Graz
Welke festivals/concerten ga jij doen? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Welke festivals/concerten ga jij doen? (/showthread.php?tid=14)



RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Mrmantel - 07-01-2019

(07-01-2019, 00:39)hythloth Wrote: Jij kent de exacte muzieksmaak van halfvollemelk waardoor zo'n zaal meteen moet worden afgeraden? Nou dan.

013 staat nou eenmaal bekend als een zaal voor bands die op hun retour zijn.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 07-01-2019

Ik had al eens eerder vernomen dat de programmatie achteruit is gegaan, maar ik heb altijd goede dingen gehoord over 013 qua daadwerkelijke concertbelevenissen (zoals in deze post van Uplift), en er zijn genoeg valide redenen waarom iemand daar nog naar een show zou willen gaan in 2019 (mattie van mij bijvoorbeeld die helemaal weg is van Ayreon).


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Koen - 07-01-2019

Sure, het geluid is er erg goed voor een zaal van die grootte. Dat is na de verbouwing (de post van Uplift is nog van voor de verbouwing) volgens mij zelfs nog wat verbeterd. En tijdens een festival als Roadburn is de sfeer er ook nog eens prima. Maar allemachtig wat lopen er daar momenteel toch een stel inspiratieloze programmeurs rond. Als de programmering je nog niet doet twijfelen of je naar een concertagenda van 10 jaar geleden zit te kijken, doet de verhouding mannelijke/vrouwelijke artiesten dat wel.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 07-01-2019

Heeft de komst van het nieuwe TiVre ze niet gewoon genaaid qua concurrentie? Ik las ooit nog een 3voor12 artikel met iemand van 013 waar dit ten sprake kwam.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Koen - 07-01-2019

Als ik verantwoordelijk was voor de programmering bij 013 zou ik dat ook als excuus gebruiken.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Indiaantje89 - 07-01-2019

Ik vind juist wel fijn om van die oude bands nog eens mee te pakken. Verder wel eens hoor dat het soms wel wat spannender mag.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 07-01-2019

Ik snap die uitbreiding van 013 niet. Zonder uitbreiding kon er beter geprogrammeerd worden en had Incubate überhaupt misschien nog een overlevingskans gehad.

Maar qua losse shows vind ik het aanbod ook karig. Spannende festivals genoeg en er is altijd wel één major waar je niets verkeerd mee kunt doen, maar bij mij is er ook steeds minder om te overwegen. Al heb ik natuurlijk wel al praktisch alles (of toch zeker elke soort concertervaring) meegemaakt.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - thomas9790 - 07-01-2019

Sugarfactory in Amsterdam is overigens failliet. Per direct gesloten, alle concerten en evenementen geannuleerd.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Gunnar - 07-01-2019

Sugarfactory was wel een geinig zaaltje, maar graz-acts werden daar nauwelijks geboekt.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - JorisR - 07-01-2019

(07-01-2019, 11:33)Gunnar Wrote: Sugarfactory was wel een geinig zaaltje, maar graz-acts werden daar nauwelijks geboekt.

Bands als Preoccupations/Viet Cong, Suuns, A Place To Bury Strangers stonden er ook. Slechts een keer geweest echter. Wel verrassend, zag een faillissement totaal niet aankomen, maar heb dan ook geen idee van bezoekersaantallen e.d.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - meisbaer2 - 07-01-2019

Zat dat niet heel dichtbij de Melkweg? Er is ook wel een overdaad aan zulke zalen in Amsterdam, gok ik.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - JorisR - 07-01-2019

(07-01-2019, 13:10)meisbaer2 Wrote: Zat dat niet heel dichtbij de Melkweg? Er is ook wel een overdaad aan zulke zalen in Amsterdam, gok ik.

Ja, bijna direct aan de overkant zelfs. Ooit boekte de Melkweg er ook zelf showtjes.

Persbericht:

Vanaf maandag 7 januari 2019 zal Sugar Factory in Amsterdam per direct haar deuren sluiten. De club is niet langer gemachtigd om te exploiteren en heeft faillissement aangevraagd.
De laatste maanden hebben de eigenaren van Sugar Factory alles op alles gezet om het voortbestaan van de club te bewaken, maar de middelen bleken onvoldoende. Vanaf 7 januari 2019 zal de club derhalve na veertien jaar haar deuren moeten sluiten. Het faillissement treft meer dan vijftig personeelsleden en freelancers. De kaartverkoop voor komende optredens en club evenementen, die tot het einde van april gepland stonden, zijn inmiddels gestaakt. De eigenaren van Sugar Factory betreuren dat velen door deze situatie zullen worden gedupeerd.

Op financieel gebied ging het al geruime tijd niet goed met de club annex livepodium, opgericht in 2005 als nachttheater met als doel om livemuziek, theater en clubevenementen samen te brengen. De afgelopen anderhalf jaar heeft Sugar Factory zich hard ingezet om een vernieuwde muzikale lijn uit te zetten, en hoewel de club compleet zelfstandig en zonder subsidies functioneerde bleef de exploitatie dusdanig achter dat de organisatie nu geforceerd is om een faillissement aan te vragen. De eigenaren van Sugar Factory hebben alle opties voor een eventuele doorstart onderzocht maar deze bleken mede door openstaande schulden helaas niet mogelijk.
 
Sugar Factory was zeven dagen per week geopend. In 2018 alleen al organiseerde het podium 405 club evenementen en 165 live concerten waar in dat jaar 157.283 bezoekers op afkwamen. Sugar Factory stond bekend om het faciliteren van verschillende subculturen, en bood gedurende haar bestaan een belangrijk podium voor verschillende organisaties en artiesten. Zo gaf het podium op allerlei manieren plek voor talentontwikkeling; zoals de ruimte bieden voor aanstormende lokale acts, het organiseren van talloze bandavonden en exposities voor opkomende kunstenaars. Hierdoor stond de club op de kaart als een plek waar je elke dag iets nieuws en actueels kon ontdekken.
 
Samenwerken met externe partijen was een rode draad door de geschiedenis van Sugar Factory. Gedurende de week gaf het podium plek aan organisaties om clubnachten en concerten te organiseren, maar beheerde zelf ook een substantieel gedeelte van het programma. Daarnaast passeerden talloze grote internationale artiesten zoals J. Dilla, Carl Craig, Gilles Peterson, Roy Ayers, Lily Allen, Modeselektor, Joss Stone, Madlib, Frankie Knuckles, Gregory Porter, Kerri Chandler, SUUNS, Âme & Dixon, Black Coffee, Elijah Wood en velen anderen de revue.
 
Sugar Factory blikt vol trots terug op de afgelopen veertien jaar en bedankt alle personeelsleden, organisaties, DJ’s, acts, bands, kunstenaars en bezoekers voor de mooie herinneringen door de jaren heen.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - marcorenton - 07-01-2019

Jammer hoor. Zelf daar naar een paar optredens geweest en het was best een fijn zaaltje. Daarbij schonken ze ook nog een prima gin-tonic.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Enzo - 07-01-2019

11 feb - Cloud Nothings (Underdogs)
21 feb - Lubomyr Melnyk (Palac Akropolis)
2 mrt - Sunn O)))/Puce Mary (Divadlo Archa)
9 mrt - Jon Hopkins (Forum Karlin)
15 mrt – Spiritualized (Paradiso)
3 apr - Apparat (Lucerna)
19 apr - MONO/Arabrot/Jo Quail (Underdogs)
18 mei – Built To Spill (Futurum Music Bar)
2-4 aug - Off Festival (Katowice)

Staan wel wat twijfelgevallen tussen, aangezien ik dit voorjaar voor werk aardig wat ga reizen.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 19-01-2019

Een paar van deze shows zijn onder voorbehoud i.v.m. werk, maar hopelijk lukt alles.

24 Januari: Kacey Musgraves/Natalie Prass, The Anthem, Washington
15 Februari: Interpol/Sunflower Bean, The Anthem, Washington
21 Februari: James Blake, The Anthem, Washington
20 Maart: Massive Attack, The Anthem, Washington
24 Maart: Nils Frahm, 9:30 Club, Washington
28 Maart: The Antlers - "Hospice", The Miracle Theatre, Washington
24 April: Jon Hopkins, 9:30 Club, Washington
3 Mei: Imogen Heap & Guy Sigsworth, Lincoln Theatre, Washington
12 Mei: IDLES/Fontaines D.C., Rock & Roll Hotel, Washington
27 Mei t/m 2 Juni: Primavera Sound 2019, Barcelona
15 Juni: Death Cab For Cutie/Jenny Lewis, Forest Hills Stadium, Queens
8 Augustus: RÜFÜS DU SOL, The Anthem, Washington


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Maynard-J - 24-01-2019

24 jan Therapy? - Muziekgieterij, Maastricht
3 febr K's Choice - Theater aan het Vrijthof, Maastricht
3 mei Klein Orkest - Theater aan het Vrijthof, Maastricht
7 mei Kate Tempest - Bitterzoet, Amsterdam
16 mei dEUS - TivoliVredenburg, Utrecht
31 mei - 2 juni Best Kept Secret - Hilvarenbeek
11 juni Metallica - Johan Cruijff Arena, Amsterdam
15 juni Transformer - Muziekgieterij, Maastricht
16 juni Wilco - Paradiso, Amsterdam
18 juni Tool - Ziggo Dome, Amsterdam
5 - 7 juli Down the Rabbit Hole - Beuningen


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - matthijs603 - 24-01-2019

Dikgedrukt = meeste zin in ofzo?


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Maynard-J - 24-01-2019

(24-01-2019, 17:26)matthijs603 Wrote: Dikgedrukt = meeste zin in ofzo?

Nee, die zijn toegevoegd sinds mijn vorige post hier. Zo doet Uplift het geloof ik ook.

Maar toevallig zijn dit wel hele fijne toevoegingen.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Uplift - 24-01-2019

Ik zet enkel festivals vetgedrukt. En ik heb absoluut nog niks wat op een agenda lijkt momenteel. Weet zelfs niet of ik volgende week woensdag naar Thurston Moore in Gent ga, bijvoorbeeld.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Flair - 25-01-2019

aangepast:

26 januari: Momfest 2019 - Noordkade. Veghel
21 februari: The Lemonheads - Tivoli/Vredenburg.
15 maart: Hallo Venray - Café Alstadt. Eindhoven
16 maart: Joy Division Undercover - Willem II. Den Bosch.
31 maart: Dave Vermeulen's Voltage (Tom Petty trib.)
Cacaofabriek. Helmond
19 t/m 21 april: Paaspop - Schijndel
3 mei: Van Dik Hout - Effenaar
27 mei: Alice In Chains & BRMC - 013. Tilburg.
6 juni: Fatal Flowers - Willem 2. Den Bosch
11 juni: The Smashing Pumpkins - Afas Live
18 juni: TOOL - Ziggodome.
22 juni: Fatal Flowers - De Bosuil - Weert.
28 juni: Rock Werchter
14 juli: T/W Classic
16 t/m 18 augustus: Lowlands


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Piet Knaak - 25-01-2019

9 februari - Orgaanklap (Tivoli de Helling)
2 maart - Joy Division Undercover (Bibelot)
26 april - The Antlers (De Duif)
6 juni - The Good, The Bad & The Queen (Paradiso)
16 t/m 18 augustus - Lowlands


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Roel87 - 25-01-2019

26 januari - Lewsberg + Moon Moon Moon (JVC De Schuit)
01 februari - Massive Attack (AFAS Live)
16 februari - Scram C Baby + Canshaker Pi (JVC De Schuit)
20 februari - Black Midi (OT301)
09 maart - Charlie & The Lesbians + Price (JVC De Schuit)
13 april - Joy Division Undercover (Gebr. De Nobel)
18 mei - Bettie Serveert (JVC De Schuit)
31 mei t/m 02 juni - Best Kept Secret
11 juni - The Smashing Pumpkins (AFAS Live)
18 juni - TOOL (Ziggo Dome)
07 t/m 10 november - Le Guess Who?

En dan met Grauzone, REWIRE, Built To Spill, OFF Festival en Dekmantel (Sunn O)))) nog wat mogelijke aanvullingen.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - pudpong3 - 26-01-2019

1-6 Rammstein - Barcelona
8-10 juni Pinkpop
22-6 Rammstein - Berlijn
25-6 Rammstein- Rotterdam
28-6 Rock Werchter (The Cure)
17-7 Ejekt Festival - Athene (The Cure)
23-8 Rock en Seine - Parijs (The Cure
14-10 Sisters of Mercy - Keulen

Peter Murphy moet zijn afgelaste show in Heerlen nog invullen.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Martijn - 26-01-2019

23-02 Angelo De Augestine [TivoliVredenburg]
23-02 Pip Blom [Ekko]
09-03 Yann Tiersen [013]
29-03 Jazz Orchestra of the Concertgebouw & Fuse [Theaters Tilburg]
20-04 Apparat - Live [Muziekgebouw]
26-04 The Antlers - Hospice 10 Year Anniversary [Vondelkerk]
06-06 the Good, the Bad and the Queen [Paradiso]


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - marcorenton - 26-01-2019

(26-01-2019, 14:28)Martijn Wrote: 26-04 The Antlers - Hospice 10 Year Anniversary [Vondelkerk]

Is al verplaatst naar de Duif. Dat je niet bij de verkeerde zaal staat straks. Wink