Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 11-06-2013

Wailer Wrote:
pudpong3 Wrote:Wie gaat er eigenlijk wel naar Pinkpop van jullie?

Ik ben gewoon weer van de partij.

Acts die ik niet wil missen:

Miles Kane
QOTSA
The Vaccines
Phoenix
The Gaslight Anthem
Alt-J

Voordeel is ook dat ik niet hoef te kiezen...

Je hebt een PM ontvangen van mij, zodat je me kan bellen als je me niet vindt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Snackbarharses - 11-06-2013

pudpong3 Wrote:Wie gaat er eigenlijk wel naar Pinkpop van jullie?
Ik ben er alle 3 de dagen bij. Een paar acts die ik wel wil zien, maar niets hoeft. Gewoon met een groep vrienden op de camping/festivalterrein hangen en bier drinken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - marvin - 11-06-2013

pudpong3 Wrote:Wie gaat er eigenlijk wel naar Pinkpop van jullie?

Alleen Wailer, jij en ik geloof ik. Hoe laat bij de biertent vrijdag? Jullie in Papi Chulo en Gerard Joling shirt toch?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 11-06-2013

marvin Wrote:
pudpong3 Wrote:Wie gaat er eigenlijk wel naar Pinkpop van jullie?

Alleen Wailer, jij en ik geloof ik. Hoe laat bij de biertent vrijdag? Jullie in Papi Chulo en Gerard Joling shirt toch?

Als het terrein open gaat sta ik er en als het terrein op slot gaat ga ik ook weg. Dus roep maar een tijd, want ik heb op dit moment geen enkel idee of er een band is, die op een ander podium dan Main speelt, interessant is voor mij om te gaan lopen. Ik bepaal zoiets als ik een programma boekje krijg, om dat van te voren te gaan plannen is me te vermoeiend, omdat ik weet dat er toch helemaal niets van terecht komt.

Je weet het. NIET bij de biertent, maar op de grens van asfalt en gras ter hoogte van de biertent!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 11-06-2013

pudpong3 Wrote:Wie gaat er eigenlijk wel naar Pinkpop van jullie?

Ik kan gratis gaan, maar ga niet. Zijn een stuk of 4 acts die ik zou willen zien, meer ook niet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - PLo - 11-06-2013

pudpong3 Wrote:Wie gaat er eigenlijk wel naar Pinkpop van jullie?

Ik ben ook weer van de partij.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 11-06-2013

Het is natuurlijk ook geen gemakkelijke tijd voor een festival als Pinkpop. Er breken vrij weinig bands door anno 2013 die de mainstage aankunnen. Het aanbod aan headliners is dan ook heel klein op dit moment. Leuk dat BKS headliners heeft als Arctic Monkeys en Sígur Rós maar die krijgen ook geen 60.000 man op de been wat Pinkpop wel nodig heeft. Ook een Blur en Depeche Mode zal dat niet lukken in Nederland. En de bands die dat tegenwoordig nog wel lukken die slurpen gelijk het halve budget op.

Daarnaast is Pinkpop hopeloos verouderd met zaken als sluitngstijd en bijvoorbeeld het aanbod op dancenamen. Ik weet dat hier niet iedereen meer op dancenamen zit te wachten maar je trekt er zeker wel meer bezoekers mee. Beter nemen ze afscheid van de 3FM stage en verdelen ze dit terrein voor 2 tenten. Zorg dan een van de 2 tenten gelijk geprogrammeert staat met de Mainstage. Hierdoor kunnen mensen afwijken als ze eens niet naar een Gers Pardoel of een The Script willen gaan luisteren. De wat "grotere" 3FM stage namen kunnen dan gewoon op de Main spelen. De kleinere namen van de mainstage verplaats je dan naar de 2 tenten. Hiermee voorkom je ook dat "te kleine" bands op een mainstage staan.

Maar zolang Jan achter het roer staat zie ik voorlopig geen veranderingen komen hierin.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 11-06-2013

Ik ben er de vrijdag overigens ook bij.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - PLo - 11-06-2013

BigBird Wrote:
pudpong3 Wrote:Wie gaat er eigenlijk wel naar Pinkpop van jullie?

Ik kan gratis gaan, maar ga niet. Zijn een stuk of 4 acts die ik zou willen zien, meer ook niet.

Lang verhaal, maar ik zoek nog een gratis kaart voor iemand.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 11-06-2013

PLo Wrote:
BigBird Wrote:
pudpong3 Wrote:Wie gaat er eigenlijk wel naar Pinkpop van jullie?

Ik kan gratis gaan, maar ga niet. Zijn een stuk of 4 acts die ik zou willen zien, meer ook niet.

Lang verhaal, maar ik zoek nog een gratis kaart voor iemand.

BigBird een PM sturen, zegt in een post (even naar boven scrollen) dat hij gratis kan gaan en hij gaat niet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - PLo - 11-06-2013

pudpong3 Wrote:
PLo Wrote:
BigBird Wrote:Ik kan gratis gaan, maar ga niet. Zijn een stuk of 4 acts die ik zou willen zien, meer ook niet.

Lang verhaal, maar ik zoek nog een gratis kaart voor iemand.

BigBird een PM sturen, zegt in een post (even naar boven scrollen) dat hij gratis kan gaan en hij gaat niet.

Daarop reageerde ik ook. heb hem wel even een PM gestuurd.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 11-06-2013

BigBird heeft geen gratis kaart, maar kan op een andere manier gratis binnenkomen ;-) Dus ik kan geen kaart vergeven.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - PLo - 11-06-2013

BigBird Wrote:BigBird heeft geen gratis kaart, maar kan op een andere manier gratis binnenkomen ;-) Dus ik kan geen kaart vergeven.

Da's jammer.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - marvin - 11-06-2013

pudpong3 Wrote:
marvin Wrote:
pudpong3 Wrote:Wie gaat er eigenlijk wel naar Pinkpop van jullie?

Alleen Wailer, jij en ik geloof ik. Hoe laat bij de biertent vrijdag? Jullie in Papi Chulo en Gerard Joling shirt toch?

Als het terrein open gaat sta ik er en als het terrein op slot gaat ga ik ook weg. Dus roep maar een tijd, want ik heb op dit moment geen enkel idee of er een band is, die op een ander podium dan Main speelt, interessant is voor mij om te gaan lopen. Ik bepaal zoiets als ik een programma boekje krijg, om dat van te voren te gaan plannen is me te vermoeiend, omdat ik weet dat er toch helemaal niets van terecht komt.

Je weet het. NIET bij de biertent, maar op de grens van asfalt en gras ter hoogte van de biertent!

Dat plannen is ook niet mijn ding, zowel vooraf als op het terrein zelf.

Maar het komt vast in orde want de eerste acts op vrijdag, tja..... Zoals ik er nu tegenaan kijk, Handsome Poets lijkt mij geschikt om dicht bij de tap te staan (15.30 - 16.15).


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Snackbarharses - 11-06-2013

marvin Wrote:
pudpong3 Wrote:
marvin Wrote:Alleen Wailer, jij en ik geloof ik. Hoe laat bij de biertent vrijdag? Jullie in Papi Chulo en Gerard Joling shirt toch?

Als het terrein open gaat sta ik er en als het terrein op slot gaat ga ik ook weg. Dus roep maar een tijd, want ik heb op dit moment geen enkel idee of er een band is, die op een ander podium dan Main speelt, interessant is voor mij om te gaan lopen. Ik bepaal zoiets als ik een programma boekje krijg, om dat van te voren te gaan plannen is me te vermoeiend, omdat ik weet dat er toch helemaal niets van terecht komt.

Je weet het. NIET bij de biertent, maar op de grens van asfalt en gras ter hoogte van de biertent!

Dat plannen is ook niet mijn ding, zowel vooraf als op het terrein zelf.

Maar het komt vast in orde want de eerste acts op vrijdag, tja..... Zoals ik er nu tegenaan kijk, Handsome Poets lijkt mij geschikt om dicht bij de tap te staan (15.30 - 16.15).
Alle bands die vrijdag op de main stage staan zijn geschikt voor een graz-zuippartij.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - marvin - 11-06-2013

Inderdaad!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Snackbarharses - 11-06-2013

marvin Wrote:Inderdaad!
Ik denk niet dat ik tijdens Handsome Poets al daar ga staan (ik ben ook met een vriendengroep en die ga ik niet meteen verlaten), maar tijdens Paramore of The Script wil ik wel even op de afgesproken plek een meetup houden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 11-06-2013

Aron Wrote:
Wailer Wrote:
pudpong3 Wrote:Wie gaat er eigenlijk wel naar Pinkpop van jullie?

Ik ben gewoon weer van de partij.

Acts die ik niet wil missen:

Miles Kane
QOTSA
The Vaccines
Phoenix
The Gaslight Anthem
Alt-J

Voordeel is ook dat ik niet hoef te kiezen...
Ja, een voordeel, maar je beseft toch dat je 170 euro betaald voor alleen deze artiesten...

Ik heb mn ticket op marktplaats gekocht voor €120,-

6 Losse concerten zou ik veel duurder uitkomen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - PLo - 11-06-2013

marvin Wrote:
pudpong3 Wrote:
marvin Wrote:Alleen Wailer, jij en ik geloof ik. Hoe laat bij de biertent vrijdag? Jullie in Papi Chulo en Gerard Joling shirt toch?

Als het terrein open gaat sta ik er en als het terrein op slot gaat ga ik ook weg. Dus roep maar een tijd, want ik heb op dit moment geen enkel idee of er een band is, die op een ander podium dan Main speelt, interessant is voor mij om te gaan lopen. Ik bepaal zoiets als ik een programma boekje krijg, om dat van te voren te gaan plannen is me te vermoeiend, omdat ik weet dat er toch helemaal niets van terecht komt.

Je weet het. NIET bij de biertent, maar op de grens van asfalt en gras ter hoogte van de biertent!

Dat plannen is ook niet mijn ding, zowel vooraf als op het terrein zelf.

Maar het komt vast in orde want de eerste acts op vrijdag, tja..... Zoals ik er nu tegenaan kijk, Handsome Poets lijkt mij geschikt om dicht bij de tap te staan (15.30 - 16.15).


Ik denk dat ik pas iets eerder op het terrein ben dan de aanvangstijd van Jimmy Eat World. Eerst tentje opzetten op B, daarna de hamburgertjes in de pan en lekker een biertje happen..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - ahha - 11-06-2013

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2013/Pinkpop/Pinkpop-vs-Best-Kept-Secret-oud--vs-nieuw.html#gallery-close stukje over vooral concurrentie van pinkpop.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 11-06-2013

ahha Wrote:http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2013/Pinkpop/Pinkpop-vs-Best-Kept-Secret-oud--vs-nieuw.html#gallery-close stukje over vooral concurrentie van pinkpop.
In de huidige vorm totaal niet te vergelijken:

Pinkop moet dus 60.000 man per dag zien te trekken.
BKS rekent dit jaar op 15.000 per dag.

Dus in dat opzicht vind ik de festivals al totaal niet vergelijkbaar. Pinkpop is verplicht om anders te boeken dan BKS anders krijgen ze nooit die genoeg man naar het festival terrein.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 11-06-2013

Quote:Pinkpop heeft bijna 60.000 kaarten verkocht. Dat is een stuk minder dan voorgaande jaren.

Het festival dreigt voor het eerst in lange tijd niet uitverkocht te raken.

Volgens Pinkpopbaas Jan Smeets ligt dat aan het ontbreken van een stadionact als Bruce Springsteen of Coldplay. Smeets hoopt dat de kaartverkoop nog wat aantrekt de komende dagen. De weersvoorspellingen voor het weekend zijn in ieder geval goed.

Tja Jan, zoveel stadionacts zijn er niet meer anno 2013!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 11-06-2013

Ooh ja... even voor iedereen die gaat en me wellicht wil zien haha...
Ik ben langer dan 2 meter. Roze tshirt aan. Achterop staat papi. Mijn kMeraad ietz kleiner met roz shirt en chulo op achtekant


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 11-06-2013

Zojuist kort interview met Smeets op L1. Programma kost dit jaar 4 miljoen en de 2014 editie is weer met Pinksteren (7-8-9) juni. Hij rekende ook op minder kaartverkoop ivm ontbreken stadionact.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 11-06-2013

BigBird Wrote:Zojuist kort interview met Smeets op L1. Programma kost dit jaar 4 miljoen en de 2014 editie is weer met Pinksteren (7-8-9) juni. Hij rekende ook op minder kaartverkoop ivm ontbreken stadionact.

Nu wel ja :-s, voor alles een hopeloze uitleg