Graz
Lowlands 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Lowlands (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: Lowlands 2013 (/showthread.php?tid=13)



Lowlands 2013 - Enzo - 20-12-2012

Roel87 Wrote:
Willie Wrote:Je weet nooit waar het aan ligt, als de verhuurder van het terrein zijn prijzen verhoogd heeft organisatie daar mee te maken en er zijn in Nederland nu niet meteen veel terreinen voor handen waar men tot 5 uur in de nacht iets mag organiseren.

Daarnaast is er natuurlijk ook een compleet film- en toneelprogramma. Conny Jansen komt ook niet gratis, evenals het nationale ballet. En heeft het festival een zeer behoorlijke aankleding.

Het is gek, dat ben ik met je eens, maar het is ook moeilijk vergelijken.
Als ik Eric van Eerdenburg was zou ik deze prijsstijging dan ook snel toelichten, want mij bekruipt nu toch vooral een gevoel van ´links lullen, rechts vullen´ om het maar even populistisch te zeggen.
Zeker na alle ophef die er door Lowlands gemaakt over die BTW verhoging vorig jaar...


Lowlands 2013 - kesselman - 21-12-2012

t is veel geld,heel veel geld!
Maar duur is t eigenlijk nog steeds niet.
als je voor een los concert een euro of 40 betaald dan zou je dus 5 bands moeten zien om quite te spelen.
Natuurlijk kun je het niet zo zwart-wit stellen,maar toch.

No 7 jaar op lowlands te zijn geweest,en 2012 gemist te hebben gaan we in ieder geval proberen voor 2013 weer kaarten te regelen.
Mocht t programma dan tegenvallen kunnen we ze altijd nog(voor de inkoopprijs) verkopen.


Lowlands 2013 - Willie - 21-12-2012

40 Euro? Per concert? Serieus?

Ik ga morgen voor een concert of 8 kaartjes halen, daar ga ik toch echt niet meer dan 80 euro voor betalen.


Lowlands 2013 - Uplift - 21-12-2012

Plus de festivalervaring indachtig mag je die prijs door twee delen per optreden, want er is een serieuze daling van de meerwaarde.
Behalve bij ATP of Primavera of Roskilde.


Lowlands 2013 - jimmy - 21-12-2012

Karel Wrote:Zeker in vergelijking met Pukkelpop is dit opmerkelijk. Zij hebben een kwalitatief beter programma, en meestal nog enkele grote namen extra en doen het voor 150 euro.

heb horen vallen dat pukkelpop ook gaat stijgen


Lowlands 2013 - kesselman - 21-12-2012

Willie Wrote:40 Euro? Per concert? Serieus?

Ik ga morgen voor een concert of 8 kaartjes halen, daar ga ik toch echt niet meer dan 80 euro voor betalen.

natuurlijk,je kan een concertkaartje halen voor een tientje.
Maar ik had het over de grote namen.
Stel dat je kaarten zou kopen voor losse concerten van de 6 headliners in de alfa van dit jaar:
bloc party,the black keys,triggerfinger,skrillex,kytemanen foo fighters.
Dat zou je bij elkaar toch wel een euro of 140 kosten.
Wat dat betreft is lowlands dus niet duur.

los van t feit of je uber haupt die 6 bands zou willen zien natuurlijk


Lowlands 2013 - Willie - 23-12-2012

kesselman Wrote:los van t feit of je uber haupt die 6 bands zou willen zien natuurlijk

Maar moet je daar niet gewoon rekening mee houden? En is het fair om voor een uurtje wel het volle bedrag mee te nemen?

Het is te doen, maar 100 euro prijsstijging in 10 jaar is gewoon vrij veel. Waar je voorheen bijna van je stoel af flikkerde als je de prijzen van de Engelse festivals en Roskilde hoorde is nu de conclusie dat je voor hetzelfde geld beter ergens anders kunt gaan kijken.


Lowlands 2013 - kesselman - 23-12-2012

ik ben in 2005 voor het eerst naar lowlands geweest,kaartje: 115 euro
nu 8 jaar later kost een kaartje 185 euro,das 70 euro meer,
Veel geld dus,maar als t proghramma en t weer in orde zijn,dan vind ik het dat geld wel waard.


Lowlands 2013 - metal bouwie - 29-12-2012

Heb gelezen dat Slayer \M/ op Lowlands staat. Mooi klote


Lowlands 2013 - Uplift - 30-12-2012

Eén van die bands die ik echt nog eens moet zien...


Lowlands 2013 - metal bouwie - 30-12-2012

Uplift Wrote:Eén van die bands die ik echt nog eens moet zien...

Zijn de laatste twee jaar weer goed in vorm dus absoluut een aanrader. Ik baal er wel van want ga niet naar LL en had ze graag in een zaal gezien (niet dat dat uitgesloten is dus is er nog kans ze te zien).


Lowlands 2013 - supermuys - 01-01-2013

kesselman Wrote:ik ben in 2005 voor het eerst naar lowlands geweest,kaartje: 115 euro
nu 8 jaar later kost een kaartje 185 euro,das 70 euro meer,
Veel geld dus,maar als t proghramma en t weer in orde zijn,dan vind ik het dat geld wel waard.

Ik ging in 98 voor het eerst, kaartje was toen geloof k 90 gulden!


Lowlands 2013 - BigBird - 08-01-2013

kanshebbers die op Frequency staan:

System Of A Down, Nick Cave & The Bad Seeds, Flogging Molly, Casper, Kraftklub, Of Monsters And Men, Max Herre, Sizarr


Lowlands 2013 - kesselman - 08-01-2013

BigBird Wrote:kanshebbers die op Frequency staan:

System Of A Down, Nick Cave & The Bad Seeds, Flogging Molly, Casper, Kraftklub, Of Monsters And Men, Max Herre, Sizarr

ze hebben geen geweldige live reputatie,maar je kan wel heerlijk losgaan op soad!! Graag op lowlands aub!!


Lowlands 2013 - Murdoc Niccals - 09-01-2013

kesselman Wrote:maar je kan wel heerlijk losgaan
Kijk, ideale band voor Lowlands.


Lowlands 2013 - MyMusic - 10-01-2013

Ik heb SOAD op RAR gezien in 2011 en het viel zeker niet tegen


Lowlands 2013 - kesselman - 11-01-2013

MyMusic Wrote:Ik heb SOAD op RAR gezien in 2011 en het viel zeker niet tegen


http://www.youtube.com/watch?v=Dqb2KY6F4iw

heb het hele concert gekeken/geluisterd.

toch wel erg gaaf hoor!!


Lowlands 2013 - matthijs603 - 11-01-2013

SOAD op Reading 2003 - toen ze het meest relevant waren - vond ik echt een aanfluiting. Voor mij hoeft het dus absoluut niet, maar ach, tussen 21:00 en 23:00 staan er toch al ieder jaar meerdere acts die ik wil zien.


Lowlands 2013 - Indiaantje89 - 14-01-2013

Kodaline heeft blijkbaar aangegeven dat ze naar Lowlands komen dit jaar.


Lowlands 2013 - Willie - 14-01-2013

Indiaantje89 Wrote:Kodaline heeft blijkbaar aangegeven dat ze naar Lowlands komen dit jaar.

Je verwacht tegenwoordig ook niet anders van Lowlands dat ze dit soort kutmuziek met een hit gaan boeken, treurig eigenlijk.

Wat is daar toch gebeurd.


Lowlands 2013 - Roel87 - 14-01-2013

Daarentegen wel goede hoop op The Knife.


Lowlands 2013 - Uplift - 14-01-2013

Als je erbij kan zijn in hun zaalshow, zou een LL-optreden nog weinig meerwaarde bieden.


Lowlands 2013 - Willie - 14-01-2013

Roel87 Wrote:Daarentegen wel goede hoop op The Knife.

Als die mogelijkheid zich voordoet zou dat wel een goede naam zijn, maar ik kan er nog steeds niet veel mee ;-D

Ben ook wel benieuwd of er nog eens een moment gaat komen dat de kaartverkoop iets minder hard zal gaan.


Lowlands 2013 - Roel87 - 14-01-2013

Deels waar, maar vrijwel elke band die in de zomer festivals aandoet heeft in het voorjaar al een clubshow gedaan. Het is voor mij persoonlijk vaak een mooie manier om een band voor een 2e keer in een jaar te zien.


Lowlands 2013 - Uplift - 14-01-2013

Roel87 Wrote:Deels waar, maar vrijwel elke band die in de zomer festivals aandoet heeft in het voorjaar al een clubshow gedaan. Het is voor mij persoonlijk vaak een mooie manier om een band voor een 2e keer in een jaar te zien.

Dat zeker, maar het hangt ook van festival tot festival af.

Dit gezegd zijnde, wil ik wel eens graag naar Lowlands. Maar niet dit jaar.