Graz
Lowlands 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Lowlands (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: Lowlands 2013 (/showthread.php?tid=13)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49


Lowlands 2013 - stefleijten - 26-03-2013

Betwijfel erg of hij daar naar kijkt. t' raakt toch steeds weer uitverkocht zonder een naam te strikken. De 'echte muziekliefhebbers' hebben hun heil al ergens anders gezocht of combineren het. Oftewel de personen die meteen hun kaartje kopen, kopen het voornamelijk om te kunnen zeggen dat ze op lowlands zijn geweest en dat het super tof was! :')


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 26-03-2013

stefleijten Wrote:Betwijfel erg of hij daar naar kijkt. t' raakt toch steeds weer uitverkocht zonder een naam te strikken. De 'echte muziekliefhebbers' hebben hun heil al ergens anders gezocht of combineren het. Oftewel de personen die meteen hun kaartje kopen, kopen het voornamelijk om te kunnen zeggen dat ze op lowlands zijn geweest en dat het super tof was! :')

Dit slaat natuurlijk nergens op. Blijkbaar is het zo dat mensen die naar Lowlands komen het toch ontzettend naar hun zin hebben. Zo veel zelfs dat ze vol vertrouwen uitkijken naar de volgende editie. Het concept zit gewoon goed in elkaar, if you like it or not. Mensen hebben het er blijkbaar echt naar hun zin, want ze blijven terugkomen. Iets wat andere festivals in NL niet kunnen zeggen of nog moeten bewijzen.

En wat een onzin dat er voor de muziekliefhebber niets te vinden is. Met Nine Inch Nails, The Knife, Kendrick Lamar, Half Moon Run. Tame Impala, Unknown Mortal Orchestra, Polica en Petite Noir heb je zeker namen in huis voor "muziekliefhebbers" (wat een rot woord is dat, maar goed daar zijn al genoeg discussies over geweest).

Dan kom je in de "bekendere" hoek nog namen als Editors, Franz Ferdinand, Band Of Horses Foals, Alabama Shakes tegen. Niets mis mee.

Voor mij persoonlijk heeft Lowlands tot nu toe al de beste line-up van NL. Maar ik vraag me af wat voor acts Grazzers nog op dit festival verwachten. BKS wordt hier helemaal opgehemeld. Maar daar staan ook gewoon 3FM namen als Two Door Cinema Club en Bloc Party, maar daar hoor je niemand over.


Lowlands 2013 - Willie - 26-03-2013

Gast lees eerst eens voordat u anderen gaat betichten van onzin te plaatsen.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 26-03-2013

Nog een keer gelezen maar ik blijf mijn mening.


Lowlands 2013 - Roel87 - 26-03-2013

Punt is dat er jaarlijks steeds meer mensen voor 'het feestje' naar Lowlands komen. En dat zij het naar hun zin hebben en terugkomen is verder niet van belang. Met deze verschuiving van het type publiek zal een bepaald deel van de line-up langzaam verdwijnen (zie quote van Eerdenburg over Wilco). En dat er nog genoeg interessants te zien valt is waar, maar het valt allemaal in de veilige 'populaire indie' hoek. Dus idd zal er altijd ruimte blijven voor Franz Ferdinand, Vampire Weekend, Yeah Yeah Yeahs, The National, Band Of Horses, etc. etc. ... maar bands als MBV, GY!BE, Nick Cave, Pixies, Wilco, etc. etc. die niet meer als 'hip' gezien worden door het huidige Lowlands publiek zullen steeds meer van het affiche worden verdreven. Zelfs een boeking van Animal Collective zie ik somber in.

En als je het BKS topic goed leest zal je een stortvloed aan kritiek vinden op de door jou genoemde namen.


Lowlands 2013 - Willie - 26-03-2013

Indiaantje89 Wrote:Nog een keer gelezen maar ik blijf mijn mening.

In het algemeen: lees gewoon eens, ik verwees niet naar die specifieke post, zoals Roel ook al aanhaalde: kijk nog eens in het BKS topic.


Lowlands 2013 - 7up - 27-03-2013

Opzich prima interview als je het mij vraagt. Het gaat over lowlands en zijn politieke voorkeur blijft deze keer achterwege. De directeur is werkelijk het enige minpunt wat ik over lowlands zou kunnen melden.

ga dit jaar voor de 10e keer naar lowlands. En ik ga idd gewoon voor het feestje. Altijd al gedaan. Er komen altijd veel interessante acts. En meestal ben ik 1 nacht in de bravo te vinden. En verder blijf ik er vandaan. Overdag lekker over het terrein allerlei bands checken. En als de headliner me aanspreekt ga ik ook graag even in de alpha kijken. Het is gewoon een heerlijk weekend weg! Daarnaast stijgt het % vrouwen wat aanwezig is explosief wat de sfeer prettig maakt. Het prijskaartje is duidelijk aan de hoge kant. Maja wil best de helft van mijn vakantiegeld opofferen om een lekker weekend te hebben. Zolang vrijwel iedereen met de juiste instelling richting biddinghuizen afreist zal het ook de komende jaren uitverkocht blijven.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 27-03-2013

Roel87 Wrote:Punt is dat er jaarlijks steeds meer mensen voor 'het feestje' naar Lowlands komen. En dat zij het naar hun zin hebben en terugkomen is verder niet van belang. Met deze verschuiving van het type publiek zal een bepaald deel van de line-up langzaam verdwijnen (zie quote van Eerdenburg over Wilco). En dat er nog genoeg interessants te zien valt is waar, maar het valt allemaal in de veilige 'populaire indie' hoek. Dus idd zal er altijd ruimte blijven voor Franz Ferdinand, Vampire Weekend, Yeah Yeah Yeahs, The National, Band Of Horses, etc. etc. ... maar bands als MBV, GY!BE, Nick Cave, Pixies, Wilco, etc. etc. die niet meer als 'hip' gezien worden door het huidige Lowlands publiek zullen steeds meer van het affiche worden verdreven. Zelfs een boeking van Animal Collective zie ik somber in.

Dit klopt naar mijn idee wel. Ik moet wat dat betreft ook eerlijk toegeven dat Willie meer gelijk had dan ik lange tijd heb toegeven wat betreft het kleine aantal acts uit de tweede categorie die jij noemt; de 'Wilco-quote' van v. Eerdenburg zegt wat dat betreft genoeg.

Persoonlijk vind ik het vooralsnog niet zo erg. Ik heb nog meer dan voldoende interesse in de bands uit de eerste categorie en ik kan v. Eerdenburg wel goed volgen in zijn bandjes/feestje kan samengaan verhaal (her en der een La Pegatina vermaak ik me goed mee). De ontwikkeling van 3FM heb ik niet heel goed gevolgd, maar wat v. Eerdenburg zegt klopt op zich wel als je 3FM vergelijkt met andere grote radiostations als Q-Music etc. Dan is het idd 3FM dat dingen als Of Monsters and Men, Ben Howard en Will and the People in Nederland groot heeft gemaakt. Niet de acts die hier graag gezien worden nee, maar wel nieuwe muziek.

En als het waar is dat 3FM 'alternatiever' is gaan draaien (ik kan het me haast niet voorstellen met One Direction in de airplay en Kane dat om de maand een megahit heeft, maar als het toch waar is), dan is het ook wel logisch dat Lowlands steeds meer 'mainstream' publiek trekt, want wat een grote zender veel draait wordt automatisch mainstream.


Lowlands 2013 - Martijn - 27-03-2013

De ontwikkeling die ik de laatste jaren heb gehoord zou eerder op het tegendeel wijzen, ze zijn veel meer opgeschoven naar een zender als Q-Music. Daar kunnen ze namelijk ook zonder problemen van die belachelijke namen als Ben Howard, Will and the People en Of Monsters and Men draaien.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 27-03-2013

Wetende dat ik hier op weinig steun kan rekenen, vind ik het toch veel te ver gaan om dat 'belachelijke namen' te noemen.


Lowlands 2013 - Martijn - 27-03-2013

Muziek voor de massa is ook goed, je mag kiezen.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 27-03-2013

Dan kies ik daarvoor Wink


Lowlands 2013 - Murdoc Niccals - 27-03-2013

Die feestjes op Lowlands kunnen nog best leuk worden als ze een deel van deze line-up al een week eerder naar Nederland halen.


Lowlands 2013 - matthijs603 - 27-03-2013

Een deel zal er wel staan ja, een redelijk aandeel stond er bijvoorbeeld vorig jaar nog Smile


Lowlands 2013 - Loov - 28-03-2013

Murdoc Niccals Wrote:Die feestjes op Lowlands kunnen nog best leuk worden als ze een deel van deze line-up al een week eerder naar Nederland halen.

Ho fuck bedankt. Dat word hem wel voor mij: Karenn, Four Tet, John Talabot, Planetary Assault Systems, Rod etc..


Lowlands 2013 - Uplift - 29-03-2013

Loov Wrote:
Murdoc Niccals Wrote:Die feestjes op Lowlands kunnen nog best leuk worden als ze een deel van deze line-up al een week eerder naar Nederland halen.

Ho fuck bedankt. Dat word hem wel voor mij: Karenn, Four Tet, John Talabot, Planetary Assault Systems, Rod etc..
Verkoopt dit snel uit, denk je? Zit nog met een andere optie dat weekend, maar de kans is toch groot dat ik niet ga.


Lowlands 2013 - rv88 - 29-03-2013

Uplift Wrote:
Loov Wrote:
Murdoc Niccals Wrote:Die feestjes op Lowlands kunnen nog best leuk worden als ze een deel van deze line-up al een week eerder naar Nederland halen.

Ho fuck bedankt. Dat word hem wel voor mij: Karenn, Four Tet, John Talabot, Planetary Assault Systems, Rod etc..
Verkoopt dit snel uit, denk je? Zit nog met een andere optie dat weekend, maar de kans is toch groot dat ik niet ga.
Ik denk heel snel, ze verkopen slechts 5000 kaarten, waarvan 1000 vandaag. Ik merk nu hoe langzaam de website laadt. Daarbij komt dat ik alleen al op Facebook zag dat er meer dan 5000 mensen ''heen'' gaan...

Edit: ik ging dus naar die website en daar staat dat beide rondes van de kaartverkoop al uitverkocht zijn..


Lowlands 2013 - Uplift - 29-03-2013

mmmm... eens checken wanneer volgende ronde is dan.


Lowlands 2013 - Loov - 29-03-2013

Uplift Wrote:
Loov Wrote:
Murdoc Niccals Wrote:Die feestjes op Lowlands kunnen nog best leuk worden als ze een deel van deze line-up al een week eerder naar Nederland halen.

Ho fuck bedankt. Dat word hem wel voor mij: Karenn, Four Tet, John Talabot, Planetary Assault Systems, Rod etc..
Verkoopt dit snel uit, denk je? Zit nog met een andere optie dat weekend, maar de kans is toch groot dat ik niet ga.

2 verkoop rondes gehad van 1000 tickets iedere keer. Gingen in 1 minuut allemaal over de toonbank. Half amsterdam met al hun 'hippe' mensen moeten hier heen blijkbaar. Ze bekijken 't maar.


Lowlands 2013 - rv88 - 29-03-2013

Loov Wrote:
Uplift Wrote:
Loov Wrote:Ho fuck bedankt. Dat word hem wel voor mij: Karenn, Four Tet, John Talabot, Planetary Assault Systems, Rod etc..
Verkoopt dit snel uit, denk je? Zit nog met een andere optie dat weekend, maar de kans is toch groot dat ik niet ga.

2 verkoop rondes gehad van 1000 tickets iedere keer. Gingen in 1 minuut allemaal over de toonbank. Half amsterdam met al hun 'hippe' mensen moeten hier heen blijkbaar. Ze bekijken 't maar.
Ah oke, ik ging ervan uit dat die 2e ronde gelijk de overige 4000 tickets waren.


Lowlands 2013 - Willie - 29-03-2013

Loov Wrote:Half amsterdam met al hun 'hippe' mensen moeten hier heen blijkbaar. Ze bekijken 't maar.

Vonden ze het verkrachten van Lowlands nog niet genoeg?


Lowlands 2013 - halfempty/full - 29-03-2013

Willie Wrote:
Loov Wrote:Half amsterdam met al hun 'hippe' mensen moeten hier heen blijkbaar. Ze bekijken 't maar.

Vonden ze het verkrachten van Lowlands nog niet genoeg?

Nee, de hele wereld moet volgen. Maar als dit festival een jaarlijkse traditie wordt kan het een gedeelte van de danceliefhebbers die normaal naar LL gaan wegkapen.


Lowlands 2013 - halfempty/full - 29-03-2013

Loov Wrote:2 verkoop rondes gehad van 1000 tickets iedere keer. Gingen in 1 minuut allemaal over de toonbank. Half amsterdam met al hun 'hippe' mensen moeten hier heen blijkbaar. Ze bekijken 't maar.


Hoe weet je wie er allemaal een kaartje willen en in hoeverre ze Amsterdams en hip zijn?


Lowlands 2013 - rv88 - 29-03-2013

Inderdaad, er wordt hier vaak geklaagd dat mensen kaarten kopen voor festivals terwijl nog geen acts bekend zijn. Er wordt dat gezegd dat dit geen muziekliefhebbers zijn. En nu is een nieuw festival met een fantastische line Up met beperkte capaciteit snel uitverkocht en is het weer niet goed.


Lowlands 2013 - Loov - 29-03-2013

halfempty/full Wrote:
Loov Wrote:2 verkoop rondes gehad van 1000 tickets iedere keer. Gingen in 1 minuut allemaal over de toonbank. Half amsterdam met al hun 'hippe' mensen moeten hier heen blijkbaar. Ze bekijken 't maar.


Hoe weet je wie er allemaal een kaartje willen en in hoeverre ze Amsterdams en hip zijn?

Dekmantel kennende.. Daarnaast zie ik gewoon enkele mensen in me Facebook lijst die er heen gaan en inderdaad net in Amsterdam zijn gaan wonen en ontzettend hip zijn gaan doen terwijl ik vorig jaar ze nog graag naar Korn zag gaan. Vooroordeel ik weet: maar krijg er wel een naar gevoel bij ja.