Graz
Welke festivals/concerten ga jij doen? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Welke festivals/concerten ga jij doen? (/showthread.php?tid=14)



Welke festivals/concerten ga jij doen? - geluksknikker - 25-01-2013

Karel Wrote:Alicia Keys snap ik ook niet echt, maar Rihanna zou ik nu ook wel naar toe gaan. Als je moet kiezen tussen dat, of thuis in uw zetel zitten...

Dan zat ik toch fijn thuis in mijn zetel.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Eraser - 25-01-2013

Iemand de laatste plaat van Alicia Keys al gehoord? Luister er eerst eens naar. Overigens: een wereld waarin Beyonce credibel is, is een wereld waarin Alicia Keys even credibel hoort te zijn (ook al verkies ik B boven Alicia).

Overigens is het toch geen schande om eens bij andere muziek te gaan kijken/luisteren dan je normaal doet? Of is iedereen hier van het type met mooie oogklepjes?


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Karel - 25-01-2013

Eraser Wrote:(ook al verkies ik B boven Alicia).
Hou 14 of 15 mei dan maar vrij, als ik de geruchten mag geloven.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Eraser - 25-01-2013

nieuwe plaat of show in België?


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 25-01-2013

Eraser Wrote:een wereld waarin Beyonce credibel is, is een wereld waarin Alicia Keys even credibel hoort te zijn (ook al verkies ik B boven Alicia).

Vervang 'Beyonce' en 'Alicia Keys' door respectievelijk 'Hitler" en "Mussolini", en je zal meteen door hebben wat de kromheidsgraad van deze redenering is.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Karel - 25-01-2013

Eraser Wrote:nieuwe plaat of show in België?
Sportpaleis naar 't schijnt.
Al één keer gezien, en behalve Crazy in Love en Halo vond ik er niet bijster veel aan.
Jammergenoeg waren dat net het eerste en het laatste nummer.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Eraser - 25-01-2013

Uplift Wrote:
Eraser Wrote:een wereld waarin Beyonce credibel is, is een wereld waarin Alicia Keys even credibel hoort te zijn (ook al verkies ik B boven Alicia).

Vervang 'Beyonce' en 'Alicia Keys' door respectievelijk 'Hitler" en "Mussolini", en je zal meteen door hebben wat de kromheidsgraad van deze redenering is.


Godwin krijgt weer eens gelijk.

En nu graag een redelijk argument.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 25-01-2013

'Cholera' en 'pest' of een minder erge analogie maakt echt wel niet uit.

Hetzelfde geldt voor smaak... het gaat enkel om de redenering die je daar maakte.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Eraser - 25-01-2013

Ik heb je vandaag al eens gewezen op het bestaan van zoiets als subjectiviteit.

Nu ja, het is enkel spijtig voor iedereen hier die sommige muziek a priori afschrijft op basis van geloofwaardigheid of de radiozender waarop iets gespeeld zou kunnen worden.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 25-01-2013

Je begrijpt het niet. Het gaat niet om de muziek, enkel om de redenering.

Ik schop door een groteske analogie te gebruiken enkel wat graag tegen je schenen.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Eraser - 25-01-2013

Karel Wrote:
Eraser Wrote:nieuwe plaat of show in België?
Sportpaleis naar 't schijnt.
Al één keer gezien, en behalve Crazy in Love en Halo vond ik er niet bijster veel aan.
Jammergenoeg waren dat net het eerste en het laatste nummer.


Trouwens: wat is de bron van dat Sportpaleis?


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Eraser - 25-01-2013

Uplift Wrote:Je begrijpt het niet. Het gaat niet om de muziek, enkel om de redenering.

Ik schop door een groteske analogie te gebruiken enkel wat graag tegen je schenen.


Er is niet veel speciaals aan lukraak wat quotes in een gesprek gooien zonder daar treffelijk een mening aan te koppelen.

De redenering dat Alicia Keys muzikaal in hetzelfde bed als Beyonce heeft gelegen is overigens helemaal niet vergezocht.

Maar misschien heb jij stront in je oren. Ziezo, de gratuite uitspraak voor vandaag is er ook weer uit.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Karel - 25-01-2013

Eraser Wrote:
Karel Wrote:
Eraser Wrote:nieuwe plaat of show in België?
Sportpaleis naar 't schijnt.
Al één keer gezien, en behalve Crazy in Love en Halo vond ik er niet bijster veel aan.
Jammergenoeg waren dat net het eerste en het laatste nummer.


Trouwens: wat is de bron van dat Sportpaleis?
Iemand die het normaal wel juist moeten hebben. Wink
Heb het wel al een tijdje terug gehoord, en nog altijd niet bevestigd... En mei is nu ook niet meer zo veraf...
Ze zou trouwens Wireless in Londen doen, dus wellicht gaat ze idd wel touren.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 25-01-2013

Eraser Wrote:
Uplift Wrote:Je begrijpt het niet. Het gaat niet om de muziek, enkel om de redenering.

Ik schop door een groteske analogie te gebruiken enkel wat graag tegen je schenen.


Er is niet veel speciaals aan lukraak wat quotes in een gesprek gooien zonder daar treffelijk een mening aan te koppelen.

De redenering dat Alicia Keys muzikaal in hetzelfde bed als Beyonce heeft gelegen is overigens helemaal niet vergezocht.

Maar misschien heb jij stront in je oren. Ziezo, de gratuite uitspraak voor vandaag is er ook weer uit.
Wat geluksknikker zei. Heb je ook overschat.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Eraser - 25-01-2013

Ik begin me steeds meer te amuseren.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Willie - 26-01-2013

Ik sta achter Eraser, ik krijg ook regelmatig gratis kaarten aangeboden, sommige zaken sla ik over, maar als Madonna langskomt wil ik wel eens zien waar die ophef nu over gaat, koppel er een dagje Amsterdam aan en de reiskosten had je anders ook gemaakt.

En als je altijd nee zegt dan word je ook minder snel nog een keer gevraagd, zo stond ik boven aan de lijst toen er nog Lowlandskaartjes te vergeven waren en hoefde ik ook niet achter mijn pc te zitten om Gorillaz kaartjes aan te schaffen (die moest ik dan wel betalen, maar de kaarten waren wel gereserveerd en gezien de chaos toen met de voorverkoop was ik daar erg blij mee.)


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Willie - 26-01-2013

Maar godverdomme wat een retesmerige show gaf Rats on rafts net weg, de muziek hadden ze al, maar de livekwaliteiten zijn in een jaar enorm gegroeid, de Nederlandse band van het moment, spijtig dat ze even een tijdje niet meer in Nederland te zien zijn.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - BigBird - 26-01-2013

Ben het ook met Eraser eens!

Beyoncé op Glastombury was groots en geweldig optreden, kunnen weinig artiesten aan tippen. Ook Rihanna staat live haar mannetje, meid zingt fantastisch en heeft gewoon veel goede singles. Alicia Keys vind ik minder geworden en heb ik nooit wat mee gehad. Maar, speelt goed piano en kan ook geweldig zingen.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - matthijs603 - 26-01-2013

Iemand hier nog geprobeerd kaartjes te kopen voor ITGWO? Mij is het niet gelukt..


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Willie - 26-01-2013

Nee, niet geprobeerd, toch een beetje bakfietsenfestival.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - matthijs603 - 26-01-2013

Die indruk heb ik ook wel een beetje inderdaad, maar die (onaangekondigde?) akoestische sessies in duinen en bossen hadden me wel aardig geleken. Niet gelukt, ook niet heel erg.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - meisbaer2 - 26-01-2013

Een ruime muzieksmaak is wel handig, ik hou van heel veel muziek, als het maar met een beetje liefde (en liefst ook kunde) in elkaar zit.
Daarom is een groot festival als RW voor iemand als ik wel handig, overdag iets kijken als the Dirty Projectors of de Yeah Yeah Yeahs en daarna lekker naar Grace Jones of Nine Inch Nails of zo Smile
Afwisseling is juist leuk!

Gisteren naar de Kift geweest, leuk om de oude liedjes (eerste 3 albums) weer eens te horen. De mannen zijn wel onderhand oud geworden, want 25-jarig jubileum, maar ze hebben nog steeds erg veel plezier op het podium. Vooral pa Heijne is een ster, 80 jaar oud en nog steeds met de trompet in het bandje van je zoon spelen Smile


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Willie - 27-01-2013

Gisteren de derde Nederlandse band in een week gezien; The horse company, prima band, goede anekdote ("het volgende nummer was een jaar of 6,7 geleden een enorme hit op 3fm; hij is bij de VPRO na elven 1 keer gedraaid"), lekkere muziek.

Helaas kan ik dat niet zeggen van het voorprogramma, waar Vox von braun het een dag eerder prima deed viel Bloomfeld volledig door de mand, saai, nietszeggend, slap, maar zelf leken ze er tevreden over te zijn.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - JewellersHands - 27-01-2013

01-2-2013: Royal Republic in Doornroosje in Nijmegen (raad ik iedereen aan, geweldige liveband)
21-3-2013: Bullet For My Valentine + Halestorm in Melkweg Amsterdam
In ieder geval 16 juni Pinkpop (en misschien nog 2 of 3 dagen)
08-9-2013: Roger Waters met The Wall in Amsterdam (echt superveel zin in!)


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Willie - 28-01-2013

matthijs603 Wrote:Die indruk heb ik ook wel een beetje inderdaad, maar die (onaangekondigde?) akoestische sessies in duinen en bossen hadden me wel aardig geleken. Niet gelukt, ook niet heel erg.

Lijkt me ook wel een mooi festival, ze gaan lekker hun eigen gang en dat waardeer ik wel, maar het is toch ook al weer vrij prijzig geworden, t.o.v. de eerste editie is de prijs verdubbelt en het is ook wel vrij omslachtig om daar te komen, daarom ben ik er nog niet geweest en gezien de debiliteit rondom de kaartverkoop zal het er ook niet van komen.