Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JohnDoe - 25-02-2013

Stanley Wrote:Feit blijft wel dat er op de de zondag nog echt wat grote namen bij moeten.

Feit is dat dat dus niet gaat gebeuren Wink


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Ummel - 25-02-2013

Hurts en Editors op de laatste dag erbij en dan is de zondag wat mij betreft best aardig!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - WeckoJ - 25-02-2013

Ik zou er niet op rekenen!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - mad dog - 25-02-2013

Wedden dat ze aankomen met Will and the People. Voor het eerst sinds jaren sla ik Pinkpop over, QotSA is de enigste interessante band voor mij en om alleen daarvoor een dagticket te kopen is een beetje te veel van het goeie. Morgen tickets scoren voor BKS en en combi voor Werchter.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 25-02-2013

Quote:Kaartverkoop Pinkpop 'gaat goed'

De voorverkoop van Pinkpop is afgelopen weekend gestaag op gang gekomen. Volgens organisator Jan Smeets hebben inmiddels meer dan 30.000 mensen een kaartje voor het driedaagse muziekfestival in Landgraaf gekocht. Hij spreekt van een 'fantastische start'.

Ruim 20.000 daarvan, zijn weekendkaarten. Er zijn zo'n 10.000 dagkaarten verkocht waarbij de verkoop voor de zaterdag, de dag waarop de Amerikaanse band Kings of Leon afsluit, iets voorloopt op de andere twee dagen met slotacts The Killers (vrijdag) en Green Day (zondag).

Jan Smeets wil de exacte cijfers van het eerste verkoopweekend niet vergelijken met vorig jaar. "Dat mag je niet naast dit jaar zetten, omdat we vorig jaar stadionact Bruce Springsteen hadden. Die hebben we nu niet. Maar, als je de kaarten die vorig jaar voor hem zijn verkocht van het totaal haalt, gaat het nu bovengemiddeld goed.”

Opvallend detail is het grote aantal kaarten dat via internet is aangeschaft. Traditiegetrouw worden kaarten voor Pinkpop relatief vaak bij voorverkoopadressen, zoals de platenspeciaalzaken in de provincie, gehaald. "Door de sneeuwval is de verkoop meer dan ooit via internet gegaan”, zegt Smeets.

In totaal zijn voor de 43e editie van het festival 50.000 weekendkaarten beschikbaar, en per festivaldag nog eens 10.000 dagkaarten.

Gaat dus niet uitverkopen!
Ik gok dat ze geen enkele dag boven de 50.000 uitkomen, wat voor de bezoekers een verademing zal zijn tov de veel te drukke springsteen dag dit jaar.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 25-02-2013

Toch wel weer lachwekkend dat Smeets het heeft over een fantastische start van de kaartverkoop.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 25-02-2013

geluksknikker Wrote:Toch wel weer lachwekkend dat Smeets het heeft over een fantastische start van de kaartverkoop.

dat moet hij wel zeggen natuurlijk, zijn waar verkopen


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 25-02-2013

jimmy Wrote:
geluksknikker Wrote:Toch wel weer lachwekkend dat Smeets het heeft over een fantastische start van de kaartverkoop.

dat moet hij wel zeggen natuurlijk, zijn waar verkopen

Daar kun je over bluffen als je geen harde verkoopcijfers bekend maakt, maar in totaal (dagkaarten plus combikaarten) 30,000 kaarten verkopen in het eerste weekend is redelijk mager en deze start fantastisch noemen, past wel weer in de soort van belevingswereld waarin Smeets zich tegenwoordig ophoudt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - marvin - 25-02-2013

Caro Emerald komt dus ook:

http://www.nu.nl/muziek/3330971/caro-emerald-en-blaudzun-treden-bij-3fm-awards.html


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 25-02-2013

marvin Wrote:Caro Emerald komt dus ook:

http://www.nu.nl/muziek/3330971/caro-emerald-en-blaudzun-treden-bij-3fm-awards.html

Zie ik toch nergens staan in dat artikel, los van het feit dat het een logische naam is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - marvin - 25-02-2013

Het was als grap bedoeld: ik las 3FM Awards. Maar inderdaad, nieuw album op komst, dus als Douwe Bob al komt, die nog albumloos is zal Caro ook vast van de partij zijn..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 25-02-2013

geluksknikker Wrote:
jimmy Wrote:
geluksknikker Wrote:Toch wel weer lachwekkend dat Smeets het heeft over een fantastische start van de kaartverkoop.

dat moet hij wel zeggen natuurlijk, zijn waar verkopen

Daar kun je over bluffen als je geen harde verkoopcijfers bekend maakt, maar in totaal (dagkaarten plus combikaarten) 30,000 kaarten verkopen in het eerste weekend is redelijk mager en deze start fantastisch noemen, past wel weer in de soort van belevingswereld waarin Smeets zich tegenwoordig ophoudt.

ja natuurlijk, maar zelfkritiek is er al niet meer bij sinds 2005. hij zal alles wel een draai geven in zijn eigen voordeel.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 25-02-2013

Zal wel heerlijk rustig zijn op Pinkpop dit jaar, jammer dat de line-up er ook zo naar is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Ummel - 25-02-2013

Engelse band die al eens eerder op pinkpop stond kan ook White Lies zijn?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 25-02-2013

Ummel Wrote:Engelse band die al eens eerder op pinkpop stond kan ook White Lies zijn?

zou perfect bij deze line-up passen


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 25-02-2013

Martijn Wrote:Zal wel heerlijk rustig zijn op Pinkpop dit jaar, jammer dat de line-up er ook zo naar is.

Ach ja, vind rustig niet heel erg moet ik zeggen.

Heb Miles Kane eens beluisterd, niet verkeerd. Ga het zowaar nog druk krijgen...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - fresh77 - 25-02-2013

Miles Kane is live te gek. Veel zin in zijn nieuwe album. Zal tzt ook wel een clubshow komen, geen zin om er helemaal voor naar Landgraaf te reizen eigenlijk.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 25-02-2013

BigBird Wrote:
Quote:Kaartverkoop Pinkpop 'gaat goed'

De voorverkoop van Pinkpop is afgelopen weekend gestaag op gang gekomen. Volgens organisator Jan Smeets hebben inmiddels meer dan 30.000 mensen een kaartje voor het driedaagse muziekfestival in Landgraaf gekocht. Hij spreekt van een 'fantastische start'.

Ruim 20.000 daarvan, zijn weekendkaarten. Er zijn zo'n 10.000 dagkaarten verkocht waarbij de verkoop voor de zaterdag, de dag waarop de Amerikaanse band Kings of Leon afsluit, iets voorloopt op de andere twee dagen met slotacts The Killers (vrijdag) en Green Day (zondag).

Jan Smeets wil de exacte cijfers van het eerste verkoopweekend niet vergelijken met vorig jaar. "Dat mag je niet naast dit jaar zetten, omdat we vorig jaar stadionact Bruce Springsteen hadden. Die hebben we nu niet. Maar, als je de kaarten die vorig jaar voor hem zijn verkocht van het totaal haalt, gaat het nu bovengemiddeld goed.”

Opvallend detail is het grote aantal kaarten dat via internet is aangeschaft. Traditiegetrouw worden kaarten voor Pinkpop relatief vaak bij voorverkoopadressen, zoals de platenspeciaalzaken in de provincie, gehaald. "Door de sneeuwval is de verkoop meer dan ooit via internet gegaan”, zegt Smeets.

In totaal zijn voor de 43e editie van het festival 50.000 weekendkaarten beschikbaar, en per festivaldag nog eens 10.000 dagkaarten.

Gaat dus niet uitverkopen!
Ik gok dat ze geen enkele dag boven de 50.000 uitkomen, wat voor de bezoekers een verademing zal zijn tov de veel te drukke springsteen dag dit jaar.

Hoeveel hadden ze er vorig jaar verkocht na 1 weekend? rond de 30.000 ofzo toch?

Dit gaat nooit uitverkopen nee...

Meer hamburgers voor mij Smile


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Enzo - 25-02-2013

Tsja, wat is uitverkocht?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 25-02-2013

Een ding is zeker, er zijn vandaag minstens 2 weekendkaarten verkocht Jan. We zijn er weer bij, voornamelijk om wat bier te drinken.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Rik - 25-02-2013

Ik hoop dat NOFX nog even langs komt...

http://nofx.org/tour/tour.php3


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - brian - 26-02-2013

ze gaan het dit weekend nog druk krijgen , aangezien ik dan toch me kaartje ga halen
ik hoop nog steeds op editors ook al is die kans erg klein..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - speeltuintje - 26-02-2013

Het gaat ook veel drukker worden als men hier wil doen geloven, ik kan me niet voorstellen dat we de zeker op zondag niet minimaal 55.000 mensen hebben om weer een feestje mee te bouwen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 26-02-2013

speeltuintje Wrote:Het gaat ook veel drukker worden als men hier wil doen geloven, ik kan me niet voorstellen dat we de zeker op zondag niet minimaal 55.000 mensen hebben om weer een feestje mee te bouwen.

Willie, als je zelfs deze laat schieten begint jouw metamorfose in het Pinkpop topic wel enge vormen aan te nemen Smile


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 26-02-2013

Mijn medicatie werkt schijnbaar, want ik voel eigenlijk weinig behoefte.