Graz
WK 2022 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Offtopic (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Thread: WK 2022 (/showthread.php?tid=2508)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42


RE: WK 2022 - Uplift - 14-11-2022

(12-11-2022, 11:00)pudpong3 Wrote: De totale achterlijkheid van belachelijk Engels woord gebruik in onderstaande advertentie in 3 woorden samengevat.

https://nos.nl/artikel/2452075-wk-gangers-oranje-euforisch-op-social-media-dromen-komen-dus-echt-uit

"Nothing like Oranje" manmanman welke randdebiel heeft dit bedacht.

Ik vind het een prima slogan. De gemiddelde buitenlandse voetbalkenner zal inderdaad beamen dat dit elftal 'nothing' is als het historische Oranje. 

(12-11-2022, 14:17)matthijs603 Wrote:
(12-11-2022, 11:19)Fenderboy Wrote: Dergelijk enthousiasme na alle ellende zou men zowat infantiel kunnen noemen. Ben er inmiddels bij de voetbalclub hier over opgehouden te vermelden niet naar de live verslagen uit Qatar te gaan kijken. Daar ontstond toen ik dit onderwerp aansneed bijna ruzie in de kantine.

Ik probeer voor mezelf te achterhalen in hoeverre nou meespeelt dat ik voetbal sowieso al veel minder belangrijk vind dan voorheen, maar ik moet ook regelmatig op mijn tong bijten als de uitnodigingen voor poultjes en samen kijken op het grote scherm voorbij komen op werk.

Ik blijf het saillant vinden. Met Rusland hadden we minder dan vier jaar na MH17 geen enkel probleem. Het is het favo onderwerp voor wie een betere wereld wil maar daar zelf niets concreet aan doet, zo lijkt het. 

(12-11-2022, 21:06)Timothy\s Monster Wrote: Hoezo kan/mag Iran meespelen op dit toernooi?

Hoezo Saudi-Arabië, de Verenigde Staten, etc. zzzzz


RE: WK 2022 - pudpong3 - 15-11-2022

Robert Smith

https://www.nme.com/news/music/robert-smith-jokes-about-rumours-of-the-cure-performing-at-qatar-world-cup-hate-to-disappoint-everyone-3348774?fbclid=IwAR0UTeVU-XTSAg5s1-TrPHNFDitdZNYVS8JB7uQwGoqsMHwRmSerKGw-5Yk


RE: WK 2022 - Schobbeyak - 15-11-2022

(14-11-2022, 23:18)Uplift Wrote: Ik blijf het saillant vinden. Met Rusland hadden we minder dan vier jaar na MH17 geen enkel probleem. Het is het favo onderwerp voor wie een betere wereld wil maar daar zelf niets concreet aan doet, zo lijkt het. 

Dat is natuurlijk ook de essentie van een boycot: niets doen

En hoewel het natuurlijk een vrij zwak argument is dat mensen op een ander tijdstip in een andere situatie zich minder opwonden, vergeet je dan wel even de totale boycot van het WK in Rusland door het Nederlands elftal, onder de bezielende leiding van Danny Blind.


RE: WK 2022 - Uplift - 15-11-2022

Ik volg het argument wel dat b.v. slechte kijkcijfers op z'n minst een signaal geven. Ik vind alleen de inspanning disproportioneel, inconsequent en in sommige opzichten hypocriet. Bovendien is ook dat soort boycot eigenlijk een collectieve actie, cq. het weren van publieke events met grote schermen, kroegen die niet gaan meedoen, etc. Wat in sommige landen ook gebeurt. Maar de realiteit blijft: het is eigenlijk allemaal al een voldongen feit; een drol van het vorige FIFA-regime waar bonden noch landen toen iets van gezegd hebben. En in 2026 kijken we weer vrolijk zonder ons vragen te stellen over hoe dat WK tot stand is gekomen (*kuch lobbywerk van o.m. Donald Trump kuch*). Ziehier dus wat ik bedoel met 'disproportioneel en inconsequent.'

Het argument dat mensen zich eerder niet zo opwonden, vind ik niet per sé zwak (al snap ik wat je bedoelt wanneer je dat argument op zichzelf beschouwt). Niet als het onthult hoe inconsequent sommige houdingen zijn, en dat is eigenlijk heel mijn punt hier. Ik ga me echt niet schuldig voelen dat ik het voetbal op de achtergrond heb staan op m'n laptop en af en toe een topaffiche of belangrijke wedstrijd kijk via de NOS stream. Zoals ik ook geen problemen had met kijken naar de winterspelen (hier toen weinig over gelezen) o.i.d. Uiteindelijk krijgen we na wat wellicht een extreem pijnlijke en cringy openingsceremonie is straks gewoon sport op tv en voor één keer - en dat is natuurlijk maar goed ook - weten we nu veel duidelijker hoe verschrikkelijk kut de totstandkoming van dat event is geweest. Alle andere keren weten we dat niet, dus dan smaken die blokjes kaas tijdens de wedstrijd net iets beter.


RE: WK 2022 - Gerblansky - 15-11-2022




RE: WK 2022 - reaper - 15-11-2022

het kriebelt nog steeds niet

ik heb zelfs geen idee wanneer de eerste match is of wat de poules zijn Big Grin


RE: WK 2022 - pudpong3 - 15-11-2022

(15-11-2022, 11:12)reaper Wrote: het kriebelt nog steeds niet

ik heb zelfs geen idee wanneer de eerste match is of wat de poules zijn Big Grin

Aanstaande zondag om 17:00 Qatar-Ecuador Big Grin

https://www.google.com/search?q=wk+2022&rlz=1C1CHBF_nlNL929NL929&oq=wk+2022&aqs=chrome..69i57j0i131i433i512l6j0i131i433j0i131i433i512l2.2013j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8#sie=lg;/m/0fp_8fm;2;/m/030q7;mt;fp;1;;;

Maandag meteen de kraker van poule A en 95% van Graz zit stiekem te kijken om 17:00 uur.

Fender zal wel op z'n wereldontvanger met een koptelefoon, met uitzicht over de Wadden, lurkend aan een Zuid Amerikaanse wijn, de wedstrijd volgen.
Wailer met op de achtergrond zijn nieuwe aanwinst uit München.

Ik ga trachten alle Nederlandse wedstrijden te kijken en voor 25 november zal ik ergens een kroeg in Amsterdam opzoeken en daarna The Cure in de Ziggo. Een mooie combinatie.


RE: WK 2022 - Timothy's Monster - 15-11-2022

Jep, op zondag 1 alleen de openingswedstrijd. De maandag erna 3 wedstrijden en vanaf dinsdag iedere dag 4 wedstrijden.
Tussen de eerste poulewedstrijden zitten nog geen echte krakers, maar bij de tweede poulewedstrijden wel (Spanje - Duitsland o.a.).
Schema afgelopen weekend ingevuld. Nederland gaat eruit in de kwartfinales, Argentinië wordt wereldkampioen.


RE: WK 2022 - Schobbeyak - 15-11-2022

(15-11-2022, 10:42)Uplift Wrote: Ik volg het argument wel dat b.v. slechte kijkcijfers op z'n minst een signaal geven. Ik vind alleen de inspanning disproportioneel, inconsequent en in sommige opzichten hypocriet. Bovendien is ook dat soort boycot eigenlijk een collectieve actie, cq. het weren van publieke events met grote schermen, kroegen die niet gaan meedoen, etc. Wat in sommige landen ook gebeurt. Maar de realiteit blijft: het is eigenlijk allemaal al een voldongen feit; een drol van het vorige FIFA-regime waar bonden noch landen toen iets van gezegd hebben. En in 2026 kijken we weer vrolijk zonder ons vragen te stellen over hoe dat WK tot stand is gekomen (*kuch lobbywerk van o.m. Donald Trump kuch*). Ziehier dus wat ik bedoel met 'disproportioneel en inconsequent.'

Het argument dat mensen zich eerder niet zo opwonden, vind ik niet per sé zwak (al snap ik wat je bedoelt wanneer je dat argument op zichzelf beschouwt). Niet als het onthult hoe inconsequent sommige houdingen zijn, en dat is eigenlijk heel mijn punt hier. Ik ga me echt niet schuldig voelen dat ik het voetbal op de achtergrond heb staan op m'n laptop en af en toe een topaffiche of belangrijke wedstrijd kijk via de NOS stream. Zoals ik ook geen problemen had met kijken naar de winterspelen (hier toen weinig over gelezen) o.i.d. Uiteindelijk krijgen we na wat wellicht een extreem pijnlijke en cringy openingsceremonie is straks gewoon sport op tv en voor één keer - en dat is natuurlijk maar goed ook - weten we nu veel duidelijker hoe verschrikkelijk kut de totstandkoming van dat event is geweest. Alle andere keren weten we dat niet, dus dan smaken die blokjes kaas tijdens de wedstrijd net iets beter.

Ja, maar volgens mij is er nog wel een distinctie te maken tussen de corruptie, waar inderdaad vele andere landen zich schuldig aan maken en het imagopoetsen van foute landen (bijv Rusland 18, Argentinië 78). Maar in Qatar komt daar nog bij dat er daadwerkelijk 6500 mensen/tot slaag gemaakten zijn overleden bij het totstandkomen van dit wk. Dat zal natuurlijk niet zo zijn in Amerika of zelfs in Rusland.


RE: WK 2022 - Gerblansky - 15-11-2022

De potjes van Argentinie ga ik allemaal meepikken want de laatste keer dat we de beste voetballer aller tijden op een WK gaan zien. Voor de rest laat ik de groepsfase grotendeels aan me voorbij gaan verwacht ik.


RE: WK 2022 - matthijs603 - 15-11-2022

(15-11-2022, 12:24)Schobbeyak Wrote:
(15-11-2022, 10:42)Uplift Wrote: Ik volg het argument wel dat b.v. slechte kijkcijfers op z'n minst een signaal geven. Ik vind alleen de inspanning disproportioneel, inconsequent en in sommige opzichten hypocriet. Bovendien is ook dat soort boycot eigenlijk een collectieve actie, cq. het weren van publieke events met grote schermen, kroegen die niet gaan meedoen, etc. Wat in sommige landen ook gebeurt. Maar de realiteit blijft: het is eigenlijk allemaal al een voldongen feit; een drol van het vorige FIFA-regime waar bonden noch landen toen iets van gezegd hebben. En in 2026 kijken we weer vrolijk zonder ons vragen te stellen over hoe dat WK tot stand is gekomen (*kuch lobbywerk van o.m. Donald Trump kuch*). Ziehier dus wat ik bedoel met 'disproportioneel en inconsequent.'

Het argument dat mensen zich eerder niet zo opwonden, vind ik niet per sé zwak (al snap ik wat je bedoelt wanneer je dat argument op zichzelf beschouwt). Niet als het onthult hoe inconsequent sommige houdingen zijn, en dat is eigenlijk heel mijn punt hier. Ik ga me echt niet schuldig voelen dat ik het voetbal op de achtergrond heb staan op m'n laptop en af en toe een topaffiche of belangrijke wedstrijd kijk via de NOS stream. Zoals ik ook geen problemen had met kijken naar de winterspelen (hier toen weinig over gelezen) o.i.d. Uiteindelijk krijgen we na wat wellicht een extreem pijnlijke en cringy openingsceremonie is straks gewoon sport op tv en voor één keer - en dat is natuurlijk maar goed ook - weten we nu veel duidelijker hoe verschrikkelijk kut de totstandkoming van dat event is geweest. Alle andere keren weten we dat niet, dus dan smaken die blokjes kaas tijdens de wedstrijd net iets beter.

Ja, maar volgens mij is er nog wel een distinctie te maken tussen de corruptie, waar inderdaad vele andere landen zich schuldig aan maken en het imagopoetsen van foute landen (bijv Rusland 18, Argentinië 78). Maar in Qatar komt daar nog bij dat er daadwerkelijk 6500 mensen/tot slaag gemaakten zijn overleden bij het totstandkomen van dit wk. Dat zal natuurlijk niet zo zijn in Amerika of zelfs in Rusland.

Precies, dat is wel echt een relevant verschil, wat maakt dat het commentaar op dit toernooi nog groter is dan bij andere toernooien (want met Rusland, China, Brazilië en Zuid-Afrika was er ook heus wel wat commentaar). 

Persoonlijk zie ik mijn grote twijfel om wel of niet te kijken trouwens niet zozeer als boycot, maar gewoon als totaal geen zin hebben in dit WK. Deels vanwege alle shit (ook zeker vanuit FIFA zelf; zie bijvoorbeeld nu weer die post van Gerblansky) en deels omdat ik voetbal sowieso minder volg (het afgelopen EK kon me ook al veel minder schelen dan alles tussen 1994 en 2014).


RE: WK 2022 - kevin - 15-11-2022

Wat Matthijs zegt. Het leeft bij mij ook totaal niet. Misschien als we verder komen, zo hypocriet kan ik wel zijn


RE: WK 2022 - Uplift - 15-11-2022

(15-11-2022, 12:36)matthijs603 Wrote:
(15-11-2022, 12:24)Schobbeyak Wrote:
(15-11-2022, 10:42)Uplift Wrote: Ik volg het argument wel dat b.v. slechte kijkcijfers op z'n minst een signaal geven. Ik vind alleen de inspanning disproportioneel, inconsequent en in sommige opzichten hypocriet. Bovendien is ook dat soort boycot eigenlijk een collectieve actie, cq. het weren van publieke events met grote schermen, kroegen die niet gaan meedoen, etc. Wat in sommige landen ook gebeurt. Maar de realiteit blijft: het is eigenlijk allemaal al een voldongen feit; een drol van het vorige FIFA-regime waar bonden noch landen toen iets van gezegd hebben. En in 2026 kijken we weer vrolijk zonder ons vragen te stellen over hoe dat WK tot stand is gekomen (*kuch lobbywerk van o.m. Donald Trump kuch*). Ziehier dus wat ik bedoel met 'disproportioneel en inconsequent.'

Het argument dat mensen zich eerder niet zo opwonden, vind ik niet per sé zwak (al snap ik wat je bedoelt wanneer je dat argument op zichzelf beschouwt). Niet als het onthult hoe inconsequent sommige houdingen zijn, en dat is eigenlijk heel mijn punt hier. Ik ga me echt niet schuldig voelen dat ik het voetbal op de achtergrond heb staan op m'n laptop en af en toe een topaffiche of belangrijke wedstrijd kijk via de NOS stream. Zoals ik ook geen problemen had met kijken naar de winterspelen (hier toen weinig over gelezen) o.i.d. Uiteindelijk krijgen we na wat wellicht een extreem pijnlijke en cringy openingsceremonie is straks gewoon sport op tv en voor één keer - en dat is natuurlijk maar goed ook - weten we nu veel duidelijker hoe verschrikkelijk kut de totstandkoming van dat event is geweest. Alle andere keren weten we dat niet, dus dan smaken die blokjes kaas tijdens de wedstrijd net iets beter.

Ja, maar volgens mij is er nog wel een distinctie te maken tussen de corruptie, waar inderdaad vele andere landen zich schuldig aan maken en het imagopoetsen van foute landen (bijv Rusland 18, Argentinië 78). Maar in Qatar komt daar nog bij dat er daadwerkelijk 6500 mensen/tot slaag gemaakten zijn overleden bij het totstandkomen van dit wk. Dat zal natuurlijk niet zo zijn in Amerika of zelfs in Rusland.

Precies, dat is wel echt een relevant verschil, wat maakt dat het commentaar op dit toernooi nog groter is dan bij andere toernooien (want met Rusland, China, Brazilië en Zuid-Afrika was er ook heus wel wat commentaar). 

Persoonlijk zie ik mijn grote twijfel om wel of niet te kijken trouwens niet zozeer als boycot, maar gewoon als totaal geen zin hebben in dit WK. Deels vanwege alle shit (ook zeker vanuit FIFA zelf; zie bijvoorbeeld nu weer die post van Gerblansky) en deels omdat ik voetbal sowieso minder volg (het afgelopen EK kon me ook al veel minder schelen dan alles tussen 1994 en 2014).

Sorry, maar dit zijn echt slechte takes. Het militaire regime van Argentinië was verantwoordelijk voor zowat 50000 doden. Geen arbeidsongevallen. Gewoon pure moord. Niets corruptie. Poetin gebruikte zowel de spelen van '14 als het WK om zijn regime te legitimeren en delen van het westen te manipuleren. Een regime dat qua mensenrechten vergelijkbaar is met dat in Qatar en dat - nogmaals - ten tijde van het WK al een land was binnengevallen en geen verantwoordelijkheid nam voor oorlogsmisdaden. Zowel Qatar als Rusland werden in 2010 toegekend, en toen konden we in beide gevallen al zeggen dat het problematisch was m.b.t. mensenrechten. Dat er buiten Qatar bijna geen landen te vinden zijn waar zoveel mensen zijn omgekomen bij arbeidsongevallen, lijkt me evident gezien wat Qatar nu al jaren doet. Hierbij moet ik nogmaals aanstippen - iedereen interpreteert dat kennelijk opzettelijk verkeerd - dat de 6.5k doden zijn gevallen in alle infrastructuurwerken sinds 2010. Het WK heeft daar natuurlijk veel mee te maken, maar álle oliestaten zijn bezig met megalomane infrastructuurwerken en allemaal maken ze ook gebruik van een gortig systeem van arbeidsmigranten. Dus ook Saudi-Arabië of Dubai, etc. 

Ik blijf het heel erg cherry picking vinden; iets om je makkelijk goed over te voelen omdat je je er druk om maakt. Sorry dat ik het zo lomp uitdruk, maar in het licht van bovenstaande feiten komt het echt zo over. Want kennelijk doen feiten en geschiedenis er niet zo heel erg toe voor jullie...

Over geen zin hebben in het WK: dat lijkt me sowieso logisch; het leeft bij mij wellicht pas vanaf maandagochtend. Maar zoals eerder aangestipt: ik zie er ook wel voordelen van in. Een winter-WK in een ander land zou ik ook veel leuker hebben gevonden (b.v. Marokko of Mexico), dus conceptueel gezien heb ik niet zo'n groot probleem met het feit dat het niet in de zomer is of dat het voetbal in Qatar niet echt leeft. Wat trouwens niet klopt, alleen leeft het er nog niet zo lang als hier en wordt het vooral - ironisch genoeg - door arbeidsmigranten beleefd. En dat de FIFA kut is, is een even grote zekerheid als de zon die morgen weer opkomt. Nu zijn we op z'n minst nog van die Blatter af.


RE: WK 2022 - Schobbeyak - 15-11-2022

Ja, god. Ik zie dat anders. En het is inderdaad heel makkelijk om je goed te voelen door je er druk om te maken. Het is ook heel makkelijk om het te relativeren.


RE: WK 2022 - Uplift - 15-11-2022

Ik relativeer niets. Het is retekut. Maar de sport ga ik grotendeels wel kijken en de idee dat ik mij een individuele boycot moet laten aanpraten, daar bedankt ik voor. Het enige waar ik op wijs, is dat er bij Qatar eigenlijk iets gebeurt wat bij al de rest niet gebeurt. Dat maakt het [dat bewustzijn dus] niet per sé negatief, maar dat is het in potentie wel. Zeker als blijkt dat er een loopje wordt genomen met de geschiedenis. Argentinië 1978 gewoon als 'corrupt' aanwijzen is wel zo'n voorbeeld. Maar uiteindelijk vind je slechts een minderheid aan 'cleane' events terug. Seoul 1988 betekende ook een enorme schending van mensenrechten, Mexico 1968 ging gepaard met massamoorden, etc. We vergeten snel.


RE: WK 2022 - Schobbeyak - 15-11-2022

Niemand wil hier jou een boycot aanpraten. Dat haal je er zelf uit. Ik zeg niet dat Argentinië corrupt was, maar dat het WK werd gebruikt om een fout regime op te poetsen. Maak daar een wanstaltig regime van, ook goed.


RE: WK 2022 - Schobbeyak - 15-11-2022

Het verschil is dat er aan die toernooien zelf geen bloed kleefde. Hier wel.


RE: WK 2022 - Uplift - 15-11-2022

Dat is feitelijk onjuist, KoS. De studentenprotesten in Mexico 1968 waren een rechtstreeks gevolg van de spelen, voor Seoul 1988 moesten er nog snel dissidenten worden opgesloten en per definitie is een tornooi dat wordt georganiseerd door een militair regime dat tegelijk letterlijk mensen foltert of doodt in gevangenissen op enkele straten van speelstadions, ook een tornooi waar bloed aan kleeft. Volgens diezelfde logica moet je Qatar - om Infantino te parafraseren - enkel een drietal doden aansmeren, want de onderaannemingen zijn kennelijk de echte schuldigen van al die arbeidsongevallen.

Het zit puur in de framing.


RE: WK 2022 - Jizzlobber - 15-11-2022

Volgens mij is het niet zo eenvoudig om je goed te voelen als je je ergens druk over maakt, integendeel zelfs lijkt mij.

Voor mij was het destijds prima dat Oranje zich niet kwalificeerde voor WK 2018, gekochte WK organisatie door een ‘fout’ regime, heb er daardoor niet veel van meegekregen, behalve dan het succes van België tijdens Werchter 2018, en de vrij voorspelbare finale, die ik op een terras in de buurt van Lissabon heb gekeken


RE: WK 2022 - Jizzlobber - 15-11-2022

(15-11-2022, 12:11)pudpong3 Wrote: Ik ga trachten alle Nederlandse wedstrijden te kijken en voor 25 november zal ik ergens een kroeg in Amsterdam opzoeken en daarna The Cure in de Ziggo. Een mooie combinatie.

Grazmeet Cool ?


RE: WK 2022 - hythloth - 15-11-2022

(15-11-2022, 14:56)Jizzlobber Wrote:
(15-11-2022, 12:11)pudpong3 Wrote: Ik ga trachten alle Nederlandse wedstrijden te kijken en voor 25 november zal ik ergens een kroeg in Amsterdam opzoeken en daarna The Cure in de Ziggo. Een mooie combinatie.

Grazmeet Cool ?

Een kroeg vlakbij de Ziggo zou daar wel handig voor zijn.


RE: WK 2022 - Schobbeyak - 15-11-2022

(15-11-2022, 14:45)Uplift Wrote: Dat is feitelijk onjuist, KoS. De studentenprotesten in Mexico 1968 waren een rechtstreeks gevolg van de spelen, voor Seoul 1988 moesten er nog snel dissidenten worden opgesloten en per definitie is een tornooi dat wordt georganiseerd door een militair regime dat tegelijk letterlijk mensen foltert of doodt in gevangenissen op enkele straten van speelstadions, ook een tornooi waar bloed aan kleeft. Volgens diezelfde logica moet je Qatar - om Infantino te parafraseren - enkel een drietal doden aansmeren, want de onderaannemingen zijn kennelijk de echte schuldigen van al die arbeidsongevallen.

Het zit puur in de framing.


Ik vind dat niet per se feiten. Bovendien is dat argumentatie waarom je dan ook andere toernooien zou moeten boycotten. Niet waarom je Qatar niet zou moeten boycotten. 

Even voor de duidelijkheid: Ik ben er nog niet over uit. Ik zou graag boycotten, maar weet ook dat ik een hypocriete teringlijer ben die als puntje bij paaltje komt waarschijnlijk toch gaat kijken. Dat wil niet zeggen dat ik sympathiseer met de beweging. Dus ja, dat is misschien wel het meest makkelijke van allemaal.


RE: WK 2022 - Fenderboy - 15-11-2022

WK 2022. Waarschijnlijk het meest kriebelende graz topic ooit.
Overigens: In de periode 2005 - 2010 heb ik zowel Dubai als Qatar bezocht. Een oude vriend waar ik in een prehistorische tijd nog samen de hogere hotelschool te Maastricht heb doorlopen, nodigde me uit een weekje bij hem te komen kijken en tussentijds ook een paar dagen met hem mee naar Doha te gaan. Hij bleek 't achteraf wel handig te vinden dat ik erbij was, terwijl hij enkele koelhuizen bezocht, waar men vis en vlees verwerkte waarvan hij overwoog enkele producten massaal te gaan inkopen t.b.v. de nieuwe menukaart. Hij is overigens hoofdmanager van een 5 sterrenresort en een 5* hotel met een enorme conferentieruimte in stad Dubai. Heb buiten 't Indonesische eiland Bali zelden dergelijk bizarre luxe en i.d. slaafs personeel in restaurants, spa 's en winkels gezien. Buiten bouwvakkers/gastarbeiders vormen vrouwen en gays er tegelijkertijd ook al zo n onderklasse. Hij is een goede vriend, maar ik kan daar gewoon minder goed tegen. Onder de beste collega 's waar ik in keukenbrigades zoal mee samenwerkte zaten diverse gays waarvan ik er enkele nog regelmatig zie en spreek. En tja... deze WK bezorgd mij dus letterlijk rechtopstaande nekharen.


RE: WK 2022 - pudpong3 - 15-11-2022

Ondertussen dikke paniek in Thailand en de grote schare voetbal fans of ze al dan niet gratis alle wedstrijden kunnen kijken. Een tv station heeft reeds 600.000.000 Baht betaald en de regering is nog op zoek naar 1.000.000.000 Baht zodat alle 64 wedstrijden uitgezonden kunnen worden op de open tv kanalen.
Tezamen spreken we over 43.250.000€. Ik denk dat we dan meteen een beeld hebben wat de uitzendrechten opleveren wereldwijd.

Hieronder het gehele bizarre verhaal.

https://www.bangkokpost.com/sports/2437582/broadcast-agency-signs-b600m-deal-towards-world-cup-rights


RE: WK 2022 - pudpong3 - 15-11-2022

(15-11-2022, 15:04)hythloth Wrote:
(15-11-2022, 14:56)Jizzlobber Wrote:
(15-11-2022, 12:11)pudpong3 Wrote: Ik ga trachten alle Nederlandse wedstrijden te kijken en voor 25 november zal ik ergens een kroeg in Amsterdam opzoeken en daarna The Cure in de Ziggo. Een mooie combinatie.

Grazmeet Cool ?

Een kroeg vlakbij de Ziggo zou daar wel handig voor zijn.

Ik ben voor. Ik ga dan wel overnachten ergens in Amsterdam, want anders zit ik daar met een water  Big Grin