Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Groeten thuis - 15-11-2012

fugazi Wrote:Van: jantje Geplaatst op: 12-11-2012 18:55:41
van een goede bron vernomen op vrijdag is paul McCartney afsluiter op pinkpop.



Dit stond op nog Graz.nl. Ik hoop niet dat dit waar is. Hiermee zou Pinkpop,als festival, zich echt belachelijk maken
Wordt toch echt tijd dat er nieuwe namen bekend worden gemaakt of in het geruchtencircuit terechtkomen, anders is het tot de persconferentie echt komkommertijd.
En dan hebben de meeste al hun keuze gemaakt naar welk festival(s) ze gaan en als Pinkpop dan weer weinig of niets bekend heeft gemaakt zullen ze weer alle moeite hebben om het uit te verkopen.


Je kan zeggen wat je wilt, maar hij blijft een legende. Ik zou er niet speciaal voor naar Pinkpop komen, want ik ga toch wel. En als ik er dan toch ben, zal ik zeker kijken en met de helft van de liedjes zeker meebleren (sorry voor de mensen om me heen). Eigenlijk geldt datzelfde voor Kiss, Neil Young. En toch Prince.... Lijkt me erg leuk om weer eens te zien, zeker op pinkpop, maar dat zal niet gebeuren denk ik.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 15-11-2012

fugazi Wrote:Van: jantje Geplaatst op: 12-11-2012 18:55:41
van een goede bron vernomen op vrijdag is paul McCartney afsluiter op pinkpop.



Dit stond op nog Graz.nl. Ik hoop niet dat dit waar is. Hiermee zou Pinkpop,als festival, zich echt belachelijk maken
Wordt toch echt tijd dat er nieuwe namen bekend worden gemaakt of in het geruchtencircuit terechtkomen, anders is het tot de persconferentie echt komkommertijd.
En dan hebben de meeste al hun keuze gemaakt naar welk festival(s) ze gaan en als Pinkpop dan weer weinig of niets bekend heeft gemaakt zullen ze weer alle moeite hebben om het uit te verkopen.


Pinkpop mocht in zijn handen klappen als ze Paul McCartney naar Landgraaf zouden kunnen halen, niet dat dat gaat gebeuren, maar toch. En jij vindt dat Pinkpop zich met Paul McCartney belachelijk zou maken? Pinkpop maakt zich al jaren belachelijk, een dergelijke naam, zou nu juist een klein lichtpuntje zijn.

Ik blijf me verbazen in dit topic.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 15-11-2012

Macca zou mooie naam zijn, ondanks dat t mij persoonlijk niet trekt.

De crisis zal komende jaren ook parten spelen, en daar zal Smeets iets mee moeten doen. Breed programmeren voor jong en oud.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 15-11-2012

Ik vind Paul McCartney solo toch niet zoveel bijzonders. Uiteraard zijn de beatles liedjes leuk om te horen. Maar als die zo zingt als tijdens de Olympische spelen... dat was echt bar slecht! Maar goed het is wel een leuke naam om gezien te hebben, en is zeker beter dan vele andere kanshebbers in mijn opinie.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 16-11-2012

Paul McCartney op Pinkpop zou voor mij persoonlijk een nog groter dieptepunt zijn dan die 2 x Bruce. Goh wat vind ik die slecht, ik heb helemaal niets met al dat Beatles gedoe en die mythe er om heen. Ja ze zijn grensverleggend geweest voor de hedendaagse popmuziek en worden gezien als de beste band ooit, etc., etc, maar het is totaal niets voor mij.

Ik hoop echt dat Jan die "oude naam" snel bekend maakt, dan zijn we af van dit gespeculeer dat naar mijn mening met de dag gekker wordt. Allerlei namen worden erbij gehaald of ze nu relevant, haalbaar, touren, etc. maakt niets meer uit. Ach waarom er niet nog een paar tegenaan gooien.

Cohen (die is pas echt oud), Cranberries, (want we weten niet wat Jan onder oud verstaat) of toch zijn favoriet Tom Petty.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fugazi - 16-11-2012

geluksknikker Wrote:
fugazi Wrote:Van: jantje Geplaatst op: 12-11-2012 18:55:41
van een goede bron vernomen op vrijdag is paul McCartney afsluiter op pinkpop.



Dit stond op nog Graz.nl. Ik hoop niet dat dit waar is. Hiermee zou Pinkpop,als festival, zich echt belachelijk maken
Wordt toch echt tijd dat er nieuwe namen bekend worden gemaakt of in het geruchtencircuit terechtkomen, anders is het tot de persconferentie echt komkommertijd.
En dan hebben de meeste al hun keuze gemaakt naar welk festival(s) ze gaan en als Pinkpop dan weer weinig of niets bekend heeft gemaakt zullen ze weer alle moeite hebben om het uit te verkopen.


Pinkpop mocht in zijn handen klappen als ze Paul McCartney naar Landgraaf zouden kunnen halen, niet dat dat gaat gebeuren, maar toch. En jij vindt dat Pinkpop zich met Paul McCartney belachelijk zou maken? Pinkpop maakt zich al jaren belachelijk, een dergelijke naam, zou nu juist een klein lichtpuntje zijn.

Ik blijf me verbazen in dit topic.

Sorry, ik vind Paul McCartney gewoon absoluut geen naam voor Pinkpop. Uiteraard met The Beatles was hij grensverleggend in de jaren 60 en daarna heeft hij met The Wings nog enkele Top Pop hitjes gehad ( Mull of Kintyre en zo en een kerstplaat) maar meer ook niet. Hij mag dan wel misschien volgens vele een legende zijn, maar hij hoort meer thuis bij de TROS Zomerparade of zoiets. Pinkpop zou de plank royaal misslaan als het deze naam als de klapper in het programma probeert neer te zetten.
Maar op een ding moet ik je gelijk geven, Pinkpop is al jaren aan het zoeken naar een evenwichtig programma.
Wat ze hopelijk jaar toch eens eindelijk lukt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 16-11-2012

Tros Zomer parade..... jij durft zeg. Of je het nu hebt over Paul, Neil, The Who.... dit zijn grondleggers, legendes, namen die iedere muziek liefhebber wilt zien. Hiermee sla je nooit de plank mis.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fugazi - 16-11-2012

Rik Wrote:Tros Zomer parade..... jij durft zeg. Of je het nu hebt over Paul, Neil, The Who.... dit zijn grondleggers, legendes, namen die iedere muziek liefhebber wilt zien. Hiermee sla je nooit de plank mis.

Okee, dan laten het op Bospop houden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 16-11-2012

Rik Wrote:Tros Zomer parade..... jij durft zeg. Of je het nu hebt over Paul, Neil, The Who.... dit zijn grondleggers, legendes, namen die iedere muziek liefhebber wilt zien. Hiermee sla je nooit de plank mis.

Eens, Het is toch bijzonder als je een van die namen eens mag zien! En zovaak krijg je de kans niet in Nederland, dus fans zullen toch wel sneller geneigd zijn om ervoor naar Pinkpop te komen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - YouBube - 16-11-2012

Paul McCartney heb ik 2 jaar geleden gezien in het (niet uitverkochte) Gelredome. Een vriend van mij overtuigde me om erheen te gaan, had ook niet zo heel veel met The Beatles, maar het was bijna 3 uur lang herkenning en hééél overtuigend en goed. Overigens vond ik vooral de liedjes uit zijn begin-Wings periode (album: Band on the run) errug goed. Als Pinkpop Macca kan krijgen, zou dat toch een andere categorie zijn als eender welke andere oude naam, die hier genoemd werd. Ertegen zou alleen zijn, dat hij op de Olympics idd wel erg slecht bij stem was.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 16-11-2012

Heb Macca afgelopen voorjaar in Ahoy gezien en dat was gewoon drie uur lang genieten. De man geeft een show weg waar weinigen aan kunnen tippen en zou wat mij betreft een van de betere headliners zijn van de afgelopen jaren.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 16-11-2012

Niet echt on topic, maaruh...

Bestaan er eigenlijk iets van best off albums van Macca? mag niet ontbreken, maar kan zo gauw niets vinden.

En zoja, welke wordt aangeraden?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Robinn - 16-11-2012

YouBube Wrote:Ertegen zou alleen zijn, dat hij op de Olympics idd wel erg slecht bij stem was.

Dat probleem lijkt hij wel vaker te hebben. Ooit een show van hem gezien op BBC en pas halverwege was zijn stem een beetje opgewarmd. Dat is dan wel een beetje jammer.

Verder zijn ze nummers prima hoor, maar toch vind ik al die heisa om hem (zeker in Engeland) wel overdreven.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Bongo Fury - 16-11-2012

Of het waar is weet ik niet, maar Herman Schueremans zou van het management van Neil Young 2 weken geleden een mail hebben gekregen dat Neil Young volgend jaar niet in Europa toert omdat zijn dochter zou trouwen... (zal me een feest zijn, als je daar een jaar voor thuis moet blijven...). ik verwacht dat dit een fake antwoord is van Herman......


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 16-11-2012

Hoorde net op Studio Brussel dat Muse op 18 juni op Werchter Boutique staat, dus ze doen wel festivals! Wellicht te kort qua datum en afstand op elkaar om die ook op Pinkpop te verwachten, maar laten we nog blijven hopen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 16-11-2012

pudpong3 Wrote:Hoorde net op Studio Brussel dat Muse op 18 juni op Werchter Boutique staat, dus ze doen wel festivals! Wellicht te kort qua datum en afstand op elkaar om die ook op Pinkpop te verwachten, maar laten we nog blijven hopen.

Staan twee weken eerder in de ArenA. En WB is niet echt een festival hé, meer een eigen concert onder de noemer Werchter Boutique presents...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 16-11-2012

Aan de andere kant wordt de concurrentie wel héél erg hard uitgevochten deze zomer. The Wall, wellicht ergens The Stones, Muse nu op 18 juni en Werchter met een sloot headliners. Kan me niet voorstellen dat Jan en consorten er blij van worden, als we daar de steeds pijnlijker wordende crisis bij optellen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 16-11-2012

Daarom moet Jan eens eerder beginnen met kaartverkoop en meer bands aankondigen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 16-11-2012

BigBird Wrote:Daarom moet Jan eens eerder beginnen met kaartverkoop en meer bands aankondigen.

Nee BigBird!! hij heeft een contract met Paradiso en 3FM om ergens in februari/maart 's middags met een aftreksel van de slechtste opkomende NL bands zijn programma bekend te maken en alweer een zaal te moeten teleurstellen omdat de verwachtingen weer net iets hoger waren dan het uiteindelijke resultaat.

Over een paar jaar komt hij er dan achter dat, dat ook weer uit de tijd is en zo gaat het al meer dan 40 jaar met Jan en z'n vastgeroeste ideeën.

Nooit zal er een band 2 keer op Pinkpop staan
Nooit programmeer ik spijkerjasjes bands
Nooit een stadionact

Om maar een paar opmerkelijke uitspraken van Jan te citeren in de afgelopen decennia.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fugazi - 16-11-2012

BigBird Wrote:Daarom moet Jan eens eerder beginnen met kaartverkoop en meer bands aankondigen.

+1
en hij spaart de kosten van (denk ik) een toch wel dure persconferentie uit en kan deze in de programmering stoppen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 16-11-2012

En mensen kunnen, zoals in 2008, met Kerst een kaartje kopen. Dan krijgt iedereen kado's en 13e maanden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Idéfix - 16-11-2012

Ik heb geen 13e maand.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 16-11-2012

Ik begrijp dat moeilijke gedoe rondom Pinkpop ook niet.

"START KAARTVERKOOP ZATERDAG 23 FEBRUARI 2013"

En een domme persconferentie waar niemand op zit te wachten...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 17-11-2012

Maar of nu kaartjes verkopen zo veel zin heeft.

RAR, Werchter, The Wall, Muse, Glasto, etc. die nu al in vvk zijn! Als je meerdere festivals/concerten wilt gaan bezoeken is dat ook veel geld in een keer.
Maar laten we zeggen, knal de headliners en semi headliners eruit dan kunnen de mensen nu beslissen en een keuze maken. Degene die meerdere dingen wilt doen kan dan de ticket aanschaf spreiden, maar als je beurs maar 1 ding toelaat kan je om nu al je keuze te maken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 17-11-2012

pudpong3 Wrote:Maar of nu kaartjes verkopen zo veel zin heeft.

RAR, Werchter, The Wall, Muse, Glasto, etc. die nu al in vvk zijn! Als je meerdere festivals/concerten wilt gaan bezoeken is dat ook veel geld in een keer.
Maar laten we zeggen, knal de headliners en semi headliners eruit dan kunnen de mensen nu beslissen en een keuze maken. Degene die meerdere dingen wilt doen kan dan de ticket aanschaf spreiden, maar als je beurs maar 1 ding toelaat kan je om nu al je keuze te maken.

Juist daarom moet de vvk beginnen. Met deze prijzen gaan mensen keuzes maken. Als Pinkpop dan nog niet verkrijgbaar is dan valt die automatisch als keus af.

Tuurlijk, je hebt een grote groep die toch wel gaan en de vvk datum geen issue is maar juist van de 'festival hoppers' moet je het hebben die moet je verleiden juist naar jouw festival te komen. Dit doe je grotendeels door de programmering maar ook vvk speelt hier in mee, nu maak je voor hen de optie PP pas in februari beschikbaar en dat is (gezien de concurrentie) rijkelijk laat.

Plus wat Bigbird zegt, in december wordt er veel geld uitgegeven voor o.a. kerstcadeaus (en eventuele bonusuitkeringen). Dit kakt in januari helemaal in en begint in februari/maart pas weer aan te trekken.