Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 18-06-2013

pudpong3 Wrote:
Uplift Wrote:
geluksknikker Wrote:De meisjes (en ja, ik zag zelfs een enkele jongen in het publiek) die zo wat bij iedere act een hartjes gebaar maken met hun twee handen, is dat een nieuw verschijnsel? of valt me dat nu voor het eerst zo op, thuis voor de tv? "Duivel gebaar maakt plaats voor hartjes", vat Pinkpop anno 2013 wel redelijk samen.
Ik zag dat al in 2009 op Werchter terug.

Graag zou ik mijn plasstraal doorheen dat gebaar richten.

Wil jij in de richting van 14 jarige meisjes plassen?
Ja.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Idéfix - 18-06-2013

pudpong3 Wrote:Wil jij in de richting van 14 jarige meisjes plassen?


Het blijft een Belg he ;-)


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - YouBube - 18-06-2013

Pinkpop 2013 imho:

Tja, ik was dus één van de weinigen uit onze vaste Pinkpop-crowd, die dit jaar gewoon een (3-dagen-)kaartje gekocht heeft. Was er dan niks mis met het programma? Ja hoor, zelfs in mijn bescheiden mening had deze line-up grote tekortkomingen en zeker ook misplaatsingen. Echter een, wat mij betreft, uitstekende bezetting van de vrijdag gaf toch de doorslag om toch een ticket te kopen.
Velen besloten echter dat het programma niet genoeg waar voor het geld gaf, 32.000 kampeerders en een aantal verkochte dagkaarten tussen 5.000 en 12.000 gaf dit al aan. Van mijn groep kwamen er uiteindelijk nog veel binnen door kaartjes, die via allerhande prijsvragen gewonnen werden.

Dan de muziek, op vrijdag begonnen we met een paar biertjes in het gras terwijl we van verre naar de Handsome Poets luisterden. Deze band had ik al eerder in een kleinere setting gezien en hoewel ze een soort stadionrock proberen te maken, komt het er ondanks een paar aardige songs niet helemaal uit. Al te veel aandacht konden de heren rondom de Kurt uit Glee-lookalike niet opwekken bij mij. Gezelligheid kent geen tijd en we besloten nog even bij te kletsen en daarna gingen we naar voren voor Paramore. Ik houd wel van dit soort muziek en voor mij was deze band, die ik nog nooit eerder mocht aanschouwen, dan ook een trekpleister. In thuisland Amerika en in het Verenigd Koninkrijk headlinen zij festivals, in Nederland zijn ze minder populair, toch staat er al een aardige massa voor het hoofdpodium. Zij zien zangeres en frontvrouw Hayley Williams heel energiek over het podium zwerven en springen en dat ze bij zoveel beweging toch redelijk zuiver kan blijven zingen is een klein wonder. De band heeft ondertussen al zoveel hits (buiten NL dus) dat ze zelfs niet allemaal gespeeld kunnen worden, dat is vooral jammer omdat daarom de ballads en vooral het prachtige ‘The only exception’ achterwege wordt gelaten en een rustpuntje had de set wel kunnen gebruiken. Desondanks was ik als ‘fan’ absoluut niet ontevreden, al was het ook weer niet memorabel.

Vervolgens trokken we naar Noord, of zoals het tegenwoordig heet, de 3FM stage, meestal een toepasselijke naam, echter in dit geval niet, Jimmy Eat World zul je zelden horen op dat radiostation. Ook een band die het vooral goed in het thuisland, ik zag ze al eerder ooit op Rock am Ring en was blij met hun komst naar Pinkpop. Gewapend met redelijke kennis van hun muziek kon ik dan ook goed genieten van hun optreden, hoogtepunten blijven toch de songs van hun hitalbums “Bleed American” en “Futures”, misschien net als bij Paramore moet je van dit soort muziek houden, als je dat doet zoals ik, dan heb je een prima middag.

Vervolgens terug naar onze vaste hang-out achter het gehandicaptenpodium bij de main stage, natuurlijk vlak bij de biertent. Van daaruit konden we meeluisteren naar de ‘Kuschelrock’ van The Script, mooie liedjes, maar wegens vooral zwijmelende meisjes vooraan, toch gewoon van achter gekeken en beluisterd, een mens moet ook eten. Misschien dat ik op Rock Werchter wel iets dichterbij ga kijken. Nu was een goeie plek bij Queens of the Stone Age belangrijker. Het was drukker als voorheen, maar de aantallen waren zodanig dat je eigenlijk nergens tijdens deze Pinkpop-editie in de knel kwam te zitten. QotSA ging meteen hard van stapel, grootste hit ‘No one knows’ en recente alternative hit ‘My god is the sun’ meteen vooraan in de set. Alle bekende up-tempo-nummers kwamen daarna in een strakke show voorbij en de recensies waren achteraf laaiend enthousiast. Wat mij betreft had ook deze set echter een enkel rustpunt kunnen gebruiken voor de afwisseling, het prachtige rustige ‘Make it wit chu’ heb ik dan ook gemist in de set. Desondanks vooral genieten.

Op de terugweg hoorden we in de verte al de tonen van ‘Mr. Brightside’ vanaf het main stage, The Killers mochten vandaag voor het eerst (een) Pinkpop(dag) afsluiten. Vanuit persoonlijke ervaring op Sziget weet ik dat ze dit heel overtuigend kunnen doen. Er wordt veel gezegd over hun muziek, sommigen kunnen het helemaal niet waarderen, velen zeggen dat het alleen maar minder werd na topalbum nummer 1 ‘Hot Fuss’, ik denk dat de band gegroeid is door de jaren. Inderdaad blijft het voornoemde album hun meesterwerk (album nr. 2 ‘Sam’s Town’ is imho niet zoveel minder trouwens) en had album nr. 3 nu ook niet echt mijn voorkeur, maar daarmee braken ze wel door bij het grote publiek, waardoor ze nu op zo’n prominente plek in festivalline-ups staan. Overigens vind ik het laatste album “Battle born” een groeier, die weer meer aansluit bij het eerdere werk. The Killers zijn misschien wel mijn favoriete band van het nieuwe millenium en live worden ze beter en beter. De vocale kritiek op frontman Brandon Flowers deel ik dan ook niet en het plezier dat de band heeft op de bühne doet altijd een vonk overspringen naar het publiek en iedere keer als ik de moderne klassieker ‘All these things that I’ve done’ hoor, heb ik een ‘momentje’ waarbij mijn ogen vochtig worden, mooi, dat muziek zoiets kan doen. Een perfecte festivalband hoorde ik een andere kenner zeggen, eens!

Dag 2 begonnen we in de tent, Brand Bier Stage tegenwoordig, de hype van de Palma Violets kon mij op album nog niet overtuigen, op het podium speelden ze een behoorlijke set van muziek, die, net als bij velen tegenwoordig, teruggrijpt naar de 60’s. Niet verkeerd, aardig voor zo vroeg op de dag, maar lang bij zal het niet blijven. Vervolgens kwamen we langs het hoofdpodium langs de Catalaanse feestband La Pegatina. Tja, onder andere “Er staat een paard in de gang” werd gecoverd, sommigen vonden dat blijkbaar fantastisch, persoonlijk vind ik (slechte) carnavalsmuziek in de periode zelf al moeilijk, dus beschouw ik het als een Pinkpop-dieptepunt. In totaliteit mag deze band niet in de schaduw staan van andere feestbands als Gogol Bordello, Dropkick Murphys of zelfs Rowwen Heze.

Voor de humor daarna maar eens gaan kijken bij Douwe Bob, het bord “Douwe, bob je ons naar huis” werd uiteindelijk niet gemaakt, maar dat was waarschijnlijk nog het beste wat Bob had kunnen doen. Het enige wat je Douwe moet nageven, zijn muziek irriteert niet als je in de zon ligt en was hij Amerikaan geweest, had hij best een grote toekomst gehad in de country muziek. Teruglopend zie je dan een man met een acoustische gitaar op een groot podium voor tienduizenden mensen staan. Gezien zijn eigen commentaar gaf Passenger er zelf meer blijk van dat dit absoluut niet kon als de programma-commissie van Pinkpop, zet dit in een tent en er is weinig mis mee voor de liefhebber. Kortom 3 programma-missers op een rij, dat is teveel achtereen.

Hierna ging ik kijken naar de pop van fun. Veel gehoord over de slechte live-kwaliteit van dit bandje vooraf, maar ik hoorde het niet. Lekkere catchy-songs, goed gezongen, als werd er wel veelvuldig gebruik gemaakt van stemvervormingsapparatuur, nog een leuke Stones-cover met “You can’t always get what you want” en eindelijk een echt leuk optreden vandaag.

Daarna van verre “The Opposites” gehoord, ik haat rap/hiphop meestal en in de Nederlandse taal wordt het alleen maar erger. Als je dan ook nog je halve set volcovert met dingen als Faithless en de Bloody Beetroots schiet je voor mij helemaal de plank mis. Het ging er overigens in als zoete koek bij de massa, al blijkt het niveau van de heren als ze dan “Lowlands” bedanken. Dus maar schutting zoeken in de tent waar de electropop van Ellie Goulding langzaam op gang komt, het geluid mag wat harder ook, de laatste 20 minuten met hitjes ‘Anything could happen’, ‘I need your love’ en ‘Lights’ zijn veel beter en maken het optreden toch nog goed te pruimen.

Op het hoofdpodium barst dan het circus van Thirty Seconds To Mars los, ik heb mij hier al te vaak aan geërgerd om het mijn volle aandacht te geven. Op plaat klinkt het allemaal best aardig, maar als je de helft van je optreden het publiek laat zingen of met andere foefjes bezig bent, dan hoeft het voor mij in concert-vorm niet. Main stage missers 4 uit 4 tot dusver. Back to the tent waar de Franse DJ/scratchers van C2C aan de beurt zijn. Hitje “Down the road” attendeerde mij op het kwartet en het album werd gekocht, dat in totaal niet kon aanknopen bij het niveau van de hit. Live trekken de heren deze lijn door, hoewel in hoeverre kun je spreken van live, ik verdenk ook deze heren ervan dat het live-gehalte vrij miniem is, halverwege het optreden heb ik de truc dan ook gezien.

Uiteindelijk komt het toch nog een beetje goed als de Kings of Leon een muzikaal weergaloos optreden geven als afsluiter van de dag, geen tierelantijntjes, weinig show, maar voor de liefhebber, waaronder ik mezelf reken, gewoon anderhalf uur genieten van mooie songs, die sterk gespeeld worden, een prachtige mix van het oude werk voor de kenners en de hits voor de massa. Al met al was dit echter een veel te zwakke dag voor een festival van de allure van Pinkpop.

Dat beloofde dus niet veel goeds voor dag 3, waar als eerste Tom Odell op het programma stond voor ons. Weer een singer/songwriter, maar misschien wel de beste. Enkele mooie songs, maar toch vloeide de aandacht even weg, met een zeer energieke afsluiter greep hij me uiteindelijk weer wel. Op het hoofdpodium hoorde ik vervolgens Kensington, deze Nederlandse band had ik een jaar eerder nog op het veel kleinere Bokpop gezien en gehoord, maar het is eigenlijk echte arena-muziek en die kwam hier veel beter uit de verf (in tegenstelling dus tot de Handsome Poets). Een goed optreden van deze veelbelovende band.

Vervolgens naar de tent waar de heren van Bastille de laatste toevoeging/vervanging van het Pinkpop-programma waren, geen slechte keuze. Hoewel het geluid / de bass nu misschien iets te hard was, ging deze synthpop er prima in, het album kon ik al prima waarderen en live was het ook fijn met als hoogtepunten ‘Things we lost in the fire’ en natuurlijk hit ‘Pompeii’.

Vervolgens hadden we 2 uurtjes pauze ingepland, toch konden we de banaliteit van Will and The People niet geheel ontwijken, ik had een poging gewaagd om hun album te beluisteren, maar ik had beter moeten weten na dat toppunt van wansmaak dat zich ‘Lion in the morning sun’ noemt. Hoe deze band dan ook op het idee komt om The Pixies te coveren met ‘Where’s is my mind?’ is mij een raadsel. Fans van henzelf hebben waarschijnlijk geen idee wie The Pixies zijn en Pixies-fans zullen toch ook gegruweld hebben bij deze cover. Even later toch even bij The Vaccines vooraan gaan staan, vorig jaar op Sziget viel het erg tegen, maar deze keer waren de heren in betere vorm, al kon het uiteindelijk toch niet tot het einde boeien, daarvoor is het dan weer net te ééntonig.

Op de 3FM stage mochten daarna de Stereophonics, deze band uit Wales (en dus niet Engeland, Jan Smeets), was nog toegevoegd als grote naam. Die grote naam valt eigenlijk wel mee, ik vond het altijd wel een aardige band, maar niet meer, tot vandaag. Zij gaven een zeer bevlogen optreden, hebben ze wat te bewijzen, werd me gevraagd? Nou, blijkbaar wel, de meest verrassende en sterkste voorstelling van dedag kwam dus op naam van de Stereophonics, waarbij zowel oude als nieuwe nummers gecombineerd werden in een mooi geheel.

Terug bij het hoofdpodium heb ik Ben Howard eigenlijk zo weinig aandacht gegeven, waarschijnlijk was ik nog onder de indruk, dat ik daar geen commentaar op zal geven. Triggerfinger daarentegen hebben we als afsluiter op Noord wel van voren meebeloofd, dit vooral harde, maar ook bevlogen optreden was rock puur, het kenteken van onze Belgische vrienden. Zij gingen all out en het publiek ging mee, of er nu zoveel variatie inzit is ook weer de vraag. Wel een rustpunt, dat ontbrak bij verschillende andere rockers met hun succescover ‘I follow rivers’, maar die had voor mij persoonlijk dan weer niet gehoeven, veel liever had ik hun prachtige cover van Rihanna ‘Man Down’ (met stukjes Kashmir van Led Zeppelin) gehoord. Als één van de weinigen mochten zij zelfs een toegifte geven met ‘Is it’, de liefde van Triggerfinger en Pinkpop is in ieder geval wederzijds.

Tot slot, Green Day met een setlist van 28 songs, waarbij vele klassiekers en publieksfavorites is het natuurlijk heel goed te pruimen, maar de show kennen we nu wel, de dronken bunny vooraf, de fans die mogen meezingen en zelfs een gitaar cadeau krijgen, hey ho hey ho’s en de cover-medley, ik zag het ook allemaal al in 2005 op Rock am Ring. Spannend, dus niet, muzikaal niet verkeerd, dat wel, al zijn het vooral de nummers van ‘Dookie’ en ‘American Idiot’ die het allerbeste zijn en dik 9 minuten ‘Jesus of Suburbia’ als voorlaatste toegift laat je toch met een tevreden gevoel naar huis gaan.

Conclusie dag 3 en dag 1 waren heel goed te doen, dag 2 (vreemd genoeg de best bezochte) kende te veel zwakke en te weinig sterke momenten, maar uiteindelijk hebben ik me wel weer goed vermaakt, al mag het in het vervolg weer een onsje meer zijn buiten de headliners om.

Pinkpop in punten :
- Handsome Poets 6
- Paramore 7
- Jimmy Eat World 7
- The Script 7
- Queens of the Stone Age 8
- The Killers 9
- Palma Violets 6
- La Pegatina 3
- Douwe Bob 5
- Passenger 5
- Fun. 8
- The Opposites 1
- Ellie Goulding 7
- Thirty Seconds to Mars 5
- C2C 6
- Kings of Leon 9
- Tom Odell 7
- Kensington 8
- Bastille 8
- Will and The People 2
- The Vaccines 6
- Stereophonics 9
- Ben Howard 6
- Triggerfinger 8
- Green Day 8

Dag 1 gemiddeld: 7+
Dag 2 gemiddeld: 5 ½
Dag 3 gemiddeld: 7-


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Enzo - 18-06-2013

Mooi verslag.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 18-06-2013

En toch heb ik ergens de hoop dat er volgend jaar een redelijk programma staat. Net zoals ik die hoop ieder jaar heb. Maar als je kijkt welke bands er een nieuw album uitbrengen, of mee bezig zijn...

Nouja als ze er dan eindelijk in slagen om Pearl Jam te halen, is er in ieder geval al één dag gered.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 18-06-2013

Econoom Marcel Canoy geeft de organisatie van Pinkpop vijf tips om meer geld te verdienen. 'Dan kan de organisatie tenminste weer fatsoenlijke hoofdacts programmeren volgend jaar.'

Vijfentwintig jaar geleden ging ik met vrienden naar Pinkpop om naar muziek te luisteren, van de sfeer te genieten en bier te drinken. Tegenwoordig ga ik met mijn dochter Tessa (16). Behalve mijn bierconsumptie is er niet veel veranderd. Het is nog steeds een mooi festival met voor ieder wat wils.

Opvallend dit jaar waren de vele goede acts op de kleinere podia en een droevige prestatie van de organisatie wat betreft de programmering van de topacts. De Killers zongen vals, bij de robots van de Kings of Leon viel iedereen in slaap en Green Day was vooral heel erg voorspelbaar. Dat absolute wereldsterren als Queens of the Stone Age gedegradeerd waren tot het B-podium zou Jan Smeets toch minimaal vijftig stokslagen op een gevoelige plek moeten opleveren.

Daartussendoor viel er veel te genieten, dus niet teveel geklaag. Alt-J, Die Antwoord, C2C, Lianne la Havas, 30 seconds to Mars, Tom Odell, Kodaline, Will and the People, allemaal prima optredens, en dan heb ik - naar verluidt - goede optredens van Triggerfinger en Phoenix nog gemist.

Maar goed, dit is een economieblog, geen muziekrecensie. Als je als beroepsdeformist naar Pinkpop kijkt, valt er veel op. Ik geef Jan Smeets vijf tips om meer geld te verdienen, zonder dat dat dit de sfeer van het festival aantast. Goed nieuws voor Pinkpop want dan kunnen ze tenminste fatsoenlijke hoofdacts programmeren volgend jaar (hoor ik iemand Radiohead of Prince fluisteren?).

1. Variatie, prijsdiscriminatie
De mogelijkheden om met variaties van diensten en prijsdiscriminatie zowel de verschillen in smaken van consumenten beter te benutten als geld te verdienen, zijn zwaar onderbenut. Zo kun je het parkeerders gemakkelijker maken als ze meer willen betalen, is er veel meer mogelijk in het luxesegment (en dan geen sullige oesterbar; wie gaat er nou in godsnaam oesters op Pinkpop eten), schone toiletten tegen kleine betaling, enfin de mogelijkheden zijn schier oneindig. Zelfs binnen een en hetzelfde eettentje zie je nauwelijks variatie. Couscous basic en couscous de luxe, waarom niet? De studenten gaan voor de basic en ik eet lekker de luxe variant op.

2. Recycling
Het is natuurlijk een prima idee om mensen een bon te geven als ze 50 plastic bekertjes verzamelen, maar er zijn veel meer mogelijkheden om het publiek te gebruiken om te recyclen. Scheelt toch weer in de schoonmaak. Alleen al iets simpels als het neerzetten van een paar prullenbakken op het grote veld scheelt, maar ludiekere acties zijn ook mogelijk zoals een actie waar er vijf minuten ingeruimd worden om collectief wat zakken te vullen onder leiding van een of andere sociaal geëngageerde popster doet wonderen.

3. Interactiviteit, wedstrijden, quizzen
Mensen zijn in toenemende mate geïnteresseerd in zelf actief zijn. Dat blijft op Pinkpop beperkt tot periodiek meezingen en springen met de muzikanten. De mogelijkheden om via interactiviteit het programma aantrekkelijker te maken zijn groot. Muziekquizjes, danswedstrijden en collectieve quizzen waarin publiek in groepen verdeeld wordt, you name it, simpel te organiseren. Als prijs kun je dan ook nog iets met meet and greet (of desnoods gratis drankbonnen) doen.

4. Verkiezingen
Het publiek wordt helemaal niet betrokken bij het beoordelen van acts. Dat kan ook nog op verschillende manieren (online stemmen, Twitter) en in verschillende categorieën. Mensen zijn dol op lijstjes en zelf stemmen. Geef een prijs aan de vijf leukste tweets per dag, de beste recensie of het beste/origineelste argument voor een act voor volgend jaar. Ik noem maar wat.

5. Ontbrekende dienstverlening
In de loop der jaren is de dienstverlening flink uitgebreid. Wat dat betreft is het contrast met 25 jaar geleden heel groot. Toch blijven er nog genoeg dingen over die zowel het programma aantrekkelijker maken als geld opleveren. Ik denk aan crowdfunding van concrete goede doelen (nu alleen wat handtekeningen voor Amnesty), een bar (curieus maar die is er dus niet) of workshops.

Genoeg te doen dus. En omdat ik het festival een warm hart toedraag: voor een paar vrijkaartjes ben ik in te huren.

Marcel Canoy is hoofdeconoom van Ecorys en hoogleraar economie Tilburg University.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Enzo - 18-06-2013

Hoogleraar.


Mijn god.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 18-06-2013

Quote:Maar goed, dit is een economieblog, geen muziekrecensie.

Als die kerel net zo veel verstand heeft van muziek als van economie zou ik hem aanraden een andere baan te zoeken.

Maar voor prullenbakken ben ik wel in, dan hoeven we ook geen moeite meer te doen om rotzooi bij elkaar te zoeken om brandjes te stichten tijdens de afsluitende act.

Of is die traditie ook al verloren gegaan?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 18-06-2013

Willie Wrote:
Quote:Maar goed, dit is een economieblog, geen muziekrecensie.

Als die kerel net zo veel verstand heeft van muziek als van economie zou ik hem aanraden een andere baan te zoeken.

Maar voor prullenbakken ben ik wel in, dan hoeven we ook geen moeite meer te doen om rotzooi bij elkaar te zoeken om brandjes te stichten tijdens de afsluitende act.

Of is die traditie ook al verloren gegaan?

Nee, wij hebben nog een groot vuur gemaakt bij KOL. Tja wat moet je anders bij zo'n tranentuit optreden.

Ik was echt benieuwd wat hij bedoelde, maar zijn oplossingen zijn meer voor het EO jongeren dag publiek.

Mijn vrouw heeft aan mij gevraagd of het niets voor haar is om op Pinkpop haar kookkunsten te vertonen, de klassieke Thaise maaltijden zonder westerse invloeden. Dus ik ga eens informeren bij de organisatie en dan mag die econoom bij mijn vrouw een Deluxe Thaise maaltijd komen scoren.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 18-06-2013

Jan Smeets: "Kings Of Leon had eigenlijk korting moeten geven" Pinkpop-baas over geklaag en mooie liedjes http://t.co/vO3yfJLEZN


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - AMST152 - 18-06-2013

Hij wordt met het jaar ook nog eens minder verstaanbaar. De sneer naar Schueremans en Rock Werchter is dan weer vrij zwak. Geef nu gewoon eens toe dat Werchter je jaar na jaar volledig outperformed, zowel qua affiche als sfeer.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 18-06-2013

Leg dat dan contractueel vast dat ze een nieuwe plaat moeten hebben om de volledige gage te vangen, dit is weer lekker roepen door meneer Smeets.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 18-06-2013

Martijn Wrote:Leg dat dan contractueel vast dat ze een nieuwe plaat moeten hebben om de volledige gage te vangen, dit is weer lekker roepen door meneer Smeets.

Ja en bepaal dan van te voren ook even de setlist, fuck de artistieke vrijheid, want je kan er donder op zeggen dat wanneer ze wel een nieuwe plaat hadden gehad en daar geen enkel nummer van hadden gespeeld dat ook niet goed was geweest.

Maar hoeveel nummers speelde The Cure vorig jaar van 4:13 dream, daar maalt toch ook niemand om, ik zag het argument hier ook voorbij komen dat bands zo'n beetje alleen maar kunnen touren als ze een nieuwe plaat hebben, ik dacht toch echt wel alle onzin hier al voorbij te hebben zien komen.

En een band als Placebo krijgt dan weer altijd het commentaar dat ze toch wel erg veel van hun laatste album spelen, geen peil op te trekken dus.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 18-06-2013

Wel weer heel ernstig dat interview met Smeets, je zou haast denken dat die man toen al een paar borrels op had gehad.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - moioww - 18-06-2013

waarom zou Werchter 'nooit een donderdag mogen hebben'?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 18-06-2013

Zo klonk ie wel,

Maar hij vond deze editie zelf ook wat soft, ook al schuift ie de schuld in de schoenen van Fortarock en Download. Dat is in ieder geval een goed punt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 18-06-2013

moioww Wrote:waarom zou Werchter 'nooit een donderdag mogen hebben'?
Oneerlijke concurrentie natuurlijk.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - moioww - 18-06-2013

Martijn Wrote:
moioww Wrote:waarom zou Werchter 'nooit een donderdag mogen hebben'?
Oneerlijke concurrentie natuurlijk.

ja okee, maar hij deed precies alsof het niet legaal was. dat is toch net de bedoeling: de concurrentie overtreffen


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 18-06-2013

Nu lijkt het voor een buitenstaander dat de gemeente Landgraaf niet echt meewerkt aan eventuele evolutie van Pinkpop, wat bij Werchter allemaal stukken makkelijker lijkt te gaan.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - F-JЩ - 18-06-2013

MyMusic Wrote:Zo klonk ie wel,

Maar hij vond deze editie zelf ook wat soft, ook al schuift ie de schuld in de schoenen van Fortarock en Download. Dat is in ieder geval een goed punt.

Van Download kan hij toch juist profiteren? Hoeft niet van mij, maar toch...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 18-06-2013

Hij had ook Korn kunnen boeken..Alice In Chains .. Black Stone Cherry .. drie namen op Download die ook best op Pinkpop hadden kunnen staan denk ik. .. met een beetje moeite..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 18-06-2013

Deze man heeft heel veel goeds gedaan voor zijn festival en daar kunnen heel veel bands en muziekliefhebbers hem dankbaar voor zijn, maar het wordt tijd dat hij uit de buurt van een microfoon blijft of die nu aanstaat of niet. Hij is bezig om zijn troetelkind te vermoorden met z´n slap geouwehoer en vingerwijzend gedrag.

Hij zelf kan het tij nog keren, daar ben ik van overtuigd, als hij zich weer laat omringen door mensen die echt verstand hebben van gearriveerde bands, opkomende bands en bands die voor een verrassing kunnen zorgen.

Hurricane geeft komend weekend het goede voorbeeld van hetgeen afgelopen weekend er had kunnen staan.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 18-06-2013

Ik Trouwens niet helemaal waar pinkpop zo groen zou zijn. Ook dit jaar weer bij hamburgertenten allemaal voorverpakt. Is niet lekker...warme sauzen... en meer verpakkingsmaterialen. Zo veel werk is het toch niet een hamburger op een broodje beetje saus en ui erbij.. voila een hamburger.

Vorig jaar ookal... niet lekker. Gelukkig 1 of 2 vette hap kramen waar ze je broodje op bestelling maken.

Maar goed als ze dit zo blijven doen, zijn ze niet echt milieubewust bezig.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 18-06-2013

En dat betoog van die hoogleraar.. betaalen voor de plee... ammehoela! Dan ook goedkoper tcket.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 18-06-2013

Vroeger had je op Pinkpop gratis dixies en ook Lowlandsachtige toiletgebouwen waar je voor moest betalen, dat werkte eigenlijk best, als je een keer moest schijten was dat best fijn.

Edit: al moeten deze voorzieningen op een festival wel gewoon gratis zijn, dat ze je op Parkpop laten betalen is prima, het moet ergens van betaald worden, maar voor een all-in festival moet het gewoon geregeld zijn.