Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JohnDoe - 04-04-2013

Naar verluidt komt er een prijsvraag waarmee je kans maakt op twee weekendtickets.
Hoef je alleen maar even deze vraag te beantwoorden: 'hoe vaak speelt Will and The People dit jaar in Nederland?'
A: eentje maar natuurlijk, exclusieve show op Pinkpop
B: 5
C: ontelbaar veel


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 04-04-2013

Wailer Wrote:
Willie Wrote:Wat zeiken jullie nou, dan gaan jullie toch gewoon lekker niet, smaken verschillen en ik vind het tegekgaaf.

Inderdaad Willie, ze weten hier gewoon niet hoeveel hits de bands wel niet hebben.

Ennuh Kings of Leon... Caleb is echt lekker... doe je ook een tshirt aan met I Love Caleb?

En er is toch echte rock, Green Day maakt vette punk!

Dan hebben we het nog niet over Douwe Bob... mmm hij is hot! Hopelijk volgend jaar One Direction!

Maar ik ken Kings of leon niet, geeft niet, want dat is zo leuk aan Pinkpop; nieuwe bands ontdekken!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 04-04-2013

Willie Wrote:
Wailer Wrote:
Willie Wrote:Wat zeiken jullie nou, dan gaan jullie toch gewoon lekker niet, smaken verschillen en ik vind het tegekgaaf.

Inderdaad Willie, ze weten hier gewoon niet hoeveel hits de bands wel niet hebben.

Ennuh Kings of Leon... Caleb is echt lekker... doe je ook een tshirt aan met I Love Caleb?

En er is toch echte rock, Green Day maakt vette punk!

Dan hebben we het nog niet over Douwe Bob... mmm hij is hot! Hopelijk volgend jaar One Direction!

Maar ik ken Kings of leon niet, geeft niet, want dat is zo leuk aan Pinkpop; nieuwe bands ontdekken!

Willie check Fuji Rock eens, beetje het Glasto van Azië.

http://www.smash-uk.com/frf13/

scroll eens door de history


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 04-04-2013

Wat een trieste bedoening. Wat zit er in die programmacommissie? Uitgerangeerde huisvrouwen?

Ik dacht dat elke band altijd bijna smeekend aan Jan zijn voeten lag om maar op Pinkpop te mogen spelen? Als we hem zelf mogen geloven..

Ik ga toch voor Portishead, Sigur Ros, Arctic Monkeys, Bloc Party, Damien Rice, Black Angels etc..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - kesselman - 04-04-2013

YouBube Wrote:Tja, Will and The People valt in de categorie 'pure armoede', Trixie Whitley lijkt me ook niet boeiend, La Pegatina, wil ik me misschien dan nog in verdiepen, ik ben er toch!

De Stereophonics (uit Wales) waren dan idd de grote Engelse band waar Jantje het over had ...

Maar wat me vooral ook opvalt, het schema klopt niet, in vergelijking met vorige jaren.
Tenzij zowel Netsky op vrijdag als C2C op zaterdag nog NA de headliner hun ding mogen doen in de tent op die dagen ??
Maar dan de zondag 6 namen voor het hoofdpodium en slechts 4 voor het 2de podium ??? Normaliter speelt er tussen 2 bands op de main, toch altijd iets in de tent en het 2de podium?

triggerfinger zal headliner worden op t noord podium.
% bands op t hoofdpodium op de zondag aangezien green day waarschijnlijk wel 2 uur zal krijgen.
Maar dan is er idd op vr en za nog een band teveel in de tent.


ik ga sinds 2000 naar pinkpop,maar dit jaar sla ik echt over.
vrijdag :qotsa en killers(nog nooit gezien)
zaterdag: phoenix,graveyard,C2C
Zondag: Vaccines,stereophonics,alt J

Meer interessants is er niet,daar ga ik geen 160 euro voor betalen.
Als een maat van me gratis kaarten kan regelen wil ik best gaan kijken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - thedude182 - 04-04-2013

Ik wil best op de Zondag gaan kijken, GreenDay, en Die Antwoord bekijken en tussendoor zou ik best Grouplove en Will and the People van een afstandje aan kunnen horen terwijl ik een broodje eet of in het gras zit. De vraag is echter of ik er pakweg 120 euro voor over heb. (dagticket, eten, drinken). Of dat te verantwoorden naar mezelf is.. aangezien ik nu al net rondkom en geen kans heb om te sparen. De "ditmoetikechtzien" coefficient in mijn formule ontbreekt.

He, speeltuintje, als je nog meeleest, wil je mij misschien een ticket sponsoren? Ik heb het nog niet gemaakt en ben open minded naar andere visies.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 05-04-2013

marvin Wrote:Ik durf er nu al mijn hand voor in het vuur te steken dat na deze editie in 1 van de eerste interviews, vermoedelijk die met 3voor12 direct na afloop, dat Jan zal zeggen "dat de programmering in de breedte dit jaar tegenviel, dat het roer om moet maar dat de mensen die er waren, alle 17,000 het wel een enorm mooi feestje vonden".

+1


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 05-04-2013

WeckoJ Wrote:
marvin Wrote:Ik durf er nu al mijn hand voor in het vuur te steken dat na deze editie in 1 van de eerste interviews, vermoedelijk die met 3voor12 direct na afloop, dat Jan zal zeggen "dat de programmering in de breedte dit jaar tegenviel, dat het roer om moet maar dat de mensen die er waren, alle 17,000 het wel een enorm mooi feestje vonden".

+1

Daar zal ik ook 1 van zijn, maar als er volgend jaar weer zo'n stront line up wordt gepresenteerd haak zelfs ik af na vanaf 1981 en buiten 1985 ononderbroken present te zijn geweest.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 06-04-2013

MyMusic Wrote:Wat een trieste bedoening. Wat zit er in die programmacommissie? Uitgerangeerde huisvrouwen?

Nou ja, bijna. Eén uitgerangeerde huisvrouw en een stuk of vijf heren van volgens mij dik in de vijftig.
Die ticketverkoop, daar ben ik wel nieuwsgierig naar hoeveel combi's er daadwerkelijk verkocht zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 06-04-2013

mad dog Wrote:
MyMusic Wrote:Wat een trieste bedoening. Wat zit er in die programmacommissie? Uitgerangeerde huisvrouwen?

Nou ja, bijna. Eén uitgerangeerde huisvrouw en een stuk of vijf heren van volgens mij dik in de vijftig.
Die ticketverkoop, daar ben ik wel nieuwsgierig naar hoeveel combi's er daadwerkelijk verkocht zijn.

Kaartverkoop loopt gewoonweg niet heel goed, anders hadden we al lang cijfers te horen gekregen. Het zal denk ik niet zo erg als 2005 worden qua kaartverkoop (volgens mij waren er toen max. 25.000 op de drukste dag), want er zullen toch genoeg bakvissen, vriendengroepen en 3FM adepten (van die mensen die Coen en Sander ook heel grappig vinden en denken dat Giel zo ongeveer het muzikale geweten van Nederland is) een kaartje kopen. Ik schat uiteindelijk 40,000 max. gemiddeld op iedere dag.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 06-04-2013

De classic editie hoor je ook na de bekendmaking van de datum niks meer over.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 07-04-2013

Die datum is ook volgens mij niet officieel vanuit pinkpop bekend gemaakt maar gevonden op de website van de desbetreffende band die speelt op PP Classics.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 08-04-2013

geluksknikker Wrote:
mad dog Wrote:
MyMusic Wrote:Wat een trieste bedoening. Wat zit er in die programmacommissie? Uitgerangeerde huisvrouwen?

Nou ja, bijna. Eén uitgerangeerde huisvrouw en een stuk of vijf heren van volgens mij dik in de vijftig.
Die ticketverkoop, daar ben ik wel nieuwsgierig naar hoeveel combi's er daadwerkelijk verkocht zijn.

Kaartverkoop loopt gewoonweg niet heel goed, anders hadden we al lang cijfers te horen gekregen. Het zal denk ik niet zo erg als 2005 worden qua kaartverkoop (volgens mij waren er toen max. 25.000 op de drukste dag), want er zullen toch genoeg bakvissen, vriendengroepen en 3FM adepten (van die mensen die Coen en Sander ook heel grappig vinden en denken dat Giel zo ongeveer het muzikale geweten van Nederland is) een kaartje kopen. Ik schat uiteindelijk 40,000 max. gemiddeld op iedere dag.

Kaartverkoop blijkt daadwerkelijk bijzonder slecht te gaan, helaas nog geen officiële bron.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Gaarlap - 09-04-2013

Heb je een aantal of is het een pure gok dat het slecht gaat met de verkoop?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 09-04-2013

mad dog Wrote:Kaartverkoop blijkt daadwerkelijk bijzonder slecht te gaan, helaas nog geen officiële bron.

Dit is makkelijk na te vragen bij lokale platenzaken in Heerlen, Sittard en/of VVV kantoren.
Je zag al op de dag van de VV geen lange rijen staan zoals andere jaren, dat is al teken aan de wand.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Lauwerszz - 09-04-2013

Dat zegt op zich niet zo heel veel. Denk dat vooral de oudere generatie kaarten koopt bij de lokale platenzaken. De nieuwe jongeren generatie koopt ze vooral op internet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - RH80 - 09-04-2013

Kijk gewoon naar de line up en je weet dat de ticketverkoop niet goed zal lopen. Zeker met die datum en dan nog de line-up van Werchter die een stuk sterker is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 10-04-2013

ik twijfel nog steeds om een kaart te kopen voor Queens of the Stoneage. Daarnaast kan ik The Killers nog wel aanhoren maar de rest vind ik echt verschrikkelijk. The Script, Paramore en Handsome Poets op de mainstage......... bah.

Dan is de zondag in de breedte toch wat interessanter.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - kesselman - 10-04-2013

Indiaantje89 Wrote:ik twijfel nog steeds om een kaart te kopen voor Queens of the Stoneage. Daarnaast kan ik The Killers nog wel aanhoren maar de rest vind ik echt verschrikkelijk. The Script, Paramore en Handsome Poets op de mainstage......... bah.

Dan is de zondag in de breedte toch wat interessanter.

op vrijdag is masters of reality ook nog wel ok.

Welke bands vind jij op de zondag dan te doen?
ik kom niet verder dan kensington,vaccines,green day,triggerfinger en stereophonics


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 10-04-2013

kesselman Wrote:
Indiaantje89 Wrote:ik twijfel nog steeds om een kaart te kopen voor Queens of the Stoneage. Daarnaast kan ik The Killers nog wel aanhoren maar de rest vind ik echt verschrikkelijk. The Script, Paramore en Handsome Poets op de mainstage......... bah.

Dan is de zondag in de breedte toch wat interessanter.

op vrijdag is masters of reality ook nog wel ok.

Welke bands vind jij op de zondag dan te doen?
ik kom niet verder dan kensington,vaccines,green day,triggerfinger en stereophonics
Kan bijna al die namen op een zondag "wel aanhoren". Maar op vrijdag op de mainstage is Handsome Poets. Paramore en The Script een verplichting. Dat zijn nou net 3 bands die ik niet kan aanhoren.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - kesselman - 10-04-2013

Indiaantje89 Wrote:
kesselman Wrote:
Indiaantje89 Wrote:ik twijfel nog steeds om een kaart te kopen voor Queens of the Stoneage. Daarnaast kan ik The Killers nog wel aanhoren maar de rest vind ik echt verschrikkelijk. The Script, Paramore en Handsome Poets op de mainstage......... bah.

Dan is de zondag in de breedte toch wat interessanter.

op vrijdag is masters of reality ook nog wel ok.

Welke bands vind jij op de zondag dan te doen?
ik kom niet verder dan kensington,vaccines,green day,triggerfinger en stereophonics
Kan bijna al die namen op een zondag "wel aanhoren". Maar op vrijdag op de mainstage is Handsome Poets. Paramore en The Script een verplichting. Dat zijn nou net 3 bands die ik niet kan aanhoren.

Ik ben volledig met je eens dat Handsome Poets. Paramore en The Script op het hoofdpodium een dikke misser van de organsatie is.
Had gewoon : masters of reality ,jimmy eat world, killers qotsa moeten zijn(met de namen die op de vr spelen dan)


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - YouBube - 11-04-2013

Vrijdag is bij verre de beste dag, ontzettend blij met Paramore, Jimmy Eat World, QotSA, The Killers & Netsky en The Script & Handsome Poets is leuk voor erbij, geen zwak moment die dag, tja Masters of Reality zegt me niks!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 11-04-2013

YouBube Wrote:Vrijdag is bij verre de beste dag, ontzettend blij met Paramore, Jimmy Eat World, QotSA, The Killers & Netsky en The Script & Handsome Poets is leuk voor erbij, geen zwak moment die dag, tja Masters of Reality zegt me niks!

geweldige post


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - rv88 - 11-04-2013

kesselman Wrote:
Indiaantje89 Wrote:
kesselman Wrote:op vrijdag is masters of reality ook nog wel ok.

Welke bands vind jij op de zondag dan te doen?
ik kom niet verder dan kensington,vaccines,green day,triggerfinger en stereophonics
Kan bijna al die namen op een zondag "wel aanhoren". Maar op vrijdag op de mainstage is Handsome Poets. Paramore en The Script een verplichting. Dat zijn nou net 3 bands die ik niet kan aanhoren.

Ik ben volledig met je eens dat Handsome Poets. Paramore en The Script op het hoofdpodium een dikke misser van de organsatie is.
Had gewoon : masters of reality ,jimmy eat world, killers qotsa moeten zijn(met de namen die op de vr spelen dan)
Kijk de line up is natuurlijk dramatisch, maar toch had ik verwacht dat de vrijdag snel zou uitverkopen. The Script en the Killers zijn mateloos populair bij de 'doelgroep', en in mindere mate geld dit ook voor Paramore en Handsome Poets. Daarnaast zijn er ook nog mensen die een dagkaart kopen voor QOTSA.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 11-04-2013

Valt wel mee hoe populair The Killers zijn, konden al de Ziggodome niet uitverkocht krijgen.