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 27-11-2012

Zou gaaf zijn: Arctic Monkeys en Queens Of The Stone Age als laatste 2 bands van de dag.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 27-11-2012

Quote:13-15th June Hultsfred Festival, Sweden

14th-16th June Northside Festival, Denmark

Ben benieuwd of Pinkpop dan past, zal krap worden.
Zou toch ook weer wat zijn, als Smeets deze ook niet heeft geboekt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 27-11-2012

nieuwe namen Southside/Hurricane
Quote:SKA-P * The Gaslight Anthem * The Hives * Of Monster And Men * Belle & Sebastian * Marteria * Left Boy * City And Colour * Prinz Pi * Boysetsfire * Danko Jones * Callejon * Friska Viljor * Every Time I Die * The Devil Wears Prada * Turbostaat * The Bouncing Souls
Gesaffelstein live

vetgedrukt zou wel bij pinkpop passen. Doe daar nog Slipknot, Deftones, Arctic Monkeys en Tool bij en het begint langzaam wat te worden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 27-11-2012

Als ik zie wat in de buurt is ten tijde van Pinkpop, dan zou dit kunnen:

Green Day
Queens Of The Stone Age
Arctic Monkeys
The Killers
Kyteman
Deftones
Triggerfinger
Danko Jones
The Gaslight Anthem
The Prodigy
30 Seconds To Mars
Slipknot
Him
Boys Noize
Korn
Stone Sour
Bat For Lashes
Lana Del Rey
Volbeat
Bjork (?)


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 27-11-2012

Indiaantje89 Wrote:Het ligt ook niet eens echt aan de grote namen. Het concept is gewoon verouderd naar mijn mening. Het aanbood wat ze hebben is gewoon te weinig. Als ze verstandig zijn schrappen ze het 3FM podium. En plaatsen ze daar 2 of 3 grote tenten, waarvan minimaal 1 tent is voorzien van dance acts. Anno 2012 kun je bijna niet meer zonder de dance op commercieele festivals.

Daarom lopen festivals als Lowlands en Paaspop ook zo goed in dit land. Een goede dance line-up trekt veel publiek. Ook blijf ik van mening dat je vandaag de dag ook niet meer als festival kan stoppen om 23.00 uur. Ik weet dat dit met vergunningen te maken heeft. Maar dit is toch iets wat Pinkpop ook bezoekers kost.

Ook op het terrein is er niets van vernieuwing te vinden. Ik ben 4 jaar achter elkaar geweest, maar op de artiesten na, is het ieder jaar weer het zelfde. Kwa dat betreft kunnen ze wel wat leren van Lowlands kwa aankleding van het terrein. Een beetje kunst en aankleding hier en daar hoeft volgens mij niet zo duur te zijn. En het is voor het publiek leuk om ieder jaar weer iets nieuws te zien.

Maar goed, zolang Jan nog aan de macht is zie ik hier geen verandering inkomen.

Ben het met het grootste gedeelte met je eens. Pinkpop moet inderdaad eens goed kijken naar andere festivals. Op het gebied van aankleding, bands en de nachtelijke uren kan er nog heel wat verbeterd worden. Ikzelf ben totaal geen fan van deze dance acts maar men zou op Pinkpop de dance acts 's nachts moeten programmeren in plaats van midden op de dag. Daarnaast moet men 's nachts zorgen dat er voor ieder wat wils is.

De kans is klein dat de Artic Monkeys op Pinkpop zullen staan met het programma dat ze nu al in dat weekend hebben. Echter zou ik het zeer toejuichen als de Artic Monkeys bijvoorbeeld op Pinkpop zouden staan met daarvoor QOTSA. Dit is een betere line-up voor deze dag dan als headliner The Killer of Snow Patrol. Daarnaast krijgen we nog een oude band. Als dit het geval zou zijn dan zou de line-up toch vrij aardig zijn. Echter verwacht ik niet dat de Artic Monkeys op Pinkpop zullen staan.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 27-11-2012

Nachtelijke uren kan gewoonweg niet omdat Pinkpop midden in woongebied ligt. Wel vind ik dat ze 1 dag tot middernacht moeten doen, en de laatste dag gewoon om 11 uur stoppen. Heel veel mensen moeten dan naar huis met OV om dag erna weer te werken.

Wat Arctic Monkeys betreft zou het weer een misser zijn als ze ze niet hebben geboekt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 27-11-2012

Robbie Williams gaat het in ieder geval niet worden aan zijn tourschema te zien. Alleen maar grote stadions tegen een pittige prijs dus ik verwacht net zoals bij Take That een grote show. En dus geen festivals.

Toch wel jammer, ik zie zoiets liever dan bijvoorbeeld een Snow Patrol die schijnbaar ook kanshebber zijn.

Wanneer het op dance aankomt zou het best een goed idee zijn. Techno in de richting van Dave Clarke bijvoorbeeld en dan gewoon in een tent.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 27-11-2012

Hopen dat ze het ene festival op de 13e doen en de andere op de 16e, dan kunnen zij mooi de zaterdag of zondag op Pinkpop staan. Zijn nog jong genoeg, dus die zouden prima een paar dagen achter elkaar kunnen spelen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 27-11-2012

Misschien komt Bruce wel weer ;-)


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 27-11-2012

Zou leuk zijn, erg fijne band!. 2011 gezien op Lowlands en was erg goed. Zouden zeker welkom zijn als bijvoorbeeld een-na-laatste act. Belle & Sebastian zou ook fijn zijn, staat ook tijdje op mijn lijstje. Maar weet niet of dat echt iets is voor Pinkpop?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Pimm - 27-11-2012

BigBird Wrote:Nachtelijke uren kan gewoonweg niet omdat Pinkpop midden in woongebied ligt. Wel vind ik dat ze 1 dag tot middernacht moeten doen, en de laatste dag gewoon om 11 uur stoppen. Heel veel mensen moeten dan naar huis met OV om dag erna weer te werken.

Wat Arctic Monkeys betreft zou het weer een misser zijn als ze ze niet hebben geboekt.
Blijf het vreemd vinden dat in Sittard-Geleen evenementen gewoon tot 1 uur mogen doorgaan en Landgraaf strikt aan 23.00 vast houdt.
Denk dat er ook een deel onwil is bij Pinkpop zelf, als je als groot festival eisen stelt zal Landgraaf daar zeker gevoelig voor zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 27-11-2012

Aan de hand van zijn uitspraken denk ik dat het ook zeker met Jan te maken heeft.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 27-11-2012

Pimm Wrote:Blijf het vreemd vinden dat in Sittard-Geleen evenementen gewoon tot 1 uur mogen doorgaan en Landgraaf strikt aan 23.00 vast houdt.
Denk dat er ook een deel onwil is bij Pinkpop zelf, als je als groot festival eisen stelt zal Landgraaf daar zeker gevoelig voor zijn.

Precies, denk dat die onwil ook bij Smeets ligt, die vindt 23:00 een prima tijd en dan kan iedereen op tijd naar bed.

Hij zou moeten voorstellen om 1 a 2 dagen tot 24:00 te doen en de laatste dag tot 23:00

Je kan dan nog een dance-act laten afsluiten, of 2 grote acts op 1 dag.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 27-11-2012

Maetrik Wrote:Robbie Williams gaat het in ieder geval niet worden aan zijn tourschema te zien. Alleen maar grote stadions tegen een pittige prijs dus ik verwacht net zoals bij Take That een grote show. En dus geen festivals.

Toch wel jammer, ik zie zoiets liever dan bijvoorbeeld een Snow Patrol die schijnbaar ook kanshebber zijn.

Wanneer het op dance aankomt zou het best een goed idee zijn. Techno in de richting van Dave Clarke bijvoorbeeld en dan gewoon in een tent.

Ik ben 5 jaar behoorlijk actief geweest in de technoscene en als er nou een naam is die echt slecht is dan is het wel Dave Clarke! Dus alsjeblieft niet zeg!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 27-11-2012

Ik noem maar even wat natuurlijk, ik ben zelf ook geen liefhebber van Clarke maar legde even de connectie met 3FM.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 27-11-2012

Maar goed, een extra podium kan leuk zijn, maar ik denk niet dat je de 3fm-stage moet opgeven (al mag het wel een andere naam krijgen). Ik zou alleen niet weten waar dat andere podium zou moeten komen. Misschien op de rustig-aan-laan, ik heb liever meer keus dan een rustigaanlaan maar goed dat ben ik. Ik denk dat het toch niet zal veranderen, niet zolang Jan de baas is denk ik.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 27-11-2012

Ik vind de 3FM stage persoonlijk weinig toegevoegde waarde hebben.Ik denk als je dat gedeelte gebruikt voor 2 of 3 tenten dat je dan het volk ook meer kan verspreiden. Bijvoorbeeld 1 tent zo groot als de Grolsch tent op Lowlands en dan nog een tent ter grote van de Converse stage voor de dance acts.

Dit kunnen naast Dj's ook gewoon acts zijn als James Blake of Nicolas Jaar of iets dergelijks. Of gooi daar een hippe rapper tussen a la Fresku of nog commercieeler Mr. Polska (hate it or love it, maar komen ook gewoon mensen op af)..

In die andere tent kun je dan ook acts kwijt die eigenlijk te klein zijn voor mainstage, maar te groot voor de converse. Ik heb het idee dat op het 3FM podium & Hoofd podium regelmatig acts staan die beter tot hun recht komen in een wat kleinere omgeving. Ik noem maar als voorbeeld een Kyuss vorig jaar. Of een Rival Sons.

Maar goed het is helaas niet anders. Ik denk dat Pinkop inderdaad de huidige koers zal varen zolang Smeets daar aan het roer zit. En het is natuurlijk ook makkelijk praten vanaf de zijlijn. Maar ik denk toch dat Pinkpop iets moet gaan doen om zijn goede naam weer terug te krijgen in het festival circuit.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Beans - 27-11-2012

Arctic Monkeys zou denk ik ook de ideale (minder dure) headliner zijn waardoor er een betere programmering in de breedte kan worden gemaakt. Of ze dit dan zullen doen is een tweede. Zou in ieder geval positief zijn als ze Snow Patrol links laten liggen en achtereenvolgens QOTSA-Arctic Monkeys programmeren.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - F-JЩ - 27-11-2012

Dan zouden ze met een verrassend goede naam komen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 27-11-2012

Persoonlijk vind ik een popfestival vooral een popfestival en al die toestanden op LL mogen wat mij betreft heel ver weg blijven. Ik ben 1 keer geweest en dat was de eerste keer (RATM, Iggy, Special AKA, etc.) en heb het meteen voor gezien gehouden voor de verdere edities. De langzaamaanlaan vind ik al veel te ver gaan, wat een flauwekul! Staan daar een stel volwassen pubers met vingerverf tekentjes te schilderen op een houten plaat die op dinsdag in de container gedropt wordt?!? Ik vind dat je voor die onzin lekker buiten het festivalterrein een speelplaatsje moet inrichten. Een eerdere opmerking om daar dan een tent neer te zetten, met dance of voor mijn part 3 dagen amateurbands, zoals Bizarre dat deed, draagt meer bij dan een potje hangen in een zitzak. Alleen jammer dat dan de dichtsbijzijnde toiletten verplaatst moeten worden. Ook heeft Jan nog ruimte om het terrein groter te maken, want hebben ze echt 100 meter nodig voor aan en afvoer van artoesten met hun hebben en houden?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 27-11-2012

pudpong3 Wrote:Persoonlijk vind ik een popfestival vooral een popfestival

Eens, voor mij gaat het ook alleen om de bands/muziek... de rest hoeft van mij allemaal niet (op wc's, bars en etenstentjes na natuurlijk oh en merchandise is ook wel tof).


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Idéfix - 27-11-2012

Quote:Sweden! Band of Horses will be playing Hultsfred Festival in June!

Kanshebber?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 27-11-2012

Idéfix Wrote:
Quote:Sweden! Band of Horses will be playing Hultsfred Festival in June!

Kanshebber?

zou leuk zijn!