Graz
Welke festivals/concerten ga jij doen? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Welke festivals/concerten ga jij doen? (/showthread.php?tid=14)



Welke festivals/concerten ga jij doen? - RH80 - 01-04-2013

Willie Wrote:Eerste keer Roskilde moet je gewoon doen, kaartje kopen en dan de line-up afwachten, niet gaan zitten wachten, want dan vind je altijd wel een excuus. Ik heb een aantal van dat soort vrienden, die hebben ondertussen al een heel hoop gemist.

Mijn excuus voor een tweede keer is dat die eerste keer zo geniaal was, dat het daarna eigenlijk alleen nog maar tegen kan vallen.

Ik was ook van plan om volgend jaar gewoon te gaan


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 01-04-2013

Beans Wrote:Is het vliegen naar Denemarken eigenlijk prijzig?
Voor volgend jaar wordt het toch zeer zeker Roskilde, hoor niets dan lof over dit festival. Aangezien ik geen zin heb om met de auto te gaan lijkt me dat de enig overgebleven optie.
Het is vrij prijzig (150 euro met SAS is zowat het goedkoopste vanuit Brussel), maar als je wat ten noorden van België woont, vul je best je auto met een paar mensen.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 01-04-2013

RH80 Wrote:Ik denk dat BKS en Hurricane voor sommigen (mezelf inclusief) geen optie is omdat het nog in de examenperiode valt. En wat Eurockeenes en Hurricane (BKS valt eigenlijk gewoon niet te vergelijken omdat die zich anders profileren als Werchter) betreft, die line-ups zijn toch niet beter als Werchter? Op Hurricane staan een paar namen die ik ook wel op Werchter had willen zien, maar ook vice versa. Op Eurockeenes staat dan weer enkel My Bloody Valentine die ik ook op Werchter had willen zien, maar verder is dat geen een veel mindere line-up + dan moet je nog hele tijd tussen een frans publiek gaan staan.

Werchter biedt wat mij betreft ook dit jaar weer de beste deal. Ja, ik zou ook eens naar Roskilde willen gaan maar de affiche overtuigt me net niet genoeg om de extra kosten te maken, daarbij ook het feit dat ik deze zomer waarschijnlijk niet veel festivals ga doen en dus niet de kans zal krijgen om Blur en Depeche Mode ergens anders te zien en dat zijn toch wel de must-sees van de zomer.

Edit: En dan ben ik Cave nog vergeten die op geen van de drie festivals staat
Dat je Blur en Depeche Mode absoluut wil zien, tot daaraan toe. Maar beste deal? Ai ai.
Hurricane is gewoon beter dit jaar; ik zie niet in hoe dat ter discussie kan staan. Eurockeennes moet net als Roskilde het merendeel van de affiche bekend maken, en heeft nu al MBV, Neurosis en Archive. Toch wel een teken dat het op z'n minst spannender zal worden dan op Werchter. En qua publiek is er geen reden waarom het daar zou tegenvallen.
Profiel van festivals vind ik ook een non-argument. Goeie bands staan meestal zowel op grote als op kleine festivals.

Maar goed, als je inderdaad Blur en Depeche Mode nergens anders kunt zien, kan ik het begrijpen. Mind you, eens de zondag is uitverkocht, wordt de DM-Sportpaleis datum aangekondigd.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - RH80 - 01-04-2013

Uplift Wrote:
RH80 Wrote:Ik denk dat BKS en Hurricane voor sommigen (mezelf inclusief) geen optie is omdat het nog in de examenperiode valt. En wat Eurockeenes en Hurricane (BKS valt eigenlijk gewoon niet te vergelijken omdat die zich anders profileren als Werchter) betreft, die line-ups zijn toch niet beter als Werchter? Op Hurricane staan een paar namen die ik ook wel op Werchter had willen zien, maar ook vice versa. Op Eurockeenes staat dan weer enkel My Bloody Valentine die ik ook op Werchter had willen zien, maar verder is dat geen een veel mindere line-up + dan moet je nog hele tijd tussen een frans publiek gaan staan.

Werchter biedt wat mij betreft ook dit jaar weer de beste deal. Ja, ik zou ook eens naar Roskilde willen gaan maar de affiche overtuigt me net niet genoeg om de extra kosten te maken, daarbij ook het feit dat ik deze zomer waarschijnlijk niet veel festivals ga doen en dus niet de kans zal krijgen om Blur en Depeche Mode ergens anders te zien en dat zijn toch wel de must-sees van de zomer.

Edit: En dan ben ik Cave nog vergeten die op geen van de drie festivals staat
Dat je Blur en Depeche Mode absoluut wil zien, tot daaraan toe. Maar beste deal? Ai ai.
Hurricane is gewoon beter dit jaar; ik zie niet in hoe dat ter discussie kan staan. Eurockeennes moet net als Roskilde het merendeel van de affiche bekend maken, en heeft nu al MBV, Neurosis en Archive. Toch wel een teken dat het op z'n minst spannender zal worden dan op Werchter. En qua publiek is er geen reden waarom het daar zou tegenvallen.
Profiel van festivals vind ik ook een non-argument. Goeie bands staan meestal zowel op grote als op kleine festivals.

Maar goed, als je inderdaad Blur en Depeche Mode nergens anders kunt zien, kan ik het begrijpen. Mind you, eens de zondag is uitverkocht, wordt de DM-Sportpaleis datum aangekondigd.

Op welk vlak is Hurricane dan zoveel sterker dan Werchter, zoveel verschil is er voor mij niet. Al denk ik omdat dat komt doordat jij de verschillen meer gaat zoeken in de kleinere namen, maar ik ga niet naar Werchter om één of andere obscure act te zien, meestal geraak ik toch pas in de late namiddag op de wei en dan zijn die acts al lang geweest. En je kunt dit nu counteren door te zeggen dat ik geen muzikale fijnproever ben, maar daar ben ik het niet mee eens, ik zoek die dingen gewoon niet op Werchter en dat is ook niet hun opzet, ik probeer die acts ergens anders te zien. Naar Werchter ga ik voor de grotere headliners te zien (als in Depeche Mode en Blur), hoop ik dat er ook sterke electronica acts staan in de marquee voor een feest (voor mij dit jaar Goose en Vitalic, oké dat zijn niet de meest spannende acts maar ik heb beide nog nooit gezien en zullen de marquee op hun kop zetten) en de meer doorgebroken alternatieve namen (ik denk hierbij aan The National, Tame Impala, Phoenix). In die laatste categorie zijn natuurlijk een paar (grote) missers gemaakt, dat ontken ik niet, maar algemeen gezien ga ik mijn dagen toch weer goed kunnen vullen al begin ik ook wel te merken dat mijn smaak meer en meer begint af te wijken van de programmatie maar volgens mij is dat meer een verandering bij mij dan bij de keuzes in programmatie van Werchter.

En beste deal betekent de combinatie van alle factoren: datum, vrienden die ook gaan, totale kosten en line-up. Ik vind de sfeer, camping en publiek ook een stuk beter dan pakweg een pukkelpop dus dat weegt ook door.

En profiel van festival als non-argument aanzien is ook zever, je gaat Graspop toch ook niet met Pinkpop vergelijken? Maar ik vrees dat discussiëren over Werchter tegen jou een beetje is als tegen een NV-A'er discussiëren.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Beans - 01-04-2013

Uplift Wrote:
Beans Wrote:Is het vliegen naar Denemarken eigenlijk prijzig?
Voor volgend jaar wordt het toch zeer zeker Roskilde, hoor niets dan lof over dit festival. Aangezien ik geen zin heb om met de auto te gaan lijkt me dat de enig overgebleven optie.
Het is vrij prijzig (150 euro met SAS is zowat het goedkoopste vanuit Brussel), maar als je wat ten noorden van België woont, vul je best je auto met een paar mensen.
Ik woon in Nederland (Limburg).
150 euro valt mij nog mee. Denk eigenlijk niet dat ik de auto vol krijg dus andere gangbare opties zijn er vrijwel niet.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 01-04-2013

RH80 Wrote:Op welk vlak is Hurricane dan zoveel sterker dan Werchter, zoveel verschil is er voor mij niet. Al denk ik omdat dat komt doordat jij de verschillen meer gaat zoeken in de kleinere namen, maar ik ga niet naar Werchter om één of andere obscure act te zien, meestal geraak ik toch pas in de late namiddag op de wei en dan zijn die acts al lang geweest. En je kunt dit nu counteren door te zeggen dat ik geen muzikale fijnproever ben, maar daar ben ik het niet mee eens, ik zoek die dingen gewoon niet op Werchter en dat is ook niet hun opzet, ik probeer die acts ergens anders te zien. Naar Werchter ga ik voor de grotere headliners te zien (als in Depeche Mode en Blur), hoop ik dat er ook sterke electronica acts staan in de marquee voor een feest (voor mij dit jaar Goose en Vitalic, oké dat zijn niet de meest spannende acts maar ik heb beide nog nooit gezien en zullen de marquee op hun kop zetten) en de meer doorgebroken alternatieve namen (ik denk hierbij aan The National, Tame Impala, Phoenix). In die laatste categorie zijn natuurlijk een paar (grote) missers gemaakt, dat ontken ik niet, maar algemeen gezien ga ik mijn dagen toch weer goed kunnen vullen al begin ik ook wel te merken dat mijn smaak meer en meer begint af te wijken van de programmatie maar volgens mij is dat meer een verandering bij mij dan bij de keuzes in programmatie van Werchter.

En beste deal betekent de combinatie van alle factoren: datum, vrienden die ook gaan, totale kosten en line-up. Ik vind de sfeer, camping en publiek ook een stuk beter dan pakweg een pukkelpop dus dat weegt ook door.

En profiel van festival als non-argument aanzien is ook zever, je gaat Graspop toch ook niet met Pinkpop vergelijken? Maar ik vrees dat discussiëren over Werchter tegen jou een beetje is als tegen een NV-A'er discussiëren.
Ik ging nu net niet op die manier counteren Tongue
Nee, er staan gewoon meer goeie namen op Hurricane, da's al. Niks obscuur. Ik heb het enkel over van die acts als Archive, IAK, FIDLAR,... bekijk die affiche eens van dichtbij. Hurricane is mainstream indie, met andere woorden. Werchter is mainstream, period. Niet dat ik per sé graag naar Hurricane zou willen, maar het lijkt/leek me wel een goed alternatief voor de normale Werchtergangers. En ja, naar beide festivals ga je uiteindelijk voor de grote namen.
Ik kan moeilijk oordelen over de meerwaarde die deze namen je bieden. Het hangt echt af van je hoeveelste Werchter dit is en hoe vaak je losse optredens doet. Dat zijn factoren die zeker spelen.
En verder geef ik je gelijk inzake camping, vrienden en zo. Nog niet zo lang geleden deed ik dat ook. Maar verder kan je elk festival vergelijken, afhankelijk van je eigen prioriteiten, en daaruit een keuze maken voor die 'beste deal'. Zelfs Pinkpop en Graspop. Beide zijn kandidaat voor de prijs 'slechtste affiche'.

De laatste zin is echt raak, hehe. Maar goed, ik kan een half boek over Werchter schrijven, evenals andere festivalervaringen. Neem het van mij aan dat ik weet waarover ik het heb, en ik wil grif toegeven dat mijn beeld vervormd is en ik te weinig rekening hou met de persoonlijke situatie van mensen die wél voor Werchter kiezen. Behalve Eraser, want die snap ik werkelijk langs geen kanten.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 01-04-2013

Beans Wrote:
Uplift Wrote:
Beans Wrote:Is het vliegen naar Denemarken eigenlijk prijzig?
Voor volgend jaar wordt het toch zeer zeker Roskilde, hoor niets dan lof over dit festival. Aangezien ik geen zin heb om met de auto te gaan lijkt me dat de enig overgebleven optie.
Het is vrij prijzig (150 euro met SAS is zowat het goedkoopste vanuit Brussel), maar als je wat ten noorden van België woont, vul je best je auto met een paar mensen.
Ik woon in Nederland (Limburg).
150 euro valt mij nog mee. Denk eigenlijk niet dat ik de auto vol krijg dus andere gangbare opties zijn er vrijwel niet.
Mmm twijfelgevalletje, want jij geraakt natuurlijk zo de Autobahn op. Twee man kan voldoende zijn, als je auto wat zuinig is. Vooral handig om meer materiaal en zo mee te nemen. Gezien ik dit jaar met het vliegtuig ga, moet ik b.v. investeren in technisch kampeermateriaal en een gasfles ter plekke vinden... uiteindelijk komt dat dus duurder uit. Je wint anderzijds wel bijna een volledige dag, wat ook de reden is dat ik het zo doe. Kwestie van uitgerust te zijn.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - pongolesi - 02-04-2013

19-05: Ribs & Blues festival (Raalte) met o.a. Nick Waterhouse & The Heavy
23-05: Unknown Mortal Orchestra (Rotown, Rotterdam)
23-06: Best Kept Secret
04-07 - 07-07: Rock Werchter
17-11: Nick Cave & The Bad Seeds (HMH, Amsterdam)


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Willie - 05-04-2013

pongolesi Wrote:19-05: Ribs & Blues festival (Raalte) met o.a. Nick Waterhouse

Dat is wel heel vet.

Maar gisteren aardig optreden van Teen gezien en daarvoor bleek dat de meest aaibare band van Nederland er voorlopig mee stopt :-(.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Murdoc Niccals - 05-04-2013

Ja Secret Love Parade vond ik een stuk beter dan Teen.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - pongolesi - 05-04-2013

Willie Wrote:
pongolesi Wrote:19-05: Ribs & Blues festival (Raalte) met o.a. Nick Waterhouse

Dat is wel heel vet.

Voor een gratis festival hebben ze nog best een aardige line-up.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Schobbeyak - 08-04-2013

Iemand bekend met de lp2 in Rotterdam? Zie dat pantha du prince daar volgende week staat, zat te aan denken om daar naartoe te gaan.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - supermuys - 09-04-2013

Willie Wrote:
supermuys Wrote:28 juni Mahones @ Melkweg

Huh, wat? Zijn die doorgegroeid naar reguliere poppodia? Heb die band echt alleen nog maar in kroegen gezien.

sorry, beetje late reactie! Maar inderdaad, volgens de melkweg site zelfs een Exclusieve NL show.
Heb ze wel eerder in de oude zaal gezien (in de Max ook trouwens), zelfs een keer in de Heineken Music Hall, maar dan als voorprogramma


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Snackbarharses - 09-04-2013

20-04: Israel Nash Gripka, Parkstad Limburg Theater, Heerlen
26-04: Repost Festival, Nieuwe Nor, Heerlen (met The Chameleons en Red Lorry Yellow Lorry)
02-05: My Bloody Valentine, Effenaar, Eindhoven
22-05/26-05: Primavera Sound, Barcelona
14-06/16-06: Pinkpop, Landgraaf
21-06/23-06: Best Kept Secret, Hilvarenbeek
05-07: Bruce Springsteen & the E Street Band, Borussia-Park, Mönchengladbach
12-07: Neil Young & Crazy Horse, Lanxess Arena, Keulen
15-08/17-08: Pukkelpop, Hasselt
26-10: Camel, Melkweg, Amsterdam
21-11: Suede, E-Werk, Keulen


Welke festivals/concerten ga jij doen? - mad dog - 12-04-2013

Rock Werchter & Pukkelpop. Alle dagen.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Gunnar - 12-04-2013

+ the National in de HMH


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Loov - 13-04-2013

MMOTHS + Lemontrip - Hall of Fame Tilburg
Autre Ne Veut + Zes - Nieuwe Anita Amsterdam
Le Mini Who? - Utrecht
Primavera Sound - Barcelona
Best Kept Secret - Hilvarenbeek
Melt! festival - Duitschland
Black Sabbath - Ziggo

Zoiets tot nu toe. Maar ik ben een last-minute man.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Snackbarharses - 13-04-2013

20-04: Israel Nash Gripka, Parkstad Limburg Theater, Heerlen
26-04: Repost Festival, Nieuwe Nor, Heerlen (met The Chameleons en Red Lorry Yellow Lorry)
02-05: My Bloody Valentine, Effenaar, Eindhoven
22-05/26-05: Primavera Sound, Barcelona
14-06/16-06: Pinkpop, Landgraaf
21-06/23-06: Best Kept Secret, Hilvarenbeek
26-06: Chelsea Light Moving, Doornroosje
05-07: Bruce Springsteen & the E Street Band, Borussia-Park, Mönchengladbach
12-07: Neil Young & Crazy Horse, Lanxess Arena, Keulen
15-08/17-08: Pukkelpop, Hasselt
26-10: Camel, Melkweg, Amsterdam
21-11: Suede, E-Werk, Keulen


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Aron - 13-04-2013

13 april: Team Ghost, Botanique
5 mei: Woodkid, Koninklijk Circus
9 mei: Miles Kane, Botanique
11 mei: Suuns, Koninklijk Circus
13 mei: Death Grips, De Kreun
17 mei: DIIV, Trix
26 mei: Kurt Vile, AB
3 juni: The Breeders Play ‘Last Splash’, AB
8 juni: Neil Young, Vorst Nationaal
24 juni: Patti Smith, AB
4-5-6-7 juli: Rock Werchter
9 juli: Atoms For Peace, Lotto Arena
13 juli: TW Classic
14 juli: Cactus Festival
20 juli: Gent Jazz
21 juli: Dour (onder voorbehoud)
15-16-17 augustus: Pukkelpop
1 november: Suede, AB
11 november: Foals, Koninklijk Circus
18 november: Nick Cave And The Bad Seeds, Lotto Arena


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Piet Knaak - 13-04-2013

25-04 // The Walkmen // Tivoli Oudegracht (Utrecht)
15-05 // Veronica Falls // Paradiso Kleine Zaal (Amsterdam)
18-05 // Le Guess Who? May Day // Tivoli Oudegracht (Utrecht)
21 t/m 23 juni // Best Kept Secret (Hilvarenbeek)
04 t/m 07 juli // Rock Werchter (Werchter)
09-07 // Atoms for Peace // Lotto Arena (Antwerpen)
12-07 // Neil Young en Crazy Horse // Lanxess Arena (Keulen)
13-07 // Bruce Springsteen (T.W. Classic) // Werchter
16 t/m 18 augustus // Lowlands (Biddinghuizen)
23 t/m 25 augustus // Rock en Seine (Parijs)
25-09 // Built to Spill // Bitterzoet (Amsterdam)
07-11 // The National // Heineken Music Hall (Amsterdam)
17-11 // Nick Cave & The Bad Seeds // Heinken Music Hall (Amsterdam)

The National toegevoegd. Zeer waarschijnlijk komt Kurt Vile er ook nog wel bij mits het niet uitverkocht raakt voor mei.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Willie - 17-04-2013

Afgelopen zaterdag toch wel heel goed optreden van The Black atlantic in de Unie.

En wat blijft Efterklang toch een fijne band, lekker knus ook gisteren in Rotown.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Idéfix - 17-04-2013

Willie Wrote:Afgelopen zaterdag toch wel heel goed optreden van The Black atlantic in de Unie.


Heb ik vorig jaar als voorprogramma van EF in de 013 gezien.
Was zeker de moeite waard.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Roel87 - 17-04-2013

Vanavond The Soft Moon.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Martijn - 19-04-2013

Net bij The Black Atlantic en Herrek geweest in de W2 waar belachelijk weinig mensen waren. Wel een fijn optreden gezien gelukkig, twee hele goede bands.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - JohnDoe - 19-04-2013

Piet Knaak Wrote:25-04 // The Walkmen // Tivoli Oudegracht (Utrecht)
15-05 // Veronica Falls // Paradiso Kleine Zaal (Amsterdam)
18-05 // Le Guess Who? May Day // Tivoli Oudegracht (Utrecht)
21 t/m 23 juni // Best Kept Secret (Hilvarenbeek)
04 t/m 07 juli // Rock Werchter (Werchter)
09-07 // Atoms for Peace // Lotto Arena (Antwerpen)
12-07 // Neil Young en Crazy Horse // Lanxess Arena (Keulen)
13-07 // Bruce Springsteen (T.W. Classic) // Werchter
16 t/m 18 augustus // Lowlands (Biddinghuizen)
23 t/m 25 augustus // Rock en Seine (Parijs)
25-09 // Built to Spill // Bitterzoet (Amsterdam)
07-11 // The National // Heineken Music Hall (Amsterdam)
17-11 // Nick Cave & The Bad Seeds // Heinken Music Hall (Amsterdam)

The National toegevoegd. Zeer waarschijnlijk komt Kurt Vile er ook nog wel bij mits het niet uitverkocht raakt voor mei.

Poeh, wat had ik graag jouw budget willen hebben. Smile