Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Robinn - 14-06-2013

Proest Wrote:Revolutie zou ook het einde van Pinkpop betekenen, het 3FM publiek thuis en het meer op kwaliteitsgerichte publiek blijft weg, want Pinkpop heeft een slechte naam.

Pinkpop zit op een dood spoor, nou en?

Onzin, na dat debacle van 2005 hebben ze in 2008 ook laten zien dat je met een prima line-up de boel kan uitverkopen. Waarom ze niet op die manier zijn blijven boeken is mij een raadsel, maar met een beetje gezond verstand kunnen ze er weer een prima weekend van maken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Enzo - 14-06-2013

BigBird Wrote:
Proest Wrote:Revolutie zou ook het einde van Pinkpop betekenen, het 3FM publiek thuis en het meer op kwaliteitsgerichte publiek blijft weg, want Pinkpop heeft een slechte naam.

Dat komt omdat Pinkpop elk jaar wat anders uitdraagt kwa opzet:

- 'nee we willen geen ahoy' acts, pp is festival waar de bands doorbreken'.
- 'nee we willen geen acts die 1 miljoen kosten'.
- 'we moeten meer hardrock boeken'
- 'we hebben teveel oudere acts geboekt en te weinig voor de jeugd'
etc...
Tot dit jaar dan, want "Dit is Pinkpop zoals Pinkpop moet zijn."


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 14-06-2013

Gasten, commerciële festivals hebben al lang geen continuïteit meer. Sommigen zullen nog lang blijven, omdat ze zich makkelijk kunnen omvormen (cf. Werchter), maar hoe dan ook gaat het om geld. Als je als organisator jezelf een dividend van een kwart miljoen kunt uitdelen, ga je heus niet wakker liggen van het feit of de nieuwste A'dam-hype nu wel of niet congrueert met je product.

Kijk naar PKP: verkoopt toch alweer niet zo vlot uit als vroeger. En dan? Zelfs al hebben ze volgend jaar 10000 bezoekers minder en het festival op termijn afkalft, Chokri en zijn Limburgse Sp.A-kliek hebben zich mooi kunnen verrijken én het evenement kunnen gebruiken als ideaal networkingplatform, al dan niet voor culturele doeleinden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 14-06-2013

Robinn Wrote:
Proest Wrote:Revolutie zou ook het einde van Pinkpop betekenen, het 3FM publiek thuis en het meer op kwaliteitsgerichte publiek blijft weg, want Pinkpop heeft een slechte naam.

Pinkpop zit op een dood spoor, nou en?

Onzin, na dat debacle van 2005 hebben ze in 2008 ook laten zien dat je met een prima line-up de boel kan uitverkopen. Waarom ze niet op die manier zijn blijven boeken is mij een raadsel, maar met een beetje gezond verstand kunnen ze er weer een prima weekend van maken.
Opnieuw: Smeets heeft daar geen reet in te zeggen. Hij is niet een Nederlandse versie van Schueremans of zo, hij is feitelijk gewoon de mascotte van het festival.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 14-06-2013

de regie bij het optreden van qotsa vindt het blijkbaar nodig om om de 3 seconden van shot te moeten wisselen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Robinn - 14-06-2013

Uplift Wrote:Opnieuw: Smeets heeft daar geen reet in te zeggen. Hij is niet een Nederlandse versie van Schueremans of zo, hij is feitelijk gewoon de mascotte van het festival.

Dat zeg ik toch ook niet?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 14-06-2013

QOTSA is zo te zien op de livestream erg gedreven.

Mooi weer speelt zeker een rol.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 14-06-2013

Ik zie Josh denken, was die main stage hier niet groter. Domme zet natuurlijk dat ze niet op de main staan, had dan The Script daar neergezet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 14-06-2013

QOTSA staat daar juist prima op Noord. Best goed optreden. Nieuwe nummers overtuigen nog niet echt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 14-06-2013

Toch wel erg goed hoor!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wonderboy - 14-06-2013

Heerlijke set inderdaad!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 14-06-2013

Klinkt idd prima, ook volle bak daar kwa volk. Zowaar redelijk wat crowdsurfers. Publiek mag wel wat levendiger zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Robinn - 14-06-2013

Zeker niet verkeerd! Jammer dat dit het enige is van dit kaliber dat er dit weekend staat, anders zat ik nu gewoon weer in Limburg.

Ben ook benieuwd hoe Miles Kane het morgen doet, die wil ik op Glasto zeker niet missen!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 14-06-2013

The California Desert Sun is shining above Megaland!

groovy fuck as hell!!!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Gunnar - 14-06-2013

Heb QOTSA vele malen vuiger gezien...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Flair - 14-06-2013

Als iets goed is is iets goed he, beter kan altijd.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - F-JЩ - 14-06-2013

BigBird Wrote:de regie bij het optreden van qotsa vindt het blijkbaar nodig om om de 3 seconden van shot te moeten wisselen.

Ik ben iets anders gaan doen, krijg er hoofdpijn van. Wanneer leren ze het bij 3voor12 eens...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 14-06-2013

QOTSA waren prima.

Pudpong, marvin en harryy leuk jullie ontmoet te hebbeb. Lekker biertje.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 15-06-2013

Zojuist weer terug en toch prima vermaakt met The Killers en Queens of The Stoneage. Masters Of Reality klonk ook goed! En ik vond Paramore ook best meevallen trouwens, had het erger verwacht.

Jimmy Eat World en Handsome Poets was pure bagger. Eveneens las Cristopher Green maar dat neem ik ze nog niet kwalijk.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 15-06-2013

Ik weet iet of het kwestie van smaak is....maar Paramore was gewoon verschrikkelijk.

Zangeres niet om aan te zien, ze maken muziek niet.om aan te horen.

Kreeg er de bibbers van


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Aron - 15-06-2013

Die recensies op 3voor12. Sommigen zijn gewoonweg briljant. Het is als een cursus 'Pinkpop breken'.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 15-06-2013

Wailer Wrote:Ik weet iet of het kwestie van smaak is....maar Paramore was gewoon verschrikkelijk.

Zangeres niet om aan te zien, ze maken muziek niet.om aan te horen.

Kreeg er de bibbers van
De muziek vind ik ook niks hoors, maar vond dat ze nog wel een leuke show er van maakte, Zat wel energie in. Ik heb me meer geïrriteerd aan die gast van de Handsome Poets die dacht dat hij Bono van U2 was. Die haalde echt alle clichés boven water.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wonderboy - 15-06-2013

Nog even de recensie-cijfers van 3voor12 op een rijtje voor degenen die dit hadden gemist:
Queens of the Stone Age: 8,5
Masters of Reality: 7,5
The Killers: 7
Christopher Green: 6
Andy Burrows: 6
Netsky: 5,5
Kodaline: 5,5
Jimmy Eat World: 5
Handsome Poets: 4,5
The Script: 4
Paramore: 3,5


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 15-06-2013

Aron Wrote:Die recensies op 3voor12. Sommigen zijn gewoonweg briljant. Het is als een cursus 'Pinkpop breken'.

Die houding van 3voor12 snap ik juist niet zo goed. Ze maken volop deel uit van 3fm. Het gros van de bands die dit jaar op Pinkpop spelen worden door 3fm gestimuleerd en veel gedraaid. En vervolgens gaat het online platform van 3fm, elke band afzeiken. Ergens klopt er dan iets niet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Timothy's Monster - 15-06-2013

Wonderboy Wrote:Nog even de recensie-cijfers van 3voor12 op een rijtje voor degenen die dit hadden gemist:
Queens of the Stone Age: 8,5
Masters of Reality: 7,5
The Killers: 7
Christopher Green: 6
Andy Burrows: 6
Netsky: 5,5
Kodaline: 5,5
Jimmy Eat World: 5
Handsome Poets: 4,5
The Script: 4
Paramore: 3,5

Had ik eigenlijk niet anders verwacht van tevoren. Bovenste 2 bands waren voor mij bijna de moeite waard om 20km naar 't Zuid-Oosten af te zakken.
Wederom hoop ik dat ze hier lering uit trekken, maar onbewust weet ik dat ze nooit hebben gedaan bij Mojo/Pinkpop...