Graz
Welke festivals/concerten ga jij doen? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Welke festivals/concerten ga jij doen? (/showthread.php?tid=14)



Welke festivals/concerten ga jij doen? - Loov - 08-01-2016

Die Kerridge show is wel gruwelijk. Is live met licht enzo. Premiere was afgelopen jaar op Berlin Atonal.
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=6RcPIC93g-0[/youtube]


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Loov - 08-01-2016

Ik heb 'n knoop door gehakt en ik ga naar deze:

23-08 t/m 28-08: Berlin Atonal

BKS skip ik. Met Rewire, Roadburn, Berlin Atonal en Incubate heb ik mijn festival jaar wel rond denk ik zo. Smile


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 08-01-2016

Hehe, inderdaad. Berlin Atonal en o.m. Unsound hou ik sowieso in de gaten voor dit jaar.

En ja, die Kerridge show moet wel lukken. Heb je Loovende dingen indertijd al op Incubate opgepikt Smile


Welke festivals/concerten ga jij doen? - halfempty/full - 08-01-2016

Ik zou ook nog wel eens naar Berlin Atonal willen, maar laat t afhangen van de line-up.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - kurtje - 09-01-2016

Uplift Wrote:Meh

Echt meh. Zeker als je in het achterhoofdt houdt hoe ze zich sinds 2014 wilden gaan profieleren. Is dit de besparingsdrang of gewoon een gevalletje Leuven...
Niet alleen die dt, profieleren. Dat dubbel geblaat is letterlijk het beste uit je post. Again.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - kurtje - 09-01-2016

Voor je bewust uitgelokte nazi afkorting krijg je een waarschuwing Uplift. Nog 1 en je hebt een kaart te pakken.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 13-01-2016

04/01: The Mary Hart Attack, Cafe Video
17/01: Locrian, Het Bos
27/01: Lee Ranaldo, Vooruit
09/02: Laibach, BOZAR
10/02: Tortoise, Trix
18/02: Marching Church, Het Bos (misschien)
19/02+21/02: Artefact Festival (waarschijnlijk)
23/02: Oneohtrix Point Never, Muziekgebouw (misschien)
24/02: Massive Attack, Klokgebouw Eindhoven
26/02: Jenny Hval & Suzanna 'Meshes of Voice', Handelsbeurs
27/02: Cross Linx Festival Rotterdam (kleine kans)
02/03: Savages, Botanique (misschien verkoop ik mijn kaart wegens teleurstellende plaat)
03/03: Up in Smoke Roadfestival Vol. 7 met o.m. Belzebong, *vK (misschien)
09/03: Kurt Vile, Handelsbeurs (eventueel, mits ik kaarten vind)
10/03: The Abyssinians, *vK (kleine kans)
17/03: Consouling Avond in Vooruit
20/03: Tindersticks, Bourla
22/03: Saul Williams, Arenberg (kleine kans)
25/03: BRDCST met o.m. GoGo Penguin (kleine kans)
27/03: BRDCST met o.m. Fire! Orchestra (wellicht)
28/03: Moderat, Olympia (wellicht niet)
01/04-03/04: Rewire Festival (wellicht)
06/04: More Music Festival
07/04: More Music Festival met o.m. Robert Henke
08/04: More Music Festival met o.m. Efterklang
09/04: More Music Festival
14/04-17/04: Roadburn Festival 2016
27/04: GNOD et. al. Magasin 4 (misschien, indien niet op Roadburn)
05/05-07/05: Dunk! Festival 2016
20/05: Hauschka, Nijdrop Opwijk -
26/05: Bombino, Trix (wellicht)
01/06-05/06: Primavera Sound Festival (misschien)
24/06: Neil Young, Sportpaleis (misschien)
25/06-02/07: Roskilde Festival 2016 (wellicht niet)
24/08-28/08: Berlin Atonal (misschien)
12/09-18/09: Incubate Festival 2016 (onder voorbehoud)
28/10: Wilco, Ancienne Belgique
10/11-13/11: Le Guess Who? 2016 (wellicht)


Welke festivals/concerten ga jij doen? - kurtje - 13-01-2016

2016. Wordt. Kut.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 13-01-2016

Alles staat of valt een beetje met Roadburn, dus voorlopig ziet het er niet best uit, nee.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - kurtje - 13-01-2016

Maar even serieus; naar hoeveel optredens in het jaar kijk je nu echt uit? Want voor iemand die zich erg kritisch opstelt ga je naar vrij veel optredens. Ik overweeg er tegenwoordig zo'n 15 per jaar waarvan ik dan naar 6 รก 7 daadwerkelijk ga.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 13-01-2016

Ik ga naar veel lokale/goedkope/toegankelijke shows waarbij ik weinig te verliezen heb.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - kurtje - 13-01-2016

Ja dat zie ik. Blijft mijn vraag nog steeds staan Smile


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Rockbeer - 13-01-2016

Want je kunt niet uitkijken naar een lokale show van een of andere nobody? Dit zijn vaak juist de mooiste shows.. Die zijn in elk geval nog niet kapotgemaakt door de commercie.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - kurtje - 13-01-2016

Waar haal je die interpretatie dan weer vandaan? Uplift reageerde op mijn tweede zin, niet op de eerste. Veel opener kon ik die vraag niet stellen.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 13-01-2016

De dingen waar ik het meeste naar uit kijk, zijn meestal ook de lastigste om naartoe te gaan.

Ergo: de meeste shows doe ik ter ontspanning en verrijking. Ik vind het ernaar toe gaan zelf m.a.w. nice en hoewel ik steeds selectiever word, blijf ik vooral nieuwe plekken/contexten voor live muziek ontdekken.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - kurtje - 13-01-2016

Ah, die insteek heb ik opzich ook. Alhoewel we in die laatste categorie in omgeving Eindhoven weinig verwend worden.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 13-01-2016

Ja, Gent is op dat vlak net zowel Amsterdam of Austin of Brooklyn. Maar qua kwaliteit wordt het er niet beter op, dus heel veel mis je niet.

Kijk naar snackbar: leven daar waar de aarde nog als plat wordt beschouwd, maar dan wel een fuckload briljante festivals mee pikken elk jaar. Het zijn twee verschillende benaderingen van hetzelfde. Hoewel ik het iets minder heb voor festivals dan snackbar, vermoed ik.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Martijn - 13-01-2016

http://www.effenaar.nl/agenda/8382

Peter Hook samen met zijn band the Light 17 april in de Effenaar, speelt zowel werk van New Order als van Joy Division.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - 1996Customer - 13-01-2016

Martijn Wrote:http://www.effenaar.nl/agenda/8382

Peter Hook samen met zijn band the Light 17 april in de Effenaar, speelt zowel werk van New Order als van Joy Division.
Trekken die concerten op iets ? Heb toch al wat negatieve commentaar gehoord betreffende Hook zijn optredens.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Loov - 13-01-2016

27,50 hoppa.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - stefleijten - 13-01-2016

Optreden met Closer vond ik wel gaaf. Maar pas echt leuk als je fanboy bent thou.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Loov - 13-01-2016

Ik twijfel wel maar ga uiteindelijk toch niet denk ik. Puur omdat ik al een Amsterdamse arrogante lul bent die alles onder de rivieren te ver vind.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Enzo - 13-01-2016

stefleijten Wrote:Optreden met Closer vond ik wel gaaf. Maar pas echt leuk als je fanboy bent thou.
Aan de omschrijving te zien zal dit met zowel Unknown Pleasures als Closer integraal zijn met daarvoor nog een aantal New Order nummers. Vond die Unknown Pleasures show vorige keer zeker de moeite waard (ben dan ook wel fanboy eerlijk gezegd). In elk geval was het een stuk beter dan de laatste keer dat in New Order zag.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - stefleijten - 13-01-2016

Enzo Wrote:
stefleijten Wrote:Optreden met Closer vond ik wel gaaf. Maar pas echt leuk als je fanboy bent thou.
Aan de omschrijving te zien zal dit met zowel Unknown Pleasures als Closer integraal zijn met daarvoor nog een aantal New Order nummers. Vond die Unknown Pleasures show vorige keer zeker de moeite waard (ben dan ook wel fanboy eerlijk gezegd). In elk geval was het een stuk beter dan de laatste keer dat in New Order zag.

Yes 30 nummers waarschijnlijk. Dus 2,5 uur ongeveer. Wel gaaf hoor. Jammer dat Peter niet goed kan zingen en bijna niks kan halen. Maar hier ook fanboy dus gewoon er weer bij.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 15-01-2016

Niemand die morgen naar King Midas Sound in Tolhuistuin gaat? Barbaren.