Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - YouBube - 11-03-2013

Volgens iemand die meehelpt de campingen te organiseren, viel de verkoop tot dusver zo tegen, dat er al gesproken wordt over 2 campings minder !!!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 11-03-2013

YouBube Wrote:Volgens iemand die meehelpt de campingen te organiseren, viel de verkoop tot dusver zo tegen, dat er al gesproken wordt over 2 campings minder !!!

Volgens mij is het campings...

maar even OT. Lekker rustig dus! Mooi, gooi de hamburgertjes maar in het vet.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Pimm - 11-03-2013

Alleen camping A en B dus? 2005 scenario komt steeds dichterbij.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 11-03-2013

Wailer Wrote:
YouBube Wrote:Volgens iemand die meehelpt de campingen te organiseren, viel de verkoop tot dusver zo tegen, dat er al gesproken wordt over 2 campings minder !!!

Volgens mij is het campings...

maar even OT. Lekker rustig dus! Mooi, gooi de hamburgertjes maar in het vet.

Als je 43 jaar een festival organiseert en je weet dan nog niet dat 3FM gasten geen festival gangers zijn, dan leer je het nooit.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 11-03-2013

Tja, het is triest maar begrijpelijk. Laten we hopen dat ze het dan volgend jaar compleet anders aan gaan pakken en het volgend jaar weer de moeite waard is!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 11-03-2013

YouBube Wrote:Volgens iemand die meehelpt de campingen te organiseren, viel de verkoop tot dusver zo tegen, dat er al gesproken wordt over 2 campings minder !!!

Niks mis mee. Dit jaar een rustig gezellig festival en dan hopen dat de crew van Jan er iets van leert.... opnieuw.... zodat we volgend jaar in ieder geval iets meer kunnen knallen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - kesselman - 12-03-2013

ik neem tegenwoordig mijn zusje altijd als de ideale pinkpopdoelgroep.
Ze wilde wel naar pinkpop,want dat is altijd zo gezellig,ze heeft geen idee welke bands er komen.
Ze woont ook in maastricht ,dus ze zal wel iedere dag met de trein op en neer.

Haar vriend heeft wel verstand van muziek,en hij vind t programma waardeloos.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 13-03-2013

'In samenwerking met Fontys Academy for Creative Industries Tilburg organiseert Paaspop op 28 maart 'Paaspop Academy'. Tijdens deze seminar wordt er een blik geworpen op het festival van de toekomst. Gastsprekers zijn Jan Smeets (Pinkpop), Roland Wassink (Loc7000) en Michiel Fransen (Dutchband). Het thema van deze eerste editie is 'Cashless festivals'.

Paaspop Academy vindt plaats op het Paaspopterrein waar het om 15.00 uur zal starten en rond 20.00 uur eindigen. Ben je geinteresseerd?'

(bron: festivalinfo)

Ben eigenlijk wel erg benieuwd, dit moet haast wel cabaret worden Smile


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - marvin - 13-03-2013

Een schot voor de boeg, de toekomst van Pinkpop:
- Muziek van 16.00u - 20.00" gevolgd door Goede Tijden Slechte Tijden op grootscherm voor alle 14-jarige tienermeisjes die daarmee kunnen nagenieten van festivalafsluiter Douwe Bob.
- Decibels begrensd tot 60dB ivm het voorkomen van gehoorschade
- Slechts 1 middag om oververmoeidheid van personeel te voorkomen
- Alcohol en sigaretten zijn verboden
- Lange broeken, longsleeves en modieuze roze hoedjes verplicht ivm voorkomen zonnesteek / verbranden in de zon
- One night stands op de camping verboden ivm oplopen SOAs
- Aanstekers en lucifers verboden ivm "brandjes op het grasveld, ...dat doe je thuis toch ook niet
- Een NPO Radio 3 Zuidpodium, een NPO Radio 3 tent en een NPO Radio Noordpodium


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 13-03-2013

Aparte vakken voor jongens en meisjes is ook wel zo kuis.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - marvin - 13-03-2013

matthijs603 Wrote:Aparte vakken voor jongens en meisjes is ook wel zo kuis.

Dat ik daar niet aan gedacht heb.
Misschien komt zelfs ruimte voor "bezinning" in de vorm van een bijbeluurtje, met live-verbinding met Paus Pius XX


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - thedude182 - 17-03-2013

Ik vroeg me af welke doelgroepen de programmacommissie nu als uitgangspunt heeft genomen,
en om het zelf neutraal proberen te maken voor mezelf, ben ik ff gaan puzzelen.

maar wat opvalt is toch dat de gitaren meer vertegenwoordigd zijn dan ik zou geloven na het lezen van veel reacties.
Ik denk meer dat het de rocknamen zelf zijn die tegenvallen, want de categorie Rock is wel het meest vertegenwoordigd dit jaar.

Maar wat vinden jullie van de getallen? Wat mij betreft te weinig 'Electronisch' en de categorie 'Rock' had wat andere namen mogen bevatten.

[Image: pp2013edit2.jpg]

edit: feedback van Piet Knaak, Aron en Indiaantje89 doorgevoerd.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 17-03-2013

Klopt niks van dit lijstje Smile

Alles is al snel pop bij je.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Aron - 17-03-2013

Mwa. Goed geprobeerd wel. Niet om verder op in te gaan ofzo, maar als KOL pop is zijn the killers dat zeker


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - thedude182 - 17-03-2013

Indiaantje89 Wrote:Klopt niks van dit lijstje Smile

Alles is al snel pop bij je.
let op, 'POP' zijn 2 regels
en 'Rock' zijn 2 regels
Misschien had ik lijntjes moeten toevoegen.

Welke popnamen moeten volgens jou bij Rock?
feedback welkom, kan ik dingen aanpassen en overmorgen met een door jullie goedgekeurde komen Wink

EDIT: @Aron: KOL naar Rock verplaatst.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Piet Knaak - 17-03-2013

Heb je soms een hekel aan hiphop? Het zijn geen hiphop namen die mij wat doen maar The Opposites en Die Antwoord zijn toch zeker wel hiphop.

En wat moet ik me nu weer voorstellen bij Indie? Ben Howard (die hits scoort op de radio) zou indie zijn maar staat niet bij singer-songwriter? Indie is sowieso geen genre, eerder een label dat je op bepaalde bands kan plakken omdat ze bij een onafhankelijke platenmaatschappij zitten en slechts bij een klein publiek bekend zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - thedude182 - 17-03-2013

Piet Knaak Wrote:Heb je soms een hekel aan hiphop? Het zijn geen hiphop namen die mij wat doen maar The Opposites en Die Antwoord zijn toch zeker wel hiphop.

En wat moet ik me nu weer voorstellen bij Indie? Ben Howard (die hits scoort op de radio) zou indie zijn maar staat niet bij singer-songwriter? Indie is sowieso geen genre, eerder een label dat je op bepaalde bands kan plakken omdat ze bij een onafhankelijke platenmaatschappij zitten en slechts bij een klein publiek bekend zijn.

Dus met andere woorden heb je graag een categorie Hiphop. Smile

Ben Howard heb ik 2 of 3 jaar geleden leren kennen via een Indie radiostation. Ik heb idd geen formule toegepast van onafhankelijkheid en aantal per radioplays per dag. Ik snap dat ie best bij Pop (aantal airviews) of Singer kan. Wat mij betreft zou ik hem onder Singer of Indie zetten..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 17-03-2013

thedude182 Wrote:Wat mij betreft zou ik hem onder Singer of Indie zetten..
Of onder Saai.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 17-03-2013

Piet Knaak Wrote:Heb je soms een hekel aan hiphop? Het zijn geen hiphop namen die mij wat doen maar The Opposites en Die Antwoord zijn toch zeker wel hiphop.
Die staan tegenover Hip Hop zoals Rihanna tegenover reggae staat.

Wat een treurnis is dat forum hier soms toch.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - thedude182 - 17-03-2013

Feedback doorgevoerd in schema, zie mijn eerdere post van 17:17


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - thedude182 - 17-03-2013

Even ter duidelijkheid, het schema is slechts een middel, geen doel.
Een hulpmiddel om zo neutraal mogelijk te traceren wat de programmastrategie dit jaar was alvorens bands te gaan invullen.

Het doel is om iets te kunnen zeggen over de denkwijze van Mojo / breedte programmering / doelgroep / toekomst.
Dus om meer feiten te kunnen gebruiken in de discussie, ipv onderbuikgevoelens.

Mijn mening is nu veranderd in ieder geval, ik vind het geen 3FM festivalletje meer, terwijl ik op basis van alle reacties hier wel eerder tot die conclusie kwam. De verhouding 3FM popbandjes tot de rest lijkt met 20% wel acceptabel. Het zijn puur de namen in de categorie 'rock'.
Ik denk dat velen wat hardere rocknamen wilden, en dan meteen roepen dat alles 3FM meuk is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Piet Knaak - 17-03-2013

Uplift Wrote:
Piet Knaak Wrote:Heb je soms een hekel aan hiphop? Het zijn geen hiphop namen die mij wat doen maar The Opposites en Die Antwoord zijn toch zeker wel hiphop.
Die staan tegenover Hip Hop zoals Rihanna tegenover reggae staat.

Wat een treurnis is dat forum hier soms toch.

Slechte hiphop geen hiphop noemen is geen treurnis zeker?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 17-03-2013

Ik zal het even in de taal uitleggen van iemand die hoogstens wat kent van klassieke pop of rock:
Led Zeppelin ga je ook geen Mississippi Delta Blues noemen. Hoogstens dat het erdoor werd beïnvloed. En voor het gemak en om oeverloze discussie te vermijden, neem ik een voorbeeld van goeie muziek. Want de twee namen die aan de basis liggen van mijn reactie zijn ruk.

Duidelijk genoeg?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Diet - 17-03-2013

thedude182 Wrote:Mijn mening is nu veranderd in ieder geval, ik vind het geen 3FM festivalletje meer, terwijl ik op basis van alle reacties hier wel eerder tot die conclusie kwam. De verhouding 3FM popbandjes tot de rest lijkt met 20% wel acceptabel. Het zijn puur de namen in de categorie 'rock'.
Ik denk dat velen wat hardere rocknamen wilden, en dan meteen roepen dat alles 3FM meuk is.

30stm, Paramore, Jimmy Eat World, Kensington vallen daar nog steeds onder hoor. Het is niet omdat het als rock bestempeld wordt dat het daarom geen 3FM meuk kan zijn. Die namen zijn eerder voor pubers die zichzelf graag als rocker zien en daarom naar het eerste het beste met overstuurde gitaren in luisteren.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - thedude182 - 17-03-2013

Diet Wrote:
thedude182 Wrote:Mijn mening is nu veranderd in ieder geval, ik vind het geen 3FM festivalletje meer, terwijl ik op basis van alle reacties hier wel eerder tot die conclusie kwam. De verhouding 3FM popbandjes tot de rest lijkt met 20% wel acceptabel. Het zijn puur de namen in de categorie 'rock'.
Ik denk dat velen wat hardere rocknamen wilden, en dan meteen roepen dat alles 3FM meuk is.

30stm, Paramore, Jimmy Eat World, Kensington vallen daar nog steeds onder hoor. Het is niet omdat het als rock bestempeld wordt dat het daarom geen 3FM meuk kan zijn. Die namen zijn eerder voor pubers die zichzelf graag als rocker zien en daarom naar het eerste het beste met overstuurde gitaren in luisteren.

Dus een conclusie zou zijn dat Mojo een veel jonger publiek dit jaar wilde ..?
- De harde namen hebben ze dus naar Fortarock geschoven, Zo hebben ze twee voorjaars festivals met twee duidelijk verschillende doelgroepen. Winstmaximalisatie?
- Met voorgaande in hoofd, is de pinkpop line up consistent
- Veel recente populaire pop/rock hit namen voor jong publiek
- Aanvullend toch brede line up kunnen noemen (met 'indie' namen) om niet als een plat commercieel festival over te komen en niet helemaal te verzuipen in de tienermeisjes
- een deel van de vaste bezoekers proberen vast te houden door in de Rock toch wat namen als Jimmy eat World, Masters of Reality, Trigger Finger, QOTS te zetten. Tevens wat indie namen erbij en je hebt een uitgebalanceerd programma voor Pinkpop.

Samengevat: we mikken op meer nieuwkomers (toekomstige vaste bezoekers wellicht) en proberen vaste bezoekers vast te houden door net niet te ver door te schieten met de one hit wonders.