Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 17-06-2013

Maar alsje ziet dat die 3 laatste platen van GreenDay niks doen... betaal je toch niet een smak geld om ze laten headlinen? Nu krijgt GreenDay de schuld van de tegenvallende kaartverkoop...zo lijkt het. Maar wie zet ze dan neer meneer de programmacommissie?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

Ze hebben gewoon minder uitgegeven aan die headliners lijkt me.

Ze waren alledrie niet relevant, dus denk ik ook stuk goedkoper.

Daarom denk ik ook dat ze tevreden zijn daar in Landgraaf.
Ze zijn gewoon uit de kosten met dit programma, ook al waren er minder mensen.
Al kan ik het mis hebben hoor.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 17-06-2013

Wel opvallend dat zaterdag de meeste kaarten heeft verkocht. Naar mijn mening toch de zwakste dag. Zou zo'n 30 Seconds To Mars dan toch zoveel volk trekken? Of onderschat ik KoL dan ?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 17-06-2013

Murdoc Niccals Wrote:
maaikel Wrote:Dat die drie laatste platen van ze niks hebben gedaan, hebben ons zeker tienduizend kaarten gekost.
Dat wisten ze dan van tevoren al lijkt me. Faalhazen.

En dat gold ook voor The Killers die helemaal klaar zijn (uiteraard had QOTSA moeten afsluiten), en KOL die ze zonder nieuwe plaat geeneens hadden moeten boeken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

Qotsa was een geschenk uit de hemel voor ze.

Als ze die niet hadden gehad dan was het muzikaal zeer droevig geweest.
Zeg maar niveau Holland zingt Hazes ofzoiets.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Murdoc Niccals - 17-06-2013

Indiaantje89 Wrote:Wel opvallend dat zaterdag de meeste kaarten heeft verkocht. Naar mijn mening toch de zwakste dag. Zou zo'n 30 Seconds To Mars dan toch zoveel volk trekken? Of onderschat ik KoL dan ?
Of het voordeel van een zaterdag. Mensen hebben vrij en kunnen de volgende dag lekker bijkomen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 17-06-2013

Flair Wrote:Qotsa was een geschenk uit de hemel voor ze.
.

Zal me ook niks verbazen als die volgend jaar een dag afsluiten.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

Ik zeg volgend jaar Andre van Duin als headliner.
krijg je tenminste nog een originele " er staat een paard in de gang".
"Die domme Limbos met die roze hoedjes komen toch wel"


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Schobbeyak - 17-06-2013

Heb jij het een beetje naar je zin gehad Flair?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 17-06-2013

Murdoc Niccals Wrote:Of het voordeel van een zaterdag. Mensen hebben vrij en kunnen de volgende dag lekker bijkomen.

Dat ze niet met Pinksteren waren dit jaar kan ze dan weer wel 10.000 kaarten hebben gekost. in 2008 kwam Metallica op de vrijdag, en daar hebben wel veel mensen vrij van werk/school voor genomen. De vrijdag was dit jaar zeer matig, dus dan laten veel mensen het schieten.\
Gezien het feit dat ze volgend jaar met Pinkseren zijn, en in zelfde weekend als RAR zullen ze meer kaarten verkopen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

Heb jij het een beetje naar je zin gehad Flair?


jazeker wel, eerlijk is eerlijk, vrijdagavond de hele show van QOTSA op de livestream gekeken.
en die was zeer goed.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 17-06-2013

Wailer Wrote:Maar alsje ziet dat die 3 laatste platen van GreenDay niks doen... betaal je toch niet een smak geld om ze laten headlinen? Nu krijgt GreenDay de schuld van de tegenvallende kaartverkoop...zo lijkt het. Maar wie zet ze dan neer meneer de programmacommissie?

Dat contract was toch al getekend voordat die cd's uitkwamen!
Vorig jaar speeldde GreenDay een paar optredens in Duitsland en Italië en 2 in Japan. Ik ben zelf in Mönchengladbach geweest en in dat Hockey stadion passen 18-20.000 mensen en het heeft lang geduurd voordat dat optreden was uitverkocht. Die wetenschap was dus bij de organisatie bekend in augustus/september vorig jaar. Daarbij is het dit jaar minder exclusief om GreenDay te hebben, dus die hadden de kar sowieso niet kunnen trekken ook zonder die cd's, wellicht het uitvoeren van de aankondiging om Dookie intergraal te spelen in combi met American idiot had veel goedgemaakt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

Die domme Limbos met die roze hoedjes komen toch wel"

Is niet denigrerend bedoeld. alleen maar in de trant van, Laat je niet in de maling nemen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Enzo - 17-06-2013

Murdoc Niccals Wrote:
maaikel Wrote:Dat die drie laatste platen van ze niks hebben gedaan, hebben ons zeker tienduizend kaarten gekost.
Dat wisten ze dan van tevoren al lijkt me. Faalhazen.
Deze man lijkt me een prima opvolger als Pinkpop mascotte wanneer Jan Smeets met pensioen gaat.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 17-06-2013

The Killers was trouwens zeker wel headlinewaardig hoor. Ze konden de hele set moeiteloos vullen met allerlei hitjes van al hun albums. Die hadden natuurlijk ook te kleine geweest voor de 3FM stage.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 17-06-2013

BigBird Wrote:
Murdoc Niccals Wrote:
maaikel Wrote:Dat die drie laatste platen van ze niks hebben gedaan, hebben ons zeker tienduizend kaarten gekost.
Dat wisten ze dan van tevoren al lijkt me. Faalhazen.

En dat gold ook voor The Killers die helemaal klaar zijn (uiteraard had QOTSA moeten afsluiten), en KOL die ze zonder nieuwe plaat geeneens hadden moeten boeken.

Tja BigBird, ik vond het optreden van The Killers erg goed, maar KOL moet gewoon massaal geboycot worden, als ik met zo'n kop ga werken stampt mijn baas me buiten.
Maar argumentatie dat je een cd moet uitbrengen om te touren deel ik niet met je. Dat zou namelijk betekenen dat heel veel bands thuis moeten blijven of je doelt exclusief op KOL en dan ben ik het wel met je eens.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 17-06-2013

pudpong3 Wrote:
Wailer Wrote:Maar alsje ziet dat die 3 laatste platen van GreenDay niks doen... betaal je toch niet een smak geld om ze laten headlinen? Nu krijgt GreenDay de schuld van de tegenvallende kaartverkoop...zo lijkt het. Maar wie zet ze dan neer meneer de programmacommissie?

Dat contract was toch al getekend voordat die cd's uitkwamen!
Vorig jaar speeldde GreenDay een paar optredens in Duitsland en Italië en 2 in Japan. Ik ben zelf in Mönchengladbach geweest en in dat Hockey stadion passen 18-20.000 mensen en het heeft lang geduurd voordat dat optreden was uitverkocht. Die wetenschap was dus bij de organisatie bekend in augustus/september vorig jaar. Daarbij is het dit jaar minder exclusief om GreenDay te hebben, dus die hadden de kar sowieso niet kunnen trekken ook zonder die cd's, wellicht het uitvoeren van de aankondiging om Dookie intergraal te spelen in combi met American idiot had veel goedgemaakt.

Dat one two trio is toch al jaartje onderweg ofzo? Kjk als dat dat.nog maar van laatste maanden is heb je wel een punt. Maar goed volgens liggen die toch al bij de 2 cds voor €10 bak


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

Maar argumentatie dat je een cd moet uitbrengen om te touren deel ik niet met je. Dat zou namelijk betekenen dat heel veel bands thuis moeten blijven of je doelt exclusief op KOL en dan ben ik het wel met je eens.

Als je uitspreekt dat je een toonaangevend festival bent (Champions League), dan zijn er wel urgentere Headliners te vinden die beschikbaar waren.

Het touren op zich van bands heeft gewoon met geld te maken. cd of geen cd.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 17-06-2013

Flair Wrote:Maar argumentatie dat je een cd moet uitbrengen om te touren deel ik niet met je. Dat zou namelijk betekenen dat heel veel bands thuis moeten blijven of je doelt exclusief op KOL en dan ben ik het wel met je eens.

Als je uitspreekt dat je een toonaangevend festival bent (Champions League), dan zijn er wel urgentere Headliners te vinden die beschikbaar waren.

Het touren op zich van bands heeft gewoon met geld te maken. cd of geen cd.
Zoals?

Bruce Springsteen weer boeken?

De headliners liggen helaas niet voor het oprapen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 17-06-2013

Wailer Wrote:
pudpong3 Wrote:
Wailer Wrote:Maar alsje ziet dat die 3 laatste platen van GreenDay niks doen... betaal je toch niet een smak geld om ze laten headlinen? Nu krijgt GreenDay de schuld van de tegenvallende kaartverkoop...zo lijkt het. Maar wie zet ze dan neer meneer de programmacommissie?

Dat contract was toch al getekend voordat die cd's uitkwamen!
Vorig jaar speeldde GreenDay een paar optredens in Duitsland en Italië en 2 in Japan. Ik ben zelf in Mönchengladbach geweest en in dat Hockey stadion passen 18-20.000 mensen en het heeft lang geduurd voordat dat optreden was uitverkocht. Die wetenschap was dus bij de organisatie bekend in augustus/september vorig jaar. Daarbij is het dit jaar minder exclusief om GreenDay te hebben, dus die hadden de kar sowieso niet kunnen trekken ook zonder die cd's, wellicht het uitvoeren van de aankondiging om Dookie intergraal te spelen in combi met American idiot had veel goedgemaakt.

Dat one two trio is toch al jaartje onderweg ofzo? Kjk als dat dat.nog maar van laatste maanden is heb je wel een punt. Maar goed volgens liggen die toch al bij de 2 cds voor €10 bak

Nee die zijn van afgelopen december/januari/februari.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 17-06-2013

Indiaantje89 Wrote:
Flair Wrote:Maar argumentatie dat je een cd moet uitbrengen om te touren deel ik niet met je. Dat zou namelijk betekenen dat heel veel bands thuis moeten blijven of je doelt exclusief op KOL en dan ben ik het wel met je eens.

Als je uitspreekt dat je een toonaangevend festival bent (Champions League), dan zijn er wel urgentere Headliners te vinden die beschikbaar waren.

Het touren op zich van bands heeft gewoon met geld te maken. cd of geen cd.
Zoals?

Bruce Springsteen weer boeken?

De headliners liggen helaas niet voor het oprapen.

Afgelopen 3 dagen discussie hierover gehad. De vraag is simpel. Hoeveel headliners zijn er bijgekomen na 2000? Dat zijn er niet erg veel, dus je blijft in de vijver vissen met bands die iedereen al tig heeft gezien of heeft kunnen zien.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

Zoals?

Bruce Springsteen weer boeken?

De headliners liggen helaas niet voor het oprapen.


Je hebt wel gelijk, voor Pinkpop begrippen komen Neil Young (nieuwe plaat), Depeche Mode (nieuwe Plaat)
niet in aanmerking. Te riskant, maar voor de echte liefhebbers wel om over de streep te trekken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Pimm - 17-06-2013

Valt me nou pas op dat Manu Chao in den landen was. En dan toch Will and the People boeken..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 17-06-2013

plus: QOTSA had headliner MOETEN zijn. (nieuwe plaat)


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 17-06-2013

Het touren van bands is gewoon hun werk, want verkoop van cd/dvd levert geen drol meer op. Daarom spelen die bands ook zoveel, dat was voor 1995 wel anders, op de Ramones na dan, die tourden hun gehele bestaan, want die verkochten tov bv Greenday niet al te veel platen.
Ik kan me nog herinneren dat de Ramones behoorlijk verongelijkt waren dat Offspring en Greenday met het uitbrengen van Smash en Dookie véél meer verdienden dan de Ramones met hun gehele ouvre.