Graz
Welke festivals/concerten ga jij doen? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Welke festivals/concerten ga jij doen? (/showthread.php?tid=14)



Welke festivals/concerten ga jij doen? - JohnDoe - 05-12-2012

Willie Wrote:
JohnDoe Wrote:
Beans Wrote:Foals in Paradiso?
Ik heb mijn kaartje daarvoor ook besteld. Vind het eigenlijk raar dat het nog niet uitverkocht is.

Ja, inderdaad. Zeker gezien de prijs.

Er is toch nog geen nieuw album? Best aardige band, maar 1 keer zien is wel weer voldoende.

Komt in februari. Moet zeggen dat die nieuwe single, Inhaler, me niet bijzonder aanspreekt. Maar afijn, ben zeer benieuwd naar de rest.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Gunnar - 06-12-2012

Vond Yeasayer in Paradiso gisteren lekker op dreef, niet heel anders dan in De Helling, al komen de nieuwe nummers nu live nog iets beter uit de verf.

Het was wel opvallend rustig, eerste balkon matig gevuld, en passief publiek. Een paar jaar terug was een zaal op een nummer als Reagan's Skeleton los gegaan, nu een paar spaarzame handjes de lucht in.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Eraser - 06-12-2012

Uplift Wrote:
Eraser Wrote:hoge kans dat dat op de valreep nog de beste gig van 2012 wordt

Als je niet naar een van de Radiohead of Godspeed shows bent geweest wel, ja.


ben naar Radiohead geweest, vond het minder als hun 2008 tour


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Fitz - 06-12-2012

Ik zie dat Dead Can Dance in juni volgend jaar naar de HMH komt.

Weet iemand (Willie) hoe dat optreden in de Rode doos was laatst?


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Idéfix - 13-12-2012

15-12-2012 Janne Schra - Parkstad Limburg Theater, Heerlen


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Willie - 14-12-2012

Fitz Wrote:Ik zie dat Dead Can Dance in juni volgend jaar naar de HMH komt.

Weet iemand (Willie) hoe dat optreden in de Rode doos was laatst?

Die twee stemmen zijn zo mooi, prachtig om het live mee te maken, maar ik had ontieglijk veel moeite met het zitten en ik had niet het idee dat ze lekker dynamisch met hun nummers omgaan op het podium.

Meer staat hier (vanaf 26 september staan er reacties over het concert) http://www.musicmeter.nl/artist/3437/messages/120

Ik had dus wel een paar kanttekeningen, maar vooral over randzaken, maar DCD fans hebben net zo'n tunnelvisie als die van Coldplay.

Ik zou ook best graag naar de HMH zijn gegaan, maar vanwege de aankondiging zitconcert heb ik deze vooralsnog op de lange baan geschoven, maar mochten er nog kaarten zijn in mei of zo dan zie ik dat dan wel weer.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Eraser - 18-12-2012

voorjaar 2013 krijgt een beetje vorm (cursieve zijn nog niet honderd procent zeker, als in: tickets moeten nog gehaald worden)

3 februari - Kendrick Lamar :: AB
16 februari - Ieperfest Winter met o.a. Amenra, Oathbreaker,...
18 februari - Bloc Party :: Lotto Arena
21 februari - SX :: Depot Leuven
12 maart - Steak Number Eight :: Handelsbeurs Gent
26 mei - Amenra + Oathbreaker :: STUK Leuven
31 mei - Lana Del Rey :: Vorst Nationaal
5 juni - Rihanna :: Sportpaleis
8 juni - Alicia Keys :: Sportpaleis


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 18-12-2012

Na de laatste aankondiging van Les Ardentes vraag ik mij toch af.. gaan er hier mensen volgend jaar naar een festival met een goéd programma? Waarvoor je dus al een ticket hebt..


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Enzo - 18-12-2012

Zit te denken aan Colours of Ostrava in het oosten van Tsjechie half juli, vorig jaar met o.a. Bjork (wat dan niet doorging) Animal Collective, Flaming Lips, Antony & the Johnsons, Rufus Wainwright, en nu Sigur Ros als eerste aankondiging.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 18-12-2012

Sigur Ros was ook de eerste naam voor Roskilde, maar ik zal pas definitief een kaart kopen/accreditatie aanvragen als er nog wat beters op de affiche komt.
M.a.w. ik heb eind december nog nooit geweten dat er geen enkele festivalaffiche -hoe pril ook- nog niet aansprak.
Qua zaaloptredens wordt de straffe lijn van het najaar dan weer verder gezet: Yo La Tengo, Swans, Low, Eels, Neil Young, Tweak Bird, Portico Quartet,...

Al is er op het festivalfront toch één uitzondering: Sonar heeft Kraftwerk staan. Toch zullen ze wellicht de enige niet zijn, en de andere 'grote' naam is... Pet Shop Boys. Tja... Voorlopig wil ik wel graag naar Sonar, dat zeker.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - geluksknikker - 03-01-2013

Net kaartjes voor Adrian Crowley in de Nieuwe Nor besteld a 6 euro. Top singer-songwriter!

Voor de rest tot op heden op de planning in 2013: Villagers, Mumford & Sons, Eels, Springsteen


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Wailer - 03-01-2013

2 april - eels, paradiso
4 juni- muse, arena
14-16 juni - pinkpop
22 juni -springsteen, goffertpark
13 augustus - reggae sundance, e3 strand
8 september - roger waters, arena

Deze staan vast, wellicht komt er nog best kept secret in hilvarenbeek bij. En zal hier en daar nog wel reggae concertje bij komen en kleinere acts in 013, effenaar en w2 ofzo.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Snackbarharses - 03-01-2013

geluksknikker Wrote:Net kaartjes voor Adrian Crowley in de Nieuwe Nor besteld a 6 euro. Top singer-songwriter!

Nooit van gehoord, maar ik heb eens wat gezocht op internet en dat lijkt me het checken waard. Het lijkt me in elk geval niet van die muziek waardoor mijn nekharen recht overeind gaan staan als ik het woord 'singer-songwriter' hoor.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - geluksknikker - 03-01-2013

Snackbarharses Wrote:
geluksknikker Wrote:Net kaartjes voor Adrian Crowley in de Nieuwe Nor besteld a 6 euro. Top singer-songwriter!

Nooit van gehoord, maar ik heb eens wat gezocht op internet en dat lijkt me het checken waard. Het lijkt me in elk geval niet van die muziek waardoor mijn nekharen recht overeind gaan staan als ik het woord 'singer-songwriter' hoor.

Ik heb hem ook pas afgelopen najaar ontdekt en ken alleen zijn laatste album: "I See Three Birds Flying" en dat album schopte het toch maar mooi in mijn album top10 van afgelopen jaar. Zeer ingetogen muziek, ultieme herfstmuziek eigenlijk en herfst, dat is het toch al een maand lang in de winter, dus.

Speelt trouwens ook op Eurosonic op de 10e januari.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Snackbarharses - 03-01-2013

geluksknikker Wrote:
Snackbarharses Wrote:
geluksknikker Wrote:Net kaartjes voor Adrian Crowley in de Nieuwe Nor besteld a 6 euro. Top singer-songwriter!

Nooit van gehoord, maar ik heb eens wat gezocht op internet en dat lijkt me het checken waard. Het lijkt me in elk geval niet van die muziek waardoor mijn nekharen recht overeind gaan staan als ik het woord 'singer-songwriter' hoor.

Ik heb hem ook pas afgelopen najaar ontdekt en ken alleen zijn laatste album: "I See Three Birds Flying" en dat album schopte het toch maar mooi in mijn album top10 van afgelopen jaar. Zeer ingetogen muziek, ultieme herfstmuziek eigenlijk en herfst, dat is het toch al een maand lang in de winter, dus.

Die plaat ben ik nu aan het luisteren en ik denk dat ik er volgende week ook bij ben...


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Snackbarharses - 03-01-2013

En daarmee komt mijn lijstje er zo uit te zien:

12-01: Adrian Crowley, Nieuwe Nor, Heerlen
25-01: Voorronde Nu Of Nooit, Nieuwe Nor, Heerlen
26-01: Voorronde Nu Of Nooit, Muziekgieterij, Maastricht
08-03/09-03: BRUIS@THEDOCKS, Muziekgieterij, Maastricht
12-03: METZ, Muziekodroom, Hasselt
04-04: Eels, Parkstad Limburg Theater, Heerlen
20-04: Israel Nash Gripka, Parkstad Limburg Theater, Heerlen
26-04: Red Lorry Yellow Lorry, Nieuwe Nor, Heerlen
22-05/26-05: Primavera Sound, Barcelona
14-06/16-06: Pinkpop, Landgraaf
05-07: Bruce Springsteen & the E Street Band, Borussia-Park, Mönchengladbach
12-07: Neil Young & Crazy Horse, Lanxess Arena, Keulen


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 13-01-2013

25/01: Paul Banks, AB
26/01: Evil Superstars et. al., AB
07/02: Tweak Bird, Trix
24/02: AmenRa, Muziekodroom
01/03 - 02/03: ABBota
12/03: Nas, AB
16/03: Yo La Tengo, AB
22/03: I Am Kloot, Botanique
30/03: Swans, Trix
01/04: Kvelertak, AB Club
04/04: Portico Quartet, AB
11/04: Eels, Cirque Royal
08/05: Low, Cirque Royal
08/06: Neil Young, Vorst Nationaal


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Willie - 13-01-2013

Heb nog niet zo veel vooruit gekocht, maar komende weken; Aimee Mann, The Horse company, Bettie serveert, Rats on rafts, Grauzone, Jason Lytle en The Joy formidable.

Primavera kaartje binnen, hopelijk maandag ook een Best kept secret kaartje en daarna moet ik er weer eens voor gaan zitten.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Karel - 13-01-2013

Pias nites (Alt-J, Balthazar en Jason Lytle) en Foals (AB) zijn de eerste concerten die voorlopig op de planning staan.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 13-01-2013

mmm die Pias Nites heb ik nogal uit het oog verloren. Helaas al een accreditatie ingediend voor 'We Are Open' in de Trix, dat veel minder te bieden heeft.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Karel - 13-01-2013

Uplift Wrote:mmm die Pias Nites heb ik nogal uit het oog verloren. Helaas al een accreditatie ingediend voor 'We Are Open' in de Trix, dat veel minder te bieden heeft.
Zeker BRNS gaan checken, mocht je ze nog niet gezien hebben.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 13-01-2013

Oei, don't get me started. Ik zag ze in 2011 al eens.
BRNS is zo'n band die me echt nooit zal overtuigen. Ze maken lukrake muziek, zonder zin voor melodie whatsoever... redelijk inventief en hip en technisch/qua uitvoering lang niet slecht, maar iedereen die muziek maakt of b.v. gewoon is om naar jazz te luisteren en zo, loopt hiervan weg. Ze hebben welgeteld één goed nummer.

Overigens vind ik de attitude van die drummer bijzonder irritant.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - WeckoJ - 14-01-2013

Voorlopig:
12/04 Kensington - Bibelot - Dordrecht
03/05 DeWolff - Bibelot - Dordrecht
22/06 Bruce Springsteen - Goffertpark - Nijmegen


Welke festivals/concerten ga jij doen? - meisbaer2 - 14-01-2013

25/1 De Kift in het Paard, met jubileumtour.
Deze avond gaan ze Yverzucht, Krankenhaus en Gaaphonger doen.

Verder staat RW op de planning (nog wel een kaartje kopen), en dan is mijn kaartjesbudget al een eind op.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - evert - 14-01-2013

Nog niet heel veel op de planning, maar komt zeker meer bij.

04-04: Eels @ Parkstad Limburg Theater
21-06/23-06: Best Kept Secret
04-07/07-07: Rock Werchter