Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 26-04-2013

BigBird Wrote:2013 is ook naar, maar er zaten ook mooie edities/optredens tussen die 19 keer.

Ik heb wel meer dan 19 mooie PP meegemaakt zoals je weet Wink nummer 32 komt er aan.
Maar ik ben ook iets ouder dan de gemiddelde Graz bezoeker.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 27-04-2013

Dat kan ook niet anders als je al voor de 32e keer gaat, zo vaak had ik bv nog niet eens kunnen gaan!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 27-04-2013

WeckoJ Wrote:Dat kan ook niet anders als je al voor de 32e keer gaat, zo vaak had ik bv nog niet eens kunnen gaan!

Daarom ben ik wat betreft Pinkpop ook iets genuanceerder dan de meeste Grazzers. In de loop der jaren de nodige programma wijzigingen/omslagen meegemaakt. Bijvoorbeeld mocht er van Jan nooit een groep 2x komen optreden (Doe Maar was de eerste), dure bands waren uit den boze (The Cure in 1986 doorbrak dat), stadionacts te hoog gegrepen (RHCP en daarna volgden er nog meer), etc.

Wat nu 3FM heet was altijd al behoorlijk vertegenwoordigd in de programmering van Pinkpop, alleen nu lijkt het de boventoon te hebben. 75% van de bands die nu komen ken ik helemaal niet, wellicht een enkel nummer weleens op de radio gehoord, maar ach het interesseert me niet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 08-05-2013

Met iets meer dan vijf weken te gaan heeft de voorverkoop van Pinkpop 2013 de kaap van 50.000 unieke tickets bereikt, te verdelen in 30.000 weekendkaarten en 20.000 dagkaarten.


Poeh, dat is matig zeg. Benieuwd hoe verdeling dagkaarten is, maar meer dan 40.000 bezoekers per dag gaan ze niet halen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Aron - 08-05-2013

Dat is zéér zwak. 40000 man per dag is toch rampzalig? Dan behoor je niet meer tot de, err, 'champions league der festivals'


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 08-05-2013

Als je dagkaarten evenredig verdeeld dan zit je al bijna aan 40.000 bezoekers per dag (van uitgaande dat weekendbezoekers ook alle 3 dagen gaan). Vind ik nog behoorlijk wat voor deze line-up, neemt natuurlijk niet weg dat ze zich nog onder de grotere festivals kunnen scharen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Snackbarharses - 08-05-2013

Dat is nog meer dan ik had gedacht... Maar een mannetje/vrouwtje of 40.000 is een heel mooi aantal mensen voor op dat terrein, met 60.000+ mensen is het daar echt veel te druk.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 08-05-2013

BigBird Wrote:Met iets meer dan vijf weken te gaan heeft de voorverkoop van Pinkpop 2013 de kaap van 50.000 unieke tickets bereikt, te verdelen in 30.000 weekendkaarten en 20.000 dagkaarten.


Poeh, dat is matig zeg. Benieuwd hoe verdeling dagkaarten is, maar meer dan 40.000 bezoekers per dag gaan ze niet halen.

Hoeveel weekendkaarten zijn er eigenlijk in de verkoop?

Ik wil er een halen, maar dacht even te wachten tot eind mei, vakantiegeld Smile

Of komt er misschien nog een actie 2=1 aan? Zoals met Rockinpark laatst..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 08-05-2013

50.000 weekendkaarten meen ik.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 08-05-2013

BigBird Wrote:50.000 weekendkaarten meen ik.


Ooh dan kan ik nog wel even wachten...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 08-05-2013

triestig eigenlijk, dat het toch nog zo goed loopt. Zo krijgt Jan weer gelijk en wordt het volgend jaar zeker niet beter.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 08-05-2013

Het loopt helemaal niet goed als je pas 30.000 weekendkaarten hebt verkocht. Alle andere grote festivals zijn nagenoeg uitverkocht.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - metal bouwie - 08-05-2013

Karel Wrote:triestig eigenlijk, dat het toch nog zo goed loopt. Zo krijgt Jan weer gelijk en wordt het volgend jaar zeker niet beter.

Er ligt mij bij dat ik ooit eens gelezen heb dat Pinkpop al uit 30.000 'gegarandeerde' bezoekers kan rekenen. Dit zouden vooral 'locals' zijn en vriendengroepen die het als jaarlijks uitje zien. Of dit klopt geen idee maar zou de kaartverkoop wel verklaren. Los daarvan denk ik dat ook deze programmering wel zo'n 50.000 man (per dag) op de been kan brengen. Voor het PP terrein een mooi aantal.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 08-05-2013

Het probleem met een slecht lopende voorverkoop is dat je geld moet gaan voorschieten of zelfs lenen. Ik denk bv niet dat bands als GreenDay, KOL en Killers tegen Jan zeggen, betaal ons maar achteraf.
Dat is dus bij Lowlands wel even anders, die hebben de centen al op de bank staan voordat er ook maar een scheet is gelaten.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fugazi - 08-05-2013

Ik had dit niet verwacht en vind het dus met deze line-up een allezins redelijke voorverkoop. Misschien halen ze nog wel voor iedere dag de 45.000 als in mei het vakantiegeld wordt uitbetaald en er misschien nog wel redelijk wat mensen toch besluiten om een dagje of heel weekend te gaan.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 08-05-2013

Zal vooral afhangen van het weer. Een graadje of 20 met zon zou de dagkaartverkoop wel eens een boost kunnen geven. Met 50.000 per dag zouden ze het netjes doen, maar zoals al een paar keer aangehaadl; dan hoor je niet meer bij de grote jongens.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 08-05-2013

Vind het nog niet eens zo'n gek aantal met die line-up, zou niet eens zo'n slecht idee zijn om je voortaan te richten op een festival voor een man of 50000.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 09-05-2013

dat is gene vette... het zal wel nog stijgen, maar dit zag iedereen wel aankomen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - kesselman - 09-05-2013

het zal toch wel "uitverkopen!"


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Beans - 09-05-2013

kesselman Wrote:het zal toch wel "uitverkopen!"
Dat is het nu al.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - meisbaer2 - 09-05-2013

Dan snap ik nu ook wel waarom het budget van Pinkpop zo'n stuk lager lijkt te zijn dan Werchter, waar ze toch altijd tegelijk mee lijken te worden genoemd. Als bedenkt dat die bijna twee keer zoveel kaartjes verkopen.
Ik dacht altijd dat ze ongeveer gelijk op gingen, dus ik snapte het al niet zo Smile Duidelijk.

Wat zou de best verkopende editie zijn geweest van PP, zeker ergens in de jaren negentig?
Ik denk dat Pinkpop gewoon ingehaald wordt door zoveel andere festivals, als je ziet dat grotere festivals ook al moeite lijken te hebben met het neerzetten van een sterke line-up. Alleen hebben die dus meer speling door meer kaartverkoop.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 09-05-2013

2008 vond ik een mooie editie.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Proest - 09-05-2013

Werchter met Pinkpop vergelijken is als Ajax dat zich aan Barcelona spiegelt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Dielie - 09-05-2013

Proest Wrote:Werchter met Pinkpop vergelijken is als Ajax dat zich aan Barcelona spiegelt.

of zeggen dat voetbal iets met sport te maken heeft


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 10-05-2013

Proest Wrote:Werchter met Pinkpop vergelijken is als Ajax dat zich aan Barcelona spiegelt.

en eigenlijk heeft pinkpop eigenlijk alles wat werchter heeft met als enige extra's the killers en qotsa. dit jaar is de verkoop bij de nederlanders weer sterk gestegen voor werchter tegenover vorig jaar. dus waarom komen die liever naar hier?