Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 17-06-2013

Pimm Wrote:Valt me nou pas op dat Manu Chao in den landen was. En dan toch Will and the People boeken..

Kijk, dat vind ik nu de ultieme festival band. Je verstaat er geen drol van, maar wat een feest op dat podium.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 17-06-2013

En zelfs als het ontzettend verwaait zoals op het Hofplein afgelopen weekend is het nog steeds gewoon erg gezellig.

En het was alweer zeven jaar geleden dat ze in Nederland stonden, er is dus ook geen sprake van overkill zoals bij La Pegatina.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

La Pegatina komt voor een euro spelen, en iedereen kent "er staat een paard in de gang".

Dat maakt de keuze dan makkelijker he


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loov - 17-06-2013

Indiaantje89 Wrote:
Flair Wrote:Maar argumentatie dat je een cd moet uitbrengen om te touren deel ik niet met je. Dat zou namelijk betekenen dat heel veel bands thuis moeten blijven of je doelt exclusief op KOL en dan ben ik het wel met je eens.

Als je uitspreekt dat je een toonaangevend festival bent (Champions League), dan zijn er wel urgentere Headliners te vinden die beschikbaar waren.

Het touren op zich van bands heeft gewoon met geld te maken. cd of geen cd.


De headliners liggen helaas niet voor het oprapen.

En daar ligt het probleem en de adem van Pinkpop. Headliners van stadion formaat o.i.d. zijn er bijna niet meer. Dan moet je je concept omgooien en niet 3 grote namen willen boeken met was los spul ervoor. Dan moet je veel kleine dingen gaan programmeren: kijk maar naar het succes van Pukkelpop, Lowlands, BKS, ITGWO. Ja daar verkoop je geen 60.000 kaarten mee. Oh nee joh? Pukkelpop.. En dan hoeven er niet meteen 20 Ice Age's of Daughters voorbij te komen. Maar je kunt ook gewoon miljoen keer kleine 3FM rommel boeken afgewisseld met wat kut dj's. Kassa is dat.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 17-06-2013

Flair Wrote:Je hebt wel gelijk, voor Pinkpop begrippen komen Neil Young (nieuwe plaat), Depeche Mode (nieuwe Plaat)
niet in aanmerking. Te riskant, maar voor de echte liefhebbers wel om over de streep te trekken.

Hoezo te riskant? Natuurlijk moet je niet deze bands laten afsluiten als de rest van je programma bestaat uit bands die dit jaar zijn uitgenodigd.

Maar zoals Pudpong al aangaf zijn o.a NiN, Nick Cave, The National prima bands voor Pinkpop en die misstaan daar echt niet, dan past een Neil of DM prima, hoewel Neil Young gewoonweg te duur is voor het aantal mensen dat hij trekt.

Staan dat soort acts er aangevuld met de paar acts die dit jaar wel de moeite waar waren dan vind ik het persoonlijk ook best leuk om Greenday een keer aan het werk te zien en wordt het vrij snel een aantrekkelijk programma, zoals dat in 2008 ook was. Rage wilde ik graag aan het werk zien, maar als daar geen Porcupine tree, Patrick Watson, the verve, Blood red shoes, Incubus e.d. bijgeboekt waren dan was ik waarschijnlijk niet afgereisd, scheelt ook wel dat een kaartje toen nog 120 euro kostte.

Dan pak ik ook gewoon een Kate Nash, The Hives en de eerste act op het hoofdpodium (zowel Gavin DeGraw als Fiction plane gezien toen) mee en heb ik een leuk weekend zonder te vervallen in een puristenmodus.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 17-06-2013

Flair Wrote:La Pegatina komt voor een euro spelen, en iedereen kent "er staat een paard in de gang".

Dat maakt de keuze dan makkelijker he

Mano chao kost ook geen reet tegenwoordig, althans ik kan me dat niet voorstellen, 7 jaar geleden in Paradiso, nu gratis in Rotterdam, dat kost echt de wereld niet.

Ik heb la Pegatina nooit gezien, maar mijn betere kant zag ze bij toeval 3 keer en ondanks dat ze best van een beetje stuiteren houdt is zelf zij er op afgeknapt omdat ze echt altijd exact hetzelfde doen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

Willie Wrote:
Flair Wrote:Je hebt wel gelijk, voor Pinkpop begrippen komen Neil Young (nieuwe plaat), Depeche Mode (nieuwe Plaat)
niet in aanmerking. Te riskant, maar voor de echte liefhebbers wel om over de streep te trekken.

Hoezo te riskant? Natuurlijk moet je niet deze bands laten afsluiten als de rest van je programma bestaat uit bands die dit jaar zijn uitgenodigd.

Maar zoals Pudpong al aangaf zijn o.a NiN, Nick Cave, The National prima bands voor Pinkpop en die misstaan daar echt niet, dan past een Neil of DM prima, hoewel Neil Young gewoonweg te duur is voor het aantal mensen dat hij trekt.

Staan dat soort acts er aangevuld met de paar acts die dit jaar wel de moeite waar waren dan vind ik het persoonlijk ook best leuk om Greenday een keer aan het werk te zien en wordt het vrij snel een aantrekkelijk programma, zoals dat in 2008 ook was. Rage wilde ik graag aan het werk zien, maar als daar geen Porcupine tree, Patrick Watson, the verve, Blood red shoes, Incubus e.d. bijgeboekt waren dan was ik waarschijnlijk niet afgereisd, scheelt ook wel dat een kaartje toen nog 120 euro kostte.

Dan pak ik ook gewoon een Kate Nash, The Hives en de eerste act op het hoofdpodium (zowel Gavin DeGraw als Fiction plane gezien toen) mee en heb ik een leuk weekend zonder te vervallen in een puristenmodus.


Dat bedoel ik dus ook daarmee. Pinkpop red je niet alleen met Neil Young of Depeche Mode, tuurlijk moeten er dan acts bij in de grootte van Biffy Clyro, Smashing Pumpkins, The National ed. maar dat had toch gekund?

Trouwens ook de The Killers, KOL en Green Day zorgden niet voor een uitverkocht Pinkpop


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 17-06-2013

Flair Wrote:
Willie Wrote:
Flair Wrote:Je hebt wel gelijk, voor Pinkpop begrippen komen Neil Young (nieuwe plaat), Depeche Mode (nieuwe Plaat)
niet in aanmerking. Te riskant, maar voor de echte liefhebbers wel om over de streep te trekken.

Hoezo te riskant? Natuurlijk moet je niet deze bands laten afsluiten als de rest van je programma bestaat uit bands die dit jaar zijn uitgenodigd.

Maar zoals Pudpong al aangaf zijn o.a NiN, Nick Cave, The National prima bands voor Pinkpop en die misstaan daar echt niet, dan past een Neil of DM prima, hoewel Neil Young gewoonweg te duur is voor het aantal mensen dat hij trekt.

Staan dat soort acts er aangevuld met de paar acts die dit jaar wel de moeite waar waren dan vind ik het persoonlijk ook best leuk om Greenday een keer aan het werk te zien en wordt het vrij snel een aantrekkelijk programma, zoals dat in 2008 ook was. Rage wilde ik graag aan het werk zien, maar als daar geen Porcupine tree, Patrick Watson, the verve, Blood red shoes, Incubus e.d. bijgeboekt waren dan was ik waarschijnlijk niet afgereisd, scheelt ook wel dat een kaartje toen nog 120 euro kostte.

Dan pak ik ook gewoon een Kate Nash, The Hives en de eerste act op het hoofdpodium (zowel Gavin DeGraw als Fiction plane gezien toen) mee en heb ik een leuk weekend zonder te vervallen in een puristenmodus.


Dat bedoel ik dus ook daarmee. Pinkpop red je niet alleen met Neil Young of Depeche Mode, tuurlijk moeten er dan acts bij in de grootte van Biffy Clyro, Smashing Pumpkins, The National ed. maar dat had toch gekund?

Kijk alleen eens wat er de week voor en na PP in Nederland optreedt en je kan een meer dan fatsoenlijk programma neerzetten. Sowieso programma van BKS, Manu Chao, Korn, Limp Bizkit, Slayer, 3 Doors Down. Genoeg bands die niet headline waardig zijn maar wel voor menig bezoeker leuk genoeg is om 'mee te pakken'. Wat Willie dus zegt, zet er genoeg bands bij 'die wel leuk zijn om een keer te zien' en de twijfelaars zijn om.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

Het is ook gewoon een feit dat Lowlands ook zijn exclusiviteit wil hebben op acts.

Maar ik vind dat je altijd voor je festival het beste er uit moet halen.

Plus het feit dat Lowlands hetzelfde soort meuk er ook bijzet en uitverkoopt


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 17-06-2013

Zo hey, ik ben gewoon constructief bezig.

Zijn er al mensen van hun stoel gepleurd?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 17-06-2013

Flair Wrote:
Willie Wrote:
Flair Wrote:Je hebt wel gelijk, voor Pinkpop begrippen komen Neil Young (nieuwe plaat), Depeche Mode (nieuwe Plaat)
niet in aanmerking. Te riskant, maar voor de echte liefhebbers wel om over de streep te trekken.

Hoezo te riskant? Natuurlijk moet je niet deze bands laten afsluiten als de rest van je programma bestaat uit bands die dit jaar zijn uitgenodigd.

Maar zoals Pudpong al aangaf zijn o.a NiN, Nick Cave, The National prima bands voor Pinkpop en die misstaan daar echt niet, dan past een Neil of DM prima, hoewel Neil Young gewoonweg te duur is voor het aantal mensen dat hij trekt.

Staan dat soort acts er aangevuld met de paar acts die dit jaar wel de moeite waar waren dan vind ik het persoonlijk ook best leuk om Greenday een keer aan het werk te zien en wordt het vrij snel een aantrekkelijk programma, zoals dat in 2008 ook was. Rage wilde ik graag aan het werk zien, maar als daar geen Porcupine tree, Patrick Watson, the verve, Blood red shoes, Incubus e.d. bijgeboekt waren dan was ik waarschijnlijk niet afgereisd, scheelt ook wel dat een kaartje toen nog 120 euro kostte.

Dan pak ik ook gewoon een Kate Nash, The Hives en de eerste act op het hoofdpodium (zowel Gavin DeGraw als Fiction plane gezien toen) mee en heb ik een leuk weekend zonder te vervallen in een puristenmodus.


Dat bedoel ik dus ook daarmee. Pinkpop red je niet alleen met Neil Young of Depeche Mode, tuurlijk moeten er dan acts bij in de grootte van Biffy Clyro, Smashing Pumpkins, The National ed. maar dat had toch gekund?

Ze moeten gewoon een 5-6 tal Grazzers (Willie, BigBird, Geluksknikker, Enzo, Loov, Wailer en Roel) via een PM uitnodigen om samen een schaduw line up op te laten stellen en daarna samen in overleg treden. Hierbij doel ik absoluut niet op me zelf, want ik ben al een tijd de weg kwijt in muziekland, door tijdgebrek.
Natuurlijk zullen ze dit nooit doen, omdat ze zogenaamde proffessionals ervoor inhuren, maar ik weet zeker dat bovenstaande Grazzers, met inachtneming van relevantie voor Pinkpop, financiën, etc. in staat zijn een line up samen te stellen om een uitverkocht Pinkpop te garanderen en ook nog eens geheimhouding te garanderen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 17-06-2013

Willie Wrote:Zo hey, ik ben gewoon constructief bezig.

Zijn er al mensen van hun stoel gepleurd?

Buro PP leest mee met Graz, maar ik begrijp niet dat ze er niets mee doen, wat we ook proberen!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Snackbarharses - 17-06-2013

Geloof nou maar niet dat Pinkpop nog te 'redden' valt. De bands die het publiek voor het hoofdpodium het meest meekregen waren jammer genoeg juist de bands als Kensington, 30 Seconds to Mars, Paramore en The Opposites. En voor die mensen programmeert Pinkpop, niet voor een klein groepje elitare grazzers dat als het erop aankomt toch niet naar Pinkpop gaat, ook niet als de gewenste namen wél geprogrammeerd staan.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

hey Snackbarharses, weet jij veel of ik niet ga.

Ik ben 17 jaar op rij naar Pinkpop geweest en juist door de slechtere programaring ben ik er in 2008 mee opgehouden.
Daarna alleen nog een keer voor Springsteen.

Ik vond Pinkpop altijd mijn lievelingsfestival. Ik ben de eerste die dan weer gaat. dusss????


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 17-06-2013

Ik denk dat het voor Pinkpop het beste zou zijn om de echte grote headliners als Springsteen te laten gaan en een festival te organiseren voor een man of 40000. Een band of acht die de Ziggodome kunnen uitverkopen zou je als Pinkpop toch wel moeten kunnen halen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loov - 17-06-2013

Flair Wrote:hey Snackbarharses, weet jij veel of ik niet ga.

Ik ben 17 jaar op rij naar Pinkpop geweest en juist door de slechtere programaring ben ik er in 2008 mee opgehouden.
Daarna alleen nog een keer voor Springsteen.

Ik vond Pinkpop altijd mijn lievelingsfestival. Ik ben de eerste die dan weer gaat. dusss????

Wat is je punt nou?

Ach ik kan ook een schaduw line-up maken die wel zal uitverkopen en waar nog geen elitaire Grazz'er heen zou willen. Ik bedoel Fun, Kensington, Handsome Poets, Puggy en Douwe Bob zijn mis boekingen. Daar zou nog geen hond een kaartje voor kopen door hun overdaad aan optredens in NL of live reputatie. Vervang die voor 'n Crystal Fighters, Macklemore, Major Lazor, Bruno Mars, The Lumineers en laat je in plaats van Greenday gewoon Justin Timberlake komen. Ben je misschien 50.000 meer kwijt maar dat verdien je makkelijk aan het verkoop van tickets.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Stefan - 17-06-2013

Het probleem is dat elke keer dezelfde meuk op de festivals staat. Bands als Kings of Leon, Green Day, Arctic Monkeys, The Killers en Editors staan hier gewoon minstens om de 2 a 3 jaar. Waarom staan bands als Blur, Bjork, My Bloody Valentine, Kraftwerk, Rodriguez, New Order, thé Postal Service, Phosporescent etc op geen enkel Nederlands festival? Iets origineler dan wat je nu te zien krijgt op Pinkpop, Lowlands en BKS.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 17-06-2013

Phosphorescent is weer geboekt door Crossing border, Rodriguez stond 6 jaar geleden op Motel Mozaique, het gebeurt dus wel gewoon.

Verder heb ik mij dat ook jaren afgevraagd, beter is het om gewoon je heil in het buitenland te zoeken, want het antwoord is dat de muziekkennis in Nederland kut is en de radio daar schuldig aan is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 17-06-2013

Als Pinkpop de line up had gehad van Hurricane, waren ze uitverkocht en kon Jan weer roepen dat hij weer meedoet. Waarom lukt het Hurricane wel en Pinkpop niet? Is dat echt alleen de invloed van 3FM en MOJO? Ik geloof ook niet dat die line up zo veel duurder is, dus daar ligt het niet aan.

Ik baal dat ik het te laat heb gezien, want daar had ik graag bij willen zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - ahha - 17-06-2013

http://www.hpdetijd.nl/2013-06-17/pinkpop-2013-hip-is-anders/

Best een aardig artikel over hoe het er nu eigenlijk voor staat met pinkpop.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Stefan - 17-06-2013

Willie Wrote:Phosphorescent is weer geboekt door Crossing border, Rodriguez stond 6 jaar geleden op Motel Mozaique, het gebeurt dus wel gewoon.

Verder heb ik mij dat ook jaren afgevraagd, beter is het om gewoon je heil in het buitenland te zoeken, want het antwoord is dat de muziekkennis in Nederland kut is en de radio daar schuldig aan is.
Klopt helemaal, daarom is een festival als Primavera heilig. Toch blijft het me irriteren dat een band als Alt-J 10x per jaar in Nederland speelt en een Spiritualized 1x in de 10 jaar.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 17-06-2013

ahha Wrote:http://www.hpdetijd.nl/2013-06-17/pinkpop-2013-hip-is-anders/

Best een aardig artikel over hoe het er nu eigenlijk voor staat met pinkpop.

en nu maar hopen dat ze hp de tijd serieus nemen en ons het Pinkpop van weleer weer terug geven.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - ahha - 17-06-2013

De nieuw REVU heeft inmiddels ook gereageerd

http://www.revu.nl/nieuws/limbos-met-roze-petjes/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Enzo - 17-06-2013

pudpong3 Wrote:
ahha Wrote:http://www.hpdetijd.nl/2013-06-17/pinkpop-2013-hip-is-anders/

Best een aardig artikel over hoe het er nu eigenlijk voor staat met pinkpop.

en nu maar hopen dat ze hp de tijd serieus nemen en ons het Pinkpop van weleer weer terug geven.
'Fuck you HP de Tijd!'


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - ahha - 17-06-2013

Enzo Wrote:
pudpong3 Wrote:
ahha Wrote:http://www.hpdetijd.nl/2013-06-17/pinkpop-2013-hip-is-anders/

Best een aardig artikel over hoe het er nu eigenlijk voor staat met pinkpop.

en nu maar hopen dat ze hp de tijd serieus nemen en ons het Pinkpop van weleer weer terug geven.
'Fuck you HP de Tijd!'

Je kunt zeggen wat je wilt over HP de Tijd maar ze hebben wel een punt pinkpop is al een hele tijd niet meer interessant maar zal nooit verdwijnen omdat 3fm het toch wel blijft promoten.