Graz
WK 2022 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Offtopic (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Thread: WK 2022 (/showthread.php?tid=2508)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42


RE: WK 2022 - Uplift - 12-12-2022




RE: WK 2022 - reaper - 12-12-2022

Zo even wat bijgelezen. 

Indiaantje kalm aan! (warning gegeven)

discussies mogen, maar hou het aub in de perken!

op de man spelen als clown, triestig mannetje is nergens voor nodig!


RE: WK 2022 - Empty030 - 12-12-2022

(12-12-2022, 09:34)Indiaantje89 Wrote: Je bent gewoon aan het zoeken dus. van Dijk had zijn actie niet gedaan als die Argentijn niet een overtreding op Aké hadden gemaakt (wat gewoon een smerige tackle was) en dat ze daarna de bal in de dugout schoppen. Daar viel de bodycheck bij in het niets als je het gewoon objectief bekijkt.

Dat jij niet begrijpt dat een gele kaart van Weghorst in het niets staat met de bewuste handsbal van Messi. Weghorst maakte helemaal geen schwalbe maar kreeg gewoon een duw met zijn elleboog in zijn rug. Dat is dus het probleem dat je hier gewoon de echte gebeurtenissen dusdanig aan het verdraaien bent om maar op NL te kunnen haten.

Oké in het kort nog een keer: Dat de Argentijnen zich erger misdraagden, betekent niet dat Nederland onschuldige slachtoffers zijn. 

Van alles wat je noemt en wat er is gebeurd, is het enige wat de Argentijnen echt erger hebben gedaan dan NL, die bal in de dugout knallen. Alles wat jij er verder bij haalt, is van precies hetzelfde niveau als wat ik over Nederland zeg. Die overtreding op Aké was hard maar niet gemeen, hij gleed niet in op de benen van Aké, hij gleed naar de bal en nam Aké flink mee. Ja, een overtreding, nee geen smerige tackle.  Een handsbal in de middencirkel is kinderachtig, onprofessioneel en flauw, maar we moeten dat ook niet erger maken dan het is. Hij hield geen veelbelovende aanval tegen of iets dergelijks. Nederland kreeg gewoon de vrije trap en dus de bal. Een gele kaart pakken vanaf de bank is kinderachtig, onprofessioneel en flauw, net als die handsbal, niet meer en niet minder.

Jij haalt die penalty van Argentinië erbij; daar gebeurt gewoon evenveel als bij die vrije trap van Nederland. Er is contact, er kan gefloten worden, Acuna en Weghorst maken er het meeste van, hoort erbij. Allebei even terecht. Als jij het ene erger inschat dan het andere, dan meet jij met twee maten, dat is wat ik probeerde te laten zien, maar had ik wellicht wat explicieter moeten doen.  

Voor dat incident met Paredes plaats vond, had Nederland ook al 4 gele kaarten. Nederland heeft in totaal 30 overtredingen gemaakt, wat gewoon veel is, en wat ook al de hele WK zo gaat. In de groepsronde was Nederland nr 4 van alle landen, na Saudi Arabia, Ecuador en Mexico met 47 gemaakte overtredingen. Mijn mening is dus: dat Nederland in een kaartenfestijn terecht komt is niet zo toevallig, en lag niet alleen aan Argentinië of de scheids. 

Waarom ik verder toch elke keer weer reageer, is vanwege je rare verwijten. Dat ik NL zou haten, dat ik de wedstrijd niet gezien zou hebben, dat ik een clown ben. Helemaal prima dat jij de wedstrijd anders zag dan ik, maar hoezo ben ik nou weer een triest ventje als ik gewoon een andere kijk op de wedstrijd heb? En nee, NL haat ik dus niet, maar ik loop ook niet in oranje outfit met Oranje bril als NL speelt. Ik baal van de spelopvatting dit WK, want ik verlies liever met aanvallend voetbal in de achtste finale, dan met saai en matig voetbal in de kwartfinale, maar alsnog hoopte ik dat NL zou winnen van Argentinië omdat ik het die Argentijnen minder gun, en omdat die vrije trap in de laatste minuut gewoon weergaloos was en eigenlijk op zich een plek in de halve finale had verdiend.


RE: WK 2022 - Jizzlobber - 12-12-2022

Reaper, kan je nog een advies geven over waar exact de grens ligt in de expressie? Bijvoorbeeld net boven of net onder ‘goedkope chauvinist’ oid?

Volgens mij zijn Indiaan en EmptyUtrecht op het punt aangekomen dat verdere herhalingen van discussiepunten per DM kunnen, of in de kroeg of zo


RE: WK 2022 - Uplift - 12-12-2022

(12-12-2022, 11:17)Jizzlobber Wrote:  Bijvoorbeeld net boven of net onder ‘goedkope chauvinist’ oid?

Er is een verschil tussen de discussie scherp voeren en iemand iets verwijten (te zijn of zich zo te gedragen) - dat kan imo soms hard zijn - en gratuit gescheld. Ik neem aan dat dat vrij duidelijk is. Overigens staat er 'zoals' voor 'goedkope chauvinist'; enige intellectuele eerlijkheid is ook op z'n plaats. 

Voor zover ik weet zijn er geen geschreven regels en moet dat ook niet. Het ging er mij nu puur om dat een moderator wel even mag zeggen dat iemand het spoor bijster is en te ver gaat met bepaald taalgebruik, that's it.


RE: WK 2022 - Gunnar - 12-12-2022

(29-11-2022, 14:47)Schobbeyak Wrote:
Quote:"Sorry Uplift e.a.. Ik snap jullie punt, echt waar. Maar ik voel me hier niet lekker bij en we moeten ergens een lijn trekken, toch?"

"Is ook zo Indiaantje, je kan je alleen niet overal druk op maken. Maar ik waardeer je bezwaren ook wel, hoor."

"Ah, dat is fijn om te horen."

.....

"Wist je trouwens dat je hele mooie ogen hebt?"

"Oh, Indiaantje, jij ook jongen."

"Ik heb zin om nu met je naar een Noord-Franse stad te gaan en je eens goed aan de dikke Lille te zitten."

"Moi aussi!"

En ze leefden nog lang en gelukkig...

Kijk, zo kan het ook jongens. Hoeven wij niet naar die eeuwige paringsdans te blijven kijken.



RE: WK 2022 - Indiaantje89 - 12-12-2022

(12-12-2022, 11:00)reaper Wrote: Zo even wat bijgelezen. 

Indiaantje kalm aan! (warning gegeven)

discussies mogen, maar hou het aub in de perken!

op de man spelen als clown, triestig mannetje is nergens voor nodig!
Warning niet geaccepteerd. Het forum staat bol van dit soort opmerkingen, heb daar al vaak genoeg wat over gezegd en dan moest het allemaal maar kunnen. Nu het een keer niet lekker uitkomt moet er plots worden ingegrepen. Dat is dan ook de reden dat ik mijn opmerking ook niet terugneem of me daarvoor excuseer. Niet dat ik zozeer achter mijn eigen overdreven reactie sta, maar wel met de selectie verontwaardiging die op dit forum heerst en ook waarom deze discussie in eerste instantie uit is ontstaan.


RE: WK 2022 - eloelo - 12-12-2022

Toch nogmaals: ga aub iets anders doen als je verdedigend voetbal maar 'saai' blijft noemen. Dan heb je gewoon echt geen flauw benul waar je naar aan het kijken bent uberhaupt. Maargoed, ik geniet verder van de discussies hierboven.


RE: WK 2022 - Uplift - 12-12-2022

(12-12-2022, 11:55)eloelo Wrote: Toch nogmaals: ga aub iets anders doen als je verdedigend voetbal maar 'saai' blijft noemen. Dan heb je gewoon echt geen flauw benul waar je naar aan het kijken bent uberhaupt. Maargoed, ik geniet verder van de discussies hierboven.

Er is een verschil tussen verdedigend voetbal (Marokko, Kroatië, Italië in 2006) en afbraakvoetbal (Nederland op dit WK, Frankrijk en Engeland op het vorige WK). Ze kunnen allebei even succesvol zijn, maar slechts een ervan is een zegen voor het voetbal. Ik denk dat veel mensen verdedigend voetbal verwarren met afbraakvoetbal. Dit WK is er lichte vooruitgang in het voordeel van puur verdedigend voetbal, maar teams die het balbezit hebben, worden wel nog steeds afgestraft. En dat roept logischerwijs ook wat weerstand op bij de modale voetbalkijker.


RE: WK 2022 - Empty030 - 12-12-2022

(12-12-2022, 11:55)eloelo Wrote: Toch nogmaals: ga aub iets anders doen als je verdedigend voetbal maar 'saai' blijft noemen. Dan heb je gewoon echt geen flauw benul waar je naar aan het kijken bent uberhaupt. Maargoed, ik geniet verder van de discussies hierboven.
Eens. Verdedigend is niet per definitie saai, zo bedoelde ik dat niet. Marokko vind ik allerminst saai en is verdedigender dan NL. Maar, de tactiek van NL dit WK is verdedigend op een saaie en matige manier wat mij betreft. Dan liever aanvallend en naïef.


RE: WK 2022 - Timothy's Monster - 12-12-2022

De term Poldercatenaccio die klakkeloos in de medio werd overgenomen en herhaaldelijk benoemd, vond ik absoluut niet passend en zelfs misplaatst. Alle wedstrijden van Oranje waren niet om aan te zien, terwijl met deze selectie iets veel sterkers neergezet had kunnen worden.


RE: WK 2022 - Gerblansky - 12-12-2022

Vermakelijke discussie wel. Ik wil alleen nog toevoegen dat Bijlow een kutkeeper is.


RE: WK 2022 - reaper - 12-12-2022

(12-12-2022, 11:49)Indiaantje89 Wrote:
(12-12-2022, 11:00)reaper Wrote: Zo even wat bijgelezen. 

Indiaantje kalm aan! (warning gegeven)

discussies mogen, maar hou het aub in de perken!

op de man spelen als clown, triestig mannetje is nergens voor nodig!
Warning niet geaccepteerd. Het forum staat bol van dit soort opmerkingen, heb daar al vaak genoeg wat over gezegd en dan moest het allemaal maar kunnen. Nu het een keer niet lekker uitkomt moet er plots worden ingegrepen. Dat is dan ook de reden dat ik mijn opmerking ook niet terugneem of me daarvoor excuseer. Niet dat ik zozeer achter mijn eigen overdreven reactie sta, maar wel met de selectie verontwaardiging die op dit forum heerst en ook waarom deze discussie in eerste instantie uit is ontstaan.
 Indiaan,
Het gaat me niet om de discussie. Ik geef zelf geen jota om Nederland of Argentië of het wk 2022 an sich. ik kom op 1 match volledig gezien doorheen het WK totdusver en nederland-Argentie heb ik vanaf minuut 25 gezien denk ik... deels een ordinaire schoppartij geworden door de scheids en door het spel dat beide ploegen gespeeld hebben. 

En dat gezegd door een Belg die absoluut geen haat heeft tegenover Nederland of Van Gaal (antwerp legend).
voor mijn part kan hier nog 3 dagen doorgepraat worden over wie meer schuldig is of niet aan dit ontaard wedstrijdje.

Of het geel had moeten zijn of niet voor Messi...
Want dat is voetbal, er zal altijd voer voor pittige gesprekken zijn. En zeker tegen een Argentië, dat dit soort spel wel meer speelt maar waar nederland ook wel eens tussen zit (Nuremberg 2006?).

ik zie wel op het eerste zicht niemand anders iemand clown of triestig noemen.
Moest dat wel het geval zijn dat er ook op de man tegen u gespeeld is dan verdient dat ook wel een waarschuwing imo. Het mag een stevige discussie zijn, maar laten we als volwassen mensen blijven reageren.

Net als destijds met DM met bedreigingen, als je daar mee naar een van de mods zou stappen zou daar zeker actie aan worden genomen. Dat is absoluut not done.
Maar ik zie niet alles, en ben zeker niet de actiefste hier dus er zullen mij veel zaken ontglippen.

Je hoeft ze ook niet te aanvaarden.

Maar laat het duidelijk zijn.
We gaan geen ondergrens breken voor een potje voetbal, een (de belangrijkste) bijzaak in het leven.

Teleurstelling, woede, … het hoort er allemaal bij, bij voetbal. Maar je hoeft het niet collectief eens te zijn, of de zelfde visie over een match of fase te hebben. Ik kan zelf ook zeer moeilijk neutraal zijn over antwerp en probeer daar hier zeer beperkt te posten. 

Maar probeer in de discussie niet elkaar verwensingen naar elkaars hoofd te smijten.

En als jullie er niet uitkomen of het stopt echt niet, dan kunnen we beter eens een graz pub avond organiseren waar we de voetbal discussie kunnen verder zetten tussen pot en pint.


RE: WK 2022 - Jizzlobber - 12-12-2022

(12-12-2022, 12:31)Gerblansky Wrote: Vermakelijke discussie wel. Ik wil alleen nog toevoegen dat Bijlow een kutkeeper is.

bron?


RE: WK 2022 - Uplift - 12-12-2022

Beter dan in een film: https://www.youtube.com/watch?v=cFJbrf0g8IQ

Geen dank, Loov.


RE: WK 2022 - Loov - 12-12-2022

Prachtig. Liever 100x dit en nog 50 interviews met Piers fucking Morgan dan die debiel uit Argentinië.


RE: WK 2022 - Indiaantje89 - 12-12-2022

(12-12-2022, 12:33)reaper Wrote:
(12-12-2022, 11:49)Indiaantje89 Wrote:
(12-12-2022, 11:00)reaper Wrote: Zo even wat bijgelezen. 

Indiaantje kalm aan! (warning gegeven)

discussies mogen, maar hou het aub in de perken!

op de man spelen als clown, triestig mannetje is nergens voor nodig!
Warning niet geaccepteerd. Het forum staat bol van dit soort opmerkingen, heb daar al vaak genoeg wat over gezegd en dan moest het allemaal maar kunnen. Nu het een keer niet lekker uitkomt moet er plots worden ingegrepen. Dat is dan ook de reden dat ik mijn opmerking ook niet terugneem of me daarvoor excuseer. Niet dat ik zozeer achter mijn eigen overdreven reactie sta, maar wel met de selectie verontwaardiging die op dit forum heerst en ook waarom deze discussie in eerste instantie uit is ontstaan.
 Indiaan,
Het gaat me niet om de discussie. Ik geef zelf geen jota om Nederland of Argentië of het wk 2022 an sich. ik kom op 1 match volledig gezien doorheen het WK totdusver en nederland-Argentie heb ik vanaf minuut 25 gezien denk ik... deels een ordinaire schoppartij geworden door de scheids en door het spel dat beide ploegen gespeeld hebben. 

En dat gezegd door een Belg die absoluut geen haat heeft tegenover Nederland of Van Gaal (antwerp legend).
voor mijn part kan hier nog 3 dagen doorgepraat worden over wie meer schuldig is of niet aan dit ontaard wedstrijdje.

Of het geel had moeten zijn of niet voor Messi...
Want dat is voetbal, er zal altijd voer voor pittige gesprekken zijn. En zeker tegen een Argentië, dat dit soort spel wel meer speelt maar waar nederland ook wel eens tussen zit (Nuremberg 2006?).

ik zie wel op het eerste zicht niemand anders iemand clown of triestig noemen.
Moest dat wel het geval zijn dat er ook op de man tegen u gespeeld is dan verdient dat ook wel een waarschuwing imo. Het mag een stevige discussie zijn, maar laten we als volwassen mensen blijven reageren.

Net als destijds met DM met bedreigingen, als je daar mee naar een van de mods zou stappen zou daar zeker actie aan worden genomen. Dat is absoluut not done.
Maar ik zie niet alles, en ben zeker niet de actiefste hier dus er zullen mij veel zaken ontglippen.

Je hoeft ze ook niet te aanvaarden.

Maar laat het duidelijk zijn.
We gaan geen ondergrens breken voor een potje voetbal, een (de belangrijkste) bijzaak in het leven.

Teleurstelling, woede, … het hoort er allemaal bij, bij voetbal. Maar je hoeft het niet collectief eens te zijn, of de zelfde visie over een match of fase te hebben. Ik kan zelf ook zeer moeilijk neutraal zijn over antwerp en probeer daar hier zeer beperkt te posten. 

Maar probeer in de discussie niet elkaar verwensingen naar elkaars hoofd te smijten.

En als jullie er niet uitkomen of het stopt echt niet, dan kunnen we beter eens een graz pub avond organiseren waar we de voetbal discussie kunnen verder zetten tussen pot en pint.
Echt ik heb alle respect voor je reaper. Maar dit is dus wat mij irriteert. Het continu geframe en verdraaien van feiten om bepaalde zaken of personen in een bepaald daglicht stellen. Het gaat mij niet om de telleurstelling, want ik heb denk ik genoeg aangeven dat we terecht verloren hebben en ik zag het al aankomen toen we de penalty's ingingen. Dat heb ik hier letterlijk zelfs nog geplaatst. Want nu ga jij ook mee in de verhaal dat dit zou gaan om neutraliteit en dergelijke, terwijl het daar helemaal niet eens om gaat. 

Mijn woede zit hem niet dat we verloren hebben, of dat Argentinië irritant was. Mijn probleem zit hem in de users die hier gewoon onwaarheden vertellen om iets heel bewust in een slecht daglicht te stellen puur om zelf hier tof te lopen doen. En als "clown" "of zielig ventje" de ondergrens is dan verbaast me daadwerkelijk en is voor mij tekenend waar dit forum op dit moment staat. Met alle redelijkheid, ja ik had dit niet moeten zeggen daar mag ik best voor op de vingers getikt worden. Prima, maar doe dat dan ook als andere gebruikers uit de bocht vliegen en niet alleen wanneer ik dat doe. En dat heeft niets met de DM's te maken. Dat ging meer over posts die hier gewoon in het openbaar te lezen zijn geweest. Het woord clown ook al eerder gebruikt in dit topic en niet door mij. En ook zijn er veel slechtere dingen op dit forum gezegd.


RE: WK 2022 - matthijs603 - 12-12-2022

@Indiaan: Eens dat er her en der nog veel gekkere dingen worden gezegd dan 'clown' (al gaat het dan volgens mij vaker om mensen buiten dit forum, zoals politici en de politie). Van dat soort posts walg ik zelf ook nog veel meer.

Maar wat o.a. Uplift zegt, zou ik toch eens ter harte nemen. Je zegt dat je niet sympathiek hoeft te worden gevonden, maar je vindt het wel belangrijk om mensen te overtuigen van jouw standpunt. Er zijn nu, en eerder ook al, een hoop mensen die aangeven dat je juist het tegenovergestelde doel bereikt door de vorm van discussie voeren. Door zo fel te zijn, drijf je mensen eerder van je standpunt af. Ik denk dat veel van ons dit binnen of buiten het forum al hebben meegemaakt; we zitten niet voor niets op zo'n forum. Het zal mij vast ook nog wel eens overkomen, en Uplift zelf in het coronatopic heeft ook een keer van kurtje moeten aannemen dat de vorm de inhoud juist verzwakte. Ik gun je dat je hier toch ooit wat meer op gaat reflecteren, want voor een forum als dit is het juist mooi als mensen tegendraads zijn. Met een net wat mildere en meer open vorm van discussie voeren laat je zo'n stem veel effectiever horen.


RE: WK 2022 - VDB - 12-12-2022

[Image: mike-dean-yellow-card.gif]

Geel is nog geen rood Indiaan. 

En over Ned.-Arg., het was leuke TV, maar met voetbal had het soms weinig te maken.
Ik zat de hele tijd te denken, hopelijk wordt geen één van die twee wereldkampioen, al had ik het Van Gaal op zich nog wel gegund.


RE: WK 2022 - redondo - 12-12-2022

was het gewoon geen slechte wedstrijd met 2 middelmatige teams en een ref die het ook niet meer wist door de nieuwe belachelijke richtlijnen van de FIFA?


RE: WK 2022 - Uplift - 12-12-2022

'Slecht' is natuurlijk relatief. Er was veruit het minste voetbal in te zien van alle kwartfinales, maar elk toernooi kan imo wel een match gebruiken die om de verkeerde redenen de geschiedenisboeken in gaat. Alleen al het feit dat wappie Weghorst de Argentijnen in moeilijkheden bracht...

In het verleden had je de 1-7 (mooi voetbal van Duitsland, maar die leken te spelen tegen preminiemen) of in 2002 Brazilië-Engeland met die belachelijke vrije trap van Ronaldinho. Uiteindelijk geen superwedstrijden, maar wel meer memorabel dan matchen met 'gewoon' goed voetbal. Frankrijk-Engeland was van CL-niveau, maar na een uur was ik alweer bezig met die halve finales. Zo'n WK is voor een groot deel ook cult en spanning. De neutrale voetballiefhebber zal altijd meer hebben aan de CL vanaf de kwartfinales zeg maar. Of een super Sunday in de EPL. Wat gelukkig een week na het WK weer terugkeert, want anders vallen ik en vele anderen denk ik in een zwart gat.


RE: WK 2022 - Empty030 - 12-12-2022

Deze wedstrijd had wel 2 weergaloze momenten in positieve zin. Die assist van Messi op Molina voor 1-0 en de vrije trap variant die zorgde voor de 2-2 van Oranje.


RE: WK 2022 - Wailer - 12-12-2022

Ik heb even wat teruggelezen...

Maar rustig aan grazzers, we hebben het over voetbal . Een spelletje waaar de bedoeling is in 2 teams a 11 personen een bal in een vakje te schoppen .... En op je weg naar dat doel moet samenspelen met teamgenoten en obstakels (tegenstanders ) omzeilen...

Laat.je niet gek maken...


RE: WK 2022 - Wailer - 12-12-2022

(10-12-2022, 18:12)Loov Wrote:
(10-12-2022, 17:48)BigBird Wrote:
(10-12-2022, 17:46)Loov Wrote:
(10-12-2022, 17:34)BigBird Wrote: https://twitter.com/mvanvaerenbergh/status/1601477819397464065

Wtf. Waarom deed hij dit?

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=412087

En dit https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=412121

Maar waarom dan? Hij wil 'm gewoon de hand geven na een wedstrijd. Waarom die keeper ook schreeuwt dat ie ons 2x heeft geneukt. Beetje nare bijsmaak van een mooie pot.

Omdat een prins pils een Argentijnse koningin neukt misschien?

Je kunt zeggen wat.je wil...maar minimaal 3 keerWink


RE: WK 2022 - Willie - 12-12-2022

(12-12-2022, 19:10)Wailer Wrote:
(10-12-2022, 18:12)Loov Wrote:
(10-12-2022, 17:48)BigBird Wrote:
(10-12-2022, 17:46)Loov Wrote:
(10-12-2022, 17:34)BigBird Wrote: https://twitter.com/mvanvaerenbergh/status/1601477819397464065

Wtf. Waarom deed hij dit?

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=412087

En dit https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=412121

Maar waarom dan? Hij wil 'm gewoon de hand geven na een wedstrijd. Waarom die keeper ook schreeuwt dat ie ons 2x heeft geneukt. Beetje nare bijsmaak van een mooie pot.

Omdat een prins pils een Argentijnse koningin neukt misschien?

Je kunt zeggen wat.je wil...maar minimaal 3 keerWink

Louis zijn schuld, die gooit allemaal shit de wereld in en daar putte Argentinië uit. Als ik hoorde hoe hij over Brazilië sprak dan geloof ik het ook nog. Zogenaamde charme, het is nog dezelfde arrogante lul als 30 jaar geleden. En van de 5 wedstrijden met de meeste kaarten op een wk heeft Nederland er 3 gespeeld, maar Nederland zijn natuurlijk de brave jongens, volgens de Volkskrant dan.