Graz
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pinkpop (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 (/showthread.php?tid=4)



Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Maetrik - 20-02-2013

Krijgen we bij Queens of the Stoneage hetzelfde tafereel als bij Keane vorig jaar? Hadden eigenlijk op main moeten staan?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JohnDoe - 20-02-2013

Maetrik Wrote:Krijgen we bij Queens of the Stoneage hetzelfde tafereel als bij Keane vorig jaar? Hadden eigenlijk op main moeten staan?

Lijkt mij wel.
Paramore 3FM stage laten afsluiten met Jimmy Eat World ervoor.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 20-02-2013

JohnDoe Wrote:
Robinn Wrote:Die Masters of Reality spelen dan ook op de vrijdag neem ik aan? Dan overweeg ik nog een dagkaart voor de vrijdag.

Voor de rest is dit wel ontzettend kut met peren. Geen idee wat het resterende budget nog is en hoe groot de namen gaan zijn die nog worden toegevoegd, maar als dat puur en alleen fillers worden ga ik er niet een weekend voor naar het zuiden. Zielsgelukkig dat ik naar de UK mag twee weken later.

Ja dat worden vast en zeker fillers. Pinkpop kiest voor Passenger/ The Opposites/ Ben Howard/ Handsome Poets/ Kensington en The Vaccines op het hoofdpodium.

Eigenlijk vindt ik het in z'n totaal niet eens zo'n bar slechte line-up, maar ze missen nog zeker drie bands van het kaliber/grootte Limp Bizkit.

Hoe dan ook ben er dit jaar zeker niet bij.

Met Phoenix, Qotsa, Netsky, Gaslight Anthem, Killers, KOL, Vaccines, Green Day hebben ze best wat namen die ik nog wel eens zou willen zien, al is het voor hun vroegere werk bij een aantal, maarbij een Werchter zou dit op een dag kunnen staan, ipv verspreid over 3 dagen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 20-02-2013

Van Jimmy Eat World vond ik toen en vind ik nu nog steeds (wellicht uit nostalgie) de eerste 2 albums goed.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 20-02-2013

Is Triggerfinger de een na laatste act op een zondag voor Green Day ?

Daar stonden vorig jaar nog Mumford & Sons en Bruce Springsteen op die posities.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 20-02-2013

Indiaantje89 Wrote:Is Triggerfinger de een na laatste act op een zondag voor Green Day ?

Daar stonden vorig jaar nog Mumford & Sons en Bruce Springsteen op die posities.

Nee, Ben Howard


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 20-02-2013

JohnDoe Wrote:
Maetrik Wrote:Krijgen we bij Queens of the Stoneage hetzelfde tafereel als bij Keane vorig jaar? Hadden eigenlijk op main moeten staan?

Lijkt mij wel.
Paramore 3FM stage laten afsluiten met Jimmy Eat World ervoor.

ja maar je haalt wel bands door ze een podium te laten afsluiten, ego strelen


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 20-02-2013

jimmy Wrote:
JohnDoe Wrote:
Maetrik Wrote:Krijgen we bij Queens of the Stoneage hetzelfde tafereel als bij Keane vorig jaar? Hadden eigenlijk op main moeten staan?

Lijkt mij wel.
Paramore 3FM stage laten afsluiten met Jimmy Eat World ervoor.

ja maar je haalt wel bands door ze een podium te laten afsluiten, ego strelen

Want anders had Pinkpop naast Paramore gegrepen? stel je voor zeg.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 20-02-2013

Het positieve aan deze line-up is dat er een lijn in te trekken valt: commerciële/pseudo-alternatieve namen die goed in het gehoor en vlot meezingbaar zijn. Oudere bands als Herbert Grasmayer, Bruce of Pixies de afgelopen jaren staan er niet, en passen ook niet in het concept.

Het negatieve aan de line-up is dat meer dan 2/3 kut is.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 20-02-2013

geluksknikker Wrote:
jimmy Wrote:
JohnDoe Wrote:Lijkt mij wel.
Paramore 3FM stage laten afsluiten met Jimmy Eat World ervoor.

ja maar je haalt wel bands door ze een podium te laten afsluiten, ego strelen

Want anders had Pinkpop naast Paramore gegrepen? stel je voor zeg.

nee dat bedoel ik niet:
- was eventueel een troef om qotsa te halen
- paramore was makkelijker te halen waarschijnlijk


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - geluksknikker - 20-02-2013

Ik ben het er inderdaad mee eens dat er dit jaar meer samenhang in de line-up te ontdekken valt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Uplift - 20-02-2013

Karel Wrote:Het positieve aan deze line-up is dat er een lijn in te trekken valt: commerciële/pseudo-alternatieve namen die goed in het gehoor en vlot meezingbaar zijn.
En dat is positief omdat...?


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 20-02-2013

Zaterdag ook.

Staat Passenger op de Mainstage, en dan zet je The Gaslight Anthem op het 3FM podium neer.

Ik niet snap


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - jimmy - 20-02-2013

Uplift Wrote:
Karel Wrote:Het positieve aan deze line-up is dat er een lijn in te trekken valt: commerciële/pseudo-alternatieve namen die goed in het gehoor en vlot meezingbaar zijn.
En dat is positief omdat...?

dat er een lijn te trekken is ... dat is het dan ook :-)


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Karel - 20-02-2013

jimmy Wrote:
Uplift Wrote:
Karel Wrote:Het positieve aan deze line-up is dat er een lijn in te trekken valt: commerciële/pseudo-alternatieve namen die goed in het gehoor en vlot meezingbaar zijn.
En dat is positief omdat...?

dat er een lijn te trekken is ... dat is het dan ook :-)
Idd. Er is terug iets van visie/strategie te ontwaren. Niet dat dat die me aanspreekt...


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JohnDoe - 20-02-2013

jimmy Wrote:
JohnDoe Wrote:
Maetrik Wrote:Krijgen we bij Queens of the Stoneage hetzelfde tafereel als bij Keane vorig jaar? Hadden eigenlijk op main moeten staan?

Lijkt mij wel.
Paramore 3FM stage laten afsluiten met Jimmy Eat World ervoor.

ja maar je haalt wel bands door ze een podium te laten afsluiten, ego strelen

Dan denk ik dat Homme bij het tweede podium van Pinkpop aan Glastonbury's Other Stage moet hebben gedacht.
Ik heb er niet zo heel veel op tegen. Queens of the Stone Age op een intiemer podium lijkt me best interessant.
Ben alleen bang dat het daar dan belachelijk druk wordt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - JBU - 20-02-2013

Indiaantje89 Wrote:Zaterdag ook.

Staat Passenger op de Mainstage, en dan zet je The Gaslight Anthem op het 3FM podium neer.

Ik niet snap
De zaterdag is sowieso verschrikkelijk; op de Main Stage Passenger, Opposites en 30STM. Bands waar je dus niet omheen kan als bezoeker, omdat er op andere podia niet gespeeld wordt.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Gaarlap - 20-02-2013

JBU Wrote:
Indiaantje89 Wrote:Zaterdag ook.

Staat Passenger op de Mainstage, en dan zet je The Gaslight Anthem op het 3FM podium neer.

Ik niet snap
De zaterdag is sowieso verschrikkelijk; op de Main Stage Passenger, Opposites en 30STM. Bands waar je dus niet omheen kan als bezoeker, omdat er op andere podia niet gespeeld wordt.

Je kan toch ook bij de andere podia blijven om een biertje te drinken/eten/zeiken/relaxen!


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Aron - 20-02-2013

Hoe komen ze er trouwens bij om 'singer-songwriters' (ofzo ze zich graag laten noemen, niet dat ze het zijn) op zo'n immens podium te laten verdrinken? Kutmuziek én een kutprogrammatie op de main. Al ben ik wel akkoord met sommigen hier die zeggen dat verschillende acts (zoals QOTSA en Phoenix) een zijpodium te laten afsluiten interessanter kan zijn dan ze voor een willekeurige popheadliner te zetten.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Willie - 20-02-2013

Hey, de sneue hondenbrigade is ook losgelaten; het hele jaar zie je ze niet, maar met de Pinkpoppersconferentie moeten ze nog wel even vertellen dat de reacties hier niet zijn zoals zij zich voelen.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - evert - 20-02-2013

Wordt hem dus ook niet voor mij dit jaar. Heb nog even getwijfeld over de vrijdag, aangezien The Killers en QOTSA nog niet op RW staan. Maar aangezien ze op verschillende podia direct na elkaar geprogrammeerd staan kun je nooit goed beide zien, cq een beetje vooraan staan.

Gelukkig komt er qua concerten en andere festivals genoeg moois aan. Vooral benieuwd naar Pukkelpop nu.


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 20-02-2013

En wat heeft ie laten schieten voor dit topaffiche? Sowieso Arctic Monkeys, Editors, Korn, The National ...

Een zaterdag met

MAIN: ARCTIC MONKEYS - EDITORS - THE NATIONAL - PASSENGER - OPPOSITES
3FM : PHOENIX - GASLIGHT ANTHEM - FUN - DOUWE BOB
TENT: C2C - ELLIE GOULDING - MILES KANE - GRAVEYARD

had dus met een beetje moeite gewoon gekund...dan had je nog wel een mooie zaterdag gehad...maar helaas


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - Indiaantje89 - 20-02-2013

MyMusic Wrote:En wat heeft ie laten schieten voor dit topaffiche? Sowieso Arctic Monkeys, Editors, Korn, The National ...
Blur, Depeche Mode, Limp Bizkit, Stone Sour, The Smashing Pumpkins, NOFX, Of Monsters And Men, Bloc Party, Gogol Bordello, Belle & Sebastian, Tegan Sara, Frank Turner, Balthazre, Airbourne, Boys Noize, Vitalic, Ritchie Hawtin, James Blake, Tame Impala, Band Of Horses, Jake Bugg, Biffy Clyro, Bush, Dizzee Rascal, Hurts, Imagine Dragons, Modestep, Papa Roach, The Prodigy, Sígur Rós.

Al aardig lijstje


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - MyMusic - 20-02-2013

Het was veelzeggend overigens dat het meeste gejuich op de persconferentie opging bij bands als Kensington, KOL, The Script en 30STM


Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2013 - matthijs603 - 20-02-2013

Wat voor mensen zitten er dan bij zo'n persconferentie? Vooral pers toch, lijkt me, maar waarvan dan? Kan me amper voorstellen dat journalisten die veel met muziek bezig zijn zo blij worden van juist die namen..?