Graz
Lowlands 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Lowlands (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: Lowlands 2013 (/showthread.php?tid=13)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49


Lowlands 2013 - Fitz - 29-03-2013

Loov Wrote:
halfempty/full Wrote:
Loov Wrote:2 verkoop rondes gehad van 1000 tickets iedere keer. Gingen in 1 minuut allemaal over de toonbank. Half amsterdam met al hun 'hippe' mensen moeten hier heen blijkbaar. Ze bekijken 't maar.


Hoe weet je wie er allemaal een kaartje willen en in hoeverre ze Amsterdams en hip zijn?

Dekmantel kennende.. Daarnaast zie ik gewoon enkele mensen in me Facebook lijst die er heen gaan en inderdaad net in Amsterdam zijn gaan wonen en ontzettend hip zijn gaan doen terwijl ik vorig jaar ze nog graag naar Korn zag gaan. Vooroordeel ik weet: maar krijg er wel een naar gevoel bij ja.


Precies wat Loov zegt.

Ook bij mij een aantal mensen op Facebook die hier heen gaan gepaard met andere hippe technofeestjes. Andere muziek kan ze dan ook niet veel boeien


Lowlands 2013 - Loov - 29-03-2013

Kijk electronica liefhebbers heb je altijd. Maar je kan mij niet wijs maken dat 5000 daar van hier in eens heen gaan. Ik bedoel 't is echt het ding wat het gat opvult bij sommige mensen waar Lowlands 't niet meer is en Awakenings te normaal is geworden. Maar ach. Meeste zie ik op me combinatie Primavera & Melt!.


Lowlands 2013 - Uplift - 30-03-2013

Sorry, maar ik snap er niks van. Dat zijn oldskool techno acts; hoe kan dit ooit als hip worden verkocht?

Ik sta werkelijk voor een mysterie.


Lowlands 2013 - Loov - 30-03-2013

Retro. Normale techno is 't niet meer dus met gaat naar die oude shit toe zoals Karenn. Four Tet en John zijn natuurlijk niet heel oldskool en Laurent Garnier heeft wel wat acid en trance invloeden. Magic Mountain lijkt me live wel weer tof. En tjah Benny Rodriguez.. Maar afin, beetje facebook onderzoek is natuurlijk niet genoeg om solide conclusies te trekken, maar wel me eigen conclusies.


Lowlands 2013 - Uplift - 30-03-2013

FB is in dat geval een vrij goeie steekproef. Vooral omdat het representatief is voor 100% van je onderzochte populatie.

Hipsters, folkrock en crunk/trap (al dan niet in combinatie met 'hip hop'). "Praying for nuclear holocaust".


Lowlands 2013 - halfempty/full - 30-03-2013

Loov Wrote:
halfempty/full Wrote:
Loov Wrote:2 verkoop rondes gehad van 1000 tickets iedere keer. Gingen in 1 minuut allemaal over de toonbank. Half amsterdam met al hun 'hippe' mensen moeten hier heen blijkbaar. Ze bekijken 't maar.


Hoe weet je wie er allemaal een kaartje willen en in hoeverre ze Amsterdams en hip zijn?

Dekmantel kennende..

Nou op hun technofeestjes komt nou niet echt de meest hippe mensen af hoor.

Loov Wrote:Daarnaast zie ik gewoon enkele mensen in me Facebook lijst die er heen gaan en inderdaad net in Amsterdam zijn gaan wonen en ontzettend hip zijn gaan doen terwijl ik vorig jaar ze nog graag naar Korn zag gaan. Vooroordeel ik weet: maar krijg er wel een naar gevoel bij ja.

Die mensen zullen er ongetwijfeld zijn, maar die heb je ook bij Lowlands of een concert van Radiohead.

Fitz Wrote:Ook bij mij een aantal mensen op Facebook die hier heen gaan gepaard met andere hippe technofeestjes. Andere muziek kan ze dan ook niet veel boeien

Wat is daar een probleem aan? Naar Pinkpop gaan ook heel veel mensen die alleen van 3FM pop/rock houden.


Lowlands 2013 - Fitz - 30-03-2013

Zeg ik dat er een probleem is?


Zijn gewoon merendeel feestmensen die je in het weekend bij studio 80 vind http://www.studio-80.nl/.


Lowlands 2013 - halfempty/full - 30-03-2013

Uplift Wrote:Sorry, maar ik snap er niks van. Dat zijn oldskool techno acts; hoe kan dit ooit als hip worden verkocht?

Ik sta werkelijk voor een mysterie.

Wat versta je onder oldschool techno? Detroit? Britse techno?
Loov gaf al aan dat het qua subgenre's best breed is. Daarnaast heeft het snelle uitverkopen te maken met de reputatie van Dekmantel (geven al jaren goede feesten in Amsterdam) en de line-up (mix van gevestigde namen met nieuwere en exclusieve acts) en de zoektocht naar een nieuw Volt-festival.


Lowlands 2013 - halfempty/full - 30-03-2013

Fitz Wrote:Zeg ik dat er een probleem is?


Zijn gewoon merendeel feestmensen die je in het weekend bij studio 80 vind http://www.studio-80.nl/.

Nee, maar wat is dan je punt? Dat het incrowd is? Dat zijn London Calling, Roadburn LGW, Motel Mozaique etc ook.


Lowlands 2013 - Loov - 30-03-2013

halfempty/full Wrote:
Loov Wrote:
halfempty/full Wrote:Hoe weet je wie er allemaal een kaartje willen en in hoeverre ze Amsterdams en hip zijn?

Dekmantel kennende..

Nou op hun technofeestjes komt nou niet echt de meest hippe mensen af hoor.

Nogmaals: ik baseer m'n conclusie op 1 Dekmantel feestje ooit (ADE 2012) en wat ik zie op Facebook. Walla: ik ben blij dat ze 't kunnen doen en een mooie line-up neer zetten maar met zo'n enorme run en hype hier op laat ik het passeren. Ga jij wel halfempty/full? Ben wel benieuwd naar je bevindingen dan.

Studio 80 is best leuk soms als er iets moois staat.


Lowlands 2013 - Uplift - 30-03-2013

halfempty/full Wrote:
Uplift Wrote:Sorry, maar ik snap er niks van. Dat zijn oldskool techno acts; hoe kan dit ooit als hip worden verkocht?

Ik sta werkelijk voor een mysterie.

Wat versta je onder oldschool techno? Detroit? Britse techno?
Loov gaf al aan dat het qua subgenre's best breed is. Daarnaast heeft het snelle uitverkopen te maken met de reputatie van Dekmantel (geven al jaren goede feesten in Amsterdam) en de line-up (mix van gevestigde namen met nieuwere en exclusieve acts) en de zoektocht naar een nieuw Volt-festival.
Nou ik focuste inderdaad een beetje om wat mij het meeste interesseert. Detroit lijkt me alvast goed vertegenwoordigd te zijn.


Lowlands 2013 - Loov - 30-03-2013

halfempty/full Wrote:
Fitz Wrote:Zeg ik dat er een probleem is?


Zijn gewoon merendeel feestmensen die je in het weekend bij studio 80 vind http://www.studio-80.nl/.

Nee, maar wat is dan je punt? Dat het incrowd is? Dat zijn London Calling, Roadburn LGW, Motel Mozaique etc ook.

Vind incrowd altijd zo'n nare term. Maar ik denk juist dat op dit festival geen incrowd op af komt. Meer mensen die op zoek zijn naar een nieuw feestje. En dan is zo'n amsterdams bos wel ontzettend mooi en hip. Ach techno en de zachtere elektronische muziek stijlen zijn aan een opmars bezig.


Lowlands 2013 - Loov - 30-03-2013

Al is Karenn natuurlijk alles behalve zacht te noemen hoor..


Lowlands 2013 - kesselman - 30-03-2013

laatste 2 paginas zijn niet meer echt on topic he!


Lowlands 2013 - Murdoc Niccals - 30-03-2013

Nee, maar dat geeft niet.

Woensdag toch proberen een kaartje te bemachtigen. Niet gaan omdat je een vervelend publiek verwacht gaat me wat ver. Bij Pukkelpop lukt het ook om er langs te kijken.


Lowlands 2013 - halfempty/full - 31-03-2013

Loov Wrote:Nogmaals: ik baseer m'n conclusie op 1 Dekmantel feestje ooit (ADE 2012) en wat ik zie op Facebook. Walla: ik ben blij dat ze 't kunnen doen en een mooie line-up neer zetten maar met zo'n enorme run en hype hier op laat ik het passeren. Ga jij wel halfempty/full? Ben wel benieuwd naar je bevindingen dan.

Studio 80 is best leuk soms als er iets moois staat.

Op welke avond was je dan? Als je de 18de was geweest had je al PAS kunnen zien Big Grin
Maar nee ik ga niet want a) te duur en b) ik ben niet echt fan van dansen in het daglicht.

Murdoc Niccals Wrote:Woensdag toch proberen een kaartje te bemachtigen. Niet gaan omdat je een vervelend publiek verwacht gaat me wat ver. Bij Pukkelpop lukt het ook om er langs te kijken.

Liever Amsterdamse arrogante hipsters dan 15-jarige pubers die voor 50 cent/Eminem komen.


Lowlands 2013 - Loov - 31-03-2013

halfempty/full Wrote:
Loov Wrote:Nogmaals: ik baseer m'n conclusie op 1 Dekmantel feestje ooit (ADE 2012) en wat ik zie op Facebook. Walla: ik ben blij dat ze 't kunnen doen en een mooie line-up neer zetten maar met zo'n enorme run en hype hier op laat ik het passeren. Ga jij wel halfempty/full? Ben wel benieuwd naar je bevindingen dan.

Studio 80 is best leuk soms als er iets moois staat.

Op welke avond was je dan? Als je de 18de was geweest had je al PAS kunnen zien Big Grin

Joy Orbison avond! Ben ook niet de grootste fan om overdag naar feesten te gaan. Daarom ook nooit op Awakefest geweest o.i.d. Al die uitpuilende oogjes zijn dan altijd net wat te heftig vind ik.


Lowlands 2013 - Willie - 08-04-2013

Te stil hier, nog even een keertje roepen dat Lowlands kutpubliek trekt Wink

Quote:Uiteraard wel Eminem, hij zal net als Snoop de tent rocken. Of Q-Tip die nog iets goed te maken heeft van de vorige keer. Qua stevige gitaren hoop ik ooit nog op Biohazard, Madball en Peter Pan Speedrock, meer de punkie hoek door Pennywise en Offspring. Ska mag No Doubt, Madness of The Selecter komen verzorgen. En Nederlandse nieuwe graag Niveau Riche met Mr. Polska, Yellow Claw en Flexican met Sef. Nu Nog watgoede reggae klanken in de middag en t feest is compleet. Genoeg keuze lijkt me zo.

Quote:Ik vind het erg dubieus en kwalijk wanneer Eminem niet geboekt wordt. Onbegrijpelijk! Hij staat toch ook op Pukkelpop? Is hij daar dan niet te duur voor? En waarom zou Eminem niet op LL kunnen staan? Een paar jaar terug stroomde de gehele Alpha vol voor Snoop Dogg, dat kan dan wel? Dat vind ik nog veel minder een LL artiest dan Eminem. Daarbij weet ik zeker dat je er heel veel mensen wel een plezier mee doet! Mij in ieder geval. Ik krijg haast het gevoel dat EvE de laatste jaren iets tegen hip-hop heeft. Dit wordt mijn 9e LL, ik heb het genre hip-hop in de jaren steeds schraler zien worden terwijl de dance zwaar zijn intrede doet. Ook dat vind ik jammer!

Lowlove is een fijne site Big Grin.


Lowlands 2013 - Fitz - 08-04-2013

Die tweede heeft wel gelijk.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 09-04-2013

Fitz Wrote:Die tweede heeft wel gelijk.
Bwa,

Vorig jaar was een slap Hip-Hop jaar natuurlijk. Je had Frank Ocean natuurlijk maar die tourde toen niet in augustus. Verder was er vorig jaar weinig relevants in de hip hop scene om naar Biddinghuizen te houden.

In 2011 hadden ze ook gewoon The Roots, OFWGKTA en Q-Tip geboekt (waarvan de laatste moest afzeggen). Vind het wel meevallen. En Eminem kost normaal gesproken gewoon te veel voor Lowlands.


Lowlands 2013 - Murdoc Niccals - 09-04-2013

Frank Ocean is geen hip hop.


Lowlands 2013 - JohnDoe - 09-04-2013

Eels doet festivals in augustus.


Lowlands 2013 - Willie - 09-04-2013

Hardstikke leuk voor de festivals in augustus, EvE zal hem waarschijnlijk in de categorie Wilco plaatsen.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 09-04-2013

Dat vrees ik ook.


Lowlands 2013 - Martijn - 09-04-2013

Als je drie keer op rij Paradiso kan uitverkopen zou Lowlands geen probleem moeten zijn, ben ervan overtuigd dat daar tegenwoordig meer man op af zal komen dan op Wilco.