Graz
Welke festivals/concerten ga jij doen? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Welke festivals/concerten ga jij doen? (/showthread.php?tid=14)



RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - ijskolibrietje - 25-09-2018

(24-09-2018, 21:30)Sphinx Wrote: 14/01: Pumarosa, Tolhuistuin, Amsterdam
31/01: Architects, 013, Tilburg
08/02: Escape the Fate, Melkweg, Amsterdam
23/04: Protomartyr, Melkweg, Amsterdam
11/05: Scenic Route to Alaska, Catharinakapel, Harderwijk
22/05: State Champs + Knuckle Puck, Melkweg, Amsterdam
23/05: Trash Boat, Dynamo, Eindhoven
26/05: Sleep, TiVre Ronda, Utrecht
08/06-10/06: Best Kept Secret, Hilvarenbeek
05/07-08/07: Rock Werchter, Werchter
17/08-19/08: Lowlands, Biddinghuizen

02/10: The Story so Far, Melkweg, Amsterdam
03/10: Alcest performing Kodama, De Helling, Utrecht
12/10: Beach House, TiVre Ronda, Utrecht
26/11: Scooter, AFAS Live, Amsterdam

2019
12/01: YUNGBLUD, Vera, Groningen
23/02: Madrugada, Doornroosje, Nijmegen


Dan ga je weer wel naar YUNGBLUD in Vera, maar vervolgens skip je IDLES?


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Sphinx - 25-09-2018

(25-09-2018, 16:58)ijskolibrietje Wrote:
(24-09-2018, 21:30)Sphinx Wrote: 14/01: Pumarosa, Tolhuistuin, Amsterdam
31/01: Architects, 013, Tilburg
08/02: Escape the Fate, Melkweg, Amsterdam
23/04: Protomartyr, Melkweg, Amsterdam
11/05: Scenic Route to Alaska, Catharinakapel, Harderwijk
22/05: State Champs + Knuckle Puck, Melkweg, Amsterdam
23/05: Trash Boat, Dynamo, Eindhoven
26/05: Sleep, TiVre Ronda, Utrecht
08/06-10/06: Best Kept Secret, Hilvarenbeek
05/07-08/07: Rock Werchter, Werchter
17/08-19/08: Lowlands, Biddinghuizen

02/10: The Story so Far, Melkweg, Amsterdam
03/10: Alcest performing Kodama, De Helling, Utrecht
12/10: Beach House, TiVre Ronda, Utrecht
26/11: Scooter, AFAS Live, Amsterdam

2019
12/01: YUNGBLUD, Vera, Groningen
23/02: Madrugada, Doornroosje, Nijmegen


Dan ga je weer wel naar YUNGBLUD in Vera, maar vervolgens skip je IDLES?

Ik ben dan een weekendje met vrienden in Groningen, vandaar. YUNGBLUD zou ook niet mijn keuze zijn geweest. Wink


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Maynard-J - 03-10-2018

Om niet meteen een nieuwe lijst te hoeven plaatsen, ik waag me volgende week toch maar weer aan een tribute band. Of eigenlijk twee: Mississippi Swimmers en Rediohead.

Drie keer raden wat voor muziek, al is die eerste nog een lichte doordenker.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 03-10-2018

Ik heb vals gespeeld bij die eerste, en het antwoord had ik nooit verwacht.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - kurtje - 03-10-2018

Poeh, ik ook niet. Komen die tegelijk? Waar en wanneer?


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Maynard-J - 03-10-2018

Muziekgieterij, Maastricht, volgende week donderdagavond, inderdaad beide bands na elkaar. Schade was € 15,65 inclusief.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - meisbaer2 - 03-10-2018

Hey die eerste had ik zomaar goed gegokt.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Indiaantje89 - 09-10-2018

2 dagen ADE meepakken, Luminosity in Panama Amsterdam.

O.a. "Special Guest", Ferry Corsten, Paul van Dyk, Gabriel & Dresden, Alex M.O.R.P.H., Push, Sied van Riel, BT etc. Zal niet hoog staan op de Graz lijstjes, maar gaan toffe trance setjes tussen zitten.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 09-10-2018

Spelen die gasten nog steeds 148 BPM trance? Of is het de "nieuwere" variant.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Indiaantje89 - 09-10-2018

(09-10-2018, 16:26)hythloth Wrote: Spelen die gasten nog steeds 148 BPM trance? Of is het de "nieuwere" variant.

Ferry, Sied van Riel, Alex M.O.R.P.H. kunnen wel wat sneller gaan dan dat. Maar zal hier niet zijn op Luminosity. is toch de wat tragere zogenoemde uplifting (niet te verwarren met Uplift) trance.

Op dit soort evenementen laat Ferry zijn Coldplay remixjes wel thuis, en krijg je echt wel wat trance pareltjes te horen. Mocht je ooit een trance evenement willen doen dan is Lumino wel een aanrader, vooral het Beach concept is tof. Daar krijgen dj's ook gewoon de ruimte om een aantal uur achter elkaar te spelen zodat je je de interessantere sets gaat krijgen. Maar ook dat ze een dag afsluiten met zonsondergang en en doorspelen naar de nacht.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Maynard-J - 11-10-2018

Nog snel een kaartje gekocht voor Mary Gauthier, komende dinsdag in het Heerlense theater. Had ik meteen moeten doen toen ik een paar maanden terug Rifles and Rosary Beads een keer draaide, wat een prachtig mooi album. Nu waren er nog maar 12 plekken vrij dus ik zit helemaal achterin het zaaltje.

Heerlen is de eerste van dertien! NL shows, dus als het echt goed is zal ik haar nog even tippen.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - matthijs603 - 11-10-2018

Vanavond Popronde Utrecht, met om 20:35 in LE:EN Moon Moon Moon als eeuwige aanrader.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Gretz - 11-10-2018

Ik kan Moon Moon Moon ook niet genoeg blijven aanraden. Veruit het leukste wat ik zag op meerdere avonden Popronde.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Enzo - 12-10-2018

12 okt – Beach House (TiVre)
25 okt - The Beths (Klub 007)
1 nov – Stara Rzeka (Meetfactory)
9 nov - Peter Hook and The Light (Lucerna Music Bar)
10 nov – Villagers (Futurum Music Bar)
12 nov – Dark Buddha Rising (Underdogs)
13 nov – IDLES (Futurum)
15 nov – The Breeders (Lucerna Music Bar)
19 nov – Circuit des Yeux (Klub Famu)
2 dec - Buffalo Tom (Paradiso)
11 feb - Cloud Nothings (Underdogs)
15 mrt – Spiritualized (Paradiso)
18 mei – Built To Spill (Futurum Music Bar)


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Sphinx - 15-10-2018

Ik zou hebben moeten stage managen bij Moon Moon Moon in Harderwijk, maar de coördinator had het verkeerd doorgegeven dus stond ik bij een rapper van het label van Jebroer.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Indiaantje89 - 17-10-2018

Kaartjes gekocht voor Levellers in Mezz Breda, 31-10.

Benieuwd want ik ga puur op basis van 2 of 3 nummers die ik ken,, en dat ze ooit Glasto headliner waren in 94.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Indiaantje89 - 22-10-2018

Kaartje gekocht voor Nada Surf Celebrating the 15th anniversary of 'Let Go' in 013.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Flair - 22-10-2018

(22-10-2018, 14:12)Indiaantje89 Wrote: Kaartje gekocht voor Nada Surf Celebrating the 15th anniversary of 'Let Go' in 013.

Verkocht omwille van NOFX op dezelfde dag in de Melkweg.
Ga nu proberen in Doornroosje erbij te zijn.

The Levellers hebben mooie liedjes, vooral als ze veel van Levelling The Land gaan spelen.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - meisbaer2 - 29-10-2018

Ik dacht, ik maak ook weer eens een lijstje:

2018:

- Depeche Mode - 13 januari, Ziggo dome
- Editors -17 maart, Sportpaleis
- Salad -26 april, Paradiso Noord
- Lightning Bolt - 1 mei, Paradiso Noord
- Björk - 27 mei, All points east, Londen
- Rock Werchter - 5 t/m 8 juli
- Björk - 11 juli, Gent
- Chvrches - 3 november, TivoliVredenburg 
- Lily Allen - 9 decwmber, TivoliVredenburg 

2019:

- Therapy? - 27 januari, Melkweg
- Grauzone - 9 februari, Het Paard (waarschijnlijk)
- IDER - 3 maart, kleine zaal Melkweg (waarschijnlijk)
- Florence + the machine - 25 maart, Ahoy
- KT Tunstall - 28 maart, Paradiso 
- Rock Werchter - 27 t/m 30 juni, Werchter

In vegelijking met anderen hier een klein lijstje, maar voor de meesten in mijn omgeving is het veel  Tongue.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - 1996Customer - 29-10-2018

Als ik hier sommige lijstjes voorbij zie komen lijkt het me haast een full time job om al die optredens bij te wonen. Om de twee weken lijkt me al druk genoeg. Maar als je elke week minstens drie optredens gaat doen is dat financieel en fysiek toch zwaar.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Kreuz - 29-10-2018

(29-10-2018, 00:53)1996Customer Wrote: Als ik hier sommige lijstjes voorbij zie komen lijkt het me haast een full time job om al die optredens bij te wonen. Om de twee weken lijkt me al druk genoeg. Maar als je elke week minstens drie optredens gaat doen is dat financieel en fysiek toch zwaar.

Als je sporadisch een aantal maanden op voorhand de tickets koopt dan valt dat allemaal wel mee. Die tickets koop je niet in één keer natuurlijk daarbij moet je gewoon je uitgaven wat beter regelen en wat besparen op andere zaken. Persoonlijk doe ik eigenlijk amper nog concerten die zich in grote zalen afspelen wat m'n uitgaven ook wel drukt. Ik blijf het zien als een hobby zoals anderen misschien elke week naar de voetbal gaan of wekelijks uit eten trekken.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - hythloth - 29-10-2018

Precies. Je bent gelimiteerd aan tijd, energie, en geld in je leven, dus je moet voor jezelf invullen hoeveel je daarvan aan een hobby/levensstijl zoals live muziek wilt insteken tegenover andere dingen.

Al kan je behoorlijk wat geld besparen door last-minute tickets te scoren onder kostprijs, of via prijsvragen/gastenlijstplekken. Maar dat is uiteraard geen betrouwbare strategie voor je persoonlijke must-sees.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Indiaantje89 - 29-10-2018

En als je dichtbij een venue woont dan is dat natuurlijk ook mooi meegenomen kwa tijd/energie. Ik zou eigenlijk veel meer na Amsterdam/Utrecht willen kwa optredens. Maar dan moet je altijd per direct na het werk in de auto springen, ergens snel wat eten (fastfood FTW), en als je geen file hebt dan hoop je net voor een voorprogramma binnen te zijn.

Dan na het concert weer terug naar huis en is de avond weer snel voorbij. 013 is wat dat betreft vrij dicht bij voor mij en waar degelijke artiesten komen. Half uurtje en ik ben er. We hebben Mezz, maar 9 van de 10 acts interesseren me daar niet.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - Enzo - 29-10-2018

Ja, reisafstand is een grote gemaksfactor, zeker als het om optredens gaat die 'wel leuk' zijn om heen te gaan. Vanaf eind volgende week het blokje Peter Hook/Villagers/Dark Buddha Rising/IDLES/Breeders in 6 dagen tijd, allemaal binnen een kwartier afstand, waarvan 3 op loopafstand. Dit rijtje bands zou ik niet volledig gaan zien als ik daar allemaal een uur of langer voor moest reizen.


RE: Welke festivals/concerten ga jij doen? - meisbaer2 - 30-10-2018

Ja, reistijd telt ook hard mee. Ik heb geen auto, doe alles met de trein. Op zich geen probleem, maar een avondje Paradiso of Melkweg, en ik heb pas rond een uur of één thuis. Paradiso Noord, het Paard of Rotiwn zijn dan ook een stuk prettiger! Plus een concertkaartje is dan al snel twee keer zo duur, als je het treinkaartje erbij optelt. 

Bij mij is het ook meer dat ik vaak in mij eentje ga, dus ik ga niet zoveel naar concerten van artiesten die ik nog niet zo goed ken. En ik ben oud, dus heb ook na het werk wat meer behoefte aan uitrusten  Tongue.