Graz
Lowlands 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Lowlands (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: Lowlands 2013 (/showthread.php?tid=13)



Lowlands 2013 - matthijs603 - 30-01-2013

Ik heb over Blur dezelfde goede hoop als Piet Knaak, denk ook dat ze bekend genoeg zijn voor de Alpha. Song 2 zal toch een stuk helpen en het iets recentere Coffee and TV kreeg hier ook nog wel wat aandacht.

Ik merk dat ik met de intrede van BKS toch hoop dat daar de namen komen die ik écht wil zien (gaat ook zo) en dat ik me op Lowlands hoe dan ook wel vermaak, misschien heeft Willie (die ik overigens dankzij zijn goede voornemen veel meer waardeer dan op Graz 1.0) ook wel gelijk, aan de andere kant was vorig jaar de hitte ook niet te doen en heb ik op Lowlands 2008 - toch ook weer niet zó lang geleden - met Sigur Ros mijn beste optreden ooit meegemaakt, heel de Grolsch hield de adem in en heeft voor mijn gevoel tot maandagochtend staan klappen.

Laat Blur maar komen, mooie test om te zien hoe het er nou echt voor staat met het Lowlandspubliek.


Lowlands 2013 - Piet Knaak - 30-01-2013

Die test zou voor mij geslaagd zijn als een gevulde Alpha een flink feestje bouwt met Blur. Iets waar Albarn zelf ook nog invloed op kan hebben door in ieder geval het enthousiasme op het publiek over te brengen. Ik heb hem ooit één keer live gezien met de Gorillaz en daar deed hij in het geval erg leuk.


Lowlands 2013 - Stefan - 31-01-2013

Aan Blur zal het niet liggen. Ik ben vorig jaar naar een van de warm up gigs voor Hyde Park geweest en dat is het beste concert waar ik heen ben geweest. Het nadeel van Lowlands blijft dat het de laatste jaren uitverkocht is voordat er ook maar 1/20 van de line-up bekend is gemaakt. Leuk als bijv. Blur, The Knife, Nick Cave, Phoenix, The Jeus and Mary Chain en Cat Power bekend worden gemaakt over een maand, maar liefhebbers van die specifieke bands komen niet eenvoudig meer aan een kaartje (Als er nog mensen kaartjes kopen om een specifieke band te zien). Zou fijner zijn als Lowlands zou kiezen om in april/ mei in 1x het gehele affiche te presenteren, zodat mensen ook daadwerkelijk uit de beweegreden line-up een kaartje zouden kunnen kopen.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 31-01-2013

Ik vind Lowlands, met iets van 200 acts en de (uitgesproken) filosofie dat de Charlie net zo belangrijk is als de Alpha, eigenlijk ook niet echt het festival om voor een naam heen te gaan. Het geheel moet je aanspreken, en het vertrouwen dat daar doorgaans genoeg bij zit aan acts dat je aanspreekt. Als je 2011 en 2012 goed vond, zal het raar lopen als je met de line-up van 2013 helemaal niets kan.


Lowlands 2013 - Piet Knaak - 31-01-2013

Zo is het ook maar net. Ik koop m'n kaartje puur in goed vertrouwen. En in 2011 en 2012 heb ik me prima vermaakt.


Lowlands 2013 - Roel87 - 31-01-2013

Als Blur een eigen show in Nederland zou doen zou dat toch wel de Ziggo Dome worden, zeker met het oog op Britten die de oversteek maken?! Maar goed, hoop nog altijd dat Lowlands 'de gok' heeft genomen. Kom maar op met die namen!!


Lowlands 2013 - Martijn - 31-01-2013

Denk niet dat er bij Blur zoveel extra man de oversteek zal maken ten opzichte van The Stone Roses en daar waren praktisch ook alleen maar Britten bij te vinden.


Lowlands 2013 - Stefan - 31-01-2013

Precies. Maar mochten ze niet op Lowlands staan is er altijd nog een kleine kans op het Westerpark. Dag na Werchter zou ideaal zijn. Aan de andere kant als jullie het boek van Alex James hebben gelezen heb je kunnen zien dat ze overal populair waren behalve hier.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 31-01-2013

Van de andere kant.... Blur zou toch ergens op moeten treden in Nederland? Die staan beetje op ieder festival in Europa. Zou vreemd zijn dat ze NL volledig overslaan.


Lowlands 2013 - Martijn - 31-01-2013

Denk dat ze überhaupt geen show in Nederland zullen geven, valt gewoon niet veel te halen hier. De echte fans zullen in de afgelopen jaren al een show hebben meegepakt in het buitenland, zal ook qua sfeer niet te overtreffen zijn voor een Nederlandse show.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 31-01-2013

Ach op zo'n festival als Lowlands kunnen ze makkelijk nieuwe fans binnen harken. Voor veel mensen is Blur misschien een act waar ze geen geld over hebben om naar een los concert te gaan. Maar op een festival denk ik toch dat er veel mensen wel gaan kijken.

En dat Lowlands uitverkoopt lijkt me duidelijk. Dus er valt best wat te winnen voro de jongens van Blur in Biddinghuizen. We zullen zien, RRB mag wel wat laten weten. Vorig jaar was het trouwens ook op de 31ste dat de eerste namen bekend werden gemaakt.


Lowlands 2013 - 7up - 31-01-2013

Blur vind ik een typische act voor de westerpark concerten. Hoewel ze op lowlands ook prima zouden kunnen. Als headliner lijkt me wel wat hoog gegrepen. Maja er hebben wel vaker bands gestaan waarvan ik twijfels had.


Lowlands 2013 - F-JЩ - 31-01-2013

Komen die uberhaupt nog wel? Het is nu al wel een hele tijd stil rond het Westerpark, terwijl de Ziggo Dome alle potentiële acts daarvoor aan het binnenhalen is.


Lowlands 2013 - Bas - 31-01-2013

ja die komen wel. maar die worden wat anders dan hier verwacht wordt. zou niet op de blurren of andere werchter-acts rekenen. voorkomt teleurstellingen. (disclaimer Wink: informatie van tijd terug)


Lowlands 2013 - Karel - 31-01-2013

Bas Wrote:ja die komen wel. maar die worden wat anders dan hier verwacht wordt. zou niet op de blurren of andere werchter-acts rekenen. voorkomt teleurstellingen.
Kane.
Marco Borsato.
Anouk.
30 seconds to mars.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 31-01-2013

Bas Wrote:ja die komen wel. maar die worden wat anders dan hier verwacht wordt. zou niet op de blurren of andere werchter-acts rekenen. voorkomt teleurstellingen. (disclaimer Wink: informatie van tijd terug)
Ach na Foo Fighters vorig jaar sta ik nergens meer van te kijken. Die schat ik wat populairder in dan Blur in Nederland!.


Lowlands 2013 - Bas - 31-01-2013

Indiaantje89 Wrote:
Bas Wrote:ja die komen wel. maar die worden wat anders dan hier verwacht wordt. zou niet op de blurren of andere werchter-acts rekenen. voorkomt teleurstellingen. (disclaimer Wink: informatie van tijd terug)
Ach na Foo Fighters vorig jaar sta ik nergens meer van te kijken. Die schat ik wat populairder in dan Blur in Nederland!.
dit ging over westerpark concerten he


Lowlands 2013 - JorisR - 31-01-2013

Eerste naam: Moderat. (Apparat en Modeselektor). Nieuw album II uit op 2 augustus.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 31-01-2013

JorisR Wrote:Eerste naam: Moderat. (Apparat en Modeselektor). Nieuw album II uit op 2 augustus.
Idd nice.

Bron: http://www.moderat.fm/


Lowlands 2013 - Karel - 31-01-2013

Morgen meer.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 31-01-2013

Morgen de rest van de namen!


Lowlands 2013 - Roel87 - 31-01-2013

Indiaantje89 Wrote:Morgen de rest van de namen!
Nice, wel lekker dat de gehele line-up een keer voor de start van de voorverkoop bekend is Tongue .


Lowlands 2013 - Martijn - 31-01-2013

De tweet van Rapid Razor Bob sprak toch van meer namen, niet alle namen?


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 31-01-2013

Martijn Wrote:De tweet van Rapid Razor Bob sprak toch van meer namen, niet alle namen?
Idd was foutje van mij Big Grin.


Lowlands 2013 - Martijn - 31-01-2013

Had het wel een ongelovelijke goede actie gevonden als ze dat wel hadden gedaan trouwens.