Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 06-03-2013

Tom Odell en Will and the People zijn idd niet meer dan logisch in deze line-up.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JohnDoe - 06-03-2013

matthijs603 Wrote:Tom Odell en Will and the People zijn idd niet meer dan logisch in deze line-up.

Eens, maar het feit dat zij pas in dit stadium worden vastgelegd, betekent dat Pinkpop andere acts op het oog had.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 06-03-2013

Gelukkig stonden er dit jaar nog bijna geen singer/songwriters.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 06-03-2013

Nou ja die Tom Odol zorgt in ieder geval voor een frisse wind.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 06-03-2013

Het moet niet echt beroerder worden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Proest - 06-03-2013

Zanger Rinus zou een lichtpuntje zijn binnen deze line-up.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 06-03-2013

Dan koop ik een dagticket.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - kesselman - 07-03-2013

eigenlijk is er weer het zelfde probleem als met alle acts.
Tom Odell is een act die nu hip is en nog nooit op pinkpop geweest.
Ik ken maar 1 nummer van hem en dat klinkt wel ok.
In principe is hij dus een goede naam voor op pinkpop,maar....

Zo een naam hoort dan in de tent,niet op het noordpodium.
Acts op het verkeerde podium plaatsen,dat is in mijn ogen het grootste probleem van pinkpop tegenwoordig!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Lauwerszz - 07-03-2013

Het is eigenlijk gewoon te gek voor woorden.. Tom Odell op het Noordpodium en Ben Howard op de Main voor de headliner.. Tom Odell heeft nog maar een single uitgebracht en zijn debut album komt op 15 april uit. Op basis van 1 single worden ze al geprogrammeerd op een groot podium.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Loov - 07-03-2013

kesselman Wrote:Acts op het verkeerde podium plaatsen,dat is in mijn ogen het grootste probleem van pinkpop tegenwoordig!

Oja joh? Grootste probleem is volgens mij iets heel anders. Maar hey: lekker human mee schreeuwen straks joh. Word sowieso gezellig.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 07-03-2013

Loov Wrote:
kesselman Wrote:Acts op het verkeerde podium plaatsen,dat is in mijn ogen het grootste probleem van pinkpop tegenwoordig!

Oja joh? Grootste probleem is volgens mij iets heel anders. Maar hey: lekker human mee schreeuwen straks joh. Word sowieso gezellig.

Ik volg Kesselman wel, van de 40 acts horen er 36 in de tent, dat betekent dat er zo'n 19 acts in die categorie te veel geboekt zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - marvin - 07-03-2013

Dat is ook mijn grootste frustratie met de huidige line-up, trend van de laatste jaren. Niet dat hitjes belangrijk is, maar Tom Odell, Douwe Bob zijn bekend van 1 liedje en nog niet eens een debuutalbum in de winkel. Singer / songwriters zijn in de regel vooral piano en/of gitaar op een podium van 600 m2 voor 40,000 man waarvan normaliter 500 man de act zou gaan bekijken in een Paradiso / Tivoli. Het bereik van de muziek is dus al klein en daarnaast op zo'n grote massa, wordt het gewoon te gezapig.

Na Ben Howard, Elle Goulding en DB is dit dus singer /songwriter nr. 4.

Dat ze dan een Singer Songrwriter podium bij bouwen. Mijn reactie heeft dus ook maar ten dele met het genre te maken. Dit type muziek in de vorm van 10% van de line-up is gewoon niet geschikt voor de grote massa.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 07-03-2013

Ellie Goulding kan je na haar tweede album niet meer in dat rijtje namen scharen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fleadancer - 07-03-2013

marvin Wrote:Dat is ook mijn grootste frustratie met de huidige line-up, trend van de laatste jaren. Niet dat hitjes belangrijk is, maar Tom Odell, Douwe Bob zijn bekend van 1 liedje en nog niet eens een debuutalbum in de winkel. Singer / songwriters zijn in de regel vooral piano en/of gitaar op een podium van 600 m2 voor 40,000 man waarvan normaliter 500 man de act zou gaan bekijken in een Paradiso / Tivoli. Het bereik van de muziek is dus al klein en daarnaast op zo'n grote massa, wordt het gewoon te gezapig.

Na Ben Howard, Elle Goulding en DB is dit dus singer /songwriter nr. 4.

Dat ze dan een Singer Songrwriter podium bij bouwen. Mijn reactie heeft dus ook maar ten dele met het genre te maken. Dit type muziek in de vorm van 10% van de line-up is gewoon niet geschikt voor de grote massa.

Dan vergeet je nog passenger, andy burrows en blaudzun,

En eigenlijk passen kodaline en lianne la havas ook in dat rijtje.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 07-03-2013

fleadancer Wrote:
marvin Wrote:Dat is ook mijn grootste frustratie met de huidige line-up, trend van de laatste jaren. Niet dat hitjes belangrijk is, maar Tom Odell, Douwe Bob zijn bekend van 1 liedje en nog niet eens een debuutalbum in de winkel. Singer / songwriters zijn in de regel vooral piano en/of gitaar op een podium van 600 m2 voor 40,000 man waarvan normaliter 500 man de act zou gaan bekijken in een Paradiso / Tivoli. Het bereik van de muziek is dus al klein en daarnaast op zo'n grote massa, wordt het gewoon te gezapig.

Na Ben Howard, Elle Goulding en DB is dit dus singer /songwriter nr. 4.

Dat ze dan een Singer Songrwriter podium bij bouwen. Mijn reactie heeft dus ook maar ten dele met het genre te maken. Dit type muziek in de vorm van 10% van de line-up is gewoon niet geschikt voor de grote massa.

Dan vergeet je nog passenger, andy burrows en blaudzun,

En eigenlijk passen kodaline en lianne la havas ook in dat rijtje.

Singer songwriters zijn niet erg, het gaat echter wel om de RELEVANTIE van de singer-songwriter..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fleadancer - 07-03-2013

Precies, en dat is precies waar ik aan twijfel bij een aantal van deze artiesten


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - marvin - 07-03-2013

Alle correcties tov mijn eerdere post, volledig mee akkoord. Maar gezien de reacties denken we er dan ook hetzelfde over.
Relevantie en gebrek aan zijn de toverwoorden.

Ik vraag me ook steeds meer af wat er nu betaald moet worden voor het rijtje hierboven genoemd.
Als we al spreken van 7/8 van deze acts, qua naamsbekendheid gering tot relevantie niet-aanwezig, wordt de kaartjeskoper dan niet enorm bij de neus genomen door eenzelfde prijs te blijven hanteren. De gracht is toch al 3x dichtgestort de laatste jaren.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 07-03-2013

marvin Wrote:Alle correcties tov mijn eerdere post, volledig mee akkoord. Maar gezien de reacties denken we er dan ook hetzelfde over.
Relevantie en gebrek aan zijn de toverwoorden.

Ik vraag me ook steeds meer af wat er nu betaald moet worden voor het rijtje hierboven genoemd.
Als we al spreken van 7/8 van deze acts, qua naamsbekendheid gering tot relevantie niet-aanwezig, wordt de kaartjeskoper dan niet enorm bij de neus genomen door eenzelfde prijs te blijven hanteren. De gracht is toch al 3x dichtgestort de laatste jaren.

Tom Odell, Ben Howard, Passenger, Blaudzun, Douwe Bob..volgens mij kosten die met zijn 5en nog geen 50.000 euro, en dan vind ik eigenlijk alleen Blaudzun enigszins origineel en relevant...

Lana del Rey is ook een singer-songwriter, Emili Sande ook, dat had al heel wat relevanter geweest, als ze dan toch Singer Songwriters willen neerzetten.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 07-03-2013

MyMusic Wrote:
marvin Wrote:Alle correcties tov mijn eerdere post, volledig mee akkoord. Maar gezien de reacties denken we er dan ook hetzelfde over.
Relevantie en gebrek aan zijn de toverwoorden.

Ik vraag me ook steeds meer af wat er nu betaald moet worden voor het rijtje hierboven genoemd.
Als we al spreken van 7/8 van deze acts, qua naamsbekendheid gering tot relevantie niet-aanwezig, wordt de kaartjeskoper dan niet enorm bij de neus genomen door eenzelfde prijs te blijven hanteren. De gracht is toch al 3x dichtgestort de laatste jaren.

Tom Odell, Ben Howard, Passenger, Blaudzun, Douwe Bob..volgens mij kosten die met zijn 5en nog geen 50.000 euro, en dan vind ik eigenlijk alleen Blaudzun enigszins origineel en relevant...

Lana del Rey is ook een singer-songwriter, Emili Sande ook, dat had al heel wat relevanter geweest, als ze dan toch Singer Songwriters willen neerzetten.

Laat ben howard maar uit je rijtje, geen goedkoop bazeke meer


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 07-03-2013

Ben Howard alleen zal al minimaal dat bedrag kosten en daarmee is het dus eigenlijk nog erger dat hij er staat. Punt vind ik ook niet hoeveel Pinkpop uitgeeft aan bands, maar aan welke bands ze dat doen. Zoals al vaker vermeld, heeft een goed programma niet alleen te maken met budget.

Hoe dan ook, Pinkpop is dit jaar wel redelijk consequent in de programmering en dat ze daarmee duidelijk de weg zijn ingeslagen van het commerciële festival, zonder enige muzikale relevantie en ontdaan van elk scherp randje, dat is zo. En daarmee kan een deel van de mensen hier Pinkpop doorstrepen.

Alleen heeft Pinkpop sterkere headliners nodig, om binnen het huidige concept wel genoeg kaarten te kunnen verkopen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 08-03-2013

Voor de doelgroep zijn juist Passenger, Ben Howard, Andy Burrows, Tom Odell, Kodaline, Kensington en Douwe Bob de relevante acts (want megahits).

Ben Howard mag hier niet in de smaak vallen, maar speelt met band en kan volgens mij het hoofdpodium wel vullen; voldoende bereik.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 08-03-2013

matthijs603 Wrote:Voor de doelgroep zijn juist Passenger, Ben Howard, Andy Burrows, Tom Odell, Kodaline, Kensington en Douwe Bob de relevante acts (want megahits).

Ben Howard mag hier niet in de smaak vallen, maar speelt met band en kan volgens mij het hoofdpodium wel vullen; voldoende bereik.

Ik had het over muzikale relevantie, niet commerciële relevantie.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - ahha - 08-03-2013

De wereld draait door buiten pakt ook alvast 3 namen mee begin juli. Eerste namen ben howard, lianne la havas en triggerfinger


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 08-03-2013

geluksknikker Wrote:
matthijs603 Wrote:Voor de doelgroep zijn juist Passenger, Ben Howard, Andy Burrows, Tom Odell, Kodaline, Kensington en Douwe Bob de relevante acts (want megahits).

Ben Howard mag hier niet in de smaak vallen, maar speelt met band en kan volgens mij het hoofdpodium wel vullen; voldoende bereik.

Ik had het over muzikale relevantie, niet commerciële relevantie.

Ja, en voor de doelgroep zijn deze namen muzikaal relevant.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 08-03-2013

ahha Wrote:De wereld draait door buiten pakt ook alvast 3 namen mee begin juli. Eerste namen ben howard, lianne la havas en triggerfinger
Die Douwe Bob staat daar ook als ik mij niet vergis.