Graz
Welke festivals/concerten ga jij doen? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Welke festivals/concerten ga jij doen? (/showthread.php?tid=14)



RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 04-12-2016

Loov heeft mij dit jaar toch wel overtroffen, maar ik ben sinds 2014 al wat aan het afbouwen. Dat is deels een bewuste keuze, maar deels ook omdat het aanbod verschraalt en ik alles al gezien heb. Ik blijf wel bij het standpunt dat je iets moet zien als het de moeite is en je daar echt zin in hebt, maar dat geldt ook voor andere kunstvormen en daar ben ik minder consequent in. Dat komt inderdaad omdat ik gedurende meer dan een decennium gewenning heb opgebouwd en dus naar optredens ga alsof het een bezoekje is aan de bakker. Ook qua dosering van energie, beste plek om de show te beleven, etc. speelt ervaring een grote rol.

Je moet vooral uitgaan van wat je eigen prioriteiten zijn. Ik zeg: als je na een goeie show niet meteen kunt slapen, dan is dat een goed teken. Selectief zijn en wat minder shows doen in ruil voor enkel dingen die je echt bij blijven, is een goede zet en ik begin alvast het effect daarvan te voelen. Ook op mijn budget, natuurlijk. Waardoor ik mij meer kan focussen op specifieke dick moves, hehe.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Loov - 04-12-2016

(04-12-2016, 00:00)Uplift Wrote: Loov heeft mij dit jaar toch wel overtroffen, maar ik ben sinds 2014 al wat aan het afbouwen. Dat is deels een bewuste keuze, maar deels ook omdat het aanbod verschraalt en ik alles al gezien heb. Ik blijf wel bij het standpunt dat je iets moet zien als het de moeite is en je daar echt zin in hebt, maar dat geldt ook voor andere kunstvormen en daar ben ik minder consequent in. Dat komt inderdaad omdat ik gedurende meer dan een decennium gewenning heb opgebouwd en dus naar optredens ga alsof het een bezoekje is aan de bakker. Ook qua dosering van energie, beste plek om de show te beleven, etc. speelt ervaring een grote rol.

Je moet vooral uitgaan van wat je eigen prioriteiten zijn. Ik zeg: als je na een goeie show niet meteen kunt slapen, dan is dat een goed teken. Selectief zijn en wat minder shows doen in ruil voor enkel dingen die je echt bij blijven, is een goede zet en ik begin alvast het effect daarvan te voelen. Ook op mijn budget, natuurlijk. Waardoor ik mij meer kan focussen op specifieke dick moves, hehe.

Ik heb dat gevoel dus helemaal niet he. Jij hebt weer veel uniekere dingen bezocht of dingen die ik ook al lange tijd keer wil zien. OPN, Earth, Massive Attack, Neil Young, Ennio Morricone, Max Richter, Philip Glass, Bjork... Ik heb veel dingen bezocht die gewoon toevallig in Amsterdam kwamen en waar ik gratis heen kon. Wat dat betreft ben ik gewoon een noob en moet ik veel beter mijn bezoeken uit kiemen. En misschien ook een keer iets buiten Amsterdam bezoeken... Ach fuck it, alles komt hier nagenoeg langs.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - meisbaer2 - 04-12-2016

Het is misschien inderdaad zo dat als je meer moeite moet doen, je kiest voor de dingen die je echt wil zien. In mijn geval is dat ook zo. Vaak heb ik ook nog moeite om iemand te vinden die met mij wil gaan, dus het moet wel echt iets zijn dat ik wil zien als ik in mijn eentje wil gaan. Maar ik kan dan ook nog een hele tijd nagenieten van een goed optreden. Ik wil denk ik ook niet te veel wennen aan concerten, dat speciale gevoel verleizen. Daarom ga ik ook nooit te vaak naar optredens van dezelfde tour en kijk ik vrijwel nooit van tevoren naar setlists of filmpjes, juist om nog verrast te kunnen worden.

Het enige concert dat ik dit jaar echt heb gemist is Björk in Londen, dat was een erg onhandige week. Voor de rest erg tevreden met mijn keuzes. Het is wel fijn dat ik bij een volgende keer als ze enigzins in de buurt komt, ik het geld heb om er dan wel naartoe te gaan.

Maar aan de andere kant, als ik in Amsterdam zou wonen, dan zou ik waarschijnlijk ook wat vaker concertjes meepakken die me gewoon wel leuk lijken Wink


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 04-12-2016

(04-12-2016, 04:27)Loov Wrote:
(04-12-2016, 00:00)Uplift Wrote: Loov heeft mij dit jaar toch wel overtroffen, maar ik ben sinds 2014 al wat aan het afbouwen. Dat is deels een bewuste keuze, maar deels ook omdat het aanbod verschraalt en ik alles al gezien heb. Ik blijf wel bij het standpunt dat je iets moet zien als het de moeite is en je daar echt zin in hebt, maar dat geldt ook voor andere kunstvormen en daar ben ik minder consequent in. Dat komt inderdaad omdat ik gedurende meer dan een decennium gewenning heb opgebouwd en dus naar optredens ga alsof het een bezoekje is aan de bakker. Ook qua dosering van energie, beste plek om de show te beleven, etc. speelt ervaring een grote rol.

Je moet vooral uitgaan van wat je eigen prioriteiten zijn. Ik zeg: als je na een goeie show niet meteen kunt slapen, dan is dat een goed teken. Selectief zijn en wat minder shows doen in ruil voor enkel dingen die je echt bij blijven, is een goede zet en ik begin alvast het effect daarvan te voelen. Ook op mijn budget, natuurlijk. Waardoor ik mij meer kan focussen op specifieke dick moves, hehe.

Ik heb dat gevoel dus helemaal niet he. Jij hebt weer veel uniekere dingen bezocht of dingen die ik ook al lange tijd keer wil zien. OPN, Earth, Massive Attack, Neil Young, Ennio Morricone, Max Richter, Philip Glass, Bjork... Ik heb veel dingen bezocht die gewoon toevallig in Amsterdam kwamen en waar ik gratis heen kon. Wat dat betreft ben ik gewoon een noob en moet ik veel beter mijn bezoeken uit kiemen. En misschien ook een keer iets buiten Amsterdam bezoeken... Ach fuck it, alles komt hier nagenoeg langs.

Dat is mooi complementair, toch? In Gent wonende heb ik in 2013-2014 ook elk jaar zo'n 50 shows alleen al hier gezien. Omdat het kon (en meestal gratis was mits ik er wat over schreef). Ja, eens je dat wat gewoon raakt en merkt dat het kwalitatief niet altijd klopt, dan orienteer je je al snel op meer specifieke dingen. Alleen is het dan wel zaak om een auto te hebben... want ook al komt alles langs vroeg of laat in Amsterdam, het is echt wel goed om af en toe af te gaan op de zaal, het soort publiek, de stad, etc. Maakt de hele ervaring completer.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 08-12-2016

Helaas zit Clipping/Juliana Barwick er niet meer in morgen, maar volgende week alsnog Dans Dans in Brugge. Ze schijnen beter dan ooit te zijn.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Enzo - 08-12-2016

21 jan - Helmet (Lucerna Music Bar)
27 feb - Mitski (Meetfactory)
5 apr - Thundercat (Lucerna Music Bar)
28 mei - Rammstein (Eden Arena)
29 mei - Angel Olsen (Meetfactory)
8 jun - Einsturzende Neubauten (Divadlo Archa)
5-7 aug - Off Festival


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 14-12-2016

Na een hele hoop onderzoek besloten om een piemelbeweging te maken naar Terra Vibe Park (zo'n drie kwartier van Athene) om Depeche Mode te zien op 17 Mei, samen met de middelbare schoolvriend die me aan de band heeft geintroduceerd.  Andere locaties waren ook aantrekkelijk, maar voor deze show waren primaire tickets nog volop verkrijgbaar, en ik gok dat het geluid beter zal zijn in zo'n openluchtsetting dan in een (overdekt) stadion.

Nog veel uit te pluizen, maar kan niet wachten.



RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Martijn - 14-12-2016

Seu Jorge op 1 juli in de Rabozaal van de Melkweg met zijn Bowie covers van the Life of Aquatic. Lijkt me best gaaf, maar 40 euro is best prijzig.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Roel87 - 14-12-2016

Zowel Kevin Morby als Car Seat Headrest zijn inmiddels gegroeid tot een optreden in de Grote Zaal van Paradiso.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Pieter - 14-12-2016

05/02: Deerhoof, Vooruit, Gent
09/02: Future of the Left, Botanique, Brussel (misschien)
16/02: The Notwist, Vooruit, Gent
19/02: Cosmonauts, Charlatan, Gent
23/02: Esben and the Witch, Charlatan, Gent
28/02: Tonstartssbandht, Cafe Video, Gent (misschien)
16/03: The Black Heart Procession, Handelsbeurs, Gent
30/03: Swans, Kompass, Gent
11/04: Soulwax, AB, Brussel
18/04: The Jesus and Mary Chain, AB, Brussel
09/05: Depeche Mode, Sportpaleis, Antwerpen
16/05: Communions / Ulrika Spacek, Botanique, Brussel
16/06: Best Kept Secret


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - remothebest - 18-12-2016

Samen met een vriend via Facebook kaarten gewonnen voor Trentemøller, Lemaitre, Vitalic Live, Izzy Bizu, Tycho, Sohn, Tove Lo en Jagwar Ma in de Melkweg.
Daar word ik als arm studentje wel gelukkig van.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 18-12-2016

Goed geregeld! Welkom tot de goudmijn.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Piet Knaak - 22-12-2016

14-03-2017 - Car Seat Headrest (Paradiso, Amsterdam)
04-06-2017 - Kevin Morby (Paradiso, Amsterdam)
16/17/18-06-2017 - Best Kept Secret (Hilvarenbeek)
20-06-2017 - Radiohead (3 Arena, Dublin)

In tijden niet zo'n lege agenda gehad Tongue


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Maynard-J - 23-12-2016

Zo, dat was 2016. Heel veel in de Muziekgieterij geweest en voor geen enkel concert daar (behalve Therapy?) hoeven betalen. Met dank aan Club OOR en een gewonnen passe-partout voor de zgn. "Trench Sessions"; een hele reeks optredens van minder bekende bands voor een heel vriendelijk prijsje. Nog één keer de lijst dan maar:

3 febr. Steven Wilson - 013, Tilburg
19 febr. Arno - Muziekgieterij, Maastricht
24 febr. Massive Attack - Klokgebouw, Eindhoven
2 maart TaxiWars- Muziekgieterij, Maastricht
12 maart Muse - Palais12, Brussel
9 april Little Waves - Genk
21 mei Radiohead - Heineken Music Hall, Amsterdam
17-19 juni Best Kept Secret - Hilvarenbeek
24-26 juni Down the Rabbit Hole - Beuningen
16 aug Godspeed You! Black Emperor - 013, Tilburg
21-23 aug Lowlands - Biddinghuizen
7-9 sept Bruis - Maastricht
17 sept Tindersticks - Parkstad Limburg Theater, Heerlen
15 okt Mozes and the Firstborn - Muziekgieterij, Maastricht
18 okt Dan San - Muziekgieterij, Maastricht
25 okt Protection Patrol Pinkerton - Muziekgieterij, Maastricht
3 nov Warhaus - Muziekgieterij, Maastricht
15 nov Local Natives - Muziekgieterij, Maastricht
22 nov Therapy? - Muziekgieterij, Maastricht
20 dec Gosto + Faces On TV - Muziekgieterij, Maastricht

En nu 2017. De theateroptredens van Fresku en Typhoon tel ik ook mee, al zal dat vooral bij die eerste meer zijn dan alleen muziek.

17 jan Rufus Wainwright & Amsterdam Sinfonietta - Parkstad Limburg Theater, Heerlen
31 jan The Pineapple Thief - Muziekgieterij, Maastricht
10 febr Fresku - Theater aan het Vrijthof, Maastricht
16 maart Typhoon - Parkstad Limburg Theater, Heerlen
24 april Deftones - 013, Tilburg
7 mei Depeche Mode - Ziggo Dome, Amsterdam
22 mei Dans Dans - Muziekgieterij, Maastricht
16-18 juni Best Kept Secret - Hilvarenbeek


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Koen - 23-12-2016

Nooit hoeven betalen voor shows, door middel van een toegangsbewijs waar je voor betaalt? Dat kan alleen in Limburg.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Maynard-J - 23-12-2016

(23-12-2016, 20:20)Koen Wrote: Nooit hoeven betalen voor shows, door middel van een toegangsbewijs waar je voor betaalt? Dat kan alleen in Limburg.

Nee, je kon een passe-partout kopen voor een selectie van 8 optredens, maar ik won ik er eentje via een prijsvraag van Bruis.

 En de OOR kiest elke maand een stel clubshows uit waar je als abonnee (mits op tijd) een vrijkaartje voor kan bestellen.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 24-12-2016

(14-12-2016, 06:08)hythloth Wrote: Na een hele hoop onderzoek besloten om een piemelbeweging te maken naar Terra Vibe Park (zo'n drie kwartier van Athene) om Depeche Mode te zien op 17 Mei, samen met de middelbare schoolvriend die me aan de band heeft geintroduceerd.  Andere locaties waren ook aantrekkelijk, maar voor deze show waren primaire tickets nog volop verkrijgbaar, en ik gok dat het geluid beter zal zijn in zo'n openluchtsetting dan in een (overdekt) stadion.  

Nog veel uit te pluizen, maar kan niet wachten.

Dit is van de baan.  Wordt nu Depeche Mode in Olympiastadion Munchen.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Idéfix - 24-12-2016

28-01 Dizzy Mizz Lizzy - De Bosuil, Weert
24-06 Midsummer Prog Festival with Anathema - Openluchttheater, Valkenburg
28-10 Heather Nova - Parkstad Limburg Theater, Heerlen


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 24-12-2016

(24-12-2016, 04:00)hythloth Wrote:
(14-12-2016, 06:08)hythloth Wrote: Na een hele hoop onderzoek besloten om een piemelbeweging te maken naar Terra Vibe Park (zo'n drie kwartier van Athene) om Depeche Mode te zien op 17 Mei, samen met de middelbare schoolvriend die me aan de band heeft geintroduceerd.  Andere locaties waren ook aantrekkelijk, maar voor deze show waren primaire tickets nog volop verkrijgbaar, en ik gok dat het geluid beter zal zijn in zo'n openluchtsetting dan in een (overdekt) stadion.  

Nog veel uit te pluizen, maar kan niet wachten.

Dit is van de baan.  Wordt nu Depeche Mode in Olympiastadion Munchen.

Cool man. Het is dat mei en juni al te druk zijn en ik daardoor DM moet skippen. München is sowieso cool en dat stadion is iconisch.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 24-12-2016

Ja ben echt blij met deze beslissing. Smile
Het Duitse publiek wordt ook geweldig. Kijk dit van een eerdere show daar: https://m.youtube.com/watch?v=08NI3Cchjmc


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Maynard-J - 25-12-2016

(22-12-2016, 14:23)Piet Knaak Wrote: 14-03-2017 - Car Seat Headrest (Paradiso, Amsterdam)
04-06-2017 - Kevin Morby (Paradiso, Amsterdam)
16/17/18-06-2017 - Best Kept Secret (Hilvarenbeek)
20-06-2017 - Radiohead (3 Arena, Dublin)

In tijden niet zo'n lege agenda gehad Tongue

Je hebt me op een idee gebracht Knaak. :-)

17 jan Rufus Wainwright & Amsterdam Sinfonietta - Parkstad Limburg Theater, Heerlen
31 jan The Pineapple Thief - Muziekgieterij, Maastricht
10 febr Fresku - Theater aan het Vrijthof, Maastricht

14 maart Car Seat Headrest - Paradiso, Amsterdam
16 maart Typhoon - Parkstad Limburg Theater, Heerlen
24 april Deftones - 013, Tilburg
7 mei Depeche Mode - Ziggo Dome, Amsterdam
22 mei Dans Dans - Muziekgieterij, Maastricht
16-18 juni Best Kept Secret - Hilvarenbeek



RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 29-12-2016

20/01: Sons of Kemet et. al., Flagey (Brussels Jazz Festival)
27/01: Dillinger Escape Plan, 013
02/02: Bozar Electronic Series met Croatian Amor en Gazelle Twin, Bozar 
03/02: The Pop Group, Het Bos 
16/02: The Notwist, Vooruit
23/02: Hexa, Vooruit 
01/03: Gouvernement met o.m. dude van Dirty Beaches, Gent 
04/03: Netherlands Deathfest (wellicht niet)
05/03: Jonwayne, Vooruit 
06/03: Blonde Redhead, Botanique 
16/03: The Black Heart Procession performing '1', Handelsbeurs  
19/03: Amenra acoustic, TiVre
30/03: Swans, Kompass
31/03: Rewire Festival
01/04: Tigran Hamasyan, Handelsbeurs (ik verkoop mijn ticket)
02/04: ANOHNI, Elbphilharmonie (wellicht)
06/04: Electric Wizard, Live Music Hall (Keulen) (wellicht niet)
08/04: Transition Festival, TiVre
22/04: Roadburn 2017
24/04: Deftones, 013
30/04: Desertfest London (voor Sleep) (wellicht)
18/05: Thor Harris & Friends, Botanique (Les Nuits)
20/05: Kraftwerk
20/05: Kraftwerk
21/05: Kraftwerk
21/05: Kraftwerk
22/05: Kraftwerk
23/05: Kraftwerk
26/05: Amenra, Kerk van Sint-Denijs
27/05: Dunk! Festival -
30/05: Shellac, De Kreun (hopelijk)
06/06: Radiohead, Spektrum (Oslo)
11/06: Northside Festival 2017
16/06-18/06: Best Kept Secret Festival
21/06-25/06: Glastonbury Festival (super kleine kans/als Roskilde toch niet door gaat)
28/06-01/07: Roskilde Festival (wellicht)
02/08-06/08: Dekmantel Festival (wellicht of toch zeker de beste paar dagen)
16/08-20/08: Berlin Atonal -
07/10-08/10: Dunk! USA (wellicht niet)
09/11-12/11: Le Guess Who? 2017


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Pieter - 11-01-2017

11/01: Fär, Afsnis, Gent
23/01: Trentemøller, AB, Brussel
05/02: Deerhoof, Vooruit, Gent
09/02: Future of the Left, Botanique, Brussel (misschien)
16/02: The Notwist, Vooruit, Gent
19/02: Cosmonauts + Audacity, Charlatan, Gent
23/02: Hexa, Vooruit, Gent
28/02: Tonstartssbandht, Cafe Video, Gent (misschien)
01/03: Alex Zhang Huntai, Gouvernement, Gent
05/03: The Dillinger Escape Plan, AB, Brussel (misschien)
16/03: The Black Heart Procession, Handelsbeurs, Gent
24/03: Sophia, Handelsbeurs, Gent
30/03: Swans, Kompass, Gent
01/04: This Is Not This Heat, Vooruit, Gent
11/04: Soulwax, AB, Brussel
13/04: Brutus, Vooruit, Gent
18/04: The Jesus and Mary Chain, AB, Brussel
09/05: Depeche Mode, Sportpaleis, Antwerpen
16/05: Communions / Ulrika Spacek, Botanique, Brussel
24/05: Psychic TV / Silver Apples, Vooruit, Gent
16/06: Best Kept Secret


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 12-01-2017

Ik zie zeker een vijftal aangelegenheden voor een biertje, Pieter!


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Pieter - 12-01-2017

Doen we!