Graz
Welke festivals/concerten ga jij doen? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Welke festivals/concerten ga jij doen? (/showthread.php?tid=14)



Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 18-03-2013

Interessante observatie, Murdoc. Drukt exact mijn vrees/vermoeden uit omtrent dit soort producers, die gepusht worden om populaire tracks te spelen. Anderzijds kunnen goeie visuals ook wel voor een meerwaarde zorgen en zodus meer volk trekken. Maar het begint toch wel bij het kennen van z'n muziek. Die nieuwe plaat werd amper opgepikt.

Hoe dan ook, over exact een week weet ik meer.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Murdoc Niccals - 18-03-2013

@Loov: Nee, kleine zaal stond aardig vol. Het is meer dat ik hoop dat hij genoegen neemt met een kleiner publiek.

Het is natuurlijk bij lange na geen FlyLo qua crowdpleasen, maar toch is de worsteling hoorbaar. Visuals: 0.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 18-03-2013

Fuck.

Ik kan naar Nas in de plaats op zondag. Gratis (maar dan wel om te werken, Eraser Wink). Wat denken jullie?


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Loov - 18-03-2013

Was hij live nou slecht of niet Murdoc? Ik bedoel die man is wel een mooie producer en die live-set die hij deed in Boiler Room trok wel mijn aandacht. Maar had wel wat visuals bij verwacht. Hoop hem dit jaar nog te zien.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Loov - 18-03-2013

Uplift Wrote:Fuck.

Ik kan naar Nas in de plaats op zondag. Gratis (maar dan wel om te werken, Eraser Wink). Wat denken jullie?

Oh man: werken bij een concert wat je super graag wil zien is verschrikkelijk. Ooit op echt de meeste verschrikkelijke plek gedumpt om te werken bij een concert van Pearl Jam. En dan wel door 4 deuren Black horen. Nee dan liever gewoon thuis zitten.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 18-03-2013

Om écht te werken zou het niet gratis, maar betaald zijn Wink
Nee nee, ik kan het optreden zien, maar enkel omdat het is verplaatst van 12 maart naar de 24e (sneeuwstorm afgelopen dinsdag).

Twee jaar geleden had Nosaj Thing nog visuals. Toen een laptop set gezien van hem, was zeker aardig.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Roel87 - 18-03-2013

YLT was bij vlagen waanzinnig!!


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Eraser - 18-03-2013

Uplift Wrote:Fuck.

Ik kan naar Nas in de plaats op zondag. Gratis (maar dan wel om te werken, Eraser Wink). Wat denken jullie?


flyeren zeker?


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Murdoc Niccals - 18-03-2013

Loov Wrote:Was hij live nou slecht of niet Murdoc? Ik bedoel die man is wel een mooie producer en die live-set die hij deed in Boiler Room trok wel mijn aandacht. Maar had wel wat visuals bij verwacht. Hoop hem dit jaar nog te zien.
Nee, hij is bij vlagen geweldig. Het kan alleen nog zo veel beter.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Piet Knaak - 18-03-2013

Roel87 Wrote:YLT was bij vlagen waanzinnig!!

Ira Kaplan had seks met z'n gitaar denk ik. Maar het was zeker waanzinnig Tongue

Ook de akoestische set werkte prima wat mij betreft. Ook vrijwel geen last van praters in mijn omgeving.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - mclerce - 18-03-2013

Piet Knaak Wrote:Ook de akoestische set werkte prima wat mij betreft. Ook vrijwel geen last van praters in mijn omgeving.
Zelfs op het balkon was het stil. Op die twee mensen voor me na, die per se elkaar wilden opeten, inclusief smakgeluiden. GATVER.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Murdoc Niccals - 18-03-2013

Om nog maar eens op Nosaj Thing terug te komen. Ik hoor zojuist dat hij gisteren later begon omdat hij zich niet goed voelde. Dat kan e.e.a. verklaren.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - meisbaer2 - 18-03-2013

Andy Cairns, zanger van Therapy? gaat een solo acoustische tour doen komende zomer.

Van http://www.therapyquestionmark.co.uk/tour/ :

Wed, Jun 5th (19.00) Melkweg (Andy Cairns solo acoustic show) - Amsterdam, Netherlands
Thu, Jun 6th (19.00) Metropool (Andy Cairns solo acoustic show) - Hengelo, Netherlands
Fri, Jun 7th (19.00) 013 (Andy Cairns solo acoustic show) - Tilburg, Netherlands
Sat, Jun 8th (19.00) De Unie (Andy Cairns solo acoustic show) - Rotterdam, Netherlands


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 19-03-2013

Eraser Wrote:
Uplift Wrote:Fuck.

Ik kan naar Nas in de plaats op zondag. Gratis (maar dan wel om te werken, Eraser Wink). Wat denken jullie?


flyeren zeker?
Nee.

Maar het wordt toch Nosaj, hoor.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - geluksknikker - 19-03-2013

meisbaer2 Wrote:Andy Cairns, zanger van Therapy? gaat een solo acoustische tour doen komende zomer.

Van http://www.therapyquestionmark.co.uk/tour/ :

Wed, Jun 5th (19.00) Melkweg (Andy Cairns solo acoustic show) - Amsterdam, Netherlands
Thu, Jun 6th (19.00) Metropool (Andy Cairns solo acoustic show) - Hengelo, Netherlands
Fri, Jun 7th (19.00) 013 (Andy Cairns solo acoustic show) - Tilburg, Netherlands
Sat, Jun 8th (19.00) De Unie (Andy Cairns solo acoustic show) - Rotterdam, Netherlands

Je moet wel groot fan zijn, om naar alle vier de shows te gaan.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - meisbaer2 - 19-03-2013

Ik ga niet allevier doen Smile Maar een van de vier, twijfel nog tussen R'dam en A'dam.
Dat was verwarrend, sorry;P


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Idéfix - 20-03-2013

Gisteravond naar Tina Dico in DeNieuwe Nor in Heerlen.
Erg goed.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Martijn - 20-03-2013

Polica heeft me net positief verrast, heeft live toch net dat beetje extra dan op de plaat.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Murdoc Niccals - 22-03-2013

Loov Wrote:Ben zelf erg te spreken over Lemontrip: https://soundcloud.com/lemontrip/wander. Wel top om hem nu dan ook een keer live te aanschouwen.
Draaide een beste set.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - KraaijCheck - 22-03-2013

10-4: Kashmir - Doornroosje
18-5: Le Guess Who MayDay
22-5: Unknown Mortal Orchestra - Doornroosje
21-6 t/m 23-6: Best Kept Secret Festival
7-7: Atoms For Peace - HMH
7-12: Depeche Mode - Ziggo Dome


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Loov - 22-03-2013

Murdoc Niccals Wrote:
Loov Wrote:Ben zelf erg te spreken over Lemontrip: https://soundcloud.com/lemontrip/wander. Wel top om hem nu dan ook een keer live te aanschouwen.
Draaide een beste set.

Ja vond ik ook. Jammer van die zaal. Z'n geluid is grootser wat voor mijn gevoel niet goed overkwam in de Cinema. Palmbomen was wel aardig maar ZzZ en Vox Von Braun waren wel aan!


Welke festivals/concerten ga jij doen? - MyMusic - 22-03-2013

30-3 Hurts
08-4 Rival Sons
28-4 Walking Papers (Duff McKagan/Mike McCready)
04-6 Muse
15/16-6 Indian Summer Festival
07-12 Depeche Mode


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Willie - 22-03-2013

Loov Wrote:
Murdoc Niccals Wrote:
Loov Wrote:Ben zelf erg te spreken over Lemontrip: https://soundcloud.com/lemontrip/wander. Wel top om hem nu dan ook een keer live te aanschouwen.
Draaide een beste set.

Ja vond ik ook. Jammer van die zaal. Z'n geluid is grootser wat voor mijn gevoel niet goed overkwam in de Cinema. Palmbomen was wel aardig maar ZzZ en Vox Von Braun waren wel aan!

Ik was toch best naar de klote, ben dus niet heel lang geweest, maar Vox von Braun blijft wel een fijn bandje, al moeten ze die popliedjes aan het begin van de setlist schrappen. Maar ondanks dat het geluid wel eens haperde en het allemaal korte sets waren een leuke avond gehad. En half bandspelend Nederland was aanwezig had ik het idee, toch eindelijk die laatste plaat van The secret love parade gekocht en daar kreeg ik dan weer een EP-tje van The Subhuman bij, die even later ook de zaal binnenstapte.

En je ziet wel eens wat anders, zoals Bismuth


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Loov - 22-03-2013

Zag Tim Knol ook nog rond lopen.


Welke festivals/concerten ga jij doen? - Piet Knaak - 22-03-2013

25-04 // The Walkmen // Tivoli Oudegracht (Utrecht)

15-05 // Veronica Falls // Paradiso Kleine Zaal (Amsterdam)

18-05 // Le Guess Who? May Day // Tivoli Oudegracht (Utrecht)

21 t/m 23 juni // Best Kept Secret (Hilvarenbeek)

04 t/m 07 juli // Rock Werchter (Werchter)

09-07 // Atoms for Peace // Lotto Arena (Antwerpen)

12-07 // Neil Young en Crazy Horse // Lanxess Arena (Keulen)

13-07 // Bruce Springsteen (T.W. Classic) // Werchter

16 t/m 18 augustus // Lowlands (Biddinghuizen)

23 t/m 25 augustus // Rock en Seine (Parijs)

25-09 // Built to Spill // Bitterzoet (Amsterdam)

17-11 // Nick Cave & The Bad Seeds // HMH (Amsterdam)