Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 13-11-2012

BigBird Wrote:Ik gok dat die oude act Neil Young is.

Dat denk ik ook! Trouwens meer dan welkom!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 14-11-2012

Wat is nu zo bijzonder aan die Neil Young?? Ja hij is een icoon uit de popgeschiedenis, maar de gemiddelde festival bezoeker (en niet alleen Pinkpop bezoekers) zal niet veel verder komen dan Keep on rocking in the free world en Like an hurricane. Overigens ook nog eens nummers die hij niet altijd op zijn setlist heeft staan. Wat mij betreft kan dat alleen maar een teleurstelling worden, hetzelfde geldt wat mij betreft, voor Bob Dylan, Kiss, Aerosmith en al die andere "oude namen" die op dit forum reeds voorbij zijn gekomen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 14-11-2012

Ach ja waarom ook niet, scheer Dylan en Young maar over één kam met Kiss en Aerosmith. Het is tenslotte het pinkpoptopic.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Ron - 14-11-2012

pudpong3 Wrote:Wat is nu zo bijzonder aan die Neil Young??

Laatste album met Crazy Horse geluisterd?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 14-11-2012

pudpong3 Wrote:Wat is nu zo bijzonder aan die Neil Young?? Ja hij is een icoon uit de popgeschiedenis, maar de gemiddelde festival bezoeker (en niet alleen Pinkpop bezoekers) zal niet veel verder komen dan Keep on rocking in the free world en Like an hurricane.

+ Heart of Gold, Harvest Moon, Down by the River, Old man, Helpless en zo kan ik nog wel effe doorgaan. Ome Neil is meer als welkom hoor, maarruh tourt die überhaupt wel in 2013?? Waar komen die geruchten vanaf.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 14-11-2012

Neil Young is de enige oude knar die jong is gebleven en poogt innovatief te zijn. Live troeft hij dan ook zowat elke generatiegenoot af.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loekoloek - 14-11-2012

mad dog Wrote:
pudpong3 Wrote:Wat is nu zo bijzonder aan die Neil Young?? Ja hij is een icoon uit de popgeschiedenis, maar de gemiddelde festival bezoeker (en niet alleen Pinkpop bezoekers) zal niet veel verder komen dan Keep on rocking in the free world en Like an hurricane.

+ Heart of Gold, Harvest Moon, Down by the River, Old man, Helpless en zo kan ik nog wel effe doorgaan. Ome Neil is meer als welkom hoor, maarruh tourt die überhaupt wel in 2013?? Waar komen die geruchten vanaf.

Hij tourt tot eind maart 2013 door Australië. Voor de zomer heeft hij nog niks bekend gemaakt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 14-11-2012

geluksknikker Wrote:Ach ja waarom ook niet, scheer Dylan en Young maar over één kam met Kiss en Aerosmith. Het is tenslotte het pinkpoptopic.

Zijn allemaal "oude namen" die hier genoemd zijn als mogelijke "oude naam". Niets meer niets minder.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - RutgerGM - 14-11-2012

Als Neil Young naar Pinkpop komt, en niet naar BelgiË zou dat voor mij een reden zijn om midden in mijn examens de grensoversteek te maken. Al speelt hij geen enkele hit, het is fucking Neil Young!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Modern_Man - 14-11-2012

Op werchter enkele jaren geleden vond ik persoonlijk Neil Young behoorlijk indrukwekkend! Het is gewoon een legende die idd meer dan twee hits heeft gehad.

Ik blijf erbij, een oude naam à la Jan Smeets kan evengoed Doe Maar zijn!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 14-11-2012

Modern_Man Wrote:Ik blijf erbij, een oude naam à la Jan Smeets kan evengoed Doe Maar zijn!

Nee!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 15-11-2012

Is lezen nu zo moeilijk! Nergens zeg ik dat Young "maar" 2 hits heeft gehad. Ik schrijf dat de gemiddelde festivalbezoeker niet verder komt dat de 2 eerder genoemde nummers. Dat er hier lieden zijn die véél meer nummers kennen en Young zelfs goed vinden, dat vind ik niet vreemd, omdat hier veelal door een heel breed muziekliefhebbende groep wordt meegedaan aan dit en andere topics van deze website.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 15-11-2012

Het gaat niet om hitjes, het ging er wat mij betreft om dat jij Dylan en Young ook afdoet als oude niet relevante acts, net als Kiss en Aerosmith. En zoals al vaker heb vermeld heeft relevantie zeker niet altijd met leeftijd te maken. Dylan, Young en ook een Springsteen zijn veel relevanter dan menige jonge act.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - YouBube - 15-11-2012

Young hoeft voor mij niet zo, vond hem een jaar of 5 geleden op Werchter ook weer niet zo overtuigend, Bob Dylan was nooit mijn ding (op Hurricane na) en tegenwoordig schijnt hij ook niet meer te kunnen zingen, dus zet hem a.u.b. niet op het mainstage van Pinkpop. Als je nog zegt dat beiden nauwelijks 10,000 fans zouden trekken (zie Young enkele jaren geleden op Bospop), dan kan ik me niet voorstellen dat Smeets in deze val trapt. Aerosmith zal trouwens ook geen grote aantallen trekken en zelfs bij Kiss heb ik mijn twijfels, al zou ik hun live show wel eens willen zien (meer dan horen).


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 15-11-2012

Ik denk ook niet dat The Who nu echt heel veel mensen trekt. Kortom eigenlijk heeft pinkpop dit jaar gewoon een erg goed dagprogramma nodig. Green Day trekt opzich wel mensen, maar staan ook op Rock am Ring en Rock Werchter. Dat zal er toch voor zorgen dat het minder mensen trekt. Die oude naam is natuurlijk nog afwachten wie het is, maar er moet kennelijk wel een echt grote verrassing komen wil die het festival gaan uitverkopen. En dan hebben we nog de 3e headliner, wat zo maar Snow Patrol of the Killers kan zijn en ook die verkopen die dag niet zomaar uit.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 15-11-2012

WeckoJ Wrote:Ik denk ook niet dat The Who nu echt heel veel mensen trekt. Kortom eigenlijk heeft pinkpop dit jaar gewoon een erg goed dagprogramma nodig. Green Day trekt opzich wel mensen, maar staan ook op Rock am Ring en Rock Werchter. Dat zal er toch voor zorgen dat het minder mensen trekt. Die oude naam is natuurlijk nog afwachten wie het is, maar er moet kennelijk wel een echt grote verrassing komen wil die het festival gaan uitverkopen. En dan hebben we nog de 3e headliner, wat zo maar Snow Patrol of the Killers kan zijn en ook die verkopen die dag niet zomaar uit.

Daar maak je een vergissing. Ik denk dat de dag dat de The Who komt binnen een paar minuten uitverkocht is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 15-11-2012

Ik denk het niet. Ikzelf wil ze graag zien hoor, daar niet van... Enige wat een grote aantrekkingskracht kan hebben is het feit dat het de laatste keer kan zijn en dat ze lang niet geweest zijn in Nederland (volgens mij).


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Roger - 15-11-2012

En ze hebben de Olympische Spelen mogen afsluiten, toch niet te onderschatten denk ik voor mensen die 'vaag' over The Who gehoord hadden of die ze wat 'vergeten' waren. Nu, ik ben grote fan, laat ze maar komen, maar ik zou ze toch liever in een zaal zien...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loov - 15-11-2012

Roger Wrote:En ze hebben de Olympische Spelen mogen afsluiten, toch niet te onderschatten denk ik voor mensen die 'vaag' over The Who gehoord hadden of die ze wat 'vergeten' waren.

Mooi. Dan doen we The Spice Girls op de andere dag laten headlinen. Your argument is invalid.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Roger - 15-11-2012

Loov Wrote:
Roger Wrote:En ze hebben de Olympische Spelen mogen afsluiten, toch niet te onderschatten denk ik voor mensen die 'vaag' over The Who gehoord hadden of die ze wat 'vergeten' waren.

Mooi. Dan doen we The Spice Girls op de andere dag laten headlinen. Your argument is invalid.

Ach, het ging gewoon over de 'aantrekkingskracht' van The Who dezer dagen en of ze een festivaldag nog kunnen doen uitverkopen...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 15-11-2012

Die aantrekkingskracht is niet groter dan van Neil Young.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JENSEN - 15-11-2012

Neil Young ROCKS (meer dan meestal jonge groepen)
(6x gezien!)


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 15-11-2012

Vader Abraham is ook oud....

Laten we hopen op Neil Young, the Who,misschien toch Stones, Sting/Police, Bowie?

Ben bang voor categorie Bryan Adams, Bon Jovi etc. van die gillers die uiteindelijk nog niet de moeite zijn om er een scheet voor te laten.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 15-11-2012

Macca? Prince? Ach zoveel wensen....


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fugazi - 15-11-2012

Van: jantje Geplaatst op: 12-11-2012 18:55:41
van een goede bron vernomen op vrijdag is paul McCartney afsluiter op pinkpop.



Dit stond op nog Graz.nl. Ik hoop niet dat dit waar is. Hiermee zou Pinkpop,als festival, zich echt belachelijk maken
Wordt toch echt tijd dat er nieuwe namen bekend worden gemaakt of in het geruchtencircuit terechtkomen, anders is het tot de persconferentie echt komkommertijd.
En dan hebben de meeste al hun keuze gemaakt naar welk festival(s) ze gaan en als Pinkpop dan weer weinig of niets bekend heeft gemaakt zullen ze weer alle moeite hebben om het uit te verkopen.