Graz album jaarlijst 2022 - Printable Version +- Graz (https://wattes.nl/forum) +-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3) +--- Forum: Offtopic (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=21) +--- Thread: Graz album jaarlijst 2022 (/showthread.php?tid=2528) |
Graz album jaarlijst 2022 - Enzo - 02-12-2022 De jaarlijkse decembertraditie. Plaats je lijstje van je favoriete albums van het jaar, bepaal het aantal platen zelf, maar alleen de eerste 10 tellen mee voor de puntentelling. De uitslag wordt op 1 januari bekendgemaakt. RE: Graz album jaarlijst 2023 - BigBird - 02-12-2022 2022 ;-) RE: Graz album jaarlijst 2023 - Enzo - 02-12-2022 Oeps. Kan ik dat nog veranderen? RE: Graz album jaarlijst 2023 - wil'm - 03-12-2022 1. Tess Parks - And those who were seen dancing 2. King Buffalo - Regenerator 3. Interpol - The other side of make-believe 4. Death Cab For City - Asphalt meadows 5. Warhaus - Haha heartbreak 6. Porcupine Tree - Closure/Continuation 7. Regressive Left - On the wrong side of history 8. Beach House - Once, twice, melody 9. Horsegirl - Version of a modern preformance 10. Fontaines DC - Skinty fia RE: Graz album jaarlijst 2023 - BigBird - 03-12-2022 (02-12-2022, 21:39)Enzo Wrote: Oeps. Heb m aangepast RE: Graz album jaarlijst 2022 - Stefan - 03-12-2022 1. Silvana Estrada - Marchita 2. Makaya McCraven - In These Times 3. Rosaliá - MOTOMANI 4. Beach House - Once Twice Melody 5. Kathryn Joseph - for you who are the wronged 6. Aeon Station - Observatory 7. The Smile - A Light For Attracting Attention 8. yaya bey - Remember Your North Star 9. Kendrick Lamar - Mr. Morale & the Big Steppers 10. Florist - Florist RE: Graz album jaarlijst 2022 - VDB - 03-12-2022 Nog even wat terugluisteren de komende dagen, maar m'n nr. 1 is alvast: 1 Fontaines D.C. - Skinty Fia RE: Graz album jaarlijst 2022 - Timothy's Monster - 04-12-2022 1. Beach House - Once Twice Melody 2. Ghost - Impera 3. Cult Of Luna - The Long Road North 4. Porcupine Tree - Closure/Continuation 5. Machine Head - Of Kingdom and Crown 6. Rammstein - Zeit 7. Yeah Yeah Yeahs - Cool It Down 8. Final Light - Final Light 9. The Smile - A Light For Attracting Attention 10. Disillusion - Ayam RE: Graz album jaarlijst 2022 - Loov - 04-12-2022 Misschien moet Bill Callahan er nog in, want die heb ik pas 1 beurt gegeven. Maar denk niet dat ie zich er tussen kan wringen: 1. The Smile - A Light for Attracting Attention 2. Chat Pile - Gods Country 3. Wiegedood - There's Always Blood At The End Of The Road 4. Birds in Row - Gris Klein 5. GGGOLDDD - This Shame Should Not Be Mine 6. Beach House - Once Twice Melody 7. King Hannah - I'm not sorry, I was just being me 8. Circuit des Yeux - -io 9. Russian Circles - Gnosis 10. Jenny Hval - Classic Objects Net niet gehaald: Arctic Monkeys, Porcupine Tree, Fontaines D.C en Cult of Luna. Enorm sterk muzikaal jaar achter de rug. Ook betreft live shows. M'n passie draait weer op volle toeren Ook alles van deze top 14 live gezien of in de planning (behalve Birds in Row (Roadburn please)). Benieuwd naar de rest van de lijstjes maar de nummer 1 durf ik al geld op in te zetten. RE: Graz album jaarlijst 2022 - Loov - 04-12-2022 Oh nee toch niet. Beach House of The Smile. Met als underdog misschien Fontaines D.C. RE: Graz album jaarlijst 2022 - meisbaer2 - 04-12-2022 Bij mij op 1 natuurlijk Björk met Fossora Voor de rest moet ik even kijken wat er allemaal bij dit jaar hoort. RE: Graz album jaarlijst 2022 - Kalters - 05-12-2022 (04-12-2022, 20:58)Loov Wrote: 8. Circuit des Yeux - -io-io is uit 2021 RE: Graz album jaarlijst 2022 - Loov - 05-12-2022 (05-12-2022, 02:38)Kalters Wrote:(04-12-2022, 20:58)Loov Wrote: 8. Circuit des Yeux - -io-io is uit 2021 Kak. 1. The Smile - A Light for Attracting Attention 2. Chat Pile - Gods Country 3. Wiegedood - There's Always Blood At The End Of The Road 4. Birds in Row - Gris Klein 5. GGGOLDDD - This Shame Should Not Be Mine 6. Beach House - Once Twice Melody 7. King Hannah - I'm not sorry, I was just being me 8. Russian Circles - Gnosis 9. Jenny Hval - Classic Objects 10. Porcupine Tree - Closure/Continuation RE: Graz album jaarlijst 2022 - Kalters - 06-12-2022 Weinig muziek geluisterd dit jaar, en dat reflecteert zich in een lijst die aan de bovenkant vooral gevuld is met albums waar ik minder moeite in hoefde te stoppen. Onder voorbehoud, want ik zal nog proberen zo veel mogelijk in te halen in de aankomende drie weken. Albums: 1. Weyes Blood - And in the Darkness, Hearts Aglow 2. Rosalía - MOTOMAMI 3. Kilo Kish - American Gurl 4. billy woods - Aethiopes 5. Marina Herlop - Pripyat 6. Ghais Guevara - There Will Be No Super-Slave 7. Jockstrap - I Love You Jennifer B 8. Hudson Mohawke - Cry Sugar 9. Jeshi - Universal Credit 10. Shades - From a Vein 11. Loyle Carner - Hugo 12. Beach House - Once Twice Melody 13. Bad Bunny - Un verano sin ti 14. Daniel Rossen - You Belong There 15. Sus - Suspicious Activity 16. Ravyn Lenae - Hypnos 17. Širom - Utekočinjeni prestol preprostih (The Liquified Throne of Simplicity) 18. Current 93 - If a City Is Set Upon a Hill 19. Ecko Bazz - Mmaso 20. Lupe Fiasco - Drill Music in Zion EPs: 1. Rocket Punch - Flash 2. Le Dom - Caesura 3. Daniela Lalita - Rececerotres 4. HYO - DEEP 5. Soda Plains - Living With Elvis 6. NewJeans - s/t 7. Deena Abdelwahed & Basile3 - Free Radicals 8. Metrist - Forova 9. Sharda - Unreality 10. We Rob Rave - Another Dimension X 11. Gemi - On You 12. Aquarian - Mutations II: Delicious Intent 13. Le Motel - Sueños 14. STAYC - Young-Luv.com 15. Commodo - Deft 1s 16. El Plvybxy - EXTRACORPOREA 17. Rocket Punch - Yellow Punch 18. Despina - Gravity Games 19. Chimpo - On the Dial 20. BÉBE YANA - SPACE MULAN RE: Graz album jaarlijst 2022 - Maynard-J - 06-12-2022 De top 20 van OOR. RE: Graz album jaarlijst 2022 - Sphinx - 06-12-2022 1. Arctic Monkeys - The Car 2. Caterina Barbieri - Spirit Exit 3. Beach House - Once Twice Melody 4. Nilüfer Yanya - PAINLESS 5. Yeah Yeah Yeahs - Cool It Down 6. Alex G - God Save the Animals 7. The Haunted Youth - Dawn of the Freak 8. Placebo - Never Let Me Go 9. Rosalía - MOTOMAMI Eigenlijk te weinig nieuws albums geluisterd voor een top 10 dus vooral de top 5 heb ik echt van genoten dit jaar. Speciale shoutout naar Turnstile - Glow On, album uit 2021 dat ik helaas pas in 2022 heb ontdekt. Mijn Spotify lijstje: 1. Turnstile 2. Beach House 3. TWICE 4. Radiohead 5. Placebo 20.425 minuten Genre: Metalcore Topnummers zijn er 3 van Haunted Youth, 1 van Arctic Monkeys en 1 van Boy Harsher. RE: Graz album jaarlijst 2022 - Maynard-J - 06-12-2022 (06-12-2022, 12:34)Sphinx Wrote: 10. Mdou Moctar - Afrique Victime Is al ruim anderhalf jaar oud. RE: Graz album jaarlijst 2022 - Martijn - 06-12-2022 1. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers 2. Black Country, New Road - Ants From Up There 3. The Smile - A Light For Attracting Attention 4. Caterina Barbieri - Spirit Exit 5. Beach House - Once Twice Melody 6. PVA - Blush 7. caroline - caroline 8. Björk - Fossora 9. Big Thief - Dragon New Warm Mountain I Believe In You 10. Jockstrap - I Love You, Jennifer B RE: Graz album jaarlijst 2022 - ijskolibrietje - 06-12-2022 (06-12-2022, 12:05)Maynard-J Wrote: De top 20 van OOR. Weten we in ieder geval dat ik hun ook nooit meer serieus hoef te nemen. RE: Graz album jaarlijst 2022 - Gunnar - 06-12-2022 (06-12-2022, 14:34)ijskolibrietje Wrote:(06-12-2022, 12:05)Maynard-J Wrote: De top 20 van OOR. Zo beroerd vind ik die lijst eigenlijk niet, redelijk graz-proof. Niet dronegestapo-proof uiteraard, maar het normie smaldeel van graz heeft in zijn jaarlijstje minstens een paar albums overlap. Edit: dikke kans dat ik tot dezelfde nummer 1 als OOR ga komen trouwens RE: Graz album jaarlijst 2022 - Maynard-J - 06-12-2022 (06-12-2022, 14:49)Gunnar Wrote:(06-12-2022, 14:34)ijskolibrietje Wrote:(06-12-2022, 12:05)Maynard-J Wrote: De top 20 van OOR. Voor Graz-begrippen ben ik ook een normie en ik vind dit zeker geen slechte lijst. Het blijft ook gewoon een consensus van wat enkele tientallen journalisten/recensenten vonden, dan eindig je sowieso met een paar wat overgewaarde popplaten. RE: Graz album jaarlijst 2022 - Fenderboy - 06-12-2022 1. Warhaus - Ha Ha Heartbreak 2. Porcupine Tree - Closure/Continuation 3. Big Thief - Dragon Warm Mountain I Believe In You 4. The Haunted Youth - Dawn of the Freak 5. Rammstein - Zeit 6. Björk - Fossora 7. Fontaines DC - Skinty fia 8. Arctic Monkeys - The Car 9. Paolo Nutini - Last Night At The Bittersweet 10.Spoon - Lucifer On The Sofa Pink Oculus (NL), The Blue Bells, The Black Keys, King Buffalo, Nits (NL) Personal Trainer(NL) vond ik (ondanks sterke tracks) net niet origineel genoeg om in m 'n jaarlijstje bij m 'n Album top 10 te plaatsen. Boudewijn de Groot zou op 17 gestaan kunnen hebben. Had met gemak een top 50 kunnen samenstellen. Er waren zoveel sterke platen te noteren zoals: de postuum uitgebrachte Prince en Bowie exemplaren of de comeback platen van Suede, Interpol of placebo. Hoop dat 2023 ook een dergelijk sterk jaar wordt. Die Weval singles op Spotify beloven alvast wat. Verder: weinig aan dance en elektro toegekomen, maar enkele nrs van de laatste Bonobo bevielen goed. Het hoog galmende stemmetje van Jenny Hval verknoeide bij mij helaas die zo fraaie muzikale lijnen. RE: Graz album jaarlijst 2022 - rondensoepel - 06-12-2022 Ik heb ook aardige normie platen in mijn lijstje staan, maar kom op, zo goed waren Taylor en Arctic Monkeys toch niet dit jaar? 1. Black Country, New Road - Ants From Up There 2. Fontaines D.C. - Skinty Fia 3. Dry Cleaning - Stumpwork 4. black midi - Hellfire 5. Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - Topical Dancer 6. Stromae - Multitude 7. Warhaus - Ha Ha Heartbreak 8. The Haunted Youth - Dawn of the Freak 9. PVA - Blush 10. Yard Act - The Overload RE: Graz album jaarlijst 2022 - Uplift - 06-12-2022 Er zijn nog 25 dagen om muziek te beluisteren, dus mijn top-10 volgt pas helemaal aan het eind. RE: Graz album jaarlijst 2022 - TheUncleG - 06-12-2022 Heb ook nog wat inhaalwerk te doen. Lastig jaar ook wel, want veel muziek maar niet echt albums die er torenhoog bovenuit springen en al een top 5 vormen. |