Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Robinn - 21-02-2013

BigBird Wrote:Band op Pinkpop kost bezoeker relatief veel: http://t.co/Mxm9NuzD

Kunnen ze dat sommetje ook eens voor Glasto doen? Ben toch benieuwd hoeveel ik straks voor de Rolling Stones neergeteld heb.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - 405782 - 21-02-2013

dan zullen 2 van de 3 headliners volgend jaar wel justin bieber en one direction zijn Sad


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 21-02-2013

Leuk stukje in de Sp!ts vanmorgen.

Conclusie: Killers verdienen niet een headliner spot, net als KoL. Maar voor de rest een programma voor de rockliefhebber!

Kijk met die singer songwriters en knappe jongens on stage is het wel een editie voor rok(jes)lieffhebbers... Maar is toch anders.

Enfin, Sp¡ts is mediapartner, die zullen ook niet heel kritisch mogen zijn.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 21-02-2013

Wailer Wrote:Leuk stukje in de Sp!ts vanmorgen.

Is dit hetzelfde als de papieren versie?

http://www.spitsnieuws.nl/archives/entertainment/2013/02/pinkpop-gaat-rocken

Leuk stuk ja

Over de persconferentie:
Quote:Want er is geen festival meer te vinden dat het op deze manier doet,

Kuch, Primavera, kuch

Quote:zeker voor de liefhebber van de betere gitaarrock. Queens of the Stone Age, The Script, The Gaslight Anthem, Triggerfinger, Graveyard en 30 Seconds to Mars, Paramore en het op de valreep onthulde Masters of Reality: ze weten er allemaal op hun eigen manier wel raad mee.

Wat zeikt iedereen dan eigenlijk?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Aron - 21-02-2013

Willie Wrote:
Quote:zeker voor de liefhebber van de betere gitaarrock. Queens of the Stone Age, The Script, The Gaslight Anthem, Triggerfinger, Graveyard en 30 Seconds to Mars, Paramore en het op de valreep onthulde Masters of Reality: ze weten er allemaal op hun eigen manier wel raad mee.

Wat zeikt iedereen dan eigenlijk?
The Script, 30 Seconds to Mars en Paramore :p


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 21-02-2013

Willie Wrote:
Wailer Wrote:Leuk stukje in de Sp!ts vanmorgen.

Is dit hetzelfde als de papieren versie?

http://www.spitsnieuws.nl/archives/entertainment/2013/02/pinkpop-gaat-rocken

Si, lo mismo!

heerlijk dat die man toch zichzelf echt een schouderklopje geeft.

Maar ik was gewoon The Vaccines vergeten! zit al op 5 acts.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 21-02-2013

Ik ben wel benieuwd wat de kaartverkoop gaat doen komende zaterdag. Toch wel de belangrijkste dag voor Pinkpop waar het meerendeel wordt verkocht.

Ik gok dat ze niet meer dat 25.000 kaarten gaan verkopen dit weekend.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Pepe - 21-02-2013

Barcelona heeft zich de uitspraak van Smeets erg aangetrokken......


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 21-02-2013

Het verkoopt toch wel. Lowlands is al uitverkocht, dus denk dat veel mensen die daar naast het net gevist hebben nu voor Pinkpop gaan.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 21-02-2013

Pepe Wrote:Barcelona heeft zich de uitspraak van Smeets erg aangetrokken......

Smile


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Pimm - 21-02-2013

MyMusic Wrote:Het verkoopt toch wel. Lowlands is al uitverkocht, dus denk dat veel mensen die daar naast het net gevist hebben nu voor Pinkpop gaan.
Omdat er geen alternatieven zijn?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 21-02-2013

Pimm Wrote:
MyMusic Wrote:Het verkoopt toch wel. Lowlands is al uitverkocht, dus denk dat veel mensen die daar naast het net gevist hebben nu voor Pinkpop gaan.
Omdat er geen alternatieven zijn?
Dat zeg ik niet. Maar ik zie de 15 jarige hipsters niet en masse naar BKS trekken. Die zijn niet op zoek naar een festival voor spannende nieuwe muziek,, dus daar zal Pinkpop dan wel weer wat kaarten Aan slijten.

Er zal ook wel een deel kiezen voor BKS, maar dat zijn de muziekkenners/liefhebbers


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 21-02-2013

BigBird Wrote:Ik ben wel benieuwd wat de kaartverkoop gaat doen komende zaterdag. Toch wel de belangrijkste dag voor Pinkpop waar het meerendeel wordt verkocht.

Ik gok dat ze niet meer dat 25.000 kaarten gaan verkopen dit weekend.

Denk dat je te optimistisch bent... is wel gewoon ff een bak geld voor dit kinderfeestje.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 21-02-2013

Rik Wrote:
SebasD Wrote:
Rik Wrote:In 1992 kwam Pearl Jam net kijken. Wat voor ons Pearl Jeam is wordt voor de nieuwe generatie ingevuld door andere bands. Het programma is iets jeugdiger. Ik was 16 toen ik de eerste keer naar Pinkpop ging in 1994 en Smashing Pumpkins, RATM, etc vonden ik en mijn generatie genoten geweldig maar we zijn nu 20 jaar verder. Blijf niet hangen in in je jeugd... daar wordt je snel oud van...

Pinkpop moet terug naar haar roots en daar hoort geen headliner als Bruce Springsteen ofzo bij....

Je hebt zeker gelijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar vele 16-jarigen uit mijn omgeving vinden 30STM ronduit belachelijk, The Killers is vaak ook al wat minder en zelfs Green Day kan op commentaar rekenen. Hier verkiezen ze dan toch zeker QOTSA enzo. Nu, verder dan dat gaat het natuurlijk niet. Maar ik weet niet of je af moet gaan op de reacties op Twitter. Een groot deel van de twitterende meisjes is enkel bezig met hypes en baseert daarop hun mening, of toch deels. Hoeveel 'hersenloze tienermeisjes' twitteren niet dat ze doodgraag naar Tomorrowland willen, inclusief een overload aan uitroeptekens en een capslock die kapot lijkt te zijn?

Je hebt uiteraard zeker gelijk dat het publiek dat 30STM aanspreekt eerder in die leeftijd zit, maar als ik kijk naar de tijd waarin ze mijn omgeving aanspraken dan is dat toch een aantal jaar geleden... Uiteraard zijn Skrillex en co helden over het algemeen. Maar dat zijn dan vaak net de mensen die nooit festivals bezoeken of niet verder komen dan de camping en de Boiler Room op Pukkelpop. Bruce, QOTSA, Pearl Jam, ... kunnen zeker rekenen op aandacht van festivalgangers onder de 16-jarigen hoor. Wink

EDIT: Oké na een minuut Twitter te openen kan ik me voorstellen dat jullie een enorm negatief beeld hebben van onze leeftijd.

Ik begrijp je maar ik kan er niet goed tegen als mensen contstant zeggen dat vroeger als beter was. Line up is in de loop der jaren vrij contstant geweest. Af en toe een grotere headliner maar doorgaans is het een vaste formule. Pearl Jam enzo doen het nog goed maar op Pinkpop past toch 10 keer beter The Killers, KOL, Greenday dan The Cure, Bruce, Depeche Mode etc. Zijn stuk voor stuk goede bands maar kom op niets voor Pinkpop.

Kan je die vaste formule - zichtbaar over meerdere jaren - onder woorden brengen?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Martijn - 21-02-2013

MyMusic Wrote:
Pimm Wrote:
MyMusic Wrote:Het verkoopt toch wel. Lowlands is al uitverkocht, dus denk dat veel mensen die daar naast het net gevist hebben nu voor Pinkpop gaan.
Omdat er geen alternatieven zijn?
Dat zeg ik niet. Maar ik zie de 15 jarige hipsters niet en masse naar BKS trekken. Die zijn niet op zoek naar een festival voor spannende nieuwe muziek,, dus daar zal Pinkpop dan wel weer wat kaarten Aan slijten.

Er zal ook wel een deel kiezen voor BKS, maar dat zijn de muziekkenners/liefhebbers
Weet niet wat jij onder hipsters verstaat, maar het lijkt mij niet dat die zich massaal aangetrokken voelen om naar Pinkpop te gaan voor The Script, The Killers etc. Die zal je eerder deze zomer op Best Kept Secret en Lowlands tegenkomen lijkt mij. Pinkpop moet het nu meer dan ooit hebben van 3FM meisjes, want voor hun is het een vrij goede line-up.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 21-02-2013

Wailer Wrote:
BigBird Wrote:Ik ben wel benieuwd wat de kaartverkoop gaat doen komende zaterdag. Toch wel de belangrijkste dag voor Pinkpop waar het meerendeel wordt verkocht.

Ik gok dat ze niet meer dat 25.000 kaarten gaan verkopen dit weekend.

Denk dat je te optimistisch bent... is wel gewoon ff een bak geld voor dit kinderfeestje.

Sprak net iemand over Pinkpop en het programma en dat was toch wel tekenend.
Getrouwde man van rond de veertig, qua muziek vooral geïnteresseerd in alles wat commercieel is. Van Kane tot DJ Tiësto tot Marco Borsato. Nog nooit op Pinkpop geweest, maar dit jaar ging het dan toch misschien gebeuren. Vooral ook omdat dochter van 14 graag wilde gaan. Heel weekend ging wat duur worden, maar één dag ging die sowieso met vrouw en kind. The Script was favoriet en 30STM bestempelde die als toch wel wat alternatiever. Blaudzun en QOTSA nooit van gehoord.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 21-02-2013

geluksknikker Wrote:
Wailer Wrote:
BigBird Wrote:Ik ben wel benieuwd wat de kaartverkoop gaat doen komende zaterdag. Toch wel de belangrijkste dag voor Pinkpop waar het meerendeel wordt verkocht.

Ik gok dat ze niet meer dat 25.000 kaarten gaan verkopen dit weekend.

Denk dat je te optimistisch bent... is wel gewoon ff een bak geld voor dit kinderfeestje.

Sprak net iemand over Pinkpop en het programma en dat was toch wel tekenend.
Getrouwde man van rond de veertig, qua muziek vooral geïnteresseerd in alles wat commercieel is. Van Kane tot DJ Tiësto tot Marco Borsato. Nog nooit op Pinkpop geweest, maar dit jaar ging het dan toch misschien gebeuren. Vooral ook omdat dochter van 14 graag wilde gaan. Heel weekend ging wat duur worden, maar één dag ging die sowieso met vrouw en kind. The Script was favoriet en 30STM bestempelde die als toch wel wat alternatiever. Blaudzun en QOTSA nooit van gehoord.

Zie je wel, de maatschappij is er slecht aan toe...

Edit: Uit gewone nieuwsgierigheid overigens: waar kom je die tegen?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 21-02-2013

Martijn Wrote:
MyMusic Wrote:
Pimm Wrote:Omdat er geen alternatieven zijn?
Dat zeg ik niet. Maar ik zie de 15 jarige hipsters niet en masse naar BKS trekken. Die zijn niet op zoek naar een festival voor spannende nieuwe muziek,, dus daar zal Pinkpop dan wel weer wat kaarten Aan slijten.

Er zal ook wel een deel kiezen voor BKS, maar dat zijn de muziekkenners/liefhebbers
Weet niet wat jij onder hipsters verstaat, maar het lijkt mij niet dat die zich massaal aangetrokken voelen om naar Pinkpop te gaan voor The Script, The Killers etc. Die zal je eerder deze zomer op Best Kept Secret en Lowlands tegenkomen lijkt mij. Pinkpop moet het nu meer dan ooit hebben van 3FM meisjes, want voor hun is het een vrij goede line-up.

15 jarige hipsters zijn voor mij vooral meisjes die met een veels te grote hippe bril rondlopen, naar Lowlands gaan omdat dat nou eenmaal cool is, en 30STM, Paramore als favorieten bestempelen....dat zal wel een beetje overeenkomen met het 3FM meisje wat jij in je hoofd hebt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 21-02-2013

Dat klinkt meer als het jonge zusje van de wipster Wink

http://blog.youngworks.nl/blog/de-evolutie-van-de-hipster-in-de-amsterdamse-uitgaansscene


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - BigBird - 21-02-2013

Lijkt me best wel vermoeiend om hiptster te zijn


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 21-02-2013

matthijs603 Wrote:Dat klinkt meer als het jonge zusje van de wipster Wink

http://blog.youngworks.nl/blog/de-evolutie-van-de-hipster-in-de-amsterdamse-uitgaansscene

Ja, zoals ik het nu lees doelde ik inderdaad op de Wipster...

Ik wordt altijd behoorlijk agressief van Hipsters overigens...Ik wacht met smart op de wereldleider die als eerste met het plan komt om ze uit te roeien.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 21-02-2013

Wailer Wrote:
geluksknikker Wrote:
Wailer Wrote:Denk dat je te optimistisch bent... is wel gewoon ff een bak geld voor dit kinderfeestje.

Sprak net iemand over Pinkpop en het programma en dat was toch wel tekenend.
Getrouwde man van rond de veertig, qua muziek vooral geïnteresseerd in alles wat commercieel is. Van Kane tot DJ Tiësto tot Marco Borsato. Nog nooit op Pinkpop geweest, maar dit jaar ging het dan toch misschien gebeuren. Vooral ook omdat dochter van 14 graag wilde gaan. Heel weekend ging wat duur worden, maar één dag ging die sowieso met vrouw en kind. The Script was favoriet en 30STM bestempelde die als toch wel wat alternatiever. Blaudzun en QOTSA nooit van gehoord.

Zie je wel, de maatschappij is er slecht aan toe...

Edit: Uit gewone nieuwsgierigheid overigens: waar kom je die tegen?

Het is ook nog eens familie. Ik kwam die op mijn werk tegen. Overigens een prima vent om een pint mee te drinken, alleen begint hij altijd weer over muziek, omdat die weet dat ik een grote muziekliefhebber ben. Ik probeer het onderwerp zoveel mogelijk te mijden.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - pudpong3 - 21-02-2013

geluksknikker Wrote:
Wailer Wrote:
BigBird Wrote:Ik ben wel benieuwd wat de kaartverkoop gaat doen komende zaterdag. Toch wel de belangrijkste dag voor Pinkpop waar het meerendeel wordt verkocht.

Ik gok dat ze niet meer dat 25.000 kaarten gaan verkopen dit weekend.

Denk dat je te optimistisch bent... is wel gewoon ff een bak geld voor dit kinderfeestje.

Sprak net iemand over Pinkpop en het programma en dat was toch wel tekenend.
Getrouwde man van rond de veertig, qua muziek vooral geïnteresseerd in alles wat commercieel is. Van Kane tot DJ Tiësto tot Marco Borsato. Nog nooit op Pinkpop geweest, maar dit jaar ging het dan toch misschien gebeuren. Vooral ook omdat dochter van 14 graag wilde gaan. Heel weekend ging wat duur worden, maar één dag ging die sowieso met vrouw en kind. The Script was favoriet en 30STM bestempelde die als toch wel wat alternatiever. Blaudzun en QOTSA nooit van gehoord.

Pinkpop duur! Ja natuurlijk! 3 dagen met vrouw en kind. Korte balans: 3 x €165 (entree+voorbespreekkosten) + 3 x €75 (zuinig eten en drinken) + 1 x €40 (souvenir) = €760. Een beetje internet en je gaat met z'n drieën 2 weken naar Turkye of weet ik veel waar all inclusive.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Wailer - 21-02-2013

geluksknikker Wrote:
Wailer Wrote:
geluksknikker Wrote:Sprak net iemand over Pinkpop en het programma en dat was toch wel tekenend.
Getrouwde man van rond de veertig, qua muziek vooral geïnteresseerd in alles wat commercieel is. Van Kane tot DJ Tiësto tot Marco Borsato. Nog nooit op Pinkpop geweest, maar dit jaar ging het dan toch misschien gebeuren. Vooral ook omdat dochter van 14 graag wilde gaan. Heel weekend ging wat duur worden, maar één dag ging die sowieso met vrouw en kind. The Script was favoriet en 30STM bestempelde die als toch wel wat alternatiever. Blaudzun en QOTSA nooit van gehoord.

Zie je wel, de maatschappij is er slecht aan toe...

Edit: Uit gewone nieuwsgierigheid overigens: waar kom je die tegen?

Het is ook nog eens familie. Ik kwam die op mijn werk tegen. Overigens een prima vent om een pint mee te drinken, alleen begint hij altijd weer over muziek, omdat die weet dat ik een grote muziekliefhebber ben. Ik probeer het onderwerp zoveel mogelijk te mijden.

Aha, oke!

Ik ken dat laatste wel ja... op mijn werk zijn ze (paar dames) enthousiast over The Script... ik kan dan niet de schijn ophouden.. en KoL! zeggen ze dan... euh ja.. tsja...

Alt-J, Gaslight Anthem kennen ze dan weer niet... haha..

Gelukkig ook een collega die me regelmatig vraagt of ik nog iets leuks heb.. die is nu ook I am Kloot gaan luisteren.

Ff iets anders stomme vraag... spreek je het nu uit als Kloot, of Kloet? op een of andere manier zeg ik het eerste hehe..


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Dorfmeister - 21-02-2013

Het wordt uitgesproken als "Ajum Kloet" en ze komen uit Manchester.