Graz album jaarlijst 2022 - Printable Version +- Graz (https://wattes.nl/forum) +-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3) +--- Forum: Offtopic (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=21) +--- Thread: Graz album jaarlijst 2022 (/showthread.php?tid=2528) |
RE: Graz album jaarlijst 2022 - dave - 29-12-2022 1. Spoon - Lucifer on the Sofa 2. Fontaines DC - Skinty Fia 3. Chat Pile - God’s Country 4. Bill Callahan - YTI⅃AƎЯ 5. King Hannah – I’m Not Sorry, I Was Just Being Me 6. Soul Glo - Diaspora Problems 7. Personal Trainer - Big Love Blanket 8. Big Thief – Dragon New Warm Mountain I Believe In You 9. MJ Lenderman - Boat Songs 10. Boris – Heavy Rocks 11. Built to Spill - When The Wind Forgets Your Name 12. Grace Ives - Janky Star 13. Wilco – Cruel Country 14. caroline – caroline 15. Wednesday - Mowing The Leaves Instead of Piling 'Em Up 16. Wet Leg - Wet Leg 17. Alvvays - Blue Rev 18. Death Cab For Cutie – Asphalt Meadows 19. The Chats – Get fucked 20. The Beths - Expert In A Dying Field RE: Graz album jaarlijst 2022 - TheUncleG - 29-12-2022 Ecko Bazz - Mmaso Elucid - I Told Bessie Billy Woods - Church Billy Woods - Aethiopes Jenny Hval - Classic Objects Lil Supa - YEYO Sote - Majestic Noise Made in Beautiful Rotten Iran Beach House - Once Twice Melody Ravyn Lenae - Hypnos Jockstrap - I Love You Jennifer B Ghais Guevara - There Will Be No Super-Slave Cate Le Bon - Pompeii Dit zijn de albums waar ik een top 10 uit ga formeren, nu alleen nog eens puzzelen met de volgorde. RE: Graz album jaarlijst 2022 - teedeebee - 29-12-2022 Wellicht mijn minst spannende lijstje in jaren, maar goed. Opvallend minder met muziek bezig geweest in het algemeen waardoor ik een aantal grote releases (Björk, Arctic Monkeys, Fontaines DC,...) los geskipt heb. Ook minder tijd genomen om moeilijke muziek echt deftig te luisteren, dat hou ik tegenwoordig meestal voor optredens. Het resultaat is volgend lijstje albums: 1. The Smile - A Light for Attracting Attention 2. Beach House - Once Twice Melody 3. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers 4. Jockstrap - I Love You Jennifer B 5. Little Simz - No Thank You 6. Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You 7. Warhaus - Ha Ha Heartbreak 8. Jenny Hval - Classic Objects 9. The Weeknd - Dawn FM 10. Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future 11. Dans Dans - 6 12. Stella Donnelly - Flood 13. Beyoncé - Renaissance 14. Florence + The Machine - Dance Fever 15. FKA Twigs - Caprisongs 16. Aldous Harding - Warm Chris 17. Bert Dockx - Safe 18. Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - Topical Dancer 19. Wet Leg - Wet Leg 20. Oliver Sim - Hideous Bastard 21. PVA - Blush 22. Carly Rae Jepsen - The Loneliest Time 23. The Haunted Youth - Dawn Of The Freak 24. Harry Styles - Harry's House 25. Let's Eat Grandma - Two Ribbons 26. Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Noble 27. Confidence Man - Tilt 28. Tristan - Wellif 29. Stromae - Multitude 30. Aurora - The God We Can Touch Een lijstje EP's, oftewel mijn k-pop lijstje: 1. NewJeans - New Jeans (Hype Boy song of the year!) 2. Le Sserafim - Antifragile 3. Billlie - the Billage of perception: chapter two 4. Nayeon - Im Nayeon 5. Yena - Smiley 6. StayC - YOUNG-LUV.COM 7. Le Sserafim - Fearless 8. VIVIZ - Summer Vibe 9. Pixy - Reborn 10. fromis_9 - from our Memento Box 11. tripleS AAA - Access 12. OnlyOneOf - Instinct, Pt.2 13. Monsta X - Shape Of Love 14. Parkmoonchi - ParkRuRa 15. Bébe Yana - Space Mulan RE: Graz album jaarlijst 2022 - matthijs603 - 30-12-2022 Na die intro alsnog met 30 albums en 15 EP's komen is toch een beetje als een alcoholist die zegt rustig aan te doen en dan een hele flijs wijn achterover tikt. RE: Graz album jaarlijst 2022 - nam-tso - 30-12-2022 Mijn lijstje met mijn favoriete albums van dit jaar. Als altijd; de volgorde is niet absoluut. En daarbij, er is nog genoeg muziek van dit jaar waar ik meer, of überhaupt, aandacht aan wil schenken. Maar voor nu is het volgende lijstje een ordening van mijn favoriete uitgaven van 2022: 25. Huerco S. - Plonk 24. Beth Orton – Weather Alive 23. The Soft Pink Truth – Is It Going to Get Any Deeper Than This? 22. Tegh & Adel Poursamadi - Ima ایما 21. Isaiah Collier en Michael Shekwoaga Ode – I AM Beyond 20. Safa – Ibtihalat 19. Cobey Sey – Conduit 18. Hudson Mohawke – Cry Sugar 17. Moor Mother – Jazz Codes 16. Diamanda Galas – Broken Gargoyles 15. Phelimuncasi – Ama Gogela 14. Loraine James – Building Something Beautiful for Me 13. Sarah Davachi – Two Sisters 12. Kaithlyn Aurelia Smith en Emile Mossori – I Could Be Your Dog / I Could Be Your Moon 11. Torben Snekkestad en Søren Kjærgaard – Another Way of the Heart 10. Roy Montgomery – Camera Melancholia 09. Lucrecia Dalt - ¡Ay! 08. Éliane Radigue en Frédéric Blondy – Occam XXV 07. Persher – Man with the Magic Soap 06. Horse Lords – Comradely Objects 05. Immanuel Wilkins – 7th Hand 04. Abadir - Mutate 03. Oren Ambarchi – Shebang! 02. Kali Malone – Living Torch 01. Carmen Villain – Only Love From Now On RE: Graz album jaarlijst 2022 - teedeebee - 30-12-2022 (30-12-2022, 08:12)matthijs603 Wrote: Na die intro alsnog met 30 albums en 15 EP's komen is toch een beetje als een alcoholist die zegt rustig aan te doen en dan een hele flijs wijn achterover tikt. Haha ja, een korter lijstje had wellicht representatiever geweest van wat ik écht de moeite vond. Maar da's dan weer zonde van de week die ik heb zitten puzzelen en herbeluisteren RE: Graz album jaarlijst 2022 - kruder - 31-12-2022 1. The Lounge Society - Tired of liberty 2. Moss - HX 3. Death cab for cutie - asphalt meadows 4. Beach House - Once twice melody 5. King Buffalo - Regenerator 6. Fontaines DC - Skinty Fia 7. The Smile - A light.... 8. Horsegirl - Versions of... 9. Suede - Autofiction 10. Rolling Blackouts Coastel fever - Endless rooms RE: Graz album jaarlijst 2022 - Uplift - 31-12-2022 20. Porcupine Tree - CLOSURE/CONTINUATION 19. De Portables - De Portables 18. Vile Creature & Bismuth - A hymn of loss and hope 17. Duster - Together 16. Beach House - Once, Twice, Melody 15. I AM - Beyond 14. Ka - Woeful Studies 13. Lily Joel plays the Organ - Sybil on the Rhine 12. ELUCID - I Told Bessie 11. Jameszoo - Blind 10. Huerco S. - PLONK 9. Flower-Corsano Duo - The Halcyon 8. Spiritualized - Everything was Beautiful 7. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers 6. DoomCannon - Renaissance 5. billy woods - Church 4. billy woods - Aethiopes 3. Ellen Arkbro - I get along without you very well 2. Jenny Hval - Classic Objects 1. Richard Dawson - The Ruby Cord RE: Graz album jaarlijst 2022 - Melliw Naj - 31-12-2022 Hallo hallo, Alvast excuses als niet te lezen is. Taal blijft voor mij een grote struikelpunt en zelf na het nalezen kan het soms onnavolgbaar zijn. Hopelijk valt het mee. De laatste dagen ben ik album jaarlijsten aan het afgaan om nieuwe muziek te ontdekken. Ik heb het afgelopen jaar in mijn eigen bubbel als een kluizenaar geleefd. Hierdoor is veel langs mij heen gegaan qua albums. Over live muziek niet spreken want dat komt bijna niet meer voor (Na 14 jaar live muziek ben ik te verwend geraakt & gevoel van al gezien en beter + moeite om uit huis te gaan). Daarom ook een graz bezoekje om te kijken naar jullie jaarlijsten. Dank voor het posten! Mijn eigen bubbel betreft vooral hiphop met de focus op labels Backwoodz Studioz en Griselda Records (& Vrienden). Het voelt een beetje als 2018 aan waarbij mijn muziekjaar vooral bestond uit releases van Northern Electronics en Posh Isolation. Mijn top 10 hiphop albums van het jaar zijn: 1) Billy Woods - Aethiopes 2) Conway The Machine - God Don't Make Mistakes 3) Westside Gunn - 10 4) Ghais Guevara - There Will Be No Super-Slave 5) Benny the Butcher - Tana Talk 4 6) Ka - Languish Arts/Woeful Studies 7) Avantdale Bowling Club - TREES 8 ) Rome Streetz - Kiss the Ring 9) Billy Woods - Church 10) JID - The Forever Story Net buiten de top 10, maar wel noemenswaardig op willekeurige volgorde: Kendrick Lamar - Mr. Morale & the Big Steppers Loyle Carner – Hugo Apollo Brown & Philmore Greene - Cost of Living Killah Priest -Mother E L U C I D - I Told Bessie Little Simz - No Thank You Danger Mouse & Black Thought – Cheat Codes Infinity Knives & Brian Ennals – King Cobra Quelle Chris – Deathfame (blijft ook wel een consequente artiest, gewoon prima maar niet beter dan zijn beste werken) Buiten hiphop kan ik 5 albums bedenken welke ik erg kon waarderen: Wiegedood - There's Always Blood At The End Of The Road Kilo Kish - American Gurl Croatian Amor - Remember Rainbow Bridge Ravyn Lenae – Hypnos Current 93 - If a City Is Set Upon a Hill Wat algemene punten: - Hiphop is jaren lang consequent van een hoog niveau. Leven gewoon in een mooie tijdperk met Mcs als Billy Woods en Ka. Dan ook nog zien wat Westside Gunn aan het creëren is in de laatste jaren. - Billy Woods heeft laatste jaren de terechte waardering gekregen in de muziekwereld, mooi om te zien. - Ka blijft consequent sterke albums uitbrengen. Zijn naam en werk is bekend, maar hij voelt nog steeds ondergewaardeerd aan. Hij verdient dezelfde waardering als Woods in mijn ogen. - Westside Gunn heeft perfect methode te pakken voor mij, zelf weinig rappen en focussen op de productie. Daarbij een naam hebben waarbij hij goede features kan fixen. - Preservation > Alchemist voor mij. - JID blijft mij verrassen als ‘mainstream’ rapper met 3 goede tot aan sterke albums. (Kom maar door dat ik teveel in eigen bubbel leef en deze take retard is). - Als LGW nog mee lees: Maak een Griselda & Friends avond in de Cloud Nine. Gaat vast volkomen matig worden, maar daar ga ik geen last van hebben i.v.m. niet nuchter zal staan en aan het fanboyen. - Wel blij dat hiphop artiesten meer naar Europa komen. - Boldy James, Your Old Droog en Roc Marciano vielen dit jaar tegen. - Qua live muziek heb ik steeds meer moeite om het positief te kunnen zien. Mijn laatste (iets te emotionele) post ging daar ook over en mijn excuses Loov nog. Ik heb het gevoel dat festivals teveel stil staan. Dit is al godskleren lang duidelijk te zien bij de Pinkpop en Rock Werchters van deze wereld, maar tegenwoordig geldt het ook voor (bijna) elke andere major. Festivals blijven toch in mijn ogen te vaak vast houden aan namen welke tussen 2010 en 2017 groot waren, ja hier hoort ook een Nick Cave (gevoelsmatig komt hij nog vaker langs dan The Nationals laatste 10 jaar) bij. Ergens ben ik daarom blij dat Harry Styles wordt geboekt welk voor verfrissing voelt, maar aan de andere kant zijn het ook namen die niet voor mij hoeven. Er is geen goede doorstroom naar verfrissende, maar relevante headliners. - Jongeren (hoor ikzelf tegenwoordig ook niet meer bij) worden gefucked met toekomst voor festivals. Het punt hierboven, eeuwig boeken van reünies (en god Primavera 2023 heeft echt teveel) en de prijzen van festivals. Het blijft een lastig iets en zou eigenlijk niet weten hoe het uit moet zien. Om aan te sluiten met punt hierboven, daarom ook blij dat voor nieuwe generaties namen worden geboekt die ze graag willen zien. Al is dit een Harry Styles. Sorry voor laatste 2 punten en random gedachtes welke voor mijzelf onnavolgbaar zijn. Hopelijk kan iemand iets uit de lijst halen om toch hiphop te proberen. Mijn excuses als het iets van Griselda is en kut vindt vanwege continue adlibs (BOOM BOOM BOOM BOOM). Ik ga weer terug mijn hol in. Beetje full time werken, wat gamen en aan mentale issues werken. Tot de volgende keer (misschien Depeche Mode in Amsterdam). RE: Graz album jaarlijst 2022 - Locor - 31-12-2022 Fijne post om weer eens wat van je te laten horen op Graz Melliw! Thanks ook voor de inspiratie! Ga er in januari eens wat albums van aanzetten! RE: Graz album jaarlijst 2022 - meisbaer2 - 31-12-2022 Little sims was ik ook nog van plan te gaan luisteren, ze is echt goed bezig. RE: Graz album jaarlijst 2022 - Enzo - 01-01-2023 Dank allen, een flink aantal lijstjes dit jaar vergeleken met vorige jaren. Ik ben begonnen met het optelllen van alle stemmen, maar als er nog iemand een last minute lijstje wil insturen kan dat nog vandaag. (Uncle, wil je nog een volgorde aanbrengen in je lijstje?) RE: Graz album jaarlijst 2022 - TheUncleG - 01-01-2023 Thanks alvast, zal vandaag de lijst op volgorde zetten. RE: Graz album jaarlijst 2022 - Flair - 01-01-2023 (31-12-2022, 17:28)Melliw Naj Wrote: Hallo hallo,(Na 14 jaar live muziek ben ik te verwend geraakt & gevoel van al gezien en beter + moeite om uit huis te gaan) komt wel weer. Ik doe t al 35 jaar en dipjes heeft iedereen. De liefde voor muziek raak je toch nooit kwijt. Sterker nog t wordt alleen maar beter. afijn; ik heb 2 albums die er voor mij bovenuit schieten. mss wil je ze metellen. The Car - Arctic Monkeys Coffee and Cake - Hallo Venray RE: Graz album jaarlijst 2022 - Kreuz - 01-01-2023 Die adlibs van (en in) Griselda(-gerelateerde) tracks werken echt iedere keer voor mij. En weinigen in the game hebben ook zoiets ofzo. RE: Graz album jaarlijst 2022 - BigBird - 01-01-2023 https://dekrentenuitdepop.blogspot.com/2022/12/jaarlijstje-2022.html?m=1 RE: Graz album jaarlijst 2022 - Piet Knaak - 01-01-2023 Mooie post Melliw. Helemaal mooi om toch op de valreep nog iemand anders JID te zien noemen. RE: Graz album jaarlijst 2022 - TheUncleG - 01-01-2023 1: Jenny Hval - Classic Objects 2: Billy Woods - Aethiopes 3: Elucid - I Told Bessie 4: Billy Woods - Church 5: Ecko Bazz - Mmaso 6: Ghais Guevara - There Will Be No Super-Slave 7: Beach House - Once Twice Melody 8: Ravyn Lenae - Hypnos 9: Cate Le Bon - Pompeii 10: Lil Supa - YEYO RE: Graz album jaarlijst 2022 - Enzo - 01-01-2023 De eindlijst: 1. Beach House - Once Twice Melody 121 2. The Smile - A Light For Attracting Attention 112 3. Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You 100 4. Jenny Hval - Classic Objects 55 Kendrick Lamar - Mr. Morale & the Big Steppers 55 6. Arctic Monkeys - The Car 54 7. Fontaines D.C. - Skinty Fia 49 8. Alvvays - Blue Rev 45 9. Death Cab For City - Asphalt meadows 44 10. Weyes Blood - And in the Darkness, Hearts Aglow 39 11. Spoon - Lucifer On The Sofa 36 12. billy woods - Aethiopes 34 13. Jockstrap - I Love You Jennifer B33 14. Rosalía - MOTOMAMI 32 15. King Hannah - I'm not sorry, I was just being me 30 16. Lucrecia Dalt - ¡Ay! 27 17. Porcupine Tree - Closure/Continuation 25 18. Warhaus - Ha Ha Heartbreak 24 19. Chat Pile - God’s Country 23 Wilco - Cruel Country 23 Yeah Yeah Yeahs - Cool It Down 23 |