Graz
Lowlands 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Lowlands (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: Lowlands 2013 (/showthread.php?tid=13)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49


Lowlands 2013 - Piet Knaak - 16-05-2013

Het is niet zo spannend als sommige van ons zouden willen maar er staat genoeg leuks voor de bandjes liefhebber mijns inziens.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 16-05-2013

Piet Knaak Wrote:Het is niet zo spannend als sommige van ons zouden willen maar er staat genoeg leuks voor de bandjes liefhebber mijns inziens.
Snap ik, ook ieder zijn ding natuurlijk. En dat weet je van te voren bij Lowlands dat er ook namen als o.a. Biffy Clyro er zal staan. Ook voor de die-hard grazzers staat er genoeg leuks op het programma inderdaad.


Lowlands 2013 - Loov - 16-05-2013

Indiaantje89 Wrote:Ook voor de die-hard grazzers staat er genoeg leuks op het programma inderdaad.

Echt niet. Maar goed..


Lowlands 2013 - Gunnar - 17-05-2013

Wanneer gingen die-hard grazzers uberhaupt nog naar Lowlands en wat stond er toen op het affiche?

Toegegeven bij de laatste namen vind ik niet al te veel wat mij boeit. Goat ga ik sowieso al heen om de vriendin van Loov te checken Tongue Seasick Steve is sympathiek genoeg om nog eens te zien, liefst op een lome namiddag vanuit het gras.


Lowlands 2013 - Willie - 17-05-2013

Gunnar Wrote:Wanneer gingen die-hard grazzers uberhaupt nog naar Lowlands ?

1992


Lowlands 2013 - Gunnar - 17-05-2013

:lol:


Lowlands 2013 - Proest - 17-05-2013

Toch vind ik het niet altijd terecht hoe Lowlands hier afgezeken wordt. Natuurlijk focust de line-up de laatste jaren meer op 3FM-achtige acts en een aardig nachtprogramma. De vraag is of het erg is, zoals als eerder al aangehaald focust Lowlands ook veel op randzaken, een politiek programma, sauna's en relax mogelijkheden, massa's decoratie en theater. Ik vind het prima, je 3 volledige dagen vullen met randzaken, ik vul mijn dagen daar met her en der een band en verder veel van die randzaken zoals in een of andere bamboeconstructie zitten. Lowlands is een festival en geen puur muziekfestival.


Lowlands 2013 - Willie - 17-05-2013

Hoezo is het natuurlijk dat zicht meer focussen op een 3 FM achtige line-up? Waarom heeft Lowlands niet gewoon zijn eigen smoel gehouden?

Het kan toch niet zo zijn dat die randzaken de boekers nu zo afleiden dat ze geen oog meer hebben voor een scherpe line-up?

Lowlands wordt een festival dat achter gaat lopen op de ontwikkelingen op muziekgebied, terwijl ze echt wel scherper waren vroeger, dat is een keuze en dat moet het festival zelf weten, maar dan is het gezeik toch gewoon terecht?

Lowlands blijft voor de niet-muziekliefhebber die 1 keer in het jaar een festival wil doen een prima line-up hebben, maar voor mensen die een beetje de ontwikkelingen in de gaten houden, wel eens losse optredens doen en daarnaast nog minstens 1 ander festival bezoeken is het verre van uitdagend.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 17-05-2013

Proest Wrote:Toch vind ik het niet altijd terecht hoe Lowlands hier afgezeken wordt. Natuurlijk focust de line-up de laatste jaren meer op 3FM-achtige acts en een aardig nachtprogramma. De vraag is of het erg is, zoals als eerder al aangehaald focust Lowlands ook veel op randzaken, een politiek programma, sauna's en relax mogelijkheden, massa's decoratie en theater. Ik vind het prima, je 3 volledige dagen vullen met randzaken, ik vul mijn dagen daar met her en der een band en verder veel van die randzaken zoals in een of andere bamboeconstructie zitten. Lowlands is een festival en geen puur muziekfestival.

Volledig mee eens. En dan staat er ook bijna ieder moment nog wel iets van muziek uit de categorie 'prima', voor mij dan, maar net als Indiaantje ben ik daar wel makkelijk in.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 17-05-2013

Willie Wrote:Hoezo is het natuurlijk dat zicht meer focussen op een 3 FM achtige line-up? Waarom heeft Lowlands niet gewoon zijn eigen smoel gehouden?

Het kan toch niet zo zijn dat die randzaken de boekers nu zo afleiden dat ze geen oog meer hebben voor een scherpe line-up?

Lowlands wordt een festival dat achter gaat lopen op de ontwikkelingen op muziekgebied, terwijl ze echt wel scherper waren vroeger, dat is een keuze en dat moet het festival zelf weten, maar dan is het gezeik toch gewoon terecht?

Lowlands blijft voor de niet-muziekliefhebber die 1 keer in het jaar een festival wil doen een prima line-up hebben, maar voor mensen die een beetje de ontwikkelingen in de gaten houden, wel eens losse optredens doen en daarnaast nog minstens 1 ander festival bezoeken is het verre van uitdagend.

...en dit is dan wel weer een terecht tegengeluid, maar aan de andere kant wordt er zoveel muziek geboekt dat ook de meeste Grazzers 'tussen alle troep door' nog een prima route kunnen uitstippelen. KtH geeft dat doorgaans goed aan, vind ik.


Lowlands 2013 - kesselman - 17-05-2013

voor de mensen die de echte scherpe randjes zoeken is er best kept secret.

Ik denk dat voor de meeste mensen er een heleboel onbekends op lowlands komt.
En zelfs de die hard grazers kunnen er nog wel een leuk programma in elkaar knutselen denk ik.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 17-05-2013

Nine Inch Nails: http://www.wattes.nl/forum/viewtopic.php?id=226
The Knife: http://www.wattes.nl/forum/viewtopic.php?id=145
Editors: http://www.wattes.nl/forum/viewtopic.php?id=301
Franz Ferdinand: http://www.wattes.nl/forum/viewtopic.php?id=307
Nick Cave & The Bad Seeds: http://www.wattes.nl/forum/viewtopic.php?id=147
Villagers: http://www.wattes.nl/forum/viewtopic.php?id=276
Tame Impala: http://www.wattes.nl/forum/viewtopic.php?id=196
Foals: http://www.wattes.nl/forum/viewtopic.php?id=256
Slayer: http://www.wattes.nl/forum/viewtopic.php?id=201

En dan worden namen als: Kendrick Lamar, Bat For Lashes, Goat, The Joy Formidable, Mikal Cronin', Band Of Horses, Daughter, Frightened Rabbit, Jacco Gardner en Unknown Mortal Orchestra ook regelmatig genoemd in positieve opzicht.

Of is er een andere GRAZ-forum waar ik niet van af weet?


Lowlands 2013 - JorisR - 17-05-2013

kesselman Wrote:voor de mensen die de echte scherpe randjes zoeken is er best kept secret.

Ik denk dat voor de meeste mensen er een heleboel onbekends op lowlands komt.
En zelfs de die hard grazers kunnen er nog wel een leuk programma in elkaar knutselen denk ik.

*kuch* Morgen Le Guess Who? May Day *kuch* Ik gok dat iedereen hier gaat?


Lowlands 2013 - Willie - 17-05-2013

Nee, maar iedereen van het andere Grazforum wel.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 17-05-2013

Willie Wrote:Nee, maar iedereen van het andere Grazforum wel.

Smile


Lowlands 2013 - Stefan - 17-05-2013

95% van Best Kept Secret heeft op Lowlands gestaan of past prima op Lowlands. Je mag zelf invullen of BKS hier wordt overschat of dat Lowlands onterecht wordt afgezeken. Ter illustratie een mogelijke route op Lowlands 2012:
Vrijdag: Cloud Nothings / Trash Talk / The Bots / Refused / Tune-Yards of Sun Araw / Django Django / The Antlers / Hot Chip / Feist / Nicolas Jaar
Zaterdag: Alt-J / Chromatics of Fiddlar / Four Tet of Veronica Falls / Charles Bradley of Disclosure / Whitest Boy Alive / The Walkmen of John Talabot
Zondag: The Maccabees / Sleigh Bells / Holy Other / Mark Lanegan / The Shins / Wilco / The xx of Modeselektor


Lowlands 2013 - Willie - 17-05-2013

Nu weet ik niet hoeveel namen er exact staan maar 5% van 60 is 3 en dan is het met Swans, The Black angels en Efterklang al snel gedaan, en dan kunnen er nog een zooitje genoemd worden, maar Lowlands heeft al alle kans gehad om deze 3 te boeken.

Maar lezen mensen eigenlijk wel andermans berichten, want opvrijwel alle bovenstaande reacties kan ik gewoon dezelfde reactie plaatsen.


Lowlands 2013 - Stefan - 17-05-2013

Willie Wrote:Nu weet ik niet hoeveel namen er exact staan maar 5% van 60 is 3 en dan is het met Swans, The Black angels en Efterklang al snel gedaan, en dan kunnen er nog een zooitje genoemd worden, maar Lowlands heeft al alle kans gehad om deze 3 te boeken.

Maar lezen mensen eigenlijk wel andermans berichten, want opvrijwel alle bovenstaande reacties kan ik gewoon dezelfde reactie plaatsen.
Alleen Swans zie ik niet op Lowlands staan. Verder past alles prima op Lowlands en soortgelijke bands als The Black Angels en Efterklang hebben er wel gewoon gestaan.

Maar oke inhoudelijk op jou bericht hier ergens boven. De doelgroep voor ''de oude visie van Lowlands'' is gewoon nihil in Nederland. Minder subsidies = minder risico nemen = veilige line-up. De capaciteit van 55.000 moet toch zo goed als helemaal behaald worden om er geen verlies op te maken. Je ziet het aan BKS, met hun ''oh zo alternatieve programmering''. Oke het is de eerste editie, maar die halen ook ''maar'' de 15.000. Je ziet het aan clubshows van Godspeed You! Black Emperor, Suede, Cat Power, My Bloody Valentine etc. Die trekken hier geen volle zalen. En kutbands als The Lumineers, Foals, Editors, Jake Bugg, Ben Howard of weet ik het hoe ze heten trekken met gemak volle zalen. Dus mijn eindconclusie om tegenwoordig een festival van 55.000 man te kunnen vullen in Nederland heb je helaas toch de ''commerciele troep'' van tegenwoordig nodig.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 17-05-2013

Willie Wrote:Nu weet ik niet hoeveel namen er exact staan maar 5% van 60 is 3 en dan is het met Swans, The Black angels en Efterklang al snel gedaan, en dan kunnen er nog een zooitje genoemd worden, maar Lowlands heeft al alle kans gehad om deze 3 te boeken.

Maar lezen mensen eigenlijk wel andermans berichten, want opvrijwel alle bovenstaande reacties kan ik gewoon dezelfde reactie plaatsen.

En op jouw reacties is een prima reactie van Stefan weer gepast. Lowlands anno 2013 is voor de meeste Grazzers een half vol/half leeg kwestie. Ja, er staat relatief veel 'troep' tussen die ze vanuit een Grazbril beter niet zouden boeken maar ja, ook tussen die troep staat nog genoeg om er een eigen programma van te maken dat niet ver onder doet voor een BKS route.


Lowlands 2013 - Piet Knaak - 17-05-2013

Ach ja, ik begrijp best dat veel Grazzers Lowlands liever links laten liggen. Het is nou eenmaal flink veranderd door de jaren. Voor mij persoonlijk valt er elke dag wel een programma te maken met minimaal vijf namen die ik goed vind dus ik vermaak me prima op Lowlands. Voor de scherpere randjes zoals we hier graag zeggen hebben we morgen LGW zoals joris al aangaf. En daarnaast bezoek ik ook een variƫteit aan club shows om gewoon alles te kunnen zien. Ik ben wel van mening dat Lowlands iets te veel wordt afgezeken hier. Je krijgt bijna het idee dat er alleen nog maar 3FM bandjes staan als je dit topic een beetje doorleest.


Lowlands 2013 - Willie - 17-05-2013

matthijs603 Wrote:En op jouw reacties is een prima reactie van Stefan weer gepast.

Nee, absoluut niet, die reactie van Stefan is onzin (hij geeft nota bene zelf aan dat er toch wel een hele trits aan kutacts staat en verzint er dan iets bij waarom dat niet erg zou zijn), net als vele gelijkaardige. Het zijn allemaal slappe excuses.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 17-05-2013

Willie Wrote:
matthijs603 Wrote:En op jouw reacties is een prima reactie van Stefan weer gepast.

Nee, absoluut niet, die reactie van Stefan is onzin (hij geeft nota bene zelf aan dat er toch wel een hele trits aan kutacts staat en verzint er dan iets bij waarom dat niet erg zou zijn), net als vele gelijkaardige. Het zijn allemaal slappe excuses.
Op BKS staan toch ook Two Door Cinema Club, Bloc Party, Mackelmore & Ryan Lewis en ultra hipster bandje Alt-J?

Dat soort acts ontwijk je toch ook op BKS lijkt me ...


Lowlands 2013 - Martijn - 17-05-2013

Wat is er nu nog hipster aan Alt-J dan?


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 17-05-2013

Martijn Wrote:Wat is er nu nog hipster aan Alt-J dan?
Overhypt als de pest. Totaal geen boeiend album imo.

Zie het dus bij veel "hipsters" op facebook e.d. die ook naar LL gaan die het album helemaal tof vinden. Niet dat ik er problemen mee heb, maar wil er mee aangeven dat er dat soort acts op alle festivals staan. En als je er geen aandacht aan wil geven kan je daar mooi omheen.


Lowlands 2013 - Willie - 17-05-2013

Indiaantje89 Wrote:
Willie Wrote:
matthijs603 Wrote:En op jouw reacties is een prima reactie van Stefan weer gepast.

Nee, absoluut niet, die reactie van Stefan is onzin (hij geeft nota bene zelf aan dat er toch wel een hele trits aan kutacts staat en verzint er dan iets bij waarom dat niet erg zou zijn), net als vele gelijkaardige. Het zijn allemaal slappe excuses.
Op BKS staan toch ook Two Door Cinema Club, Bloc Party, Mackelmore & Ryan Lewis en ultra hipster bandje Alt-J?

Dat soort acts ontwijk je toch ook op BKS lijkt me ...

Excuseer mij, maar niet de moeite genomen wordt om nu eens te lezen wat ik schrijf dan houdt het voor mij ergens op, anders komt er dadelijk weer zo'n rentenier melden dat ik alleen maar aan het zeiken ben.

Of ik kan niet schrijven, is ook mogelijk, maar ook in dat geval is het weinig zinvol om het nog een keertje over te doen.