Graz
Lowlands 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Lowlands (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: Lowlands 2013 (/showthread.php?tid=13)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49


Lowlands 2013 - Uplift - 18-05-2013

Met losse concerten kan het zeker wel kloppen, maar festivals... enkel een marginaal groepje gaat naar PP, een roedel Belgen zweren nog steeds bij RW en LL is 'passé' (maar Arctic Monkeys of zo niet, natuurlijk). Blijft over: BKS.
Primavera is gewoon voor Willie en snackbar, KtH jaar wel/jaar niet en deze keer Loov, die mij gewoon "vervangt" in dat groepje.
Roskilde is ik en misschien nog iemand (?). Ik heb nog Graz-meetings geweten ginder.

Bizar genoeg is er ook amper interesse voor Dour en PKP, toch twee van de beste affiches dit jaar.


Lowlands 2013 - Schobbeyak - 18-05-2013

Eens, en er zijn legio goede festivals waar geen of amper aandacht voor is. Heeft ook met hele simpele zaken te maken zoals vriendengroepen, bereikbaarheid, prijs etc.


Lowlands 2013 - Pimm - 18-05-2013

59 euro voor regenkleding? Dure poncho's zeg.


Lowlands 2013 - Roel87 - 21-05-2013

Donderdag 23 mei om 10.00 uur gaan de eerste ongeldig gemaakte kaarten in de voorverkoop, zie: http://www.youtube.com/watch?v=GmgIIchJ_4s&feature=youtu.be


Lowlands 2013 - kesselman - 22-05-2013

het is natuurlijk ook zo dat niet iedeereen de tijd heeft om ieder obscuur bandje te leren kennen,dan is een line up zoals lowlands nog zo slecht niet.
Daar kun je tenminste franz ferdinand,maar ook bo ningen zien.
Zijn maar weinig festistivals die dat presteren.
Smile


Lowlands 2013 - MeneerDeVries - 22-05-2013

Iemand hier een idee waar ik een overzicht van de acts per dag vindt? Ik dacht er ooit eens een te hebben gevonden maar die kan ik helaas niet meer vinden. Heel veel acts hadden geloof ik zelf duidelijk gemaakt welke dag ze zouden spelen, maar alle sites bezoeken is ietwat veel werk.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 22-05-2013

MeneerDeVries Wrote:Iemand hier een idee waar ik een overzicht van de acts per dag vindt? Ik dacht er ooit eens een te hebben gevonden maar die kan ik helaas niet meer vinden. Heel veel acts hadden geloof ik zelf duidelijk gemaakt welke dag ze zouden spelen, maar alle sites bezoeken is ietwat veel werk.
Staat nergens, op sommige forums word het bijgehouden zoals bijvoorbeeld op FOK!

Tot nu toe:

16 augustus:
Band Of Horses
Ben Pearce
Biffy Clyro
Bombino
Bullet for my Valentine
Hurts
Jake Bugg
James McCartney
Kendrick Lamar
Mikal Cronin
Moderat
Nine Inch Nails
Pokey LaFarge
Slayer
Tame Impala
The Joy Formidable
The Menzingers
Tom Odell
Torche
Villagers
Watcha Clan

17 augustus:
Daughter
Editors
Half Moon Run
Imagine Dragons
Low End Theory feat. The Gaslamp Killer, D-Styles, Daddy Kev, Nocando and DJ Nobody
Major Lazer
Matt Corby
Michael Kiwanuka
Mozes and the Firstborn
Poliça
Richie Hawtin
The Lumineers
Unknown Mortal Orchestra

18 augustus:
Alabama Shakes
Bat for Lashes
Fall Out Boy
Foals
Haim
Jacco Gardner
The Knife
Kodaline
Nero
Nick Cave And The Bad Seeds
Robert DeLong

Onbekend:
Beans And Fatback
Ben Zabo
Bo Ningen
Cerebral Ballzy
Deap Vally
Disclosure
Dubioza Kolektiv
Eläkeläiset
Empire of the Sun
Franz Ferdinand
Frightened Rabbit
Goat
Heartless Bastards
John Coffey
Los de Abajo
Maceo Plex
Maya Jane Coles
NJO Reich Ensemble
Petite Noir
Protoje And Indiggnation
Seasick Steve
The Bronx
Twenty One Pilots
We Came As Romans

Zelfbevestigingen:
16 augustus:

17 augustus:
CHVRCHES

18 augustus:

Onbekend:
Theme Park


Lowlands 2013 - matthijs603 - 22-05-2013

Ik koester nog wat ijdele hoop dat The Postal Service in augustus terugkomt naar Europa en Lowlands aandoet, maar dat zal wel bij ijdele hoop blijven.


Lowlands 2013 - Gunnar - 22-05-2013

Conclusie, Nick Cave sluit af?


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 22-05-2013

Gunnar Wrote:Conclusie, Nick Cave sluit af?
Dat lijkt het wel te gaan worden.

Vrijdag: Biffy Clyro of Nine Inch Nails (geen idee welke van de 2 eerder een Alpha afsluiter is)
Zaterdag; Editors
Zondag: Nick Cave & The Bad Seeds

Zou Nick Cave die Alpha echt vol kunnen spelen op de headline spot?


Lowlands 2013 - Gunnar - 22-05-2013

Franz Ferdinand zie ook wel afsluiten.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 22-05-2013

Gunnar Wrote:Franz Ferdinand zie ook wel afsluiten.
Ligt beetje aan wat het nieuwe album gaat doen.

Maar ik verwacht echt geen grote Alpha headliners meer op het affiche. Zeker niet na de reactie van E. van Eedenburg "Zo vindt Erik van Eerdenburg dat Lowlands een heel goed programma heeft dat niet op headliners is gebaseerd ."

Kwa headliners tourt er ook niet zo heel veel in augustus.


Lowlands 2013 - Gunnar - 22-05-2013

Het zal mij verder jeuken hoor wie de Alpha afsluit. De laatste jaren varieerde dat van Tool tot Editors, dus zie zowel Nick Cave als Franz Ferdinand daar staan.


Lowlands 2013 - Roel87 - 23-05-2013

Indiaantje89 Wrote:
Gunnar Wrote:Franz Ferdinand zie ook wel afsluiten.
Ligt beetje aan wat het nieuwe album gaat doen.
Hoe zie je dat voor je als het album op 26 augustus officieel wordt uitgebracht?! Buiten dat: al zou het album eerder uitkomen zouden er ongetwijfeld al afspraken liggen over welke spot ze krijgen.

EDIT:

Overigens zijn er nu zeer eenvoudig kaarten te bestellen via Ticketmaster.


Lowlands 2013 - JohnDoe - 23-05-2013

Grappig, ik hoorde dat er zojuist ook voor Pinkpop 1000 kaarten in de voorverkoop gaan.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 23-05-2013

Roel87 Wrote:
Indiaantje89 Wrote:
Gunnar Wrote:Franz Ferdinand zie ook wel afsluiten.
Ligt beetje aan wat het nieuwe album gaat doen.
Hoe zie je dat voor je als het album op 26 augustus officieel wordt uitgebracht?! Buiten dat: al zou het album eerder uitkomen zouden er ongetwijfeld al afspraken liggen over welke spot ze krijgen.

EDIT:

Overigens zijn er nu zeer eenvoudig kaarten te bestellen via Ticketmaster.
O geen idee dat hij dan pas uitkomt Wink

Dit jaar zijn er gewoon geen "grote" headliners net als Foo Fighters vorig jaar, denk dat al die hoge Alpha spots wel bezet zijn ondertussen. Maar ik vind het best zo.


Lowlands 2013 - Roel87 - 23-05-2013

Indiaantje89 Wrote:O geen idee dat hij dan pas uitkomt Wink

Dit jaar zijn er gewoon geen "grote" headliners net als Foo Fighters vorig jaar, denk dat al die hoge Alpha spots wel bezet zijn ondertussen. Maar ik vind het best zo.
Ik vind het prima als Editors en Franz Ferdinand headliners zouden zijn, maar zie NIN en Nick Cave niet zo passen in de Alpha. Dus hopelijk zijn dat de Grolsch afsluiters, maar heb er een hard hoofd in.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 23-05-2013

Roel87 Wrote:
Indiaantje89 Wrote:O geen idee dat hij dan pas uitkomt Wink

Dit jaar zijn er gewoon geen "grote" headliners net als Foo Fighters vorig jaar, denk dat al die hoge Alpha spots wel bezet zijn ondertussen. Maar ik vind het best zo.
Ik vind het prima als Editors en Franz Ferdinand headliners zouden zijn, maar zie NIN en Nick Cave niet zo passen in de Alpha. Dus hopelijk zijn dat de Grolsch afsluiters, maar heb er een hard hoofd in.
Denk dat Nine Inch Nails gewoon de vrijdag afsluiter gaat worden in de Alpha, al zie ik Biffy Clyro ook nog als outsider om gewoon die Alpha te headlinen. Nick Cave past nog in de Grolsch, maar dan moet Franz Ferdinand wel die zondagavond afsluiten in de Alpha als er geen grote namen meer bijkomen dan.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 23-05-2013

Ik denk dat Anouk er gewoon nog bij komt


Lowlands 2013 - MeneerDeVries - 23-05-2013

Zouden ze met de acts in de Alpha niet liever op safe spelen? Nick Cave is natuurlijk geen act waar waar je de 3FM-kids mee in de tent houdt. Franz Ferdinand klinkt mij dan weer als een slag te klein. Dit zou dan weer betekenen dat er nog een zondag afsluiter bij moet komen, ik weet niet hoe realistisch dat nog is...


Lowlands 2013 - Martijn - 23-05-2013

Dat zit er ook wel in ja, maar zie Biffy Clyro nog niet de Alpha afsluiten. Volgens mij zijn die jongens nog nooit verder gekomen dan de clubs.


Lowlands 2013 - Piet Knaak - 23-05-2013

Biffy Clyro is hier bijlange na niet zo populair als aan de andere kant van de Noordzee. Een mooie headliner er nog bij zou van mij wel mogen. Voorlopig alleen geïnteresseerd in Editors, aangenomen dat Nick Cave geen headliner is.


Lowlands 2013 - rv88 - 23-05-2013

Het feit dat Kasabian vorig jaar in de middag speelde zegt genoeg over de kansen voor Biffy Clyro als headliner.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 23-05-2013

rv88 Wrote:Het feit dat Kasabian vorig jaar in de middag speelde zegt genoeg over de kansen voor Biffy Clyro als headliner.
Elbow heeft ook als headliner gestaan. Dat zegt dus niets.


Lowlands 2013 - Proest - 23-05-2013

Billy Clyro zetten ze wat mij betreft op een podium ergens buiten het Lowlands terrein.