Graz
[Series] Welke kijk jij? - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: [Series] Welke kijk jij? (/showthread.php?tid=12)



[Series] Welke kijk jij? - Enzo - 09-08-2016

Na Stranger Things (prima) begonnen aan The Night Of, sterke eerste aflevering.


[Series] Welke kijk jij? - Willie - 10-08-2016

Op vakantie wat tijd gehad om wat zaken te bekijken.

- Peaky blinders, wel tof, iets te veel effectbejag, maar dat gebeurt dan wel met muziek van Nick Cave en PJ Harvey.
- Utopia, geniaal eerste seizoen, het tweede seizoen is ok, vooral omdat de spanning er een beetje af is, maar originele vette serie.
- Black mirror: ook Brits, maar ook wel origineel, met een paar uitschieters.
- Show me a hero: ik hou van David Simon, ook nu weer.
- Making a murderer: beetje tegenvallend, had wat korter gekund, onbevredigend einde en ondanks dat ik ze wel geloof helpt de ontzettend domme pauperfamilie niet mee om er symphatie voor te krijgen en er in meegezogen te worden. Wel waren sommige zaken schrikbarend, zoals de rechters, de openbaar aanklager en mensen als James Lenk. Wat een engnekken.


[Series] Welke kijk jij? - TheUncleG - 10-08-2016

JorisR Wrote:Halverwege seizoen 4 van The Americans, wat in de loop van de seizoenen alleen maar sterker en spannender wordt.
The Americans kan ik op één of andere manier niet echt serieus nemen. Weet niet wat het is, maar echt goed kan ik het niet vinden.

Ben nu net begonnen met het eerste seizoen van Fargo, wat een heerlijke zwartgallige humor.


[Series] Welke kijk jij? - JorisR - 10-08-2016

TheUncleG Wrote:
JorisR Wrote:Halverwege seizoen 4 van The Americans, wat in de loop van de seizoenen alleen maar sterker en spannender wordt.
The Americans kan ik op één of andere manier niet echt serieus nemen. Weet niet wat het is, maar echt goed kan ik het niet vinden.

Ben nu net begonnen met het eerste seizoen van Fargo, wat een heerlijke zwartgallige humor.

Ik weet niet hoever je gekomen bent, maar de serie lijkt zichzelf inderdaad ook vanaf seizoen twee pas echt serieuzer te nemen. Dan wordt het aanzienlijk minder luchtig dan het eerste seizoen, waar nog de nadruk op de verkleedpartijen lag.


[Series] Welke kijk jij? - TheUncleG - 10-08-2016

JorisR Wrote:
TheUncleG Wrote:
JorisR Wrote:Halverwege seizoen 4 van The Americans, wat in de loop van de seizoenen alleen maar sterker en spannender wordt.
The Americans kan ik op één of andere manier niet echt serieus nemen. Weet niet wat het is, maar echt goed kan ik het niet vinden.

Ben nu net begonnen met het eerste seizoen van Fargo, wat een heerlijke zwartgallige humor.

Ik weet niet hoever je gekomen bent, maar de serie lijkt zichzelf inderdaad ook vanaf seizoen twee pas echt serieuzer te nemen. Dan wordt het aanzienlijk minder luchtig dan het eerste seizoen, waar nog de nadruk op de verkleedpartijen lag.
Volgens mij heb ik alleen de eerste 2 seizoenen nog maar gekeken. Seizoen 3 en verder is dus wel de moeite waard?


[Series] Welke kijk jij? - JorisR - 10-08-2016

Seizoen 3 en 4 zijn zeker beter ja, opgaande lijn.


[Series] Welke kijk jij? - geluksknikker - 11-08-2016

Maar eens beginnen met The Americans dan.


[Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 11-08-2016

Ik ben inmiddels bij de derde aflevering van Vice Principals.
Aparte af en toe ook hilarische serie waarin de American dream het behoorlijk moet ontgelden.


[Series] Welke kijk jij? - evert - 12-08-2016

Eerste aflevering van The Get Down op Netflix.
Geweldig!


[Series] Welke kijk jij? - Enzo - 12-08-2016

http://www.ad.nl/buitenland/making-a-murderer-s-brendan-dassey-komt-mogelijk-vrij~aff8622e/


[Series] Welke kijk jij? - rob12nl - 14-08-2016

The Get Down. Eerste anderhalf uur boeien behoorlijk. Mooi tijdsbeeld


[Series] Welke kijk jij? - thomas9790 - 14-08-2016

Mr. Robot. Zit nu aan 't begin van seizoen twee, seizoen één in twee dagen gebinged. Fantastisch.


[Series] Welke kijk jij? - eloelo - 15-08-2016

rob12nl Wrote:The Get Down. Eerste anderhalf uur boeien behoorlijk. Mooi tijdsbeeld

Blijft ook het hele seizoen boeien tot nog toe (ben bij de laatste aflevering nu), het is echter wel zo dat het allemaal wat té zoetsappig is op sommige momenten. Wel een mooi tijdsbeeld inderdaad en ook de sfeer qua muziek die eraan verbonden zit, is lekker.


[Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 16-08-2016

Ja kijkt fijn weg. Lekkere muziek ook vooral. Nou weer wachten op het tweede deel, in 2017.


[Series] Welke kijk jij? - eloelo - 16-08-2016

Ondertussen snap ik na 2 aflevering nog niet echt wat er nu zo briljant is aan stranger things?


[Series] Welke kijk jij? - Enzo - 16-08-2016

eloelo Wrote:Ondertussen snap ik na 2 aflevering nog niet echt wat er nu zo briljant is aan stranger things?
Briljant is ook een groot woord, maar het zit goed in elkaar, leuk geacteerd en onderhoudend. Niet elke serie hoeft een HoC of GoT zijn waarbij de mensen elkaar massaal virtueel na elke aflevering huilend in de armen vallen bij het zien van zoveel genialiteit. Wink


[Series] Welke kijk jij? - Dielie - 16-08-2016

Is gewoon haaf. Je waant je in een verloren geraakte Steven Spielberg film, beetje Stand By Me, muziek die past bij de serie...


[Series] Welke kijk jij? - BigBird - 18-08-2016

spoiler voor wie 'making a murderer' nog niet gezien heeft

http://www.volkskrant.nl/buitenland/rechter-vernietigt-veroordeling-brendan-dassey-uit-making-a-murderer~a4356924/


[Series] Welke kijk jij? - Willie - 18-08-2016

Deadwood.

Ik kom er op 1 of andere manier slecht in.


[Series] Welke kijk jij? - kurtje - 18-08-2016

Willie Wrote:Deadwood.

Ik kom er op 1 of andere manier slecht in.
Had ik ook.


Trouwens nog meer mensen die er zijn ingestonken en The Blacklist zijn gaan kijken?


[Series] Welke kijk jij? - Willie - 18-08-2016

Hahaha, nee.


[Series] Welke kijk jij? - TheUncleG - 18-08-2016

Ja, 2 afleveringen en toen was ik er wel klaar mee.

Ik snap werkelijk niet hoe die serie zo populair kan zijn, ook onder mensen van wie ik het niet verwacht had.


[Series] Welke kijk jij? - Fenderboy - 19-08-2016

Waar House Of Cards over politiek intrige gaat.. is de aandelen/vastgoedmarkt bij Bilions tijdens dit eerste seizoen onderwerp.
Qua casting plus de scherpe dialogen en camerawerk zijn deze series behoorlijk aan elkaar gewaagd.


[Series] Welke kijk jij? - Piet Knaak - 19-08-2016

Willie Wrote:Deadwood.

Ik kom er op 1 of andere manier slecht in.

Ik adviseer toch om door te gaan. Ben zelf in het begin van seizoen 3 momenteel en het is echt genieten.


[Series] Welke kijk jij? - kurtje - 19-08-2016

TheUncleG Wrote:Ja, 2 afleveringen en toen was ik er wel klaar mee.

Ik snap werkelijk niet hoe die serie zo populair kan zijn, ook onder mensen van wie ik het niet verwacht had.
Een beetje het Goede Tijden, Slechte Tijden onder de series. Je weet niet waarom, maar iedereen heeft het ooit gekeken.