Graz
Lowlands 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Lowlands (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: Lowlands 2013 (/showthread.php?tid=13)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49


Lowlands 2013 - Willie - 18-08-2013

Tweede keer dat die opmerking komt, hoezo is het nog erger? Sta je lekker een bandje te kijken komt zo'n pauper met zijn stinkhanden tussendoor duwen om plastic bekertjes te rapen, doe dat lekker buiten de tent.

En het grissen uit de handen gebeurt ook regelmatig, hoezo zou je daar niet over mogen klagen?


Lowlands 2013 - Uplift - 18-08-2013

Als je nu naar Roskilde gaat, zie je dat er daar een evenwicht werd bereikt na jaren van excessen.
Elk festival kan eruit leren, maar vooral de festivalgangers. Ik erger me veel meer aan pratende, dronken douchebags die op de schouders zitten. Een beetje de rode draad in alle publieksfoto's die ik al zag van Pukkelpop, trouwens.

Nee, dan echt vele malen liever die Roma's, hoor.


Lowlands 2013 - BigBird - 18-08-2013

Quote:Halve Alpha is leeg bij Nick Cave... Geen headliner waardig. Maar het is dan ook niet bepaald boeiend to be honest... #LL13

dit dus


Lowlands 2013 - geluksknikker - 18-08-2013

Niet meer te redden dat festival. Zou op Pukkelpop trouwens niet anders zijn geweest. Als de tenten uitpuilen bij Chase & Status, Major Lazer en De Jeugd, dan heeft Nick Cave er als headliner natuurlijk bar weinig te zoeken. Parels voor de zwijnen.


Lowlands 2013 - BigBird - 18-08-2013

En dan verkoopt Cave het Ziggodome uit. Blijkbaar gaan de Lowlanders liever springen op het uitgemolken Franz Ferdinand.


Lowlands 2013 - BigBird - 18-08-2013

Cave hadden ze ook in Grolsch moeten zetten en FF headlinen.


Lowlands 2013 - geluksknikker - 18-08-2013

Uplift Wrote:Als je nu naar Roskilde gaat, zie je dat er daar een evenwicht werd bereikt na jaren van excessen.

En ja hoor, daar is Uplifts stokpaardje weer. Je bent een waardig ambassadeur.


Lowlands 2013 - geluksknikker - 18-08-2013

BigBird Wrote:En dan verkoopt Cave het Ziggodome uit. Blijkbaar gaan de Lowlanders liever springen op het uitgemolken Franz Ferdinand.

Ziggodome? Heb ik iets gemist? Is gewoon HMH hoor.


Lowlands 2013 - BigBird - 18-08-2013

Quote:Ik begrijp dat de tent bij Nick Cave op #LL13 halfvol staat. In 2005 was hij de koning van het festival.



Lowlands 2013 - BigBird - 18-08-2013

geluksknikker Wrote:
BigBird Wrote:En dan verkoopt Cave het Ziggodome uit. Blijkbaar gaan de Lowlanders liever springen op het uitgemolken Franz Ferdinand.

Ziggodome? Heb ik iets gemist? Is gewoon HMH hoor.

Ah klopt. Dacht dat t ZD was.


Lowlands 2013 - hythloth - 18-08-2013

Willie Wrote:Tweede keer dat die opmerking komt, hoezo is het nog erger? Sta je lekker een bandje te kijken komt zo'n pauper met zijn stinkhanden tussendoor duwen om plastic bekertjes te rapen, doe dat lekker buiten de tent.

En het grissen uit de handen gebeurt ook regelmatig, hoezo zou je daar niet over mogen klagen?

Uit de handen grissen is absoluut onbeschoft en zulke mensen verdienen ook op zijn minst aangesproken te worden, liefst zelfs verwijderd van het terrein. Zelfde wat betreft gasten die zich hard door een publiek heen drukken zodat ze halverwege een optreden vooraan kunnen staan of op zoek zijn naar bekers. Maar eikels heb je gewoon overal. Er zijn genoeg bekerrapers die beleefd zijn.

De juiste oplossing is eerder gezegd; ervoor zorgen dat bekermuntjes niet voor geld kunnen worden ingewisseld. Vanaf dan krijg je alleen maar mensen die bekers rapen zodat ze hun eigen drank- en etenskosten kunnen verloorloven.


Lowlands 2013 - hythloth - 18-08-2013

Wat betreft Nick Cave: die had gewoon moet worden verwisseld met de plek van Major Lazer gisteravond (om die laatste dan nu te laten afsluiten in de Alpha).


Lowlands 2013 - Dielie - 18-08-2013

hythloth Wrote:Wat betreft Nick Cave: die had gewoon moet worden verwisseld met de plek van Major Lazer gisteravond (om die laatste dan nu te laten afsluiten in de Alpha).

Mag jij nog zo laat opblijven? Ga es naar bed joh!


Lowlands 2013 - Uplift - 18-08-2013

geluksknikker Wrote:
Uplift Wrote:Als je nu naar Roskilde gaat, zie je dat er daar een evenwicht werd bereikt na jaren van excessen.

En ja hoor, daar is Uplifts stokpaardje weer. Je bent een waardig ambassadeur.
Er staat 'na jaren van excessen'. Excessen zijn er nu ook, maar van een andere aard. Ik vind dat festival het beste onder de grote events, ja. En daar valt nu eenmaal weinig tegen in te brengen.

Wat is jouw stokpaardje dan, behalve azijn pissen?


Lowlands 2013 - Murdoc Niccals - 18-08-2013

BROES


Lowlands 2013 - hythloth - 18-08-2013

Dielie Wrote:
hythloth Wrote:Wat betreft Nick Cave: die had gewoon moet worden verwisseld met de plek van Major Lazer gisteravond (om die laatste dan nu te laten afsluiten in de Alpha).

Mag jij nog zo laat opblijven? Ga es naar bed joh!

Eerst m'n huiswerk afmaken. Laatste opdracht: betoog opbouwen tegen mierenneukende elitaire gasten op Graz forum.


Lowlands 2013 - Loov - 19-08-2013

Volgens m'n vriendin liet Nick Cave het 'r niet bij zitten en heeft de hele (oke halve!) tent helemaal plat gespeeld. Ze vond 't beste wat ze in lange tijd heeft gezien. En die vrouw van mij heeft een goede smaak.


Lowlands 2013 - Piet Knaak - 19-08-2013

Nick Cave is nog steeds de koning van Lowlands. Met gemak het beste wat ik heb gezien dit weekend.


Lowlands 2013 - Jorrit - 19-08-2013

Niet veel gezien omdat ik druk aan het werk was, maar zojuist wel even Nick Cave gekeken. Stukken beter dan op Glastonbury, Cave ging weer goed los. Wat een venijn in die man. Wederom van genoten.

Geen idee of de tent half vol was, stond vrij vooraan. Het viel me wel op dat er een ontzettende mensen massa na Franz Ferdinand richting Cape en Planet ging. Kon ook super easy in het voorste vak komen. Had niet anders verwacht to be honest.

NiN was ook weer awesome trouwens. Blij ze nog even meegepakt te hebben in de takke regen.


Lowlands 2013 - Loov - 19-08-2013

3voor12 wisselt ook ernstig. Mooie review bij Nick Cave maar dan kom ik toch weer zoiets tegen:

Quote:AraabMuzik geeft fans wat ze willen
Mensen bij de X-Ray willen keihard partyen en dat kan bij AraabMuzik. Het zit tot de nok toe vol. Nadat het optreden van Dizzee Rascal klaar is, wordt het helemaal druk. Hij wisselt verschillende stijlen met elkaar af, maar de focus ligt met name op de hiphop. Je merkt dat het besef van de laatste avond er is bij het publiek. Takken worden uit de bosjes gerukt en er wordt driftig gesprongen. AraabMuzik is een uitstekende dj, maar ergens rijst de vraag of het er wel toe doet wie er draait, want de feeststemming is toch wel aanwezig. Laat de nacht maar beginnen! (Tim Schakel)

Ik bedoel: heeft die Tim Schakel wel gekeken bij AraabMuzik?


Lowlands 2013 - geluksknikker - 19-08-2013

Uplift Wrote:
geluksknikker Wrote:
Uplift Wrote:Als je nu naar Roskilde gaat, zie je dat er daar een evenwicht werd bereikt na jaren van excessen.

En ja hoor, daar is Uplifts stokpaardje weer. Je bent een waardig ambassadeur.
Er staat 'na jaren van excessen'. Excessen zijn er nu ook, maar van een andere aard. Ik vind dat festival het beste onder de grote events, ja. En daar valt nu eenmaal weinig tegen in te brengen.

Wat is jouw stokpaardje dan, behalve azijn pissen?

Azijn pissen zou ik nu niet meteen als mijn stokpaardje willen zien. Er zijn hier lieden die hier veel meer bedreven in zijn.


Lowlands 2013 - BigBird - 19-08-2013

Quote:Weinig Lowlandspubliek voor concert Nick Cave

Een opvallende tendens deze editie van Lowlands zijn de stampvolle tenten bij dance-acts, zoals zondagavond bij The Knife, terwijl een gevestigde naam als Nick Cave met minder genoegen moet nemen.


Er is al veel gezegd en geschreven over de bizarre en ietwat dubieuze show van The Knife, maar op Lowlands komt de band er heel goed mee weg. Op de verschrikkelijke schreeuwer die de nauwelijks toegestroomde bezoekers moet opwarmen na, is de show heel vermakelijk.

Misschien komt het doordat Lowlands tegen dit tijdstip alles met een beat met open armen ontvangt, maar de sfeer zit er prima in. De ietwat knullige dansshow vergroot het geluksgevoel alleen maar.

Met in het achterhoofd de gedachte dat niets hiervan live is, maakt van het optreden een redelijk surrealistische ervaring, maar eigenlijk valt er weinig te klagen. Bovendien: hoe is dit anders dan een voorgeprogrammeerde dj-set? The Knife komt vandaag in ieder geval prima weg met de onorthodoxe show. (HG)

Right Thoughts, Right Words, Right Action is de titel van het langverwachte nieuwe Franz Ferdinand-album. Lowlands krijgt een voorproefje van het nieuwe materiaal, maar natuurlijk zijn het de vertrouwde oude nummers die de Alpha hebben gevuld. De Schotse band trakteert het publiek op zijn beste set.

De lijst met festivalhits van Franz Ferdinand is inmiddels zo groot dat bijna ieder nummer luidkeels wordt meegezongen, met als favorieten Do You Wanna, Michael, This Fire en Take Me Out. De band speelt geconcentreerd en strak, al hoort die ernst bij hun imago en presentatie.

En zo is een volle, springende massa getuige van één van de betere shows van de dag. De band speelt zijn set vol overtuiging en met een aangename urgentie, de bezoeker krijgt niet de kans om af te dwalen. Franz Ferdinand maakt de verwachtingen waar en doet verlangen naar het nieuwe album. (LdJ)

Voordat de Bravo tent nog eenmaal wordt omgetoverd tot dé danslocatie van Lowlands, geeft hiphopartiest Dizzee Rascal een indrukwekkend optreden waarbij de massa compleet uit zijn dak gaat. De Britse rapper werd bekend met de singles Bonkers (met Armand van Helden), Dance Wiv Me en Fix Up, Look Sharp.

Dizzee Rascal onderscheidt zich van andere hiphopartiesten door in zijn muziek ook veel ruimte open te laten voor popmelodieën, meestal op plaat gezongen door gastzangers of -zangeressen. Het geeft zijn muziek iets dansbaars en aanstekelijks, terwijl hij op andere momenten juist stampende beats laat domineren.

Met gemak krijgt hij de volle tent in beweging en zelf springt de rapper net zo hard mee. Dizzee Rascal laat zien dat zijn hits juist voor deze festivalsetting zijn gemaakt en dat hij als entertainer weet hoe hij ermee om moet gaan. Een verrassende en vermakelijke hiphopshow. (LdJ)


Je kunt tijdens de show van Nick Cave op de fiets door de Alpha, want druk is het bepaald niet. Lowlands heeft blijkbaar meer zin in een feestje, maar de show van Cave is absoluut headlinewaardig. Wel of geen publiek.

De sterkste nummers komen van de bejubelde laatste plaat. Een fenomenale uitvoering van Jubilee Street zorgt al voor kippenvel, maar Higgs Boson Blues is mogelijk nog beter.

De intense, geplaagde en ontroerende show is misschien niet bevorderend voor de feestvreugde, al is het beslist een van de absolute hoogtepunten. Nick Cave is de baas van Lowlands op deze laatste dag, ook al heeft lang niet iedereen dat gezien.



Lowlands 2013 - Gunnar - 19-08-2013

Toch weer een vrij behoorlijke editie van Lowlands beleefd, even snel op een rijtje wat ik heb gezien:

++ Kendrick Lamar, Nine Inch Nails, Nick Cave
+ Tame Impala, Bat for Lashes, Haim, Franz Ferdinand, AlunaGeorge, Mikal Cronin, Deap Vally, Foals
+/- Seasick Steve, Alabama Shakes, Band of Horses
- Frightened Rabbit, Deep Sea Arcade


Lowlands 2013 - Willie - 19-08-2013

Doet 3 voor 12 eigenlijk niet meer aan cijfers?

Quote:Is Nick Cave wel de ideale afsluiter? Had het niet toch Major Lazer moeten zijn? Die vraag wierpen we gisteren zelf nog op.

Die vraag opwerpen is jezelf diskwalificeren.

Door Willem van Zeeland dus:

Quote:1. Major Lazer

Hadden zij niet de afsluiter moeten zijn in de Alpha op zondag? Eigenlijk wel natuurlijk, want een groter feest gaat er dit weekend niet zijn op Lowlands. Het publiek staat massaal in de blote bast, zwaait met kleren, gooit met kleren, gaat op de hurken en springt in het rond. Volgens onze nachtreporter Job de Wit was het optreden wel wat routineus en heeft het feest ook zijn keerzijde als er te veel mannen met hun bezwete pens langs je lijf schuren. Plat is het nieuwe legendarisch, dat lijkt het motto van de Lowlands-zaterdag en niemand heeft dit zo goed begrepen als Major Lazer.

Hadden ze nog geen lemmingen genoeg bij 3voor12?


Lowlands 2013 - Willie - 19-08-2013

Mooi:

Quote:In theorie is de nieuwe Hacienda-tent op Lowlands een soort Paradise Garage, naar de legendarische club in de jaren zeventig en tachtig van de New Yorkse dj Larry Levan.