Graz
Welke festivals/concerten ga jij doen? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Welke festivals/concerten ga jij doen? (/showthread.php?tid=14)



RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Melliw Naj - 12-08-2019

People Constantly Working


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Kalters - 12-08-2019

Dat is PCW sukkel


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - kurtje - 18-08-2019

De timetable van het belangrijkste festival in augustus is inmiddels ook bekend. Met twee podia alleen maar onmogelijke clashes, maar ik vermoed dat mijn We Love the 90's er zo uit gaat zien:
Twente 4 Seven/Klubbheads vs DJ BoozyWoozy - De Kast - Special D - Paul Elstak - Toybox - stukje Rednex - Dune - Gigi d'Agostino - Charly Lownoise & Mental Theo

#zinin


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 19-08-2019

(18-08-2019, 07:11)kurtje Wrote: De timetable van het belangrijkste festival in augustus is inmiddels ook bekend. Met twee podia alleen maar onmogelijke clashes, maar ik vermoed dat mijn We Love the 90's er zo uit gaat zien:
Twente 4 Seven/Klubbheads vs DJ BoozyWoozy - De Kast - Special D - Paul Elstak - Toybox - stukje Rednex - Dune - Gigi d'Agostino - Charly Lownoise & Mental Theo

#zinin

Vergeet Flamman & Abraxas en DJ Jean niet!


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Flair - 19-08-2019

(17-06-2019, 09:04)Flair Wrote: Ticket aangeschaft voor Dropkick Murphys 1 feb. Ziggo

& Frank Turner.

Wordt mooi avondje


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - kurtje - 19-08-2019

(19-08-2019, 03:53)hythloth Wrote:
(18-08-2019, 07:11)kurtje Wrote: De timetable van het belangrijkste festival in augustus is inmiddels ook bekend. Met twee podia alleen maar onmogelijke clashes, maar ik vermoed dat mijn We Love the 90's er zo uit gaat zien:
Twente 4 Seven/Klubbheads vs DJ BoozyWoozy - De Kast - Special D - Paul Elstak - Toybox - stukje Rednex - Dune - Gigi d'Agostino - Charly Lownoise & Mental Theo

#zinin

Vergeet Flamman & Abraxas en DJ Jean niet!
De eerste is zeker nog een optie als we er dan al zijn. DJ Jean al vaak gezien en draait eigenlijk altijd kut. Zelfs op dit soort festivals.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Fitz - 19-08-2019

Ik ben Draaimolen aan het overwegen vanwege Alessandro Cortini en Four Tet.

Iemand nog tips wat niet te missen is van die line-up?


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Kalters - 20-08-2019

Objekt live, Gesloten Cirkel live en Helena Hauff!


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 20-08-2019

Het zijn allemaal vrij geijkte namen maar er zit zeker niets slecht tussen. Benieuwd naar je ervaringen daar!


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - halfempty/full - 20-08-2019

Donato Dozzy, Nobu en Barker.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Rael - 25-08-2019

vr. 30-08-2019 Haelos, Rotown Rotterdam
do. 12-09-2019 Muse, Ziggo Dome Amsterdam
do. 26-09-2019 Archive, Tivoli Vredenburg Utrecht

Verder begint voor mij op do. 03-10-2019 het klassieke seizoen met een concert van het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Ik heb weer een abonnement op de donderdagavondserie "Goud", aangevuld met enkele extra concerten, voor het seizoen 2019-2020 aangeschaft . Ik neem aan, dat er op dit forum geen belangstelling zal bestaan voor mijn klassieke lijstje. Mocht dit wel zo zijn, dan zie ik het wel.

Voorlopig zal er niets meer bij komen. Ik moet mij jammer genoeg erg matigen met concertbezoek en platen kopen. Mijn huis is toe aan groot onderhoud, én ik wil volgend jaar een grote, dure fietreis gaan maken, dus ik zal zuinig aan moeten doen.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Rietadt - 26-08-2019

(25-08-2019, 23:12)Rael Wrote: Ik neem aan, dat er op dit forum geen belangstelling zal bestaan voor mijn klassieke lijstje. Mocht dit wel zo zijn, dan zie ik het wel.

Jawel hoor, kom maar door.

Persoonlijk heb ik kaarten voor het volgende:
- Unsound Festival in Krakow in oktober
- Deaf Center in Dordrecht
- Charli XCX in Paradiso


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 26-08-2019

Ferme Grazvertegenwoordiging op Unsound straks.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Rietadt - 26-08-2019

Oh ja?


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 27-08-2019

Ik (als het allemaal goed komt met m'n nieuwe baan ten minste), Mrmantel en thomas1987 gaan namelijk ook. Vraag ons niet welke dagen exact, want daar zijn we nog steeds niet uit, lol.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Enzo - 30-08-2019

5 sep - Ride (Forum, Melbourne)
3 okt – New Order (Lucerna Velky Sal)
5 okt – black midi (Underdogs)
8 okt – Pixies (Lucerna Velky Sal)
16 okt – Chromatics (Meet Factor)
6 nov - Test Dept (Palac Akropolis)
27 nov – Earth (Futurum Music Bar)
7 dec – Cult of Luna (Palac Akropolis)
4 jul 2020 – Rammstein (Olympiastadion Berlijn)


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - wil'm - 07-09-2019

20 sept - Kovacs (Uden)
21 sept - Camilla Blue (Oss)
3 Okt - New Order (Praag)
9 Okt - Madrugada (Tilburg)
11 Okt - Brad Paisley (Tilburg)
14 Okt - New Order (Brussel)
15 Okt - The Slow Show (Utrecht)
17 Okt - New Order (eerste zaal show in Nederland in 34 jaar)
25 Okt - Björn van der Doelen (Veghel)
10 Nov - Lamb (Maastricht)


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Rael - 07-09-2019

(26-08-2019, 18:08)Rietadt Wrote:
(25-08-2019, 23:12)Rael Wrote: Ik neem aan, dat er op dit forum geen belangstelling zal bestaan voor mijn klassieke lijstje. Mocht dit wel zo zijn, dan zie ik het wel.

Jawel hoor, kom maar door.

Persoonlijk heb ik kaarten voor het volgende:
- Unsound Festival in Krakow in oktober
- Deaf Center in Dordrecht
- Charli XCX in Paradiso

Sorry voor mijn late reactie. Ik zit op dit moment niet zo vaak op dit forum, het is nu anderhalve week geleden dat ik hier voor het laatst was, en mis daardoor wel eens iets.
Goed dan, hier volgt mijn lijstje met klassieke concerten, op één na allemaal door het Rotterdams Philharmonisch Orkest (RPhO). De meesten zijn abonnementsconcerten. Alle concerten vinden plaats in De Doelen Rotterdam.

do 03-10-2019 - RPhO: Beethoven - 4e pianoconcert, hoboconcert (fragment), 7e symfonie (abo)
do 31-10-2019 - RPhO: Janácek - Suite Het sluwe vosje, Bruch - Schotse fantasie, Liszt - Totentanz, Kodály - Galánta-dansen (abo)
za 02-11-2019 - Staatskapelle Dresden: Mozart - Symfonieën 39, 40, 41
do 14-11-2019 - RPhO: Mozart - 4e hoornconcert, R. Strauss - Tod und Verklärung, Schumann - 3e symfonie "Rheinische" (abo)
do 06-02-2020 - RPhO: Ravel - Ondine (orkestratie Visman), Grieg - Pianoconcert, Moessorgski - Schilderijententoonstelling (orkestratie Ravel, bij het rockpubliek bekend geworden door de bewerking door Emerson, Lake & Palmer als Pictures at an Exhibition) (abo)
do 05-03-2020 - RPhO: Wagner - Faust-ouverure, Rachmaninov - Paganini-rapsodie, Berlioz - Symphonie fantastique (het voor zo ver bekend eerste psychedelische muziekstuk) (abo)
vr 07-04-2020 - RPhO: Beethoven - Ouverture Die Ruinen von Athen, Tippett - Ritual Dances, Beethoven - 6e symfonie "Pastorale" (extra concert)
do 14-05-2020 - RPhO: Mahler - 2e symfonie "Auferstehung" (abo)
vr 05-06-2020 - RPhO: Mendelssohn - Ouverture Meeresstille und glückliche Fahrt, Mendelssohn - Vioolconcert (soliste Janine Jansen), Brahms - 2e symfonie (abo)

Voor mijn bankrekening zou het beter zijn om het hierbij te laten. De verleiding is echter groot om er nog een paar bij te nemen (misschien met een kaartje derde rang, de goedkoopste categorie):

vr 22-11-2019 - RPhO: J.S. Bach - 4e orkestsuite, Rameau - Suite Les Boréades, Salieri - Variaties op La Follia di Spagna, Händel - Music for the Royal Fireworks
vr 29-11-2019 - RPhO: Sibelius Festival
zo 01-12-2019 - RPhO: Sibelius Festival

Een andere serie in de categorie van "zou best wel willen" / "misschien", die meer bij de Graz-genres past bestaat uit concerten die op de agenda van Het Paard in Den Haag (ik wil als het even kan i.v.m. de reiskosten niet verder dan Rotterdam of Den Haag gaan voor concerten) staan:

za 19-10-2019 - Motorpsycho (ik twijfel: instrumentaal vind ik dit goed, de zang echter tenenkrommend)
vr 08-11-2019 - Blood Red Shoes (heb ik al eens op Appelpop gezien, beviel mij goed)
di 12-11-2019 - Lamb
do 19-12-2019 - Midge Ure


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Johan - 11-09-2019

Iemand enig idee of David Byrne's American Utopia in Broadway de moeite waard zal zijn? Krijg er niet heel veel informatie over gevonden in hoeverre dit zal verschillen van zijn laatste shows.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 11-09-2019

(11-09-2019, 12:10)Johan Wrote: Iemand enig idee of David Byrne's American Utopia in Broadway de moeite waard zal zijn? Krijg er niet heel veel informatie over gevonden in hoeverre dit zal verschillen van zijn laatste shows.

De voorpremieres in Boston beginnen vanavond pas. Ben ook benieuwd.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 11-09-2019

In ieder geval meer monologen tussen de nummers, https://www.wgbh.org/news/arts/2019/09/05/david-byrne-on-american-utopia-and-becoming-who-we-are?_amp=true&__twitter_impression=true


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Johan - 11-09-2019

Thanks voor de info! Wacht ik Boston even af Smile

Volgende vraag, iemand ooit Robert Glasper live gezien? Ik ben begin Oktober in NYC en wil wellicht wat shows meepakken


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 12-09-2019

(11-09-2019, 13:22)Johan Wrote: Thanks voor de info! Wacht ik Boston even af Smile

Sstlist eerste avond: https://www.setlist.fm/setlist/david-byrne/2019/colonial-theatre-boston-ma-1b9c91ec.html

Reacties op Twitter zijn erg lovend, zosls verwacht.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Enzo - 12-09-2019

(12-09-2019, 11:18)hythloth Wrote:
(11-09-2019, 13:22)Johan Wrote: Thanks voor de info! Wacht ik Boston even af Smile

Sstlist eerste avond: https://www.setlist.fm/setlist/david-byrne/2019/colonial-theatre-boston-ma-1b9c91ec.html

Reacties op Twitter zijn erg lovend, zosls verwacht.
Zeker fraaie setlist, (Nothing But) Flowers en Road To Nowhere zijn twee mooie toevoegingen die je ook wel vorig jaar al had kunnen verwachten.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 12-09-2019

Kijk erg uit naar de show volgende maand. Vooral fijn dat er matinee voorstellingen zijn, ideaal voor een dagtrip.