Graz
Lowlands 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Lowlands (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: Lowlands 2013 (/showthread.php?tid=13)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49


Lowlands 2013 - Proest - 17-04-2013

Ik zie ze eerder Franz Ferdinand laten headlinen dan Cave of Min. Wellicht Cave in de Grolsch.


Lowlands 2013 - BigBird - 17-04-2013

Ik denk dat 90% van publiek de nieuwe Nick Cave nog niet eens kent, dus die de alpha laten headlinen is zonde voor de echte fans. Laat FF er maar weer staan zodat de hele tent kan springen op 'take me out', en Cave in de Grolsch


Lowlands 2013 - kid_A - 17-04-2013

Er komt nog wel het een en ander bij.

NIN en Nick Cave lijken me beiden Grolsch.

Franz Ferdinand co-headliner, voor Blur?


Lowlands 2013 - Roel87 - 17-04-2013

Valt me op dat behalve hier op Graz niemand ook maar de naam Mikal Cronin laat vallen.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 17-04-2013

Roel87 Wrote:Valt me op dat behalve hier op Graz niemand ook maar de naam Mikal Cronin laat vallen.
Ik ken het niet, heb gister nog gezocht naar albums maar kon er vrij weinig over vinden?? Vanavond maar eens opsoren op youtube dan.


Lowlands 2013 - Roel87 - 17-04-2013

Indiaantje89 Wrote:
Roel87 Wrote:Valt me op dat behalve hier op Graz niemand ook maar de naam Mikal Cronin laat vallen.
Ik ken het niet, heb gister nog gezocht naar albums maar kon er vrij weinig over vinden?? Vanavond maar eens opsoren op youtube dan.
Heeft een s/t debuutalbum (2011) uit en komt in mei met de opvolger: MCII. Is zelfs nog door Atze de Vrieze als een van de 3 tips genoemd in DWDD toen hij het over SXWS had... de andere waren Solange en Macklemore, maar dat terzijde.


Lowlands 2013 - Willie - 17-04-2013

Roel87 Wrote:Valt me op dat behalve hier op Graz niemand ook maar de naam Mikal Cronin laat vallen.

Op Musicmeter ook al niet, heb ze daar ook maar even getipt.

Maar och, ik kende het tot een jaar geleden ook niet, we heten niet allemaal Roel Big Grin.

Edit: Piet rijksdaalder haalde het wel aan Wink


Lowlands 2013 - Gunnar - 17-04-2013

Roel87 Wrote:Valt me op dat behalve hier op Graz niemand ook maar de naam Mikal Cronin laat vallen.

Wink

Ken hem ook pas sinds de buzz afgelopen jaar rond Ty Segall. Het is ook niet bij te houden hoor Tongue


Lowlands 2013 - Snackbarharses - 17-04-2013

Roel87 Wrote:Valt me op dat behalve hier op Graz niemand ook maar de naam Mikal Cronin laat vallen.
Zijn plaat uit 2011 was zeker in het jaarlijstje gekomen als ik hem in dat jaar had ontdekt. Binnenkort speelt hij in de Musikbunker in Aken.Als hij niet op een festival komt waar ik heenga, moet ik daar maar heen, maar ik verwacht hem wel op Pukkelpop.


Lowlands 2013 - Willie - 17-04-2013

Gunnar Wrote:
Roel87 Wrote:Valt me op dat behalve hier op Graz niemand ook maar de naam Mikal Cronin laat vallen.

Wink

Ken hem ook pas sinds de buzz afgelopen jaar rond Ty Segall. Het is ook niet bij te houden hoor Tongue

Lezen is zo vreselijk moeilijk, man, mijn vriendin zal trots op mij zijn.

Edit; maar die buzz was er toch al in 2011?


Lowlands 2013 - Piet Knaak - 17-04-2013

Volgens mij had Roel me Mikal eens getipt omdat ik Ty Segall wel kan waarderen.

Zat net een artikel op Lowlove te lezen met een opmerkelijke quote btw: "En tot slot noemen we de goed ontvangen indierockers van Youth Lagoon nog."

Ik denk dat ik iets mis.


Lowlands 2013 - Willie - 17-04-2013

En lelijk dat die site is geworden.

Gelukkig blijft het niveau nog steeds wel hangen in dat alles leuk en lief moet zijn.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 17-04-2013

Juist de combinatie van Graz (goede, kritische discussie) en Lowlove (eindeloos optimisme) vind ik lekker voor de digitale voorpret. Ook al omdat ik in de praktijk wel maanden zoet kan zijn met alles van Mikal Cronin en The Joy Formidable, maar zodra ik daar ben er net zo goed voor kan kiezen om met wat mensen te blijven chillen onder één of andere gare bamboeconstructie met Tom Odell op de achtergrond.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 17-04-2013

Ach op Twitter zie ik zelfs mensen die vragen om Yellowclaw. Dan heb je ook iets niet helemaal begrepen denk ik.


Lowlands 2013 - Willie - 17-04-2013

Lowlove was best een mooie site, vooral heel overzichtelijk, maar het publiek wat er komt zo simplistisch, maar misschien komt het ook wel weer door het feit dat mensen die aankomen met "smaken verschillen" of "dan ga je toch niet" nadat je in een heel verhaal het uitgelegd waarom je iets vindt voor mijn part standrechtelijk geexecuteerd mogen worden.

Online is overigens de act waar het hardst om geroepen wordt Prodigy, dat geeft toch wel te denken.


Lowlands 2013 - Roel87 - 17-04-2013

Maar die insteek zie je op elk forum behalve Graz. Of je nou op Facebook, Twitter, FOK of Lowlove kijkt maakt geen bal uit. Vooruit, op Musicmeter valt zo af en toe een kritische noot te lezen (voornamelijk door ene Willie Wink ). Maar als je ziet wat daar dan weer over BKS geschreven wordt raakt ook kant noch wal.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 17-04-2013

Ik ben daar iets minder allergisch voor, maar begrijp wel wat je zegt Willie. Het zijn (/waren, ik moet ook nog erg wennen aan de nieuwe site) dan ook vooral de artikelen zelf die ik graag lees.

Kicking The Habit zit een beetje tussen het kritische van Graz en het optimisme van Lowlove in. Die berichtgeving lees ik ook graag. Beste site voor mij om bij wat minder bekende acts het kaf van het koren te scheiden.


Lowlands 2013 - Roel87 - 17-04-2013

KTH doet vrijwel niets aan opinie. Wat betreft festivals worden keurig de nieuwe namen gepresenteerd, maar veel meer toch niet?


Lowlands 2013 - matthijs603 - 17-04-2013

Roel87 Wrote:KTH doet vrijwel niets aan opinie. Wat betreft festivals worden keurig de nieuwe namen gepresenteerd, maar veel meer toch niet?

Maar de namen die interessant worden gevonden, worden wel apart genoemd. Kijk maar naar het laatste artikel, van gisteren (en daarbij gebruik ik Triple AAA en Hear Hear ook geregeld).


Lowlands 2013 - Roel87 - 17-04-2013

Ja oké, maar wij als goed geïnformeerde Graz'ers kunnen in een oogopslag toch wel het kaf van het koren scheiden?


Lowlands 2013 - matthijs603 - 17-04-2013

Ik ben een net wat minder goed geïnformeerde Grazzer dan bijvoorbeeld jij en Willie. Ik haal mijn muziek uit de programmering van LL/BKS, van KtH en van wat er besproken wordt op Graz.


Lowlands 2013 - Gunnar - 17-04-2013

Quote:Wow, dat zijn een aantal prachtige nieuwe namen die de organisatie van Lowlands zojuist aan haar affiche toevoegt: de in bloedvorm verkerende Nick Cave And The Bad Seeds, held Mikal Cronin, Daughter, The Joy Formidable en techno-god Richie Hawtin. Eerder al bevestigd: Tame Impala, Alabama Shakes, Foals, Franz Ferdinand, The Knife, Jacco Gardner, Unknown Mortal Orchestra, Bombino, Nine Inch Nails, Bat For Lashes, Band of Horses, Editors, Half Moon Run, Slayer, Poliça en Disclosure. En zo mogen we volgens ons inmidels best spreken van een formidable line-up voor deze editie. Het is inmiddels wel bekend dat Lowlands 2013 stijf is uitverkocht.

Stukje van Bas op KtH, toch niet helemaal vrij van de bijvoegelijke naamwoorden.

Lowlove bezoek ik sporadisch en lees ik alleen voor de interviews. Behalve op Graz verdiep ik me eigenlijk sowieso niet in wat er allemaal over de line-up wordt geroepen. Er komen +50K bezoekers, dan lopen de meningen nu eenmaal uiteen, soit.


Lowlands 2013 - JorisR - 17-04-2013

Roel87 Wrote:KTH doet vrijwel niets aan opinie. Wat betreft festivals worden keurig de nieuwe namen gepresenteerd, maar veel meer toch niet?

Mja, niet boeiende line-ups of festivals zijn het vermelden niet eens waard, dus dan lees je er bij ons niets over (zie Pinkpop, Beschaving). En blijft de algehele toon wat positiever, wat toch grotendeels de insteek is. De laatste Lowlands-post had van mij wat feller gemogen, met drie huilebalken Hurts, Tom Odell en Kodaline in één worp tegenover de vier goeie namen, maar die schreef ik dan toevallig niet zelf. Tussen de regels door is er geregeld opinie en als muziek van gewaardeerde acts tegenvalt, lees je het ook.

Roel87 Wrote:Ja oké, maar wij als goed geïnformeerde Graz'ers kunnen in een oogopslag toch wel het kaf van het koren scheiden?

Wij schrijven natuurlijk niet alleen voor de geweldig geïnformeerde Grazzers. :-)


Lowlands 2013 - matthijs603 - 19-04-2013

Holy shit, ik was altijd (zonder er echt naar te luisteren) in de veronderstelling geweest dat Hurts nog wel wat voorstelde. 'Stay' komt nu langs en het lijkt meer op een soloproject van een zanger van Westlife, dan op een artiest die ik op een festival verwacht. Tering zeg, wat slecht.

Dubioza Kolektiv bevalt me dan wel weer, in die zin dat ik me kan voorstellen dat het best gezellig kan worden bij de Lima wanneer zij optreden.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 22-04-2013

Roel87 Wrote:
Indiaantje89 Wrote:
Roel87 Wrote:Valt me op dat behalve hier op Graz niemand ook maar de naam Mikal Cronin laat vallen.
Ik ken het niet, heb gister nog gezocht naar albums maar kon er vrij weinig over vinden?? Vanavond maar eens opsoren op youtube dan.
Heeft een s/t debuutalbum (2011) uit en komt in mei met de opvolger: MCII. Is zelfs nog door Atze de Vrieze als een van de 3 tips genoemd in DWDD toen hij het over SXWS had... de andere waren Solange en Macklemore, maar dat terzijde.

Vanavond de tijd gevonden om dat debuut album te luisteren. Klinkt inderdaad niet verkeerd, vooral Green & Blue is een fijn nummertje. Bedankt voor de tip.